Agurk Skrevet 14. september 2008 #21141 Skrevet 14. september 2008 I dag lagde jeg pizza med godt krydrete minikjøttboller, purre, fersk sopp, jalapeno og mozarella. Rømme og salsa på toppen ved servering:)
Gjest Eurydike Skrevet 14. september 2008 #21142 Skrevet 14. september 2008 Entrecôte av villhjort, ovnsbakte mandelpotetbåter, pastinakkpuré med chèvre, sautert grønnkål+rødbeteblader og rødvinsposjerte pærer med tyttebær. Côtes du Rhône å drikke til. Til dessert blir det ovnsbakte Reeves-plommer med appelsin, kanelstang og lønnesirup, servert varme med en kule vaniljeis og krumkaker. (PS til alle som dyrker rødbeter selv: Spis bladverket også! Det er kjempegodt. )
loffen Skrevet 14. september 2008 #21143 Skrevet 14. september 2008 Kyllingfilét i kantarellsaus, salat og ris.
LekeHusmor Skrevet 14. september 2008 #21144 Skrevet 14. september 2008 Hjemmelagde kyllingburgere med blandet salat, tomat og rødløk. Aioli og tomatsaus som dressing. Ovnsbakte poteter til.
kamela Skrevet 14. september 2008 #21145 Skrevet 14. september 2008 Poden hadde stekt grillpølser til jeg kom hjem i dag
LekeHusmor Skrevet 14. september 2008 #21146 Skrevet 14. september 2008 Poden hadde stekt grillpølser til jeg kom hjem i dag så koselig! snill pod du har selvom jeg elsker å lage mat, så hadde det vært kjekt å bli lagd til iblant også.. selvom det "bare" var pølser
loffen Skrevet 15. september 2008 #21147 Skrevet 15. september 2008 I dag skal vi bestille mat fra indisk restaurant.
kamela Skrevet 15. september 2008 #21148 Skrevet 15. september 2008 så koselig! snill pod du har selvom jeg elsker å lage mat, så hadde det vært kjekt å bli lagd til iblant også.. selvom det "bare" var pølser Tanken som teller, ja:))
Gjest Eurydike Skrevet 15. september 2008 #21149 Skrevet 15. september 2008 Fullkornsspaghetti med brokkoli, hvitløk, rød chili, middelhavsansjos, pinjekjerner og parmesan.
LekeHusmor Skrevet 15. september 2008 #21150 Skrevet 15. september 2008 Hjemmelaget fiskegrateng med råkost av eple og gulrot til.
Nilma Skrevet 15. september 2008 #21151 Skrevet 15. september 2008 I går hadde vi erketradisjonell søndagsmiddag: Hjemmelagde kjøttkaker med ditto ertestuing og brunsaus. I dag blir det indisk kikertgryte med mynte. Basmatiris, potetraita og cachumbar (tomat-, løk- og koriandersalat) til.
Scheherazade Skrevet 15. september 2008 #21152 Skrevet 15. september 2008 Ertesuppe kokt på røkt svineknoke, med litt gulrot, timian og løk. (Er litt i stuss på om jeg skal ta stavmikseren litt på ertene? Suppen ble veldig delt i kraft og erter, er vant til at ertene er mer "most" i suppen. Skal jo kokes en liten halvtime til med gulrøttene, så kanskje ertene faller mer fra hverandre da?)
Fakse Skrevet 15. september 2008 #21153 Skrevet 15. september 2008 Blodpølse med sirup, stekt bacon, råstekte båter av mandelpotet og grillede tomater.
Gjest Eurydike Skrevet 15. september 2008 #21154 Skrevet 15. september 2008 (Er litt i stuss på om jeg skal ta stavmikseren litt på ertene? Suppen ble veldig delt i kraft og erter, er vant til at ertene er mer "most" i suppen. Skal jo kokes en liten halvtime til med gulrøttene, så kanskje ertene faller mer fra hverandre da?) Jeg gjør ofte det med supper som har erter, kikerter eller bønner i seg, etter inspirasjon av suppeoppskrifter fra The River Café. Dvs kjører ca. halvparten med stavmikser/blender, og lar andre halvparten være som den er. Og så blande alt tilslutt. Suppen får en tykkere konsistens, samtidig som du har litt igjen å tygge på. Og smakene blander seg bedre - litt det samme prinsippet som å knø poteter og saus sammen med gaffelen.
Arkana Skrevet 15. september 2008 #21155 Skrevet 15. september 2008 Hjemmelaget mulligatawnysuppe med nystekte naanbrød.
MarianneE Skrevet 15. september 2008 #21156 Skrevet 15. september 2008 Han: Kokte poteter, lungemos og rødbeter barnet og jeg: Omelett med litt restemat i.
Scheherazade Skrevet 15. september 2008 #21157 Skrevet 15. september 2008 Jeg gjør ofte det med supper som har erter, kikerter eller bønner i seg, etter inspirasjon av suppeoppskrifter fra The River Café. Dvs kjører ca. halvparten med stavmikser/blender, og lar andre halvparten være som den er. Og så blande alt tilslutt. Suppen får en tykkere konsistens, samtidig som du har litt igjen å tygge på. Og smakene blander seg bedre - litt det samme prinsippet som å knø poteter og saus sammen med gaffelen. Ja, jeg gjorde det slik jeg, og det ble bra. Det eneste er at det var faktisk litt mye kjøtt, men knoken var på 1.6 kg til 500g erter, og det ble litt feil balanse. I morgen blir det ertesuppe og pannekaker.
Gjest Eurydike Skrevet 15. september 2008 #21158 Skrevet 15. september 2008 Ja, jeg gjorde det slik jeg, og det ble bra. Det eneste er at det var faktisk litt mye kjøtt, men knoken var på 1.6 kg til 500g erter, og det ble litt feil balanse. Når jeg lager kraft til suppe på knoke, pleier jeg oftest å ta ut og fryse halvparten av kjøttet av samme grunn, og bruke det til noe annet (feks i en annen suppe).
LekeHusmor Skrevet 15. september 2008 #21159 Skrevet 15. september 2008 Ble endring i planene her, begge begynner å bli litt forkjølet og vondt i halsen, så lagde heller en spicy curry-suppe med rødløk, squash, kyllingbiter, ingefær, masse hvitløk (bra for immunforsvaret!) og litt chili. det var godt for sår hals! Så får det heller bli fiskegrateng i morgen
Irie Skrevet 16. september 2008 #21160 Skrevet 16. september 2008 I går ble det marokkanskinspirert lammegryte med polenta til. (Jeg var skråsikker på at jeg hadde couscous i skapet, men nei... ) I dag blir det fish 'n chips, remulade, tomatsalat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå