Gå til innhold

MonThes verden


MonThe

Anbefalte innlegg

Huff da, så ekkelt! Har aldri besvimt jeg, men går ut i fra at det er en ubehagelig følelse.

Er vel greit å sikre seg mot en nummer tre med det første ja, Hehe. Når vi har fått nummer to så skal han sterilisere seg. Litt kjedelig for min del som ellers kunne gått og håpet på et uhell etter hvert, Hehe, men når det først er sånn at han ikke vil ha mer enn to, så er det veldig greit å slippe prevensjon. :)

Fin kveld til deg og!

Har nesten svimt av ett par ganger før (bla mens jeg har tatt blodprøver), men kan ikke huske på at jeg har besvimt "skikkelig" - det ekleste var egentlig den der rare følelsen av å ha vært i en helt annen verden og borte lenge. Og den følelsen av å ikke ha hatt kontroll :rodme: Veldig greit å slippe p-piller og slike ting som man må huske på å ta/ha på ja :jepp: Ganske drastisk å sterilisere seg, er det ikke? For det kan vel ikke "reverseres" hos mannen, kan det? :klo: Men som du sier, om dere er sikre på at dere ikke vil ha fler, så hvorfor ikke? :)

Ekkel episode! Eg har heller aldri svimt av, men kan tenke meg det ikkje er noko kjekt. Og kanskje spesielt utan klede.. Fint at du har mammaen din hos deg! :)

Vi satsar på 4 ungar, men ikkje så veldig tette i alder :) 2-3 år mellom kvar unge trur eg er passande :) (Og eg skjønner ikkje f.eks. mormor og morfar..4 ungar på 4 år, då ho var 26 hadde ho 6 ungar, og siste kom som ein attpåklatt då ho var 32 :P At dei orka! Men dei hadde nok ikkje hormonspiral og andre hjelpemiddel :fnise: )

Uff, ja, det var kanskje spesielt ekkelt siden jeg ikke hadde så mye klær på. Ikke det at jeg tror legen brydde seg, men man føler seg jo litt sårbar :sjenert: Fire barn? Så spreke dere er! :ler: Har dere begynt å prøve på nr 2? :) ...Og aaaaall honnør til dine besteforeldre -- :daane:

--------

For en fiiiin dag! :blomst: Starta med at mamma stod opp meg begge ungene, og jeg fikk sove helt til kl 09 (hva skjeeeeer med E som er blitt nattens dronning da :rolleyes: ). Etter å ha levert F i bhgen dro vi til byen, der vi kjøpte fiiiiin høstjakke til F (knall grønn Skogstad jakke), og gikk litt bananas i hobby-kroken på Søstrene Grene (elsker å gå bananas der - det koster jo type ingenting :fnise: ) Så spiste vi lunsj, før mamma dro hjem. Siden jeg hadde litt tid å slå ihjel før jeg skulle hente F dro jeg opp til gamle-jobben min (der jeg jobba når jeg fikk F), koselig å hilse på alle der :skravle: Dro så og henta F, og så dro vi ned til en nabo der vi spiste middag og lekte og koste og skravla :) Vi kom hjem rett før leggetid, og når ungene var i seng så dro jeg på spinning! *klappermegselvpåskuldra*

Snart sengetid, men først -- "Sigrid blir mamma" på tv2 - synes hun er hysterisk morsom :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har begynt å prøve på nr 2 ja, og det er faktisk over 1 år sidan eg slutta på minipillen! Men det har ikkje klaffa foreløpig, vi har vel ikkje truffe rett tidspunkt og sånn :) Men eg stresser ikkje, for eg kjenner at det er greit at M blir godt over 2 år før neste kjem :)

Og så må eg seie at eg er imponert over spinning på kveldstid! Flink du er! :tommelsmil: Du har all grunn til å vere fornøgd! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt å prøve på nr 2 ja, og det er faktisk over 1 år sidan eg slutta på minipillen! Men det har ikkje klaffa foreløpig, vi har vel ikkje truffe rett tidspunkt og sånn :) Men eg stresser ikkje, for eg kjenner at det er greit at M blir godt over 2 år før neste kjem :)

Og så må eg seie at eg er imponert over spinning på kveldstid! Flink du er! :tommelsmil: Du har all grunn til å vere fornøgd! :jepp:

Ok :) Så spennende med prøving da! Sikkert godt at prøvingen ikke har tatt heelt overhånd, og at dere klarer å slappe av og kose dere med det :jepp: Taaakk for det :) Kjøpte meg klippekort på spinningen, har som mål å iallefall komme meg dit en gang i uka! :opplyser:

--------

For en nydelig, fin dag :sol: Kjemefin trilletur ippo marka sammen med fire fra barselsgruppa, før vi dro på babykino etterpå --- så "We are the Millers". Helt ok film, E oppførte seg eksemplarisk, og det var digg å sitte i halvmørket og se film og spise popcorn :popcorn: Når filmen var ferdig henta jeg F, så dro vi opp til svigerfar der hele svigerfamilien var samla for å spise taco :skravle:

Kjenner livet er så godt.

Til tross for superdårlige netter den siste tiden (E har funnet ut at det er veldig gøy å være våken i timesvis hver natt -- det skal ikke bare spises, men det skal også prates og ropes og bæsjes og ja... :lol: ) , føler jeg at jeg har mer overskudd og energi enn på lenge. Jeg nyter virkelig permisjonstiden med E. Klart det er travelt, og hektisk, og innimellom er det også veldig, veldig slitsomt -- men det er på en måte "godt stress" om det går an å si det. Jeg kjenner meg så trygg i mamma-rollen. Kjenner at livet føles så riktig. Er så takknemlig for alt som livet har ført min vei. For de jeg har rundt meg. For at jeg er meg.

Ja, det er ganske så fint :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramlet over en fin/morsom/bra/vittig blogg her en dag:

www.mammalivet.com

Liker måten hun skriver på -- ikke bare er hun morsom, men hun er også veldig "treffende" i sine beskrivelser av situasjoner/opplevelser/følelser.

Lo meg rett og slett skakk av denne bloggposten tidligere her en dag, det er som jeg skulle sagt det sjøl :wink:

http://www.mammalivet.com/2013/07/nar-monstermamma-vakner.html

God lesing! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og F lå i senga på lørdag. Jeg lå med øynene lukket, og han lå og tok på ansiktet mitt, mens han sa hva de ulike delene heter (øyne, munn, nese, hår) -- han tok meg tilslutt på kinnet, og sa "åsså klemme". Søteste :rodmer:

Det er jo egentlig ganske logisk, når man tenker seg om, vi sier jo "få/gi en klem", og så gir vi hverandre kinnet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E er så våken om nettene. Synes det var tøft med F som spiste annenhver time til han var ...ja, stor :wink: I det minste så sovnet han igjen etter amming, så søvnen ble bare liiiiitt avbrutt.

E er bare våken hun. Roper og prater og ler og skriker. Hun kan holde det gående i timesvis. Hver natt. I natt har vi knapt sovet. GIr henne liten/ingen oppmerskomhet på det, bortsett fra å prøve å amme henne, evt gi smokk/ta opp for å rape. What to dooooo? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, er vel ikke så mye du kan gjøre? Annet enn å se på om hun sover for mye på dagtid?

Ellers må man vel bare vente på at det går over. Hold ut :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, er vel ikke så mye du kan gjøre? Annet enn å se på om hun sover for mye på dagtid?

Ellers må man vel bare vente på at det går over. Hold ut :klemmer:

Nei, er vel ikke så mye annet å gjøre enn å bare holde ut. Og være flinkere til å legge meg med henne når hun sover på dagtid. Det gjorde jeg i morges, og da sov vi i 3 timer(!!!) :) når det gjelder soving på dagtid så sover hun stort sett mellom 2-4 timer, fordelt på 2 eller 3 dupper. Tenker hun er for lita til at jeg kan styre henne sovinga hennes :klo:

God helg til dere :klemmer:

-----

Deilig, deilig fredag. Skikkelig sløvedag her hjemme med E, der det mest fornuftige vi gjorde før vi henta F kl 3 var å brette ett lass med klær :)

Straks klart for hjemmelagd pizza og mandagens episode av Ungkarskvinnen :) I morgen drar jeg på hytta sammen med søstersen og 9 venninner! :skravle: Det blir (masse) rødvin , tapas, fyr i peisen og skravvling, gleeeeder meg!! :hoppendeglad:

God helg til alle :vinke:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det nødvendigvis er for tidlig, men om man føler det er rett blir vel en annen sak. ;) Innbiller meg at O sov max tre timer til sammen på dagtid på den alderen, men er egentlig ganske vanskelig å huske kjenner jeg. Unger er jo uansett forskjellig. Mens O har max 1,5 time på luren sin i bhg, så er det en unge på en mnd. eldre som får sove så lenge han vil, så han kan tydeligvis gjerne sove lenge uten at det går ut over nattesøvnen. :)

Herlig med jentehelg! Skal mannen din ha begge ungene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det nødvendigvis er for tidlig, men om man føler det er rett blir vel en annen sak. ;) Innbiller meg at O sov max tre timer til sammen på dagtid på den alderen, men er egentlig ganske vanskelig å huske kjenner jeg. Unger er jo uansett forskjellig. Mens O har max 1,5 time på luren sin i bhg, så er det en unge på en mnd. eldre som får sove så lenge han vil, så han kan tydeligvis gjerne sove lenge uten at det går ut over nattesøvnen. :)

Herlig med jentehelg! Skal mannen din ha begge ungene da?

Ja, du har nok rett i det :) F får fortsatt sove så lenge han vil i bhgen, i dag sov han fra 13-15, og var allikevel ikke noe problem å legge ham kl 1930. Så ja, unger er nok forskjellige.. Men går bare og venter på at vi må kutte ned på luren da, det er jo ganske vanlig :) ja, mannen skal være hjemme med begge, ja.

.... Er så glad for at jeg kan dra avgårde sånn, uten dårlig samvittighet og nerver for hvordan det skal gå med de der hjemme. Av en eller annen grunn har det blitt enklere "å ta seg alene-tid" nå, enn det var mens F var liten. Da hadde jeg superdårlig samvittighet bare jeg så film hos ei venninne :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har måttet styre dagsovingen til A omtrent siden dag én. :Nikke: Ikke det at vi hadde problemer med at hun sov for mye (max 2 timer fordelt på 4 halvtimer :roll: ), men vi har alltid måttet være ekstremt nazi på siste luren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har måttet styre dagsovingen til A omtrent siden dag én. :Nikke: Ikke det at vi hadde problemer med at hun sov for mye (max 2 timer fordelt på 4 halvtimer :roll: ), men vi har alltid måttet være ekstremt nazi på siste luren.

Mhm? Har alltid tenkt at såfremt det ikke er problemer med legging så skal de få styre sovinga si selv.. E er myyyye enklere å få til å sove på dagtid enn det F var/er, og er heller ikke vanskelig å få lagt på kvelden. Men så er det disse nettene da :sukk: jeg tenker at hun sover "normalt mye" på dagtid, og at det må bære såpass... Eller?? Feks så har hun i dag sovet fra kl 1000- 1115, og fra 13.20-1530. Og sovna nå 1930. Stod opp kl 08, og natt til i dag orker jeg ikke snakke om engang :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille jenta mi er 6 måneder i dag!! Skjønner ikke hvor tida har blitt av. Synes hun ble født i går.

