LekeHusmor Skrevet 7. juli 2008 #20421 Skrevet 7. juli 2008 hjemmelaget hamburger med foccaciabrød, aioli og tomatsaus på.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2008 #20422 Skrevet 7. juli 2008 Salat med spekeskinke og masse godt i, og grove rundstykker med rosmarin og soltørket tomat.
Gjest Zia Skrevet 7. juli 2008 #20423 Skrevet 7. juli 2008 Tirsdag blir det nok grønn salat med spekeskinke o.l, grove rugrundstykker til. Onsdag - seibiff eller noe annet med seifilét med skinn (tar gjerne i mot tips). Torsdag: Minestroneaktig suppe med blant annet rosecoco beans, bacon og diverse friske urter. Rundstykker eller bruschetta til. Minestronesuppe (kokt med frisk timian, rosmarin og salvie, og pistou av basilikum, hvitløk, kalamataolivenolje og parmesan til slutt) med bacon, friske tomater, diverse bønner, gulrot, selleri, purre og nykål. Og pasta selvsagt. Grove rundstykker med bl.a soltørket tomat ved siden av. Jordbør og fløte til dessert etter hvert, nå er jeg mett Stekt ørret (den største på 600 g) fisket av samboer Poteter til, også skulle vi vel hatt rømme og agurksalat, mulig jeg improviserer en grønn salat med hvitvinseddik. Quiche med ørret og purre, salat til. Salat med spekeskinke og masse godt i, og grove rundstykker med rosmarin og soltørket tomat. Har jeg rett i at dette er samme person? Kan du ikke registrere deg?
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2008 #20424 Skrevet 7. juli 2008 Har jeg rett i at dette er samme person? Kan du ikke registrere deg? Hyyl, avslørt Nja, jeg har vært registrert før, men pleier å ende med å slette meg når jeg har engasjert meg for mye i to-tre tråder som ikke handler om mat og andre fornuftige ting Men kanskje smiger og sommerkjedsomhet fungerer... (forresten ser jeg at endel av middagsplanene ikke ble gjennomført)
Gjest Zia Skrevet 7. juli 2008 #20425 Skrevet 7. juli 2008 Hyyl, avslørt Nja, jeg har vært registrert før, men pleier å ende med å slette meg når jeg har engasjert meg for mye i to-tre tråder som ikke handler om mat og andre fornuftige ting Men kanskje smiger og sommerkjedsomhet fungerer... (forresten ser jeg at endel av middagsplanene ikke ble gjennomført) :smiger: :smiger: smiger: :duskedame: Det er jo mulig å ha ett brukernavn for mat, og ett brukernavn for alle mulig andre ting?
Disco Biscuit Skrevet 8. juli 2008 #20427 Skrevet 8. juli 2008 Hm, i dag blir det hjemmelagde greske burgere med hjemmelagde burgerbrød. Og selvfølgelig tzatsiki, agurk, salat, rødløk og tomat til :-D Snadder..
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #20428 Skrevet 8. juli 2008 Så gøy å høre. Hvit fisk og romesco er en av mine absolutte favoritter. Også godt med grillede grønnsaker til, som feks asparges eller vårløk. Hvor finner jeg denne oppskriften da? Høres spennende ut. Får aldri til å søke, får opp aaaalt for mange treff...
Gjest Eurydike Skrevet 8. juli 2008 #20429 Skrevet 8. juli 2008 Hvor finner jeg denne oppskriften da? Høres spennende ut. Får aldri til å søke, får opp aaaalt for mange treff... Romesco 100 g skoldede mandler, ristet i pannen til de er gyldne 3-4 grillede, røde paprika uten skinn 1/2 rød chili, eller litt cayenne, etter smak 1-2 rå hvitløksfedd, knust til mos med litt havsalt ca 4-5 ss olivenolje ca 1 ss rødvinseddik en liten klype safrantråder (0,25 g?), bløtt opp i litt varmt/nykokt vann 3-4 soltørkede tomater i olje, hakket 1/2 ts røkt paprikapulver salt, pepper sitronsaft Bland i foodprocessor, tynn ut med vann til ønsket konsistens og smak til med mer salt, pepper og sitronsaft om nødvendig.
