Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hjemmelagde medisterkaker, poteter, makaronistuing, brun saus og rørt tyttebær :sikle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Idag blir det fylte pitabrød med marinerte strimler av kyllingfilet, grønn lollosalat, finhakket rødløk, ananas, mais og kokt villris.

Slenger på litt søt mangosaus for ekstra smak :)

Skrevet

Stekt laks med poteter, brokkoli, gulrøtter og hjemmelaget urtemajones.

Skrevet (endret)

I helgen ble det hjemmelagde pitabrød med salat og (ferdigkjøpt) falafel, (hjemmelaget) pizza fra fryseren, og en cottage pie med adzukibønner og tomatsaus.

I dag blir det rester av cottage pie :)

Edit: la inn rett link

Endret av Frosk
Skrevet
I helgen ble det hjemmelagde pitabrød

Veldig mange http'er i den linken din... men oppskriften så god ut da, så den skal jeg absolutt prøve. Kanskje det blir pitabrød i morgen?

I dag har jeg lyst på omelett, lager tykk bondeomelett med poteter og div grønnsaker oppi.

Skrevet (endret)
Veldig mange http'er i den linken din... men oppskriften så god ut da, så den skal jeg absolutt prøve. Kanskje det blir pitabrød i morgen?

Ups, takk! Rett link her. Oppskriften er helt enkel og grei, men man kan jo ha i urter i deigen om man vil.

Endret av Frosk
Skrevet

Lørdag: Trofiepasta med erter, asparges, cherrytomater og mozarella.

Søndag: Mannen laget gryte med pølser, tomat, rømme og løk, ris og smørdampede erter til.

Mandag: Lam pasanda, raita, blomkål- og ertebhaji, basmatiris og gulrotsalat med lime og koriander.

Skrevet
Lørdag: Trofiepasta med erter, asparges, cherrytomater og mozarella.

Søndag: Mannen laget gryte med pølser, tomat, rømme og løk, ris og smørdampede erter til.

Mandag: Lam pasanda, raita, blomkål- og ertebhaji, basmatiris og gulrotsalat med lime og koriander.

Hmmm.....glad i erter? :fnise:

Blomkålsuppe her i dag.

Skrevet

I dag ble det hamburger fra pizzasjappa (veier opp med god vegetarlunsj med bønner, ris og grønnsaker :ler: ), i morgen blir det fersk, stekt uerfilét med poteter og grønnsaker.

Skrevet

I går - stekt laks + wokket fennikel og sopp med en dråpe soya + brokkolipure

I dag - kalkunbiff med hvit myggost + grønn salat med mango

Skrevet

Samboer har laget pizza med grillet squash, paprika og rødløk. :)

Gjest Ludovie
Skrevet (endret)

Pasta (pappardelle) med grønnsaker (løk, hvitløk, fennikel, selleristang, aspargestopper og nykål), kvernet kalkunkjøtt av lårkjøtt fra Stangekalkun, og saus av hvitvin, svinesjy, fløte og sitronsaft, med finhakket persille og kjørvel. Tomatsalat til.

Endret av Ludovie
Skrevet

Idag hadde vi Chicken Tandoori med jasminris, naan-brød og agurksalat til=)

Skrevet

spiste ute igår; vanskelig å forklare :fnise: men var veldig bra. bl.a sjokoladesuppe med rødbet til dessert.

idag har vi hatt mousakka med lammedeig, og gresk salat til.

Skrevet

Bakt potet

Stekt bacon

Mais

Kryddersmør

Brunet løk

Skrevet

Hjemmelagde kjøttkaker, brun saus, poteter, gulrøtter og brokkoli

Skrevet

Pai med løk og brie. Enkel salat til.

Skrevet (endret)
Hmmm.....glad i erter? :fnise:
:ler: Det er jeg faktisk, men det er ikke så ofte at vi har det tre dager på rad.

Vi skal eksperimentere litt med japansk mat i dag, så det blir suppe med somennudler og enokisopp, små grillspyd med kylling og vårløk (yakitori) og brokkoli med sesamdressing.

Endret av Nilma
Skrevet
:ler: Det er jeg faktisk, men det er ikke så ofte at vi har det tre dager på rad.

Vi skal eksperimentere litt med japansk mat i dag, så det blir suppe med somennudler og enokisopp, små grillspyd med kylling og vårløk (yakitori) og brokkoli med sesamdressing.

Kan jeg komme å spise hos deg Nilma? Høres himmelsk ut!

Hos oss blir det fullkornspasta med storfekjøtt i strimler stekt sammen med paprika, gul og rød løk og squash.

Skrevet

Idag skal vi ha ovnsbakte laksefileter med hjemmelaget mandelpotetmos, og råstekte gulrøtter og asparges til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...