Gå til innhold

MonThes verden


MonThe

Anbefalte innlegg

Om det er sovestyring +mer kveldsmat som er grunnen eller om det er tilfeldig -- de to siste nettene har E sovet myyye bedre, med bare 2-3 oppvåkninger fra 19-07, og da har hun sovnet igjen rett etter mat. Føler meg som en nytt menneske :fnise: *måttedettegjeeeernevare*

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye MonThe :) det er så herlig når brikkene faller på plass og ting ser lyst ut :)

Det med ulønna perm evt barnehage ordner seg nok på et vis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye MonThe :) det er så herlig når brikkene faller på plass og ting ser lyst ut :)

Det med ulønna perm evt barnehage ordner seg nok på et vis :D

Tusen takk for det :klem: Ja, det ordner seg nok! i "verste fall" så har er svigerfar pensjonist, så han kan nok stille opp litt ekstra for en periode (håper jeg :sjenert: ) :klemmer:

-----

Denne helga har virkelig flydd avgårde! Har fått starta på "prosjekt-loftstue/soverom" - halve stuegulvet er nå ferdigmalt, og det blir sååå fint! :hoppendeglad: (kan bare ta halve i gangen da vi ikke har noe sted å gjøre av møblene i mellomtiden). Nå må gulvet herdes i en uke, så kan møblene flyttes over på den delen som er ferdg malt, slik at vi kan male den andre delen. Håper vi får gjort det neste helg! :jepp: Ellers så har minstesøs vært på overnattingsbesøk, og i dag har mamma og pappa vært på besøk :skravle:

I morgen reiser vi til Trøndelag, til min mormor, om noen husker henne :ler: Vi har friskt i minne de siste besøkene, og drar bare en kort tur fra mandag - osndag, det bruker å holde med ett par dager med haugevis med gode råd og innspill om alt mulig :rolleyes: Men jeg gleder meg altså, hun er jo egentlig bare snill og god, det blir kjekt å treffe henne igjen, og resten av familien som jeg har der oppe :hjerte:

Ønsker alle en flott høstferie! :vinke:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG. *bokmerket* :sikle:

Det er like godt som det høres ut :jepp: vi hadde fullkornsris og grønn salat ved siden av, og kunne lett spist bare kyllingen :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye man får gjort når man har en baby som ikke trenger å bli trilla når hun sover!

Sålangt i dag har jeg fått tatt siste strøket på skuvsenga til F, lagt sammen ei maskin med klær, tatt ut av oppvaskmaskina og nå ligger jeg på sofaen og ser Greys! Just saying :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og fra å være full av tiltakslyst og energi i går har jeg hatt en skikkelig "melt-down" i dag.

Etter 3-4 gode netter forrige uka er E tilbake til "våken-om-natta-modus", og jeg holder på å bli sprø.

Føler at jeg alltid har tusen ting hengende over meg som jeg burde ha gjort, som å trene, male, ut og gå tur og nyte finværet, vaske/støvsuge huset, ja, listen er lang. Får dårlig samvittighet hvis jeg ikke får trent. Får dårlig samvittighet hvis jeg ikke "utnytter tiden" mens E sover til å gjøre noe "fornuftig".

I dag la jeg meg sammen med E når hun duppa, og vi sov i tre timer. Men først hadde jeg et skikkelig sammenbrudd til mannen (etter å først ha kjefta han huden full for å ikke hjelpe meg med "altmuligmellomhimmelogjord" :sjenert: ) Og etterpå var jeg så irritert på emg selv for å ha sovet bort hele dagen. Selv om jeg vet at jeg trengte det.

Og så hadde jeg tenkt meg på spinning i kveld. Men droppa det, og malte isteden første strøket på siste halvdel av loftsstua. Superfornøyd med gulvet. Supermisfornøyd for at jeg ikke har fått trent i dag.

Ahh.. :bond:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Sånn er jeg også. Dårlig samvittighet uansett hva jeg gjør. :roll: Men vet du...trene kan du gjøre når du kommer litt ovenpå igjen. Etter å ha gått noen runder med meg selv (og fått litt ''bank'' av Diddles :fnise: ) har jeg kommet frem til at all trening jeg klarer å gjøre må jeg se på som en bonus. Og klarer jeg ingen en uke, så er det greit det også! Du er jo kjempeflink som klarer å trene nesten hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Sånn er jeg også. Dårlig samvittighet uansett hva jeg gjør. :roll: Men vet du...trene kan du gjøre når du kommer litt ovenpå igjen. Etter å ha gått noen runder med meg selv (og fått litt ''bank'' av Diddles :fnise: ) har jeg kommet frem til at all trening jeg klarer å gjøre må jeg se på som en bonus. Og klarer jeg ingen en uke, så er det greit det også! Du er jo kjempeflink som klarer å trene nesten hver dag!

Så irriterende den der samvittigheta altså. Hvorfor kan vi ikke bare være fornøyde med å være? :klo: Du har selvfølgelig helt rett. Og så må jeg bare si at jeg synes DU er kjempeflink, som får til alt det du gjør!! :klemmer:

-----

F sover for første gang i skuvsenga si! :rodmer: Hadde forberedt meg på en laang kveld med F springende x antall ganger fra soverommet og inn på stua, men neida, lille store gutten sovna ganske raskt, uten å stå opp en eneste gang :tommelopp: Spent på hvordan morgenen blir, om han kommer inn til oss når han våkner, eller om han blir liggende å rope til vi kommer inn :)

Og så må jeg bare føye til at han ble såå glad når han kom inn på rommet sitt i ettermiddag og så senga. Stoort smil, og så sa han" mamma laga?" :rodmer::nigo:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønn! :hjerte: Her har A nettopp lært seg å klatre ut av sprinkelsengen. Overraskende nok har hun sovnet fint på kveldene, og så kommer hun tassende inn til oss når hun våkner om morgenen. :rodmer: Vi skal bare ta av ene siden på sengen vi da, så vi får gjøre litt stas på den ved å kjøpe nytt dynetrekk eller noe. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønn! :hjerte: Her har A nettopp lært seg å klatre ut av sprinkelsengen. Overraskende nok har hun sovnet fint på kveldene, og så kommer hun tassende inn til oss når hun våkner om morgenen. :rodmer: Vi skal bare ta av ene siden på sengen vi da, så vi får gjøre litt stas på den ved å kjøpe nytt dynetrekk eller noe. :jepp:

Så koselig :hjerte: Gleder meg til F kommer krypende oppi senga til meg om natta :rodmer: ....selv om jeg egentlig har mer enn nok med E i senga nå for tida :ler:

Hadde også planer om å ta av ene siden på sprinkelsenga til F når han ble stor nok (har Gulliver fra Ikea, er det den dere har også?), men nå har E fått den (og vi har levert tilbake den stygge vi har lånt av svigers :wink: ) Superfin kommode, frestn! :jepp: Holdt det å grunne kommoden, eller måtte du matte den/sliper den i tillegg?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem den første natta i "storguttseng" -- når han våknet ropte han på meg, og så klatra han ut av senga når jeg kom inn på rommet :jepp: Og så fortalte han om senga si når han kom i bhgen i dag :rodmer:

Og dere?? E har begynt å krabbe!! Sånn årntli krabbe altså, ikke bare åling!! Og i går spiste hun brødskvie med leverpostei!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig :hjerte: Gleder meg til F kommer krypende oppi senga til meg om natta :rodmer: ....selv om jeg egentlig har mer enn nok med E i senga nå for tida :ler:

Hadde også planer om å ta av ene siden på sprinkelsenga til F når han ble stor nok (har Gulliver fra Ikea, er det den dere har også?), men nå har E fått den (og vi har levert tilbake den stygge vi har lånt av svigers :wink: ) Superfin kommode, frestn! :jepp: Holdt det å grunne kommoden, eller måtte du matte den/sliper den i tillegg?? :)

Det er Gulliver vi har, ja. Hadde planer om å kjøpe skuvseng, men M måtte jo ha sprinkelseng før vi følte at A var klar for det, så da ble det ny seng til A. Vi har en arvet sprinkelseng til M (som A brukte først), den går ikke an å ta bort en side på. Så får hun klare seg med sprinkelsengen til hun får en helt vanlig stor seng. :Nikke:

Takk for det! :nigo: Jeg grunnet bare, ja. Siden det er finér og ikke heltre skal det visst ikke slipes da damen på malerbutikken ihvertfall. Og selve malingen er matt. Ett lag grunning, to lag maling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så herlig med storgutteseng! :hjerte: Jeg gleder meg som en liten unge til O skal få det :fnise: Driver å kikker rundt omkring for å finne ut hva han skal få. Jeg liker også skuveseng-konseptet, men tenker vel egentlig å bare kjøpe ei "vanlig" seng med en gang, men ei fin ei så klart. Nå hadde vi jo fått god bruk for en skuveseng. Først kunne vi ha brukt den til O, og når framtidens lillesøsken er stor nok, så kunne h*n overtatt skuvesengen, også kunne O fått en ny seng. Hmmm..Ikke lett å bestemme seg altså! Men tenker jo på fordelen med vanlig seng siden vi da kan legge oss sammen med han om kvelden for å lese bok og slikt. :)

Det er sååå godt med fylt kyllingfilet! Jeg har noen ganger fylt kyllingfileten med kremost med urter og toppet det med vanlig ost, servert med ris og grønnsaker/salat. Suuupergodt! Men ikke så sunt, nei :fnise:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Gulliver vi har, ja. Hadde planer om å kjøpe skuvseng, men M måtte jo ha sprinkelseng før vi følte at A var klar for det, så da ble det ny seng til A. Vi har en arvet sprinkelseng til M (som A brukte først), den går ikke an å ta bort en side på. Så får hun klare seg med sprinkelsengen til hun får en helt vanlig stor seng. :Nikke:

Takk for det! :nigo: Jeg grunnet bare, ja. Siden det er finér og ikke heltre skal det visst ikke slipes da damen på malerbutikken ihvertfall. Og selve malingen er matt. Ett lag grunning, to lag maling. :)

Ok, takk for tipset! Kanskje våre Malmkommoder skal få seg et strøk maling også? :lur: ...når vi er ferdige med de titusenprosjektene som allerede er halvferdige her hjemme :ler:

Åh, så herlig med storgutteseng! :hjerte: Jeg gleder meg som en liten unge til O skal få det :fnise: Driver å kikker rundt omkring for å finne ut hva han skal få. Jeg liker også skuveseng-konseptet, men tenker vel egentlig å bare kjøpe ei "vanlig" seng med en gang, men ei fin ei så klart. Nå hadde vi jo fått god bruk for en skuveseng. Først kunne vi ha brukt den til O, og når framtidens lillesøsken er stor nok, så kunne h*n overtatt skuvesengen, også kunne O fått en ny seng. Hmmm..Ikke lett å bestemme seg altså! Men tenker jo på fordelen med vanlig seng siden vi da kan legge oss sammen med han om kvelden for å lese bok og slikt. :)

Det er sååå godt med fylt kyllingfilet! Jeg har noen ganger fylt kyllingfileten med kremost med urter og toppet det med vanlig ost, servert med ris og grønnsaker/salat. Suuupergodt! Men ikke så sunt, nei :fnise:

Mmmm -- kyllingfilet med kremost :sikle: Er nok like greit å bare kjøpe vanlig seng med en gang ja, istedenfor å bruke penger på å kjøpe ei skuvseng -- vi var så heldige å få ei superfin skuvseng av ei venninne :jepp: Og så høres det bare såååå koselig ut å ligge sammen og lese bok på sengekanten om kvelden :rodmer: ....er nok ikke plass til det i skuvsenga på leenge enda, uansett hvor mange kilo jeg går ned :ler:

----

Sitter og venter på at E skal våkne så jeg skal få henta F i bhgen. Hun har sovet siden kl 13, og får så vondt av henne når jeg må vekke henne :sukk: ...og hun trenger vel søvna etter natta som var :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg glemte jo helt å gratulere E med krypingen. Skikkelig flink er hun! :tommelsmil:

Taaakk :rodmer: Jeg synes F vokste fort, men E, hun bare raaser avgårde i utvikling, spiser mat som om hun aldri har gjort annet, krabber i superfart, før jeg aner ordet av det er hun vel konfirmant :ler:

------

I morgen har jeg tenkt meg på en liten shoppingrunde. Lurer på å kjøpe et par høstsko til F, type førede joggesko :klo: Hmmm...han har slushere. Og støvler. Og forede vintersko (type høye GoreTex). Og joggesko. Men jeg føler han trenger noe imellom :vetikke: Uansett, E har vokst ut av de fleste 68-bodyene sine, så hun må ha en ny garderobe, i str 74. Og så skal jeg se om jeg finner bursdagsgave til mannen. Og så skal jeg kjøpe knotter til en kommode som E skal få. Kommoden er et gammelt loppisfunn som er malt hvit, ser for meg noen knall-lilla, runde knotter (miniutgave av "dots") -- det hadde blitt såå fint på rommet hennes. Må jo ha knottene til kommoden i orden, selv om verken gulv eller vegger eller noe annet av møbler til rommet er i orden :ler:

Nå -- en episode Greys før det blir natta :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir snart gal av nattestyr :murvegg: I tillegg til å spise x antall ganger i natt var E våken fra 0330-0515. Bare lys våken.

Og det etter å nesten ikke ha sovet i går, bare 1t + 15 min på morgenen, og 30 minutter på ettermiddagen.

Vanvittig frustrerende. Slitsomt.

Kjenner jeg blir irrittert på henne.

Gruer meg til å gå å legge meg om kvelden.

Og natta er bare en eneste lang tåke med amminger, prøve å putte i smokken og fram og tilbake mellom sengene.

:cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kan ikke gi deg annet