Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stekt sommerkotelett, rødløk, poteter og salat med dressing

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøttboller med poteter, makaroni og brun saus

Skrevet

Stekt kyllingfilet, med salat, ris og saus. Måtte ha noe kjapt og godt etter lang førstedag på skolen.

Gjest New Dawn
Skrevet

Alene hjemme, jobb og trening - så min middag var 4 skiver 7-kornbrød med smør og brunost - til dessert soiser jeg nå friske bringebær med vaniljesaus og drikker kaffe :)

Skrevet (endret)

Røykt blåkveite, og ovnsgrillede poteter og gulrøtter med kesamsaus ved siden.

Endret av mrs_bond
Skrevet

Spansk potetomelett og salat med bl.a. avocado og miniplommetomater ved siden av.

Gjest Eurydike
Skrevet

Krydrete kjøttboller (mynte, oregano, cayenne, spisskummen, paprika, hvitløk) av økologisk kjøttdeig i pitabrød sammen med gresk salat og hummus.

Skrevet

stekt andebryst med søtpotetpure, portvinssaus og fiken..

veldig godt, men følte jeg manglet noe mer grønt ved siden av.

vet ikke helt hva som hadde passet? tips...?

Gjest Eurydike
Skrevet
stekt andebryst med søtpotetpure, portvinssaus og fiken..

veldig godt, men følte jeg manglet noe mer grønt ved siden av.

vet ikke helt hva som hadde passet? tips...?

Aspargesbønner? :)

Her blir middagen i dag stekt ryggfilet av brosme, sitronbåter, ertepuré med ramsløk og parmesan og ovnsbakte potetbåter med frisk timian og fleur de sel (havsalt).

Skrevet

I går pizza på Egon.

I dag stekt sei med løk, poteter og gulrøtter.

Skrevet

I dag blir det Jamie Olivers fiskepai.

Skrevet
Kjøttboller med poteter, makaroni og brun saus

Poteter OG makaroni??

Gjest Gjest_Marte_*
Skrevet
Aspargesbønner? :)

Her blir middagen i dag stekt ryggfilet av brosme, sitronbåter, ertepuré med ramsløk og parmesan og ovnsbakte potetbåter med frisk timian og fleur de sel (havsalt).

Jeg tillater meg å spør hva ramsløk er? Og hva er forskjell på ertepurè og erterstuing? Er "fleur de sel" en type havsalt - i såfall - hva slags type er det?

Gjest Eurydike
Skrevet
Jeg tillater meg å spør hva ramsløk er? Og hva er forskjell på ertepurè og erterstuing? Er "fleur de sel" en type havsalt - i såfall - hva slags type er det?

Ramsløk

Fleur de sel

Med ertepuré mener jeg at den lages av frosne erter som får et oppkok og moses med stavmikser, feks med litt crème fraîche. Både smak og utseende blir ganske forskjellig fra ertestuing, som lages av tørre erter, og med smør/meljevning.

Skrevet
Fylt squash. Tilbehøret blir enten brun basmati og villrisblanding og tomatsalat eller potetstappe og...?
Skrevet

steinbitfilet med et eller annet ved siden. Har ikke bestemt ennå - noen ideer?

Skrevet

I det nostalgiske hjørnet i dag, så vi har spist ostegratinert makaroni og pølseform, med blomkål, vårløk og paprika. Nesten som å være på skolekjøkkenet igjen :)

:klø: Hvorfor lærte vi egentlig sånn mat på skolekjøkkenet? Det er jo ikke særlig sunt akkurat. Krever heller ikke annet enn litt bruk av kniv og evne til å koke makaroni. Men forholdsvis billig er det jo... og lettlikt. Kanskje det er svaret?

Skrevet

I går: Kyllingcurry, en indisk blomkål- og brokkolirett, kokt basmatiris og raita.

I dag: Indiske krabbekaker, salat og ingefæryoghurt til forrett, og rester fra i går til hovedrett.

Skrevet

tomatisert, litt spicy fiskesuppe.. med laks, kamskjell og scampi. foccacia med aioli.

noe god spansk rødvin til :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...