Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I går hadde vi lasagne med squash og ricotta.

I dag skal vi ha gratinert gnocchi med tomatsaus, paprika og mozzarella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi spagetti med bolognesesaus.

I dag prøvde vi å spise opp saker og ting fra kjøleskapet, så det ble en salig blanding av diverse småplukk, blant annet gåsepaté, røkelaks og quesedillas. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludovie

Først selleristangsuppe, deretter lammesadel med rosmarin, potetstappe med hvitløk og timian, balsamicoglaserte røde småløk, squash- og auberginegrateng med litt rød paprika, og saus av kalvekraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Helene_*
Først selleristangsuppe, deretter lammesadel med rosmarin, potetstappe med hvitløk og timian, balsamicoglaserte røde småløk, squash- og auberginegrateng med litt rød paprika, og saus av kalvekraft.

Har du en oppskrift på selleristangsuppen? På forhånd takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Har du en oppskrift på selleristangsuppen? På forhånd takk for hjelpen :)

Egentlig ikke, for jeg laget den bare etter eget forgodbefinnende. :)

Jeg freste en finhakket halv løk i smør til den ble myk, tilsatte 4-5 store selleristenger i skiver, og en god del kyllingkraft. Jeg lot det så koke til sellerien ble helt mør, og så brukte jeg stavmikser for å få en helt glatt masse. Det passer godt å tilsette friske urter (f.eks. persille eller kjørvel), og/eller ha veldig god olivenolje på toppen ved servering. Røkt skinke i små biter passer også bra.

Hvis den blir for tykk, er det selvfølgelig bare å tilsette mer kyllingkraft, eller vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppe med røkt svineknoke og rotgrønnsaker. Kom på nå at jeg skulle jo hatt brød til, men det glemte jeg helt :ler:

Til dessert var det appelsinfileter og resterende saft av 4 appelsiner blandet med en boks kremfløte som var pisket til ganske stiv krem med vaniljesukker oppi. Veldig viktig å bruke skikkelig vaniljesukker til sånt, og ikke den kjipe vanlige vanillinguffa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha ytrefilet av rein, hasselbackpoteter, blåbærsaus, dampet brokkoli og soppostekake. Bakte epler med toscaglasur til dessert. Amarone og portvin til drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fajitas med biffstrimler stekt med paprika, løk og hvitløk, servert med guacamole, salsa, rømme, salat og revet ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...