Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Grove pølser med hvitløk og urter. Blomkålpure med mozarella ved siden av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Her!

Fant ut at det måtte være mye mindre tidkrevende å kutte søtpoteten i terninger i stedet for å rive den. Poteten er jo så lettkokt at det gikk veldig raskt å lage suppa likevel.

Tusen takk! Det blir nok suppe paa meg senere denne uka :jepp:

Skrevet

Marinert grillet indrefilet av svin med grillede grønnsaksspyd og kryddersmør. Hjemmelaget bringebær- og sitronsorbet til dessert.

Gjest Gjest
Skrevet

I dag blir det noe så enkelt og simpelt som ostepølser i lompe, og potetsalat. Kreativiteten min tok visst ferie denne uka.

Gjest Gjest
Skrevet

Kylling - helstekt eller i biter, marinert med sitron, olje, salt, pepper, dijonsennep og frisk salvie eller estragon. Ris og grønnsaker til (erter og gulrøtter?).

Skrevet

I dag fant jeg ei oppskrift på internett som jeg ville prøve. Det var torsk i folie med krydder, gulrot, purre, hvitløk, persille og margarin som jeg bakte i stekeovnen. Serverte poteter ved siden av. Det var kjempegodt.

Gjest Eurydike
Skrevet

Vi skal ha stekte skatevinger og nøttesmør med saltet kapers, bladpersille og sitron, samt kokte nypoteter og sautert bladspinat. Et glass hvit burgunder å drikke til.

Til dessert blir det sitron- og myntemarinerte jordbær med vaniljekesam. :)

Skrevet

I dag lagde jeg en nydelig Chicken Tandoori. Rester av blomkålpure fra i går og en salat bestående av grønn og oransje paprika, løk, cherrytomater, agurk, masse frisk koriander, sitron, olovenolje og maldonsalt. Også raita da :)

Skrevet

I kveld/natt, lager min elskede spaghetti med dolmio pastasaus med ekstra hvitløk og kjøttdeig til jenta si :) Og hvitløksbrød til!

Mmmmmm.....

:hjerter_rundt:

Skrevet

I går hadde vi squashrisotto. Salat av feldsalat, tomater og sjalottløk og noen skiver fennikelsalami ved siden av.

I dag skal vi ha denne salaten, etterfulgt av fullkornspasta med en enkel tomatsaus med masse frisk basilikum.

Skrevet

Vi spiser ute, ikke bestemt hvor ennå.

Skrevet

først en asparagessalat med vaktelegg og serrano-chips,

så grillet laks med krabberisotto, agurksalat og gribech-dressing.. litt soave å drikke til :hoppe:

krabberisotto var virkelig godt altså, har ikke lagd det før, var litt redd det skulle bli smakskræsj, men det ble supervellykket!

Skrevet (endret)

Søtpotetsuppe med green curry paste, frisk koriander og kokosmelk servert med godt brød etter oppskrift fra Mandel :jepp:

Vannmelon til dessert.

Endret av Chimamanda
Skrevet

Vi har hatt kremet pasta med sitron og asparges laget etter denne oppskriften som Eurydike har tipset om tidligere. Jeg serverte den med grillet laksefilet i stedet for røykalaks. Var redd det skulle smake veldig sterkt av sitron, men det gjorde det absolutt ikke. Nydelig var det!

Gjest Eurydike
Skrevet
Vi har hatt kremet pasta med sitron og asparges laget etter denne oppskriften som Eurydike har tipset om tidligere. Jeg serverte den med grillet laksefilet i stedet for røykalaks. Var redd det skulle smake veldig sterkt av sitron, men det gjorde det absolutt ikke. Nydelig var det!

Så bra! :hoppe: Jeg synes pasta med fløtesaus ofte bare smaker fett og klissete, men denne retten liker jeg godt. Skal prøve med fersk laks til!

Vi har spist pai med halvgrov bunn og fyll av purre, spinat, ost (feta, jarlsberg og litt parmesan) og valnøtter. En salat ved siden av: tomater, bladspinat og sennepsvinaigrette, og en rest hvit burgunder fra i går å drikke til (noe som faktisk passet bra).

En liten salat av vannmelon. jordbær og mynte til dessert. Deilig med sommer og ferie! :)

Gjest Gjest
Skrevet

To "middager", en tidlig salat med fetaost ute, og pasta med gul squash, piggsopp og fløte nå snart...

Skrevet

I dag blir middagen forskjellig spekemat, en enkel salat med bl.a. avocado og fetaost, saltbakte småpoteter, nystekt brød og aïoli. Fruktsalat til dessert.

Skrevet

Pai med ruccula og fetaost og en salat. Lager iste av fruktte med honning til, og det blir jordbær til dessert. Hurra for ferien som endelig tar til i dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...