Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Spagetti med kyllingfillet, løk, hvitløk, paprika, purre og champignonsaus. Med hvitløksbaguetta!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grillet laks med squash/asparges/ruccola-salat og grillede nypoteter.

Gjest Gjest
Skrevet

I dag er det fredag og da blir det en eller annen frossenpizza.

Misunner mange av kjøkkenmesterne her inne..

Skrevet

Helst ingenting... er alt for varmt :sol:

Gjest Gjest
Skrevet

Minestronesuppe (kokt med frisk timian, rosmarin og salvie, og pistou av basilikum, hvitløk, kalamataolivenolje og parmesan til slutt) med bacon, friske tomater, diverse bønner, gulrot, selleri, purre og nykål. Og pasta selvsagt. Grove rundstykker med bl.a soltørket tomat ved siden av. Jordbør og fløte til dessert etter hvert, nå er jeg mett :)

Skrevet

Pasta med squash, kjøttboller og parmesan. Grønn salat.

Gjest Eurydike
Skrevet

Fullkornsspaghetti i sterk tomatsaus med grillet aubergine, middelhavsansjos, svarte oliven og parmesandryss. Et glass lett chianti å drikke til.

Snart jordbær til dessert! :)

Skrevet (endret)

Hadde thaicurry med blandt annet kokosmelk, kylling og soetpotet oppi.

Soetpotetmuffins med yummy frosting til "kaffen" i anledning 4th of July.

Endret av Chimamanda
Skrevet

Det blir taco om jeg gidder å lage...

Skrevet

Kjøpte Calzone på vei hjem fra stranda.

Skrevet
Fullkornsspaghetti i sterk tomatsaus med grillet aubergine, middelhavsansjos, svarte oliven og parmesandryss. Et glass lett chianti å drikke til.

Snart jordbær til dessert! :)

Lyst til å dele oppskriften på sterk tomatsaus??

Gjest Eurydike
Skrevet
Lyst til å dele oppskriften på sterk tomatsaus??

Det er bare chili og hvitløk som gjør den sterk, enkelt og greit. Ansjosen er også en viktig smaksforsterker. Her er hele oppskriften, lett inspirert av tilsvarende varianter fra Jamie Oliver og The River café. :)

Pasta med aubergine, tomat og oliven

2-3 fedd hvitløk

frisk chili etter smak (for meg holder det med maks 1)

olivenolje

1 boks herm. tomater

5-6 middelhavsansjos

1 aubergine, skåret i skiver og grillet i grillpanne (kan også stekes)

15-20 kalamataoliven - skvis og fjern steinene

oregano

frisk basilikum (kan sløyfes)

salt, pepper

revet parmesan

250 g fullkornsspaghetti

Sett på vann til pasta. Surr hvitløk og chili et minutt i oljen, tilsett tomater, grillede aubergineskiver, oregano og ansjos. La koke ca. 15 min, til auberginen er mør, olivenene får koke med de siste 5 min. Kok i mellomtiden pastaen ferdig. Smak tilslutt sausen til med salt og pepper, bland med nykokt fullkornsspaghetti og grovhakket basilikum, og server med masse parmesan.

Skrevet

Gazpacho til forrett. Grillede lammekoteletter med couscoussalat til hovedrett. Hjemmelaget hasselnøttiskrem til dessert.

Skrevet

Lakseburgere med grove brød. Enkel tomatsalat som tilbehør.

Gjest Gjest
Skrevet

Stekt ørret (den største på 600 g) fisket av samboer :) Poteter til, også skulle vi vel hatt rømme og agurksalat, mulig jeg improviserer en grønn salat med hvitvinseddik.

Skrevet (endret)

Vegetarisk curry med div. groennsaker, soetpoteter og kokosmelk. Friterte bananskiver ved siden av.

Rester av soetpotetmuffins til dessert! :sikle:

Endret av Chimamanda
Gjest Eurydike
Skrevet (endret)

Lettstekte kamskjell, sitronbåt, blomkålpuré, langtidsbakte cherrytomater med oregano, ovnstørket serranoskinke og urteolje (persille, basilikum, ramsløk). Chablis å drikke til.

Jordbær til dessert, med vaniljeis og noen sprø vaffelhjerter laget med kokosmelk. Samt 2-3 biter belgisk konfekt, og espresso.

Endret av Eurydike
Skrevet

Pasta i dag også, nærmere bestemt med en sterk tomatsaus med chili, hvitløk og reker. Dessuten hadde vi en stor salat. Vannmelonsorbet og friske jordbær til dessert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...