Gå til innhold

MonThes verden


MonThe

Anbefalte innlegg

Hørtes kjempekoselig ut med bursdagfeiring! Så GRATULERER til dere begge! :bursdag:

Mannen er også over til Sverige engang i måneden for å fylle opp fryseren, er helt genialt!

Ha en flott helg og kos deg med god mat og bursdag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med spire i magen! Har lest gjennom dagboksen din nå, og du har så gode tanker!

Håper dere koser dere med bursdagsfeiring, husk å holde deg unna spekematen på spydene du lager :)

Gleder meg til å følge deg videre! God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, elsker det!:) Jeg og kjære har en felles matkonto, som vi setter inn et fast beløp på, så det føles nesten ikke ut som om det er mine penger jeg bruker en gang :fnise: Heldig som kan dra over til Sverige du da! Bor dere nære grensen? Tusen takk for kjemepfin oppskrift!:)

God helg! :hug:

tja, vi bor vel litt nærme grensa. Bruker litt i underkant av 2 timer en vei, så vi pleier å ta det som en dagstur :) Sparer en del penger på det hvis kursen er bra :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bursdag: på etterskudd :)

Det er deilig å kunne dra på storhandling en gang i blant og komme hjemm med hendene fulle av alskens godt :) Vi gjorde det samme i går; kan ikke huske sist vi handlet så mye. Jeg har nemlig fått helt dilla på varm kakao med krem, så melka her i gården blir alt for fort tom :( Det er så godt at jeg ikke klarer å stoppe meg selv :sjenert: I tillegg til dette, så skal vi ha muffins i dag (jeg ELSKER muffinsdeig).

Ha en flott helg, MonThe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes kjempekoselig ut med bursdagfeiring! Så GRATULERER til dere begge! :bursdag

Mannen er også over til Sverige engang i måneden for å fylle opp fryseren, er helt genialt!

Ha en flott helg og kos deg med god mat og bursdag!

:klem

Takk! Det er nok sikkert en del penger på å spare på å handle i Sverige ja, iallefall hvis dere ikke har lang vei å dra! Håper dere har hatt ei super helg! :hug:

Gratulerer med spire i magen! Har lest gjennom dagboksen din nå, og du har så gode tanker!

Håper dere koser dere med bursdagsfeiring, husk å holde deg unna spekematen på spydene du lager

Gleder meg til å følge deg videre! God helg!

Tuusen takk Milla!!Så koselig at du tok turen innom! Har savna deg! Koste oss masse, og holdt meg selvfølgelig unna spekematen ;) Titt gjerne innom igjen! God helg til deg/dere også! :klemmer:

tja, vi bor vel litt nærme grensa. Bruker litt i underkant av 2 timer en vei, så vi pleier å ta det som en dagstur Sparer en del penger på det hvis kursen er bra :jepp

Ok. Koselig og det da, med biltur og handling!:) Håper helga di har vært fin! :klemmer:

:bursdag: på etterskudd

Det er deilig å kunne dra på storhandling en gang i blant og komme hjemm med hendene fulle av alskens godt. Vi gjorde det samme i går; kan ikke huske sist vi handlet så mye. Jeg har nemlig fått helt dilla på varm kakao med krem, så melka her i gården blir alt for fort tom. Det er så godt at jeg ikke klarer å stoppe meg selv :sjenert I tillegg til dette, så skal vi ha muffins i dag (jeg ELSKER muffinsdeig)

Ha en flott helg, MonThe

Ja, det er herlig!:) Mmm, varm kakao med krem hørtes fantastisk godt ut! :sikle: Tror jaggu jeg skal "bestille" det med kjære senere i dag! :jepp: Håper du koste deg med kako, og muffins, og har hatt ei super helg! :hug:

Håper dere hadde en kjempe flott feiring i går :klemmer

Takk for hilsen, det hadde vi!:) Ser ut som om du også har hatt ei flott helg, med frieri og forlovelse :hoppe::strix: Igjen, GRATULERER!!! :rødme:

-----------

Hadde en fantastisk bursdagsfest i går! Masse god mat, gode venner - rett og slett en perfekt kveld! :jepp: Den alkoholfrie vina var forbausende god, og passet perfekt til maten! :) Var litt spent, på om noen kom til å legge merke til at jeg ikke drakk alkohol, men tror ingen tenkte over det, var iallefall ingen som sa noe! :fnise:

Vekte kjære med farsdagsgave i dag -- Hadde lagd et kort og skrevet "..fram til jeg kommer kan du følge med meg her", og kjøpt boken "Et barn blir til" av Lennart Nilsson. Kjære ble så rørt :rødme:

Håepr alle har en strålende søndag! :klemmer:

*KG: sinnsykt irriterende med den der begrensningen på antall uttrykssikoner i et innlegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekte kjære med farsdagsgave i dag -- Hadde lagd et kort og skrevet "..fram til jeg kommer kan du følge med meg her", og kjøpt boken "Et barn blir til" av Lennart Nilsson. Kjære ble så rørt :rødme:

Så utrolig koselig :rødme:

Ha en flott søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, for en fin farsdagsgave! :hjerte: :rødme:

Høres ut som du har hatt en nydelig helg! :klemmer:

Så utrolig koselig :rødme:

Ha en flott søndag!

Kjempeflott farsdagsgave :)

Åååå, så fin farsdagsgave :rødme:

Takk dere! Håper alle hadde en fin helg! :hug:

------------

7+3 i dag og spira har det forhåpentligvis bra siden mammen er full av gravidsymptomer :fnise:

- trett og sliten

- løper mye på do

- følsom for lukter (mye som lukter mugg og gjær for tida :fnise: )

- oppblåst som ..usj!

Kvalmen er tilbake. Heldigvis ingen oppkast, men vanskelig å få ned noe mat, og er konstant kvalm. Har vært på jobb både i dag og i går, men kjenner det er tungt, når det eneste jeg får ned er noen druer. Føler ikek akkurat jeg er på topp, og der jeg skal være, på jobb.

Jeg og kjære har begynt å snakke om å reise bort, bare vi to. En slags bryllupsreise på forhånd :rødme: Håper på å kunne reise i februar, i forbindelse med vinterferien. Men er usikker, på hvordan det er med lange flyreiser, utenlandstur og graviditet. Kommer til å være ca 22 uker på vei, hvordan er det med en reise på ca 14 timer da? :klø: Dette er bare aktuelt om formen er fin selvfølgelig! Kanskje greit å snakke med legen, og høre hva hun sier. Noen tips / erfaringer/ tanker fra dere andre?

Ta meg en dagbokrunde nå! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjære har begynt å snakke om å reise bort, bare vi to. En slags bryllupsreise på forhånd :rødme: Håper på å kunne reise i februar, i forbindelse med vinterferien. Men er usikker, på hvordan det er med lange flyreiser, utenlandstur og graviditet. Kommer til å være ca 22 uker på vei, hvordan er det med en reise på ca 14 timer da? :klø: Dette er bare aktuelt om formen er fin selvfølgelig! Kanskje greit å snakke med legen, og høre hva hun sier. Noen tips / erfaringer/ tanker fra dere andre?

Ta meg en dagbokrunde nå! :popcorn:

Hvor har dere tenkt å reise? Tror det kommer helt ann på formen jeg, er du frisk og rask så hvorfor ikke?

Jeg reiser faktis på ferie nå på lørdag, en uke til Egypt. Har fått beskjed om å være ekstra forsiktig med mat og hygiene men ellers kose meg og nyte sola som gir masse herlig D-vitamin :)

Herlig å kun kunne nyte hverandre også før den lille komme til verden :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+3 i dag og spira har det forhåpentligvis bra siden mammen er full av gravidsymptomer :fnise:

- trett og sliten

- løper mye på do

- følsom for lukter (mye som lukter mugg og gjær for tida :fnise: )

- oppblåst som ..usj

Jeg og kjære har begynt å snakke om å reise bort, bare vi to. En slags bryllupsreise på forhånd :rødme: Håper på å kunne reise i februar, i forbindelse med vinterferien. Men er usikker, på hvordan det er med lange flyreiser, utenlandstur og graviditet. Kommer til å være ca 22 uker på vei, hvordan er det med en reise på ca 14 timer da? :klø: Dette er bare aktuelt om formen er fin selvfølgelig! Kanskje greit å snakke med legen, og høre hva hun sier. Noen tips / erfaringer/ tanker fra dere andre?

Ta meg en dagbokrunde nå! :popcorn:

Oj... jeg løper også mye på do, oppblåst som fysj og er sliten :sjenert: Jeg er ikke på symptomjakt jeg altså, ikke i det heeeeele tatt :fnise:

Jeg ville ha vært forsiktig med lange flyreiser hvis jeg var gravid.. Det er i alle fall viktig å ta noen forhåndsregler som drikke mye vann, bruke kompresjonsstrømper(!!!), ankel-gymnastik og være litt i bevegelse. Jeg tenker da på faren for blodpropp... Selv om risikoen er liten, er både flyreiser og svangerskap risikofaktorer i seg selv. Mener ikke å skremme deg altså ::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helluuu :vinke:

Så utrolig koselig farsdagsgave :rødme:

Vi vurderer også å ta en tur på nyåret, men vet ikke helt hvor. Usikker på om jeg orker/ønsker en veldig lang flyreise, så ser litt på Egypt, Tyrkia etc..Får se hva det blir til :) Litt sol på kroppen hadde uansett vært deilig!! :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Er bare innom og leser litt i dagboken din.... Spennende å se hvordan det er å være nygravid. Du er tøff som greier å gå på jobben likevel ;)

Ha en fortsatt fin uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har dere tenkt å reise? Tror det kommer helt ann på formen jeg, er du frisk og rask så hvorfor ikke? Jeg reiser faktis på ferie nå på lørdag, en uke til Egypt. Har fått beskjed om å være ekstra forsiktig med mat og hygiene men ellers kose meg og nyte sola som gir masse herlig D-vitamin

Herlig å kun kunne nyte hverandre også før den lille komme til verden :rødme

Åh, heldiggrisen du som snart skal reise!! :) Vi ser på Maldivene. Ser ut som paradis på jord. Var dit bryllupsreisen skulle ha gått.. Men ser ikke for oss å reise dit med en baby. Egentlig ikke med barn i det hele tatt, så har derfor lyst å reise dit og a bryllupsreisen "på forskudd". Ja, helt enig, man må nyte hverandre før den lille kommer til verden, kommer nok til å bli litt mindre "kjærestetid" når nurket krever sitt :rødme:

Oj... jeg løper også mye på do, oppblåst som fysj og er sliten :sjenert Jeg er ikke på symptomjakt jeg altså, ikke i det heeeeele tatt :fnise Jeg ville ha vært forsiktig med lange flyreiser hvis jeg var gravid.. Det er i alle fall viktig å ta noen forhåndsregler som drikke mye vann, bruke kompresjonsstrømper(!!!), ankel-gymnastik og være litt i bevegelse. Jeg tenker da på faren for blodpropp... Selv om risikoen er liten, er både flyreiser og svangerskap risikofaktorer i seg selv. Mener ikke å skremme deg altså ::klem

Tihi, kjenner meg igjen i den der symptom-jakten ja!! :fnise: Håper symtpomene har meldt seg av en grunn :strix: Må nok snakke med legen og høre hva hun tror. Takk for tips :klemmer:

Helluuu :vinke

Så utrolig koselig farsdagsgave :rødme Vi vurderer også å ta en tur på nyåret, men vet ikke helt hvor. Usikker på om jeg orker/ønsker en veldig lang flyreise, så ser litt på Egypt, Tyrkia etc..Får se hva det blir til Litt sol på kroppen hadde uansett vært deilig!! :jepp

:klemmer

Virre miii! :hug: Så koselig at du har tittet innom meg! var ganske så fornøyd med farsdagsgaven selv også :fnise: KJære ble veeeldig glad! :hjerte: Er kanskje litt tidlig, å begynne med slikt.. Men klarte ikke dy meg, den passet jo perfekt. Går for "gull" denne graviditeten, kjære skal få følge med spira fram til den kommer i juli denne gangen! ;) Ja, litt sol på kroppen hadde vært helt fantastisk!! Mange fine plasser å reise til!:)

:vinke

Er bare innom og leser litt i dagboken din.... Spennende å se hvordan det er å være nygravid. Du er tøff som greier å gå på jobben likevel

Ha en fortsatt fin uke :klemmer

Hei :vinke: Så koselig at du titter innom! Den nygravide har det bra :rødme: Tja.. hadde jo noen dager hjemme sist uke. Så tenker først og fremst på meg selv, og spira. Det har jeg tenkt å fortsette med :jepp: Ha en finfin uke du også :klem:

----------

Lest litt på nett nå, om flyreiser/graviditet. Fant dette på lommelegen:

" Det finnes dog enkelte situasjoner hvor flyging for gravide kvinner sterkt frarådes:

Tidligere spontanaborter (øker risikoen for gjentagelse i det aktuelle svangerskap) " :hakeslepp::sjokkert:

Det kan jo ikke stemme?? :klø: ..kan være at de tenker på iløpet av de første tolv ukene..? Håper det. Hadde vært fantastisk med en ferietur iløpet av vinteren.

Nå skal jeg krype under et pledd på sofaen og se litt på tv. Det har jeg tenkt å gjøre fram til kjære kommer hjem fra jobb ;) Håper alle har en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror det bare er frarådet i de første 12 ukene hvis en har opplevd flere spontanaborter tidligere, siden det er vanligst at de inntreffer da.

Så en tur til varmere strøk burde ikke være noe problem for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det bare er frarådet i de første 12 ukene hvis en har opplevd flere spontanaborter tidligere, siden det er vanligst at de inntreffer da.

Så en tur til varmere strøk burde ikke være noe problem for dere :)

Håper du har rett! :jepp:

Ikke for det altså, om jeg må "ofre" en feriereise for spira går det bra det altså! Men hadde vært fantastisk med en skikkelig romantisk kjæreste-tur på nyåret! :rødme:

--------

Nærmer meg 8 uker nå.. Var i uke 8 jeg begynte å blø sist. Håper jeg kommer meg gjennom uke 8 uten noe tull.. Og etter det skal jeg komme meg gjennom uke 10. Og så skal jeg bare "suuse" inn mot uke 40 +/- . Ja det er plana. Gjennomfører vanligvis det jeg har planlagt!! :hjerte:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MonThe :klemmer: Du skal se du får suse gjennom uke 8 uten tull.. Skjønner bekymringene dine, men som du skrev oppi her; du går for gull denne graviditeten - prøv så godt du kan å legge vekk dumme tanker. Det er lettere sagt enn gjort, vel. Unner deg gode og positive tanker, samt fine uker med lillespira i magen. Så dette tanketullet skal ikke være en del av planen! Håper du har hatt en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MonThe :klemmer: Du skal se du får suse gjennom uke 8 uten tull.. Skjønner bekymringene dine, men som du skrev oppi her; du går for gull denne graviditeten - prøv så godt du kan å legge vekk dumme tanker. Det er lettere sagt enn gjort, vel. Unner deg gode og positive tanker, samt fine uker med lillespira i magen. Så dette tanketullet skal ikke være en del av planen! Håper du har hatt en fin dag :klemmer:

Takk for gode ord :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...