Vakre, lille, store, skjønne. Så blid, og tålmodig. Storebror er den store helten, som får deg til å gapskratte. Han gir deg stjerner i øynene når han kommer løpende mot deg i barnehagen. Elsker å bli kilt og tøysa med. Og ei lita, travel ei som verken har tid til å bli kost med eller til å ligge stille i fanget -- det skal rulles hit og dit, og alt skal følges med på.

Lille, skjønne som vokser ifra meg. Som holder meg (oss) våken i timesvis hver natt med latter og glade utrop, og som smiler det fineste, tannløse smilet når jeg titter oppi senga til Deg. Hadde det ikke vært for at jeg er så himla trøtt hadde jeg smelta :wink:

Store, fine som spiser grøt som om du aldri har gjort annet, og roper utålmodig hvis jeg er litt treig med skjea. Som elsker banan og eple, og som grøsser av potet og tran.

Lille venn. Jeg skal gjøre alt i min makt for at du skal kjenne deg elsket. Trygg. For at du skal oppleve mestring. Og bli et godt og omsorgsfullt menneske.

Er så inderlig glad i deg, jenta mi :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, ja skal si tiden flyr :hjerte: Føler også at du nettopp fikk E! :)

Gratulerer med et halvt år! :)

Takk for det! Det går så fooooort! :daane:

:klemmer:

-------

Da har vi vært på 6månederskontroll på helsestasjonen, store, lille E er nå 7,1 kilo og 65,5 cm. Vokser fint og følger kurva si :) Snakket ellers litt om søvn/mat, og fikk tips om å prøve å unngå at hun sover etter kl 16 (hun legger seg ca 19). Så da er det bare å prøve å time det sånn at det ikke skjer da :wink: ..noe som innimellom er litt vanskelig, for hun sovner ofte i vogna hvis jeg er ute med begge på ettermiddagene.

Ellers så feiret hun frestn 6måneders-dagen sin med å begynne å åle seg framover, det glemte jeg jo helt å skrive!!! :hoppendeglad: Hun prøver å komme seg opp på knær, så det er nok ikke sååå lenge til hun er der heller. Men for nå så funker det i massevis å åle seg framover ved hjelp av håndflatene :)

Ønsker alle en fiin dag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringte akkurat fra gamle-jobben min, og tilbød meg ei fast dagstilling!! Ren administrativ stilling, med masse faglige utfordringer!!! Og det beste av alt - jeg har flexitid!!!

:hoppendeglad::bolledeig::nigo::strix:

Det blir liiiitt mer puslespill enn vi hadde tenkt, for jeg må starte allerede 1. februar (hadde håpt jeg kunne få til jobbstart i enellerannenjobb rundt 1.april for at vi skal klare å pusle sammen bhgstart til E i august), men jeg kan ikke takke nei -- dette er nok det nærmeste jeg kommer drømmejobben, uten at det er drømmejobben :ler:

ER SÅ VANVITTIG GLAAAAAAAAD!!!! :strix::strix::strix:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tuuuuusen takk for det jenter!! :klemmer:

Er såååå glad!!! Har ikke gjort annet enn å bare gå rundt og glise i hele dag :nigo:

Vi har nå sendt inn bhgsøknad til kommunen, på plass til E allerede fra 1.mai. Tviler på at hun får plass, men er verdt et forsøk. Hadde egentlig tenkt å ha henne hjemme til august (er jo først da vi har rett på plass), men igomed at jobbstarten min blir litt tidligere enn vi hadde håpt å få til så søker vi om å få plass fra mai av.

Om det ikke går ser det ut som om det må bli delvis ulønnet permisjon på mannen i noen måneder. I tillegg til at vi må ha noen til å ha henne i ett par timer hver ettermiddag. Men det løser seg sikkert. Har heldigvis noen måneder på å pusle det i hop :jepp:

Åhh, er så glad!!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...