Amity Skrevet 5. juli 2008 #20401 Skrevet 5. juli 2008 I dag blir det biff med hjemmelagde fløtegratinerte poteter med masse hvitløk og friske urter.
Gjest nextlife Skrevet 5. juli 2008 #20403 Skrevet 5. juli 2008 (endret) I dag ble det flettebiff(indrefilèt av svin og okse, samt bacon), friske asparges, duxelletomater og sautert bladspinat . Hjemmelagde potetkrokketter (med litt blomkålpurè iblandet), peppersaus. Creme Brulèe og god vin som følge. Endret 5. juli 2008 av nextlife
Arkana Skrevet 6. juli 2008 #20404 Skrevet 6. juli 2008 Hjemmelaget pizza med diverse topping. Jordbær med fløte til dessert.
Grissini Skrevet 6. juli 2008 #20405 Skrevet 6. juli 2008 En gourmetkylling står i ovnen nå. Jeg har gnidd den inn med smør, div. krydder, sitron og hvitløk, og lagt den i en stekepose sammen med sopp og sjalottlauk. Tilbehør blir smørdampede grønnsaker og ovnstekte poteter.
Gjest Eurydike Skrevet 6. juli 2008 #20407 Skrevet 6. juli 2008 Parmesanpanert kyllingbryst med salat av økologiske nypoteter, erter og bladspinat, samt min obligatoriske sitronbåt. Tørr hvitvin å drikke til. Planen var dessert av vannmelon, men siden jeg har vaffelrøre igjen fra i går, tar jeg en reprise i stedet. Så da blir det nystekte kokosmelkvafler med rørte jordbær og vaniljeis.
marika2 Skrevet 6. juli 2008 #20408 Skrevet 6. juli 2008 I går grillet vi sommerkoteletter og grillribbe på hytta. Tilbehør var poteter, potetsalat og vanlig grønnsalat med annanas i. I dag kyllingfilet med ris og salat.
-Fisken- Skrevet 7. juli 2008 #20410 Skrevet 7. juli 2008 Wok med laks eller lakseburger, har ikke helt bestemt meg enda.
Gjest Eurydike Skrevet 7. juli 2008 #20412 Skrevet 7. juli 2008 Lammegryte med rødvin og balsamico, sautert bladspinat og urtepotetmos (persille, basilikum, ramsløk og mynte). Samt et glass chianti.
Fakse Skrevet 7. juli 2008 #20413 Skrevet 7. juli 2008 Cæsarsalat med kylling, melon til dessert. Skikkelig sommermat
Mandel Skrevet 7. juli 2008 #20416 Skrevet 7. juli 2008 Grillet torskefilet med ovnsstekte mandelpotetbåter og romescosaus. Sausen ble laget etter inspirasjon og oppskrift fra Eurydike. Jeg har verken laget eller smakt romescosaus før, men du verden så godt det var! Det blir ikke siste gang jeg lager det
Gjest Eurydike Skrevet 7. juli 2008 #20417 Skrevet 7. juli 2008 Grillet torskefilet med ovnsstekte mandelpotetbåter og romescosaus. Sausen ble laget etter inspirasjon og oppskrift fra Eurydike. Jeg har verken laget eller smakt romescosaus før, men du verden så godt det var! Det blir ikke siste gang jeg lager det Så gøy å høre. Hvit fisk og romesco er en av mine absolutte favoritter. Også godt med grillede grønnsaker til, som feks asparges eller vårløk.
Gjest Zia Skrevet 7. juli 2008 #20420 Skrevet 7. juli 2008 I går hadde vi diverse texmex-mat, i dag salade niçoise og vannmelon, vannmelonsorbet og jordbær til dessert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå