Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag lagde jeg pizza med godt krydrete minikjøttboller, purre, fersk sopp, jalapeno og mozarella. Rømme og salsa på toppen ved servering:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Entrecôte av villhjort, ovnsbakte mandelpotetbåter, pastinakkpuré med chèvre, sautert grønnkål+rødbeteblader og rødvinsposjerte pærer med tyttebær. Côtes du Rhône å drikke til.

Til dessert blir det ovnsbakte Reeves-plommer med appelsin, kanelstang og lønnesirup, servert varme med en kule vaniljeis og krumkaker.

(PS til alle som dyrker rødbeter selv: Spis bladverket også! Det er kjempegodt. :tommelsmil:)

Skrevet

Kyllingfilét i kantarellsaus, salat og ris.

Skrevet

Hjemmelagde kyllingburgere med blandet salat, tomat og rødløk. Aioli og tomatsaus som dressing. Ovnsbakte poteter til.

Skrevet
Poden hadde stekt grillpølser til jeg kom hjem i dag :)

så koselig! :nigo: snill pod du har

selvom jeg elsker å lage mat, så hadde det vært kjekt å bli lagd til iblant også.. selvom det "bare" var pølser :)

Skrevet

I dag skal vi bestille mat fra indisk restaurant. :)

Skrevet
så koselig! :nigo: snill pod du har

selvom jeg elsker å lage mat, så hadde det vært kjekt å bli lagd til iblant også.. selvom det "bare" var pølser :)

Tanken som teller, ja:))

Skrevet

Fullkornsspaghetti med brokkoli, hvitløk, rød chili, middelhavsansjos, pinjekjerner og parmesan.

Skrevet

Hjemmelaget fiskegrateng med råkost av eple og gulrot til.

Skrevet

I går hadde vi erketradisjonell søndagsmiddag: Hjemmelagde kjøttkaker med ditto ertestuing og brunsaus.

I dag blir det indisk kikertgryte med mynte. Basmatiris, potetraita og cachumbar (tomat-, løk- og koriandersalat) til.

Skrevet

Ertesuppe kokt på røkt svineknoke, med litt gulrot, timian og løk.

(Er litt i stuss på om jeg skal ta stavmikseren litt på ertene? Suppen ble veldig delt i kraft og erter, er vant til at ertene er mer "most" i suppen. Skal jo kokes en liten halvtime til med gulrøttene, så kanskje ertene faller mer fra hverandre da?)

Skrevet

Blodpølse med sirup, stekt bacon, råstekte båter av mandelpotet og grillede tomater.

Skrevet
(Er litt i stuss på om jeg skal ta stavmikseren litt på ertene? Suppen ble veldig delt i kraft og erter, er vant til at ertene er mer "most" i suppen. Skal jo kokes en liten halvtime til med gulrøttene, så kanskje ertene faller mer fra hverandre da?)

Jeg gjør ofte det med supper som har erter, kikerter eller bønner i seg, etter inspirasjon av suppeoppskrifter fra The River Café. Dvs kjører ca. halvparten med stavmikser/blender, og lar andre halvparten være som den er. Og så blande alt tilslutt.

Suppen får en tykkere konsistens, samtidig som du har litt igjen å tygge på. Og smakene blander seg bedre - litt det samme prinsippet som å knø poteter og saus sammen med gaffelen. :ler:

Skrevet

Hjemmelaget mulligatawnysuppe med nystekte naanbrød.

Skrevet

Han:

Kokte poteter, lungemos og rødbeter

barnet og jeg:

Omelett med litt restemat i.

Skrevet
Jeg gjør ofte det med supper som har erter, kikerter eller bønner i seg, etter inspirasjon av suppeoppskrifter fra The River Café. Dvs kjører ca. halvparten med stavmikser/blender, og lar andre halvparten være som den er. Og så blande alt tilslutt.

Suppen får en tykkere konsistens, samtidig som du har litt igjen å tygge på. Og smakene blander seg bedre - litt det samme prinsippet som å knø poteter og saus sammen med gaffelen. :ler:

Ja, jeg gjorde det slik jeg, og det ble bra. :) Det eneste er at det var faktisk litt mye kjøtt, men knoken var på 1.6 kg til 500g erter, og det ble litt feil balanse.

I morgen blir det ertesuppe og pannekaker.

Skrevet
Ja, jeg gjorde det slik jeg, og det ble bra. :) Det eneste er at det var faktisk litt mye kjøtt, men knoken var på 1.6 kg til 500g erter, og det ble litt feil balanse.

Når jeg lager kraft til suppe på knoke, pleier jeg oftest å ta ut og fryse halvparten av kjøttet av samme grunn, og bruke det til noe annet (feks i en annen suppe).

Skrevet

Ble endring i planene her, begge begynner å bli litt forkjølet og vondt i halsen, så lagde heller en spicy curry-suppe med rødløk, squash, kyllingbiter, ingefær, masse hvitløk (bra for immunforsvaret!) og litt chili. det var godt for sår hals! :jepp:

Så får det heller bli fiskegrateng i morgen :)

Skrevet

I går ble det marokkanskinspirert lammegryte med polenta til. (Jeg var skråsikker på at jeg hadde couscous i skapet, men nei... ;))

I dag blir det fish 'n chips, remulade, tomatsalat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...