Gå til innhold

MonThes verden


MonThe

Anbefalte innlegg

Uff, kan ikke gi deg annet enn en klem :klemmer: Det er så utrolig tøft når det står på altså! Får virkelig håper det løsner snart!

Takk for god klem :klemmer:

------

Har vært ute og trillet en liten tur nå, hjalp å lufte hodet litt. Nå sover E, og jeg skal legge meg på sofaen å se en episode av Greys! Og drikke en stoor kopp chai tea :sikle:

I ettermiddag skal vi på foreldrekaffe i bhgen til F, det blir kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for god klem :klemmer:

------

Har vært ute og trillet en liten tur nå, hjalp å lufte hodet litt. Nå sover E, og jeg skal legge meg på sofaen å se en episode av Greys! Og drikke en stoor kopp chai tea :sikle:

I ettermiddag skal vi på foreldrekaffe i bhgen til F, det blir kjekt :)

Så mange episoder Greys du ser. Henger du etter på sesongene? :fnise: Jeg går og gleder meg til neste episode som kommer i morgen! :jepp: Sesong 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange episoder Greys du ser. Henger du etter på sesongene? :fnise: Jeg går og gleder meg til neste episode som kommer i morgen! :jepp: Sesong 10.

Haha, jaa -- hadde aldri sett det før jeg begynte å se det på Netflix for noen måneder siden -- og er nå på sesong åtte! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jaa -- hadde aldri sett det før jeg begynte å se det på Netflix for noen måneder siden -- og er nå på sesong åtte! :ler:

Herlig å få se alt på en gang da! Men..har du bodd i jungelen eller noe sånt fram til nylig? :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å få se alt på en gang da! Men..har du bodd i jungelen eller noe sånt fram til nylig? :fnise:

Haha, ja, noe sånt :ler: Vet ikke helt hvorfor jeg ikke har sett det... er litt sånn at hvis alle ser det så skal iallefall ikke jeg se det :rolleyes:

---

Mulig det er tilfeldig, men ga E ei flaske MME første gang hun våkna for mat0, kl 21.00 - og hun sov da til kl 04! :tommelopp: Uansett hva det skyldes så gjorde det underverker for kropp og sinn med mange timer sammenhengende søvn (for jeg gikk altså å la meg kl 21.30 ) :skya::nigo:

Nå sover E første duppen sin, mens jeg drømmer meg bort på lunehjem.no :Hehe: Etterpå skal vi i badeland med to på barselsgruppa, det blir kjekt! Finfin fredag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Men må tilføye at det føles veldig underlig, og unaturlig å sitte i senga og gi henne ei flaske. Hun har jo fått flaske med MME før, når jeg ikke har vært hjemme, men nå var jeg jo hjemme.. Men vi prøver med ei kveldsflaske ei stund, og jeg "hever meg over" den der teite dårlige samvittigheta som melder seg for at hun får MME istedenfor MM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var nok bare tilfeldig, for etter flaska hun fikk i går kveld kl 2230 ble det bare tull resten av natta, med x antall oppvåkninger/amminger + våken-E fra 03-0430.

Det verste med hele er at jeg blir så innmari sur av å få så dårlig søvn. Det igjen gjør at jeg blir ei sur kjerring mot mannen, og kjefter på han for å hjelpe til for lite/ikke ta E/ikke ta E og F om morgenen slik at jeg kan få sove/ikke gjørenokherhjemmetypehusarbeid/ikkelagekaffetilmegommorgenen/altmuligmellomhimmelogjord. Det har rett og slett bare vært skikkelig dårlig stemning i det siste. Han irriterer meg så vanvittig. Og jeg hater å være ei sånn sur bitch. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp::Gjesp:

Dagen i går ble ganske så fin allikvel -- mannen tok med seg F til byen mens jeg og E trilla oss en laang tur. Og når vi kom hjem sov hun fortsatt, så da fikk jeg meg en time på sofaen. På ettermiddagen dro vi inn til byen, og jeg kjøpte to nye lysestaker på Kremmerhuset (ikke noe som gjør så godt for humøret som en tur på Kremmerhuset :lur: ). Ooog, vi kjøpte Tripp Trapp stol til E, i den nyydelige fargen Aqua Blue :hoppendeglad: Det gjorde seg virkelig rundt kjøkkenbordet, og så koselig at vi nå kan sitte rundt bordet sammen :rodmer:

Fikk snakket ut litt i går kveld, og ble enige om at vi må være tydeligere til hverandre, og si ifra når det er noe vi ønsker/trenger. Jeg er litt sånn at jeg tenker at mannen bare må skjønne det selv/være tankeleser, mens mannen er litt sånn at når jeg ikke har sagt noe så er vel alt i orden, da :rolleyes: Og så rundet vi av dagen med mannens superbaggiser og film, før vi la oss kl 21.30 :ler:

Passelig grei natt i natt frestn, E har vært våken endel ganger, men har sovnet igjen etter amming. Opp og hopp 0630 (0530 ny tid :sjenert: ). Satser på at klokkestillinga går greit om vi bare får lagt inn en liten ekstra hvil i dag for E sin del :wink:

I dag kommer svigerinna mi og småttisene på middag. Gleder meg :skravle: Oog, så håper jeg på å få flytta møblene oppe på lofsstua slik at jeg kan ta de siste strøkene der oppe i morgen!

Ha en fin søndag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E reiste seg i dag :haar: hun lå i lekegrinda mens vi spiste middag, jeg gløtta opp, og der stod hun med strake ben og støtta seg til sprinklene på grinda :hakeslepp: ...trenger vel egentlig ikke si at både sprinkelseng og lekegrind nå er flytta ned på det nederste hakket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Oi, så tidlig ute hun er da! M jobber fremdeles med det hun. Kommer seg såvidt opp på knærne. :hoho:

Ja, jeg skvatt skikkelig til, var så rart å se henne stå der :sjokkert: Rart i så forskjellige tempo barna utvikler seg - noen er litt tidlig ute, noen er litt sent ute, og det ene er like normalt som det andre :wink: Hvor gammel er M nå? :klemmer:

------------

Innføring av MME på første kveldsmåltid har sålangt ikke noen virkning. Og de siste par dagene har hun heller ikke hatt noen ettermiddagsdupp (altså, ikke sovet etter 14ish), og allikevel er hun mye våken på natta. Så det er nok heller ikke sen-dupping som har skylden. Hyppig amming er forsåvidt greit på natta, jeg blir så døsig av det, og gjør det nesten i søvne. Det er verre med de timeslange våken-periodene hennes. Når vi flytter opp på loftet (når jeg engang blir ferdig med den hersens malinga :icon_lol: ) skal vi prøve å ha henne på eget rom. Kanskje det er løsningen?

Uansett. Så et fint print på instagram her en dag, med teksten "Enten så går det bra. Eller så går det over". Den måtte jeg bare låne, har nå printa ut det i en fin font og har det i ei ramme på kjøkkenet, i a4format, rett ved kjøkkenmaskina. Kaffe og det "mottoet" passer fint om morgenen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig rart hvor ulike disse søte små er! M er vel heller litt seint ute av seg. Tror de fleste andre på barselgruppen har reist seg nå altså. Men jeg må innrømme jeg synes det er litt deilig også. :sjenert: Det eneste jeg trenger å gjøre med henne er å flytte henne tilbake til lekematten av og til. Ingen ''gjeting'' på baby på villspor og som reiser seg over alt. :fnise: Hun er 9 måneder nå. :Nikke:

Åh, jeg glemte jo å kommentere den FANTASTISKE tripp-trappen! Vil ha! Må prøve å få mannen med på lasset, han er veldig kjedelig av seg og virker å ha fobi mot farger generelt. :fnise: A har den klassiske i natur og jeg frykter at det blir den til M også. :P Om ikke annet så er de ihvertfall enkle å male etterhvert!