Gjest Eurydike Skrevet 8. juli 2008 #20430 Skrevet 8. juli 2008 Grillet halloumi, sitronbåter og salat av fullkornscouscous, tomater, grillet squash, rødløk, persille og mynte.
Agurk Skrevet 8. juli 2008 #20432 Skrevet 8. juli 2008 Jeg grillet biter av kyllingfilet som jeg først la i en blanding av estragonsennep, sitron, olivenolje, salt og pepper. Som tilbehør lagde jeg en salat med cherrytomater, mozarella, hvitløk, olivenolje, basilikum og maldonsalt.
LekeHusmor Skrevet 8. juli 2008 #20433 Skrevet 8. juli 2008 ååå alle griller, jeg vil også har ikke grill her i Bergen, ei heller noen terrasse/veranda å grille på.. spiste pastasalat med scampi på jobb i dag, men kjenner jeg ikke ble så mett. så planlegger å lage meg litt bruschetta til kvelds, med deilig tykk, balsamico på. eller kanskje jeg skal lage caprese isteden. hm. vanskelig valg. bruschetta med mozarella kanskje? :klø:
Gjest Eurydike Skrevet 8. juli 2008 #20434 Skrevet 8. juli 2008 ååå alle griller, jeg vil også har ikke grill her i Bergen, ei heller noen terrasse/veranda å grille på.. Jeg griller på innendørs, på en grillpanne på komfyren, bare så det er sagt. Helt overkommelig!
LekeHusmor Skrevet 8. juli 2008 #20435 Skrevet 8. juli 2008 (endret) Jeg griller på innendørs, på en grillpanne på komfyren, bare så det er sagt. Helt overkommelig! ai! godt tips! jeg har akkurat fått lønn, skal søren meg kjøpe en grillpanne i morgen. alt smaker bedre grillet er min mening men kan jeg "grille" f.eks tomater i folie på grillpanne også? blir det like bra som på vanlig grill? (mulig dette vinner prisen for dagens dummeste spm, men måtte nå bare spørre ) Endret 8. juli 2008 av LekeHusmor
Gjest Eurydike Skrevet 8. juli 2008 #20436 Skrevet 8. juli 2008 men kan jeg "grille" f.eks tomater i folie på grillpanne også? blir det like bra som på vanlig grill? (mulig dette vinner prisen for dagens dummeste spm, men måtte nå bare spørre ) Vet ikke - for det har jeg aldri prøvd!
Sauen Shaun Skrevet 8. juli 2008 #20437 Skrevet 8. juli 2008 Kyllingfilet, med stekt paprika, ris og peppersaus.
Gjest Zia Skrevet 8. juli 2008 #20438 Skrevet 8. juli 2008 men kan jeg "grille" f.eks tomater i folie på grillpanne også? blir det like bra som på vanlig grill? (mulig dette vinner prisen for dagens dummeste spm, men måtte nå bare spørre ) Jeg synes ikke det var noe dumt spørsmål i det hele tatt. Men min gjetning er at det ikke vil fungere noe særlig, da den direkte heten fra en grillpanne vil være mye sterkere enn den direkte heten fra en grillrist. Antakelig vil det være bedre å bruke stekeovnen. Men det er altså vill gjetning. Egentlig er det litt kompliserende at det norske ordet "grille" kan referere til tre ulike tilberedningsmåter: På kullgrill/gassgrill, under grillen i stekeovnen, og i en grillpanne. I engelsk har man tre ulike ord for dette, hhvs. "barbecue"/"grill"/"griddle". Det er mulig at litt av forvirringen i Norge kommer av direkte oversettelse fra engelsk.
Gjest Zia Skrevet 8. juli 2008 #20439 Skrevet 8. juli 2008 Jeg har forresten hatt hjemmelaget pasta med hjemmelaget pesto og kylling, samt tomatsalat. Vannmelon og jordbær til dessert.
Chimamanda Skrevet 8. juli 2008 #20440 Skrevet 8. juli 2008 Kokt torsk, poteter og gulroetter. Mint- og sjokoladeis til dessert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå