Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pasta med laks, diverse grønnsaker, og fløtesaus med sitron og dill. Jordbær til dessert.

Skrevet

Sitron- og hvitløksmarinert laks stekt i folie, servert med ris og brokkoli. Det burde vært en form for saus ved siden, må huske det til neste gang.

Gjest Gjest_PIA_*
Skrevet

Fullkornspagetti med kylling og champingon-saus. Med Hvitløksbaguetter til:)

Skrevet

I går hadde vi oliven, marinert jarlsberg og bruchetta med to ulike toppinger, pesto og olivenmix samt god norsk spekeskinke til forrett.

Vegetarlasagne med gul og grøn squash, aubergine og pastaplater lagt lagvis med behamel og en tomatsaus med gulrot og sellerirot oppi. Grønn salat med gule og rød småtomater til. Samt dressing av hjemmelaget rødvin-, soja- og balsamicosirup og olivenolje.

Dessert var jordbær med vaniljeis og brownies og kruttsterk kaffe.

:sikle:

I dag blir det makrell på grillen, med lun potet- og vårløksalat til. Må ha noe mer grønnsaker også, får se hva de har som ser fristende ut på butikken.

Gjest Eurydike
Skrevet

Det blir BLTs til sen middag/kvelds i dag, av halvgrovt brød, og med aïoli og avokado. Ovnsbakte nypotetbåter med havsalt ved siden av, og mer aïoli.

Skrevet
Ovnsbakt filet av flekksteinbit, kokte nypoteter, hvitvins- og smørdampede nye grønnsaker (gulrøtter, blomkål, strimlet sommerkål, vårløk, gul squash, bladpersille) og beurre blanc med sitron og frisk dill. Hvit burgunder å drikke til.

:fnise:

Vi har hatt stekt kveitefilet, kokte nypoteter, hvitvins- og smørdampede nye grønnsaker (gulrøtter, sommerkål, vårløk, gul og grønn squash, alt i tynne staver), finhakket dill og beurre blanc med sitron.

Takk Eurydike, det ble utrolig godt! :) *rap*

Skrevet

idag har jeg spist på Pastasentralen i Bergen. gud bedre for et bedriten sted. greit det er et billig sted altså, men hvor vanskelig er det å lage en hvertfall OK spaghetti bolognaise? Spaghettien min så helt seriøst ut som spaghetti a la capri veltet ut på en tallerken, bare med bolognaise isteden. Og dere vet jo hva jeg føler angående a la capri.

jeg bestilte også en tallerken "antipasti" og fikk da servert følgende: (jeg tuller ikke!)

- to sammenrullede skiver stranda-skinke

- to sammenrullede skiver gilde servelat (!!!)

- to sånne kjeks-stenger

- en skive norvegia ost

- en liten skål med revet parmesan, sånn fra boks vet dere.

:sjokkert: og VELDIG skuffet!

anbefaler alle å IKKE ta turen dit og merker at mitt fredagskveldhumør er ganske lagt i grus pga denne fæle opplevelsen.. kanskje jeg har noe brie igjen som kan redde stumpene :sukk:

Gjest Eurydike
Skrevet
Takk Eurydike, det ble utrolig godt! :) *rap*

Det var hyggelig! :)

(Jeg har forresten akkurat vært inne og burpet i boken din, og så raper du til meg her! :ler:)

Gjest Ansjoni
Skrevet

Lasagne, av typen Knorr fullkorn. Latskap, rett og slett, er ingen tilhenger av halvfabrikata, og man får igjen for det også ;)

Skrevet

Gikk i hele går og lengtet etter en skikkelig grillsalat, så når jeg var innom butikken på vei hjem fra jobb handlet jeg inn og lagde en god salat av frisk isbergsalat, cherrytomater, agurk, fetaost, stangselleri og gul og rød paprika. Stekte ytrefilét av svin som jeg enkelt gned inn med kvernet pepper og rød chilli og kokte ris til. Deilig middag på knappe 15 minutter.

Skrevet

I dag blir det grillspyd med bl.a. marinert svinekjøtt og forskjellige grønnsaker og fransk potetsalat til. Pavlova med jordbær til dessert.

Skrevet

Bakte poteter med strimlet skinke, stekt sopp, mais, paprika, hvitløkssmør revet ost og rømme

Skrevet

Pai med løk, brokkoli, feta og bladpersille, og tomatsalat.

Gjest Gjest
Skrevet

Hjemmelagd hvit fiskesuppe med villaks, reker og torsk, hvitløksbaguetter til. vannmelon til dessert.

Skrevet
Hjemmelagd hvit fiskesuppe med villaks, reker og torsk, hvitløksbaguetter til. vannmelon til dessert.

Er det deg igjen? :)

Gjest Gjest
Skrevet
Er det deg igjen? :)

:sinna: NEI!

Hvem? Gjesten som alltid spiser det samme :klø:

Skrevet
:sinna: NEI!

Hvem? Gjesten som alltid spiser det samme :klø:

Unnskyld. :fnise: Jeg tok visst helt feil.

For noen uker siden var det en gjest som postet ofte i denne tråden, og som jeg veldig lett kunne se var samme person på grunn av typen mat h*n laget. Og jeg trodde altså at du var denne personen.

Nydelig middag, forresten! :) Kommentaren min var altså ment som en kompliment, bare så det er helt klart. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...