Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I går hadde vi lasagne med squash og ricotta.

I dag skal vi ha gratinert gnocchi med tomatsaus, paprika og mozzarella.

Skrevet

Foliebakt torskefilet med poteter, grønnsaker og aïoli.

Skrevet

I går hadde vi spagetti med bolognesesaus.

I dag prøvde vi å spise opp saker og ting fra kjøleskapet, så det ble en salig blanding av diverse småplukk, blant annet gåsepaté, røkelaks og quesedillas. :ler:

Gjest Ansjoni
Skrevet

Eggepizza med olivenpate, mozarella, oliven, chorizo og champignon.

Gjest Ludovie
Skrevet

Først selleristangsuppe, deretter lammesadel med rosmarin, potetstappe med hvitløk og timian, balsamicoglaserte røde småløk, squash- og auberginegrateng med litt rød paprika, og saus av kalvekraft.

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet
Først selleristangsuppe, deretter lammesadel med rosmarin, potetstappe med hvitløk og timian, balsamicoglaserte røde småløk, squash- og auberginegrateng med litt rød paprika, og saus av kalvekraft.

Har du en oppskrift på selleristangsuppen? På forhånd takk for hjelpen :)

Gjest Ludovie
Skrevet
Har du en oppskrift på selleristangsuppen? På forhånd takk for hjelpen :)

Egentlig ikke, for jeg laget den bare etter eget forgodbefinnende. :)

Jeg freste en finhakket halv løk i smør til den ble myk, tilsatte 4-5 store selleristenger i skiver, og en god del kyllingkraft. Jeg lot det så koke til sellerien ble helt mør, og så brukte jeg stavmikser for å få en helt glatt masse. Det passer godt å tilsette friske urter (f.eks. persille eller kjørvel), og/eller ha veldig god olivenolje på toppen ved servering. Røkt skinke i små biter passer også bra.

Hvis den blir for tykk, er det selvfølgelig bare å tilsette mer kyllingkraft, eller vann.

Skrevet

Suppe med røkt svineknoke og rotgrønnsaker. Kom på nå at jeg skulle jo hatt brød til, men det glemte jeg helt :ler:

Til dessert var det appelsinfileter og resterende saft av 4 appelsiner blandet med en boks kremfløte som var pisket til ganske stiv krem med vaniljesukker oppi. Veldig viktig å bruke skikkelig vaniljesukker til sånt, og ikke den kjipe vanlige vanillinguffa.

Skrevet

I går hadde jeg brownies til middag, i dag blir det pølse og makaroni-grateng med tomatsaus.

Skrevet

Vi skal ha ytrefilet av rein, hasselbackpoteter, blåbærsaus, dampet brokkoli og soppostekake. Bakte epler med toscaglasur til dessert. Amarone og portvin til drikke.

Skrevet

I dag ble det stekte grønnsaker med couscous. :nam:

Gjest SmallTalk
Skrevet

I dag blir det fransk løksuppe gratinert i ovn med sprøstekt loff og revet gulost på toppen. :)

Skrevet

Fajitas med biffstrimler stekt med paprika, løk og hvitløk, servert med guacamole, salsa, rømme, salat og revet ost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...