Utrolig trøttende med disse våkenperiodene altså! Føler veldig med deg, vi hadde mye av det med A. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig rart hvor ulike disse søte små er! M er vel heller litt seint ute av seg. Tror de fleste andre på barselgruppen har reist seg nå altså. Men jeg må innrømme jeg synes det er litt deilig også. :sjenert: Det eneste jeg trenger å gjøre med henne er å flytte henne tilbake til lekematten av og til. Ingen ''gjeting'' på baby på villspor og som reiser seg over alt. :fnise: Hun er 9 måneder nå. :Nikke:

Åh, jeg glemte jo å kommentere den FANTASTISKE tripp-trappen! Vil ha! Må prøve å få mannen med på lasset, han er veldig kjedelig av seg og virker å ha fobi mot farger generelt. :fnise: A har den klassiske i natur og jeg frykter at det blir den til M også. :P Om ikke annet så er de ihvertfall enkle å male etterhvert!

Utrolig trøttende med disse våkenperiodene altså! Føler veldig med deg, vi hadde mye av det med A. :klem:

Skjønner jeg godt at du synes - er jo litt godt at det ikke er så travelt alltid :wink: Her har jeg måttet flytte det bort det lille av ting vi hadde stående på gulvet, og tiden da jeg kunne legge henne fra meg ett sted og finne henne igjen der er nok forbi :wink: Ja,jo,taaakk-- nyydelig farge, sant? :hoppe: Er såå fint med noen fargeklatter rundt om ---> og når du fikk med mannen på den mintgrønne fargen på kommoden får du han sikert med på tripp-trapp`en også, den er veldig dus i fargen, samtidig som den er veldig fin :jepp:

------

Da har jeg tatt første strøk på siste halvdel av loftsstua. Igjen :P Måtte la det være igjen ei lita stripe sist, for fikk ikke plass til alle møblene på den siden som var ferdig malt. Dette prosjektet har tatt evigheter! Hadde gått myyye fortere om vi kunne malt alt i en og samme gang. Og om jeg hadde sett at vi trengte tre strøk med en gang, istedenfor etter to uker :wink: Men denne uka blir jeg ferdig altså! Iallefall med gulvet på lofsttua. Som altså skal bli vårt soverom. Og da gjenstår bare å male gulvet på det som skal bli Es rom. Og få opp tapet på den ene veggen hennes. Og så må alt på kontoret skrus/flyttes ned, det skal bli Fs rom, - og alt på Fs rom flyttes opp :ler: .....så ufattelig glad for at vi IKKE kjøpte et oppussingsprosjekt, hadde jeg aaldri makta :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snikmalte den mens han var i Nordsjøen. :hoho: Han hater den. :fnise:

:ler: ....der har du jo løsninga -- du kjøper tripp trapp`en mens han er på jobb :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne klokkestillinga går visst ikke hus forbi, som håpt :Gjesp: Og å lure inn en liten ekstra dupp til E for å "hjelpe på" går ikke helt som håpt det heller :P Måtte legge E for kvelden kl 1730 i går. I morges var hun lys våken kl 04.40. Prøvde å ingorere/amme/putte i smokk, helt til F våkna kl 0555, da stod vi opp.

Enten så går det bra

-----------

Eller så går det over

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men funker det ikke å bare tyne henne en time ekstra på kvelden? Eller gjør det at det blir mye styr på natten?

O var aldri sånn som ble så trøtt at han ikke fant roen, så vi holdt han bare oppe når klokken ble stilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men funker det ikke å bare tyne henne en time ekstra på kvelden? Eller gjør det at det blir mye styr på natten?

O var aldri sånn som ble så trøtt at han ikke fant roen, så vi holdt han bare oppe når klokken ble stilt.

Mye styr på natten er det her uansett :ler: Prøver å tyne henne lengst mulig, men i forigår hadde hun ikke sovet siden kl 13, å prøve å legge henne for en liten dupp på ettermiddagen gikk ikke, og kl 1730 var hun helt skutt. Men det går seg til, i går var hun oppe til 1810, og sov til kl 06 i dag :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :vinke:

Her var det plutsleig en stund siden jeg har vært innom, dagene bare fortsetter å fly avgårde! Siden sist har det ikke skjedd så veeldig mye. F har vært på (en veeeldig forsinket) 2årskontroll -- han er nå 12 kg og 90 cm, og fikk "full score" på alt av motorikk og språklig utvikling, flinke gutten :tommelopp: Å ligge i stor-seng har gått over all forventining, og det er ikke før de siste tre kveldene/morgenen at han har klatret ut av senga og kommet inn til oss :)

E fortsetter å tulle på nettene, med noen gode netter innimellom. Ser ingen sammenheng mellom dagsoving/matinntak og evt våkenetter. Har innfunnet meg med at hun er inne i en slik periode, og at det går over. Og orker ikke stresse med å gi MME på kvelden, så det har vi droppet. Ellers så er hun blitt en racer på å reise seg overalt, og hun driver nå og øver seg på å komme seg ned igjen:fnise:

Vi er blitt ferdige med loftsstua, og har innredet den til soverom. Det ble såååå fint :rodmer: Er bare litt småplukk igjen som å henge opp bildeliste og sånt :) Vi har enda ikke ligget der oppe, blir enten i kveld eller i morgen. Må jo flytte opp de siste tingene på Fs rom. Om vi rekker å flytte opp tingene til F før mannen drar å jobb i dag så skal jeg begynne å male gamlerommet til F i dag, som nå skal bli gjesterom. Logistikk på høyt nivå dette her :wink: Det som skal bli Es rom er foreløpig "rotrom" med alt av møbler og ting som skal hitogdit når alt er ferdig, og det blir det siste rommet som blir tatt, har som mål at hun skal på eget rom før jul iallefall :wink:

I helga kommer det frestn en gjeng med gode venner på bursdagsfest! :nigo: Ungene skal på overnatting til svigerfar mens vi skal drikke (masse) vin, spise tapas, skravle og danse på bordet. Eller noe i den duren :skaal: Gleder meg :hoppe:

Nå er E våken (åh, det var en kort dupp :riste: ) , ha en fin dag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen - god formiddag heter det kanskje nå ;)

Her var også 2-års kontrollen ganske forsinket - var der for 1 mnd siden eller noe. A er 90 cm og 13 kg, helt perfekt. Kan ikke huske at jeg fikk noen tilbakemelding på motorikk og sånn egentlig.... A er jo ganske sjenert og bruker litt tid på å tø opp. Han er jo så flink til å snakke sånn til vanlig, men jeg tror det kom ut maks 1 setning sammenlagt :ler: Han lekte litt med lekene der da.... Jeg syns uansett at det var helt greit at dette var siste helsekontroll på en lang stund :jepp: Syns jeg har hørt nok om d-vitaminer, vann som tørstedrikk, omega 3 og tran nå :roll:

Hun sover når hun sover - jeg kom til et punkt med A hvor jeg var så lei av å analysere hvordan få til sovingen bedre at jeg holdt på å spy! :ler: Så jeg har egentlig konkludert med at man ikke kan forvente skikkelig søvn-netter før etter fylte 2 år :fnise: Det stemmer i hvert fall her. Har du sluttet med dagdupp på F? Vi har ikke slutta ennå, men normen i det siste er at søndagene (for da sover han gjerne litt lenger på søndagsmorgen) da utgår duppen og det går i grunn fint. Men sover fortsatt i barnehagen, ca 40 min frem til kl 1300. Nå som jeg er hjemme har jeg jo ikke noe bråhast med å stå opp, så da sover han gjerne lenger - i dag stod vi ikke opp før 0730 :nigo: skikkelig digg... hehe.. Så spørs om de får han til å sove i barnehagen i dag....

Høres fantastisk ut å være ferdig med oppussing! Lykke til med innflytting på nye rom - det blir bra :tommelopp:

Bursda' fest blir knall! :party:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...