Brunhilde Skrevet 25. august 2008 #20921 Skrevet 25. august 2008 Koteletter med ris, wokgrønnsaker og søtsur saus.
Gjest Eurydike Skrevet 25. august 2008 #20922 Skrevet 25. august 2008 Spaghetti med saus av revet squash, chili, hvitløk, tyrkisk yoghurt og parmesan.
Fakse Skrevet 25. august 2008 #20923 Skrevet 25. august 2008 Hjemmelaget dim sum, og det ble bedre enn jeg hadde turt å håpe Vi hadde bare tre varianter (Har Kow, Siu Mai med kylling, og en som ikke har navn fordi den var en kombinasjon av flere oppskrifter), og alle var dampede.
Vera Vinge Skrevet 25. august 2008 #20924 Skrevet 25. august 2008 Skikkelig restemiddag med rester av ovnsbakte poteter og laks, pluss spinat og squash.
Scheherazade Skrevet 25. august 2008 #20925 Skrevet 25. august 2008 (endret) I går: Utbenet lårsteik av kylling med rosmarin (Stange - kjempegod!), risotto med bladpersille og mengder med parmesan, og brokkoli og sukkererter kokt lett i resten av kyllingbuljongen til risottoen. I dag: Pølser av reinsdyr og rå gulrot, knutekål, agurk, mango, koriander, paprika, løk og sukkererter i thaimarinade (fra Stiansen til hverdags). Skogsbærsuppe med vaniljekesam til dessert. Endret 25. august 2008 av Scheherazade
Gjest Zia Skrevet 25. august 2008 #20926 Skrevet 25. august 2008 Marokkansk tagine med løk, gulrøtter, samt grillede grønnsaker fra lørdag (paprika, squash, aubergine), fjellørret marinert i charmoula, og fiskekraft. Byggcouscous til, og arganolje og frisk koriander på toppen.
Gjest Bond Skrevet 25. august 2008 #20928 Skrevet 25. august 2008 Zia, vil du komme og lage mat for meg? Helst hele tiden... men ok.. i dag ble det ostegratinerte grønnsaker med pesto, kjøttboller og litt fullkornspasta. Ikke den beste kombinasjonen, men måtte bruke ting opp som var i kjøleskapet.
Gjest Zia Skrevet 25. august 2008 #20929 Skrevet 25. august 2008 Zia, vil du komme og lage mat for meg? Helst hele tiden... JAAAAA! Min drømmejobb! Men bare om du betaler veldig godt, selvfølgelig.
Gjest Bond Skrevet 25. august 2008 #20930 Skrevet 25. august 2008 (endret) JAAAAA! Min drømmejobb! Men bare om du betaler veldig godt, selvfølgelig. Jeg må bare finne en oljesjeik da... Tror ikke samboeren blir så fryktelig gla.. Endret 25. august 2008 av mrs_bond
Sauen Shaun Skrevet 25. august 2008 #20931 Skrevet 25. august 2008 Spiste ute i dag jeg. Peppersnadder (biffsnadder med peppersaus), med salat og pommes frites.
LekeHusmor Skrevet 25. august 2008 #20932 Skrevet 25. august 2008 hjemmelaget fiskegrateng med kokte poteter, råkost av gulrot og eple og kald saus av rømme, sitronpepper og saften av en halv sitron. imorgen blir det lasagne med hjemmebakte hvitløksbrød og salat til, og onsdag har jeg planer om å prøve meg på Zias tagine men jeg lurer på å bruke kveite fremfor ørret, da jeg har det liggende.. hva tror du om det, er det best med rød fisk? :klø:
Gjest Zia Skrevet 26. august 2008 #20933 Skrevet 26. august 2008 imorgen blir det lasagne med hjemmebakte hvitløksbrød og salat til, og onsdag har jeg planer om å prøve meg på Zias tagine men jeg lurer på å bruke kveite fremfor ørret, da jeg har det liggende.. hva tror du om det, er det best med rød fisk? :klø: Det blir aller best med kveite, tror jeg.
LekeHusmor Skrevet 26. august 2008 #20934 Skrevet 26. august 2008 (endret) Det blir aller best med kveite, tror jeg. gleder meg til imorgen jeg nå, jeg har nemlig en "ekte" tagine, som jeg kjøpte i marokko i fjor.. som jeg av en eller annen rar grunn ikke har brukt enda! så det blir gøy å endelig prøve den Endret 26. august 2008 av LekeHusmor
topsy Skrevet 26. august 2008 #20935 Skrevet 26. august 2008 har ikke peiling :klø: derfor tenkte jeg å finne ett godt tips her inne men ble heller deprimert. dere er da så avanserte til hverdags at jeg blir helt stum av beundring. Er dere ikke på jobb?? Jeg er så skrubbsulten når jeg er hjemme kl. 17 at jeg MÅ ha noe som er raskt og enkelt. best jeg starter en tråd, med ønske om enkle og raske middagstips tror jeg
LekeHusmor Skrevet 26. august 2008 #20936 Skrevet 26. august 2008 det er ikke det at vi er så avanserte, det er bare det at vi syns mat og matlagning er gøy, som en hobby, derfor gjør vi mye ut av det, hverdag som helg.. andre maler, skriver osv, vi lager mat er ofte jeg lager enkle ting også, som spaghetti, wok, kjøttkaker osv.
Gjest Magica de Spell Skrevet 26. august 2008 #20937 Skrevet 26. august 2008 har ikke peiling :klø: derfor tenkte jeg å finne ett godt tips her inne men ble heller deprimert. dere er da så avanserte til hverdags at jeg blir helt stum av beundring. Er dere ikke på jobb?? Jeg er så skrubbsulten når jeg er hjemme kl. 17 at jeg MÅ ha noe som er raskt og enkelt. best jeg starter en tråd, med ønske om enkle og raske middagstips tror jeg Ha litt mat liggende på jobb om du har mulighet til det, så slipper du den ulvehungeren. Eller ta med en ekstra matpakke som du spiser rett før du stikker fra jobb eller på vei hjem. Det gjør underverker for meg iallefall!
loffen Skrevet 26. august 2008 #20938 Skrevet 26. august 2008 Stekte fiskekaker, poteter og raspet gulrot.
Kvist Skrevet 26. august 2008 #20939 Skrevet 26. august 2008 Stekt kylling innerfilet, ertepuré med rømme, sitron, gressløk og parmesan, urte og hvitløkssmør og pommes noisettes fra fryseren til.
Gjest Bond Skrevet 26. august 2008 #20940 Skrevet 26. august 2008 I dag kommer ikke jeg til å lage middag. DER. Nå er det sagt. HAH! Skal spise en baguette i stedet. Ja, sånn halvferdigstekt og varmet opp i ovnen. Min bedre halvdel blir sen i dag, så rett og slett gidder ikke å lage mat for bare meg selv. Jeg = lat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå