MonThe Skrevet 7. august 2013 Forfatter #2721 Del Skrevet 7. august 2013 Lurer på å kjøpe ny sportsvogn. Det er virkelig en jungel der ute Noen som titter innom her som vil komme med tips?? Ønsker meg ei vogn ned: full liggestilling (helst med justerbart fotbrett), lun og god kalesje, lett, ta liten plass i bil, og må være god og stødig og trille på all slags føre. Noen som sa storforlangende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. august 2013 #2722 Del Skrevet 7. august 2013 Vi (jeg ) har kjøpt Bumbleride Indie. Den er helt fantabulistisk! Eneste minuset er at den kun er forovervendt, men etterhvert blir jo det problemet til et ikke-problem egentlig. Bruker den litt allerede jeg altså, siden vi ikke har somlet oss til å bytte til sportsdelen på buggisen enda. Men ja. Den er superlett, bare 9 kg! Tar liten plass sammenlagt, stor kalesje (solskjerm som har vært et obligatorisk tilbehør til buggisen har jeg ikke brukt en eneste gang i sommer), full liggestilling, justerbart fotbrett og lufthjul som kommer seg frem over alt. Full liggestilling også. Og det beste av alt: den er relativt billig. Jeg betalte rett under 4000 inkl. frakt (for den må bestilles på nettet, billigst fra foreldreklubben.no, men i mange andre farger fra vognverden.no), og det var da inkludert regntrekk. Den er så lett å trille at buggisen er blitt tung å trille med! Ang. garn så har jeg rett og slett ikke peiling! Sparkjøp har billig og bra garn. Babyull er jo bra! Vil du ha noe som koster mer har du jo bomullsblandinger fra Sandnes Garn, Drops og de folka der, og selvsagt ullgarn også. Men det er en del mye dyrere enn sparkjøp-garn. Og hvor mye du trenger...det kommer helt an på antall farger og hvor tynt garnet er. Jeg ville gått til en garnbutikk og spurt jeg altså. Til det lilla teppet brukte jeg 6 nøster à 100 g pluss 1,5 hvitt nøste til å hekle sammen og kanten rundt. Men til bestemorruter har jeg ikke peiling på hvor mye garn det går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 7. august 2013 Forfatter #2723 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Belle : titta litt på den vogna på YouTube nå, den ser jo bare sååå snerten ut!!! Og fin pris!!! Finnes det fotpose til vogna? Er det en grunn til at du tenker å ikke bruke den som sportsdel til M? Setter stoor pris på tips altså! ....har også fått tips om tfk joggster twist, city elite og easywalker qtro. Sånn ved første øyekast tenker jeg TFKen ser litt stor ut, itillegg til at den er dyr. Har (dessverre) ikke et uttømmelig vognbudsjett (og har frafør 1 trille, 1 joggevogn/sykkelvogn, 1 emmaljungavogn og ei tvillingvogn ) easywalker og city elite så ser de egentlig ganske like ut for meg. Hmm.. Endret 7. august 2013 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 7. august 2013 #2724 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Hei! Vi har hatt Tfk hele veien og er veldig fornøyd.. S elsker den vogna.. Lang liggedel, lun kalesj, myggnett som gjør det mørkt.. En perfekt vogn for vårt bruk.. Kjøpte en Emmaljunga som sovevogn i bhg, men den soves det ikke i... Den brukes til å trille, de gangene jeg vil ha han mot meg Er ikke så bereist vedr de andre, måtte bare skryte litt av tfk'n Lykke til Endret 7. august 2013 av sommerfuglen1982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 8. august 2013 #2725 Del Skrevet 8. august 2013 Ja, den er så fiiin også! Jeg synes egentlig ikke trehjulinger er noe fine, men det synes jeg faktisk om Indie'n. Jeg vet ikke om det finnes fotpose. Men vi har aldri hatt fotpose til buggisen fordi det ikke finnes, heller brukt høstpose. Så det kommer vi nok til å gjøre i denne også. Jeg har jo en ting med å ville ha henne mot meg jeg da. Men det er nok bare en vanesak. Dessuten er sportsdelen til buggisen helt fantastisk. Vi kommer nok til å bruke begge en stund, men Indie'n er den som er desidert best på tur, så... Qtro tenkte jeg også på, men om du vil ha en lett vogn som tar liten plass sammenlagt, MED justerbar fotstøtte OG som er god å trille er det vel bare City elite og Indie som er aktuelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 8. august 2013 Forfatter #2726 Del Skrevet 8. august 2013 Tusen takk for tips dere Finnes det noen trehjulinger der man kan ha barnet vendt mot en? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 8. august 2013 Forfatter #2727 Del Skrevet 8. august 2013 Vært å kikka på vogner i dag -- likte veldig godt både TFK'en og baby elite. Synes TFK'en virka veldig stødig og god, men litt stor. BE'n var veldig snerten, og liten, med god og stor kalesje. sånn prismessig er BE'n mer gunstig. Indie'n likte jeg veldig godt også, men de har den ikke i butikk, så det kan nok hende det blir BE'n! Må tenke litt til, og mannen ville også prøve BE'n (var med i butikken, men måtte løpe etter F som var i hundreogti), men kanskje det blir ny vogn iløpet av helga Sånn ellers så har jeg vært på tur sammen med 5 i barselsgruppa i dag - gikk opp til et vann i nærheten, ca 45 min hver vei, kjempefin tur kjenner bekkenet har kranglet litt i kveld, så ble kanskje i overkant mye, men det er myyye bedre, dette går rette veien Nå maler mannen garasje, mens jeg sitter å ser på Finfin kveld til alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 9. august 2013 Forfatter #2728 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) God morgen Det har skjedd etellerannet med sovinga til F-hele uka har han sovet til 07/07.30, og i dag toppet han det med å sove helt til 0815 Jeg og E lå helt til 0930, etter x antall amminger fra 2330 og utover. Men skal ikke klage, hun har begynt å ta kvelden rundt kl 2030, og sover da ofte i ett fram til rundt kl 0300 Noe annet enn F det, som spiste type annenhver time til han var 8 mnd Sålangt i dag har jeg dusja, og starta på helgevasken. Og slutta på helgevasken. Orka rett og slett ikke Nå sløvet jeg og E i soffen, mens vi venter på at mannen skal bli ferdig på badet, så skal vi tilbake og prøve City Elite'n i ettermiddag blir det kjøttkake-middag til svigermor Finfin fredag til alle Endret 9. august 2013 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 9. august 2013 Forfatter #2729 Del Skrevet 9. august 2013 (endret) God kveld Da har vi bestemt oss for vogn -- det blir City Elite, i sort Skal bestille den over helga, og gleder meg vilt til å ut å trille med den!!! I kveld fikk E smake sin aller første skje med grøt! Og der virket som om det falt i smak! Hun gapet og svelget som hun aldri har gjort annet, og hadde nok sikkert kunne spist mer enn de tre skjeene hun fikk Stresser ikke noe med maten, hun er jo bare 4,5 måned, men synes det er greit å begynne så smått. F var "treig" i matveien, med han starta vi ikke før etter 6 måneder, og han var uinteressert i laang tid. I kveld blir det Greys Anatomy og popcorn. Mens mannen maler. Stakkars. God helg alle Endret 9. august 2013 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariel* Skrevet 11. august 2013 #2730 Del Skrevet 11. august 2013 Hei MonThe!! Plutselig er jeg tilbake! Og hva er det jeg ser, etter dvale fra kvinneguiden?!?.. Du har jo fått et lite nurk til Gratulerer så mye Må oppdatere meg litt i boka di Hyggelig å se deg her enda i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. august 2013 #2731 Del Skrevet 12. august 2013 Deilig når de små begynner å sove lengre! O sover også lengre. Til rundt syv de fleste dagene. Deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 14. august 2013 Forfatter #2732 Del Skrevet 14. august 2013 Hei MonThe!! Plutselig er jeg tilbake! Og hva er det jeg ser, etter dvale fra kvinneguiden?!?.. Du har jo fått et lite nurk til Gratulerer så mye Må oppdatere meg litt i boka di Hyggelig å se deg her enda i allefall Heiiii!! Velkommen tilbake!! Hihi, jaa, her kom nr 2 i superfart håper alt står bra til med deg og dine, må oppdatere meg i boka di også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 14. august 2013 Forfatter #2733 Del Skrevet 14. august 2013 Deilig når de små begynner å sove lengre! O sover også lengre. Til rundt syv de fleste dagene. Deilig! Jaa, er veldig godt å slippe unna den timen fra 6-7, den er tuuung! Nå har jeg vært bortskjemt mesteparten av sommeren og fått ligge lenge med E, men det må gjeerne fortsette nå som mannen starter på jobb igjen ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 14. august 2013 Forfatter #2734 Del Skrevet 14. august 2013 God dag:vinke: Her har vi sålangt hatt ei kjempefin uke -- minstesøs har vært på besøk og vi har ikke gjort så mye annet enn å bare være hjemme Vi har bestilt oss vogn da - det ble City Elite i sort, og vi får den om 6-10 dager Ønsker alle ei fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 14. august 2013 #2735 Del Skrevet 14. august 2013 Du vet du har unger når det å sove til 7 blir til "sove heeeelt til 7". M er, om mulig, enda mer morgenfugl enn A og våkner ofte rundt 4:30. Zzzz. Da er det party i senga en times tid før hun sover en times tid til. Greit når hun godtar å ligge i sengen å leke mens jeg slumrer, men jeg gruuuer jeg til vi må stå opp med en gang. Håper det går seg til etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 14. august 2013 Forfatter #2736 Del Skrevet 14. august 2013 Du vet du har unger når det å sove til 7 blir til "sove heeeelt til 7". M er, om mulig, enda mer morgenfugl enn A og våkner ofte rundt 4:30. Zzzz. Da er det party i senga en times tid før hun sover en times tid til. Greit når hun godtar å ligge i sengen å leke mens jeg slumrer, men jeg gruuuer jeg til vi må stå opp med en gang. Håper det går seg til etterhvert. Haha, jaaa, fått et litt annet forhold til det å ligge lenge nå ja huff, det er tidlig, det!! Satser på at det bare er en periode som går seg til ----- Nok en fin dag -- sov helt til 0845 (mannen stod opp med F), og i 11tiden fikk jeg amma E i søvn - og da sov hun i 3 timer!! På de timene fikk jeg begynt på et bryllupskort, vaska og lagt sammen klær, rydda i overetasjen og pløyd gjennom Ikeakatalogen Når E våkna pakka vi i bilen, henta F i bhgen og dro på hytta, skal være her til fredag Mannen har begynt å forberede seg til skolestart, så han er igjen i byen. Nå skal jeg synke ned i sofaen (i ordets rette forstand , sofaen her på hytta er skikkelig "nedsotte" ) med det siste Boligpluss-bladet! Finfin kveld til alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 16. august 2013 Forfatter #2737 Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Fine dager på hytta med søs, tantegullene og mamma og pappa I dag har E sovet tre skikkelig dupper - 2xi vogna (uten å bli trillet) og 1 gang i senga, i 1-2 timer! Og allikevel ikke noe problem å legge henne i 20tiden Sånn ellers så bobler jeg over i hodet av scrappelyst og ting-jeg-har-lyst-å-fikse-hjemme, blir alltid slik når jeg har fått nye blader i posten Skal skrive meg en skikkelig liste over hjemme-prosjektene, og så er det vel bare begynne en kveld. Så snart jeg får igjen litt kvelds-energi Drar hjem i morgen. De ringte fra Baby Comfort tidligere i dag, og vogna har kommet allerede, så skal iallefall hente den. Ellers ingen store planer Finfin kveld til alle Endret 16. august 2013 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 18. august 2013 Forfatter #2738 Del Skrevet 18. august 2013 I morgen starter jeg et nytt og sunnere liv Nå skal jeg tilbake til før-gravid vekt, og forhåpentligvis enda litt. Før jeg ble gravid med E var jeg veldig flink med både trening og kosthold, og hadde gått ned all gravidvekta med F + 13 til. Jeg var sterkere og i bedre form enn....ja, sikkert evver. Nå er jeg 4 kilo unna der jeg var (lagt på meg 1 kilo i sommer ). Håper jeg klarer å gå ned de fire + enda litt. Jeg vil bli sterk. Strammere. Sunn. Håper bekkenet mitt vil henge med på lengre og fler gåturer. Uansett skader det ikke å innføre godtestopp/kosematstopp på hverdager. Kutte ned på pasta/ris/brød. Spise mer grønnsaker og frukt. Nå skal jeg bli sunn og sterk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 24. august 2013 Forfatter #2739 Del Skrevet 24. august 2013 (endret) God morgen Denne uken har virkelig flydd forbi!! Vært travelt med mange avtaler som tannlege, helsestasjonenx2,barnehagemøte,jobbstart for mannen osvosv. Var på 5mnderskontroll med E (fordelt over 2 ganger pga at fysioterapeuten ikke kunne komme allikevel den første timen) -- hun er nå 6,4 kilo og 63,5 cm lang Til sammenligning var F 67,5 cm og 7,1 kilo på samme tidspunkt-- men jeg synes allikevel E er veldig god og rund ift hva F var, han hadde tynne pipstilkføtter, mens E er skikkelig valkete og god fysioterapeuten mente på at E lå "foran skjema" i utvikling , siden hun både ruller fra mage til rygg og omvendt - ei sterk og fin jente Ellers så har vi vært opptatte med besøk hit og dit, og av å vaske huset og ordne i stand til dåp her hjemme! Dåpen er i morgen, og det som gjenstår i dag er å pynte muffins og ei kake, stryke bunadskjorten/dresskjorte/duker, hente dåpskaka og lage gryterett. Dekker på i morgen tidlig, tror ikke hvite langduker med masse pompomer og div får stå i fred Passer frestn innmari bra at mannen har arbeidshelg med både nattevakter hele helga fra 21-09 oog dagjobbing fra 10-18 i dag Når det gjelder prosjekt-sunn-og-sterk så har det vært ei bra uke kostholdsmessig Har bare kommet meg ut på en skikkelig gåtur, men det har vært så mye farting at jeg er fornøyd med det Første "offisielle" veiedag i går, og ned 0,8 fra sist uke. (Er nå 77,2 kg, og har som mål å se 6-tallet til neste sommer ) God helg til alle Endret 24. august 2013 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 24. august 2013 Forfatter #2740 Del Skrevet 24. august 2013 (endret) For å skulle være en enkel og uformell dåpsgreie er det jaggu mye jobb Gleder meg veldig til imårn, blir så kjekt å samle familien og feire E Og den dåpskaka vi bestilte-- den er nyyyydelig Nå blir det en episode Greys før jeg manner meg opp og pynter muffins krysser fingrene for en rolig natt i natt, slik at jeg er noenlunde uthvilt i morgen. E har tullet mye på nettene den siste uka, natt til i dag var hun lys våken og klar for å stå opp 0310 Sovna heldigvis igjen, men ikke før nærmere 05, og F våkna like over 06. Endret 24. august 2013 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå