Agurk Skrevet 22. juli 2008 #20601 Skrevet 22. juli 2008 Grove pølser med hvitløk og urter. Blomkålpure med mozarella ved siden av.
Chimamanda Skrevet 22. juli 2008 #20602 Skrevet 22. juli 2008 Her! Fant ut at det måtte være mye mindre tidkrevende å kutte søtpoteten i terninger i stedet for å rive den. Poteten er jo så lettkokt at det gikk veldig raskt å lage suppa likevel. Tusen takk! Det blir nok suppe paa meg senere denne uka
Arkana Skrevet 23. juli 2008 #20603 Skrevet 23. juli 2008 Marinert grillet indrefilet av svin med grillede grønnsaksspyd og kryddersmør. Hjemmelaget bringebær- og sitronsorbet til dessert.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #20604 Skrevet 23. juli 2008 I dag blir det noe så enkelt og simpelt som ostepølser i lompe, og potetsalat. Kreativiteten min tok visst ferie denne uka.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #20605 Skrevet 23. juli 2008 Kylling - helstekt eller i biter, marinert med sitron, olje, salt, pepper, dijonsennep og frisk salvie eller estragon. Ris og grønnsaker til (erter og gulrøtter?).
marika2 Skrevet 23. juli 2008 #20606 Skrevet 23. juli 2008 I dag fant jeg ei oppskrift på internett som jeg ville prøve. Det var torsk i folie med krydder, gulrot, purre, hvitløk, persille og margarin som jeg bakte i stekeovnen. Serverte poteter ved siden av. Det var kjempegodt.
Gjest Eurydike Skrevet 23. juli 2008 #20607 Skrevet 23. juli 2008 Vi skal ha stekte skatevinger og nøttesmør med saltet kapers, bladpersille og sitron, samt kokte nypoteter og sautert bladspinat. Et glass hvit burgunder å drikke til. Til dessert blir det sitron- og myntemarinerte jordbær med vaniljekesam.
Agurk Skrevet 23. juli 2008 #20608 Skrevet 23. juli 2008 I dag lagde jeg en nydelig Chicken Tandoori. Rester av blomkålpure fra i går og en salat bestående av grønn og oransje paprika, løk, cherrytomater, agurk, masse frisk koriander, sitron, olovenolje og maldonsalt. Også raita da
Regndråpe Skrevet 23. juli 2008 #20610 Skrevet 23. juli 2008 I kveld/natt, lager min elskede spaghetti med dolmio pastasaus med ekstra hvitløk og kjøttdeig til jenta si Og hvitløksbrød til! Mmmmmm.....
Nilma Skrevet 24. juli 2008 #20611 Skrevet 24. juli 2008 I går hadde vi squashrisotto. Salat av feldsalat, tomater og sjalottløk og noen skiver fennikelsalami ved siden av. I dag skal vi ha denne salaten, etterfulgt av fullkornspasta med en enkel tomatsaus med masse frisk basilikum.
LekeHusmor Skrevet 24. juli 2008 #20613 Skrevet 24. juli 2008 først en asparagessalat med vaktelegg og serrano-chips, så grillet laks med krabberisotto, agurksalat og gribech-dressing.. litt soave å drikke til krabberisotto var virkelig godt altså, har ikke lagd det før, var litt redd det skulle bli smakskræsj, men det ble supervellykket!
Chimamanda Skrevet 24. juli 2008 #20614 Skrevet 24. juli 2008 (endret) Søtpotetsuppe med green curry paste, frisk koriander og kokosmelk servert med godt brød etter oppskrift fra Mandel Vannmelon til dessert. Endret 24. juli 2008 av Chimamanda
Mandel Skrevet 24. juli 2008 #20615 Skrevet 24. juli 2008 Vi har hatt kremet pasta med sitron og asparges laget etter denne oppskriften som Eurydike har tipset om tidligere. Jeg serverte den med grillet laksefilet i stedet for røykalaks. Var redd det skulle smake veldig sterkt av sitron, men det gjorde det absolutt ikke. Nydelig var det!
Gjest Eurydike Skrevet 24. juli 2008 #20616 Skrevet 24. juli 2008 Vi har hatt kremet pasta med sitron og asparges laget etter denne oppskriften som Eurydike har tipset om tidligere. Jeg serverte den med grillet laksefilet i stedet for røykalaks. Var redd det skulle smake veldig sterkt av sitron, men det gjorde det absolutt ikke. Nydelig var det! Så bra! Jeg synes pasta med fløtesaus ofte bare smaker fett og klissete, men denne retten liker jeg godt. Skal prøve med fersk laks til! Vi har spist pai med halvgrov bunn og fyll av purre, spinat, ost (feta, jarlsberg og litt parmesan) og valnøtter. En salat ved siden av: tomater, bladspinat og sennepsvinaigrette, og en rest hvit burgunder fra i går å drikke til (noe som faktisk passet bra). En liten salat av vannmelon. jordbær og mynte til dessert. Deilig med sommer og ferie!
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #20617 Skrevet 24. juli 2008 To "middager", en tidlig salat med fetaost ute, og pasta med gul squash, piggsopp og fløte nå snart...
Arkana Skrevet 25. juli 2008 #20618 Skrevet 25. juli 2008 I dag blir middagen forskjellig spekemat, en enkel salat med bl.a. avocado og fetaost, saltbakte småpoteter, nystekt brød og aïoli. Fruktsalat til dessert.
tineline Skrevet 25. juli 2008 #20620 Skrevet 25. juli 2008 Pai med ruccula og fetaost og en salat. Lager iste av fruktte med honning til, og det blir jordbær til dessert. Hurra for ferien som endelig tar til i dag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå