Nilma Skrevet 31. juli 2008 #20681 Skrevet 31. juli 2008 Vi har hatt Nigellas greskinspirerte involtini. Litt plundrete, men veldig godt.
Arkana Skrevet 1. august 2008 #20682 Skrevet 1. august 2008 Grillet laks med limesmør, dampet sommerkål og grillede nypoteter. Bringebærsorbet til dessert.
Brunhilde Skrevet 1. august 2008 #20684 Skrevet 1. august 2008 Kanskje det blir fajitas eller taco, får se hva som frister mest.
Nilma Skrevet 1. august 2008 #20685 Skrevet 1. august 2008 Først artisjokker med aioli, deretter blåskjellsuppe. Jordbær til dessert.
Amity Skrevet 1. august 2008 #20686 Skrevet 1. august 2008 Hjemmelaget moussaka med en god rødvin til. Baguetter og en god ost som pre-snack.
Saeria Skrevet 1. august 2008 #20688 Skrevet 1. august 2008 Inspirert av Arkana, lager jeg Quiche Lorraine for aller første gang i dag.
Lassie Skrevet 1. august 2008 #20689 Skrevet 1. august 2008 I dag er det stekte svinekoteletter med en frisk salat til.
Gjest Eurydike Skrevet 1. august 2008 #20690 Skrevet 1. august 2008 (endret) Vi har nettopp satt til livs rekerisotto, med utgangspunkt i denne oppskriften. Jeg gjorde noen endringer: rekeskallene ble flambert i pastis (Ricard), og jeg hadde knuste fennikelfrø både i risottoen og rekekraften. Dessuten tilsatte jeg safran bløtt opp i litt vann til den ferdige rekekraften, slik at rekerisottoen beveget seg litt i retning provençalsk skalldyrsuppe, med paëlla-assosiasjoner. Til dette drakk vi en Bandol-rosé (Domaine d'Ott), som egentlig var utgangspunktet for hele middagen. Det eneste jeg vil endre til neste gang jeg forsøker denne retten, er å droppe squashen i oppskriften, for å rendyrke smakene i risottoen. Ellers ble det veldig bra, særlig med fennikelsmaken som matchet lakristoner i vinen. Og for alle som har lyst til å lage kraft på rekeskall, anbefales denne metoden i oppskriften fra Apéritif! Gjerne med Ricard og fennikelfrø. Nå blir det snart litt chèvre, flytende honning og valnøtter til siste vinrest, og så dessert: napoleonskaker og friske bringebær. Endret 1. august 2008 av Eurydike
LilleMy Skrevet 1. august 2008 #20691 Skrevet 1. august 2008 Det var noe svært enkelt, laget av ting jeg bare hadde liggende.... Pasta kokt al dente, en hel hvitløkt iskåret i biter stekt gyllen, tilsatte oppdelte smakstomater og fersk basilikum samt salt. Blandet alt og tilsatte litt garlic olje og masse cheddarost på toppen. Deilig med ett glass hvitvin til, men dog ikke verdens sunneste rett! Men, det er jo fredag.......
Arkana Skrevet 2. august 2008 #20692 Skrevet 2. august 2008 Greske bifteki med ovnsbakte potetbåter, gresk salat og tzatziki.
Saeria Skrevet 2. august 2008 #20693 Skrevet 2. august 2008 Hjemmelaget lasagne med salat til. Forhåpentligvis jordbær til dessert.
Nilma Skrevet 2. august 2008 #20694 Skrevet 2. august 2008 (endret) I dag skal vi ha: - lettkokte romanescobuketter og rå reddiker til å dyppe i aioli - risotto med tørket steinsopp, bacon og noen dråper trøffelolje - jordbær i Moscato d'asti-gelé (takk til Eurydike for oppskrift!) og tuiles med lime og vanilje til Endret 2. august 2008 av Nilma
Gjest Eurydike Skrevet 2. august 2008 #20695 Skrevet 2. august 2008 I dag skal vi ha: - lettkokte romanescobuketter og rå reddiker til å dyppe i aioli - risotto med tørket steinsopp, bacon og noen dråper trøffelolje - jordbær i Moscato d'asti-gelé (takk til Eurydike for oppskrift!) og tuiles med lime og vanilje til Det hørtes ut som en nydelig meny! Og i løpet av formiddagen har jeg faktisk kommet fram til at det var akkurat den forretten jeg manglet i går.
Nilma Skrevet 2. august 2008 #20696 Skrevet 2. august 2008 Det hørtes ut som en nydelig meny! Og i løpet av formiddagen har jeg faktisk kommet fram til at det var akkurat den forretten jeg manglet i går. Det var nydelig. Ang. forretten var det bare et innfall; vi hadde aioli til overs fra i går, og så måtte jeg jo bruke romanescoen jeg kjøpte på Bondens marked til noe - og vips! hadde jeg en forrett. Veldig god kombinasjon, synes jeg.
Gina T Skrevet 2. august 2008 #20697 Skrevet 2. august 2008 Tror ikke det blir mye middagen i dag. Har fått influensa! Kanskje noen eplebiter går ned..
Gjest Eurydike Skrevet 2. august 2008 #20698 Skrevet 2. august 2008 Det ble fullkornsspaghetti med kyllingfilet, klasetomater, chili, hvitløk, kalamataoliven, salte kapers, hakket bladpersille og revet parmesan. Bringebær og vaniljeis til dessert.
Gjest Zia Skrevet 2. august 2008 #20699 Skrevet 2. august 2008 I går hadde vi gazpacho med kokte vaktelegg, og cæsarsalat. I dag har vi hatt en rask og veldig god middag: Stekt filet av villaks, kokte ferskpoteter, dampet, frisk spinat med litt sitron og hvitløk, og saus av hvitvin, fløte, dijonsennep, sitron og gressløk.
Wonders Skrevet 2. august 2008 #20700 Skrevet 2. august 2008 skulle være pizza m 4 forskjellige oser denne lørdagskvelden.men etter subways grove ost og skinke, uten smør, uten majones, så ble klokken over ni. Så da gadd jeg ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå