Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ovnsbakt kyllingfilet med ris/pommes frites og en goooood salat:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Igår: wok med fiskekaker av steinbit, div. grønnsaker og en "saus" laget på tomat, mynte, matyoghurt og koriander.

idag blir det spagetti carbonara, med pancetta og masse parmesan.

Skrevet

I går hadde vi mamoosa, en slags indisk eggerøre med bl.a. poteter, rødløk, tomater og chili. I tillegg hadde vi rasam, en lett, krydret tomatsuppe.

I dag skal vi ha stekt fisk (det som frister i fiskebutikken), halve ovnsstekte cheriepoteter, tomat- og fennikelgrateng og muligens litt brokkoli i en eller annen form. Sauvignon blanc til.

Skrevet

Lapskaus-liknende grønnsakssuppe (med litt søtpotet og stangselleri) med litt tomatpuré og rester av lammelår. Den ble god :) Var i tvil når det gjaldt tomatpuréen, men det ble ikke sånn voldsom tomatsmak.

(forrett var tre marsipanpølser :sjenert: )

Skrevet

Hot kjøttdeigryte laget av kjøttdeig, løk, hvitløk, chili, gulerøtter, hakkede tomater, bønner, jalapeños og ananas. Servert med ris, isbergsalat og en liten klatt med rømme.

Skrevet

I går hadde vi bacalao til middag. I dag skal vi ha flatbiff med brokkoliblanding og poteter. Samboeren min får bernisesaus ved siden av. Jeg tar bare stekesky da jeg ikke kan spise bernisesaus.

Skrevet

Ovnsbakt kylling marinert med blant annet Dijon-sennep og salvie, og grønnsaker (sukkererter, vanlige erter, vårløk, vanlig løk, paprika, stangselleri), naturris og brune linser :)

Skrevet

Kyllingfilet, potetbåter, smørdampede grønnsaker og bearnaise.

Skrevet

I går hadde vi tynt rugbrød i store leiver, fyllt med kylling, tomat, tapenade, løk og persille, rullet sammen og gratinert med litt ost i ovnen. Kjøpte brødet på en lokal innvandrersjappe og det kom fra et bakeri med det klingende navnet: Tønsberg Brød og Bake Varer. Syns det var så søt skrivefeil at jeg bare må smile :)

I dag ble det pasta med fløte/ostesaus, bacon og asparges. Ved siden av hadde vi en grønn salat og grove rundstykker.

Skrevet

Igår hadde jeg hvitløksmarinert grillet kyllinglår med curryris, wokede grønnsaker ( Brekkbønner, minimais og løk) og sursøt chillisaus. Sjokoladefondant til dessert :sikle: I kveld har jeg kveldsvakt så da blir det baguette med reker tipper jeg :)

Skrevet

I dag blir det lasagne med salat og hvitløksbrød til :)

Skrevet

Chicken Pot Pie til middag. Rømme-sjokoladekake til dessert.

Skrevet

Kyllingsuppe av rester fra i går (og kraft fra skroget), med purre og kanskje potet. Muligens aspargesbønner også, selv om det sikkert er nok uten.

Skrevet

Steketorsk med poteter, raspet gulrot i sitronsjy og remulade.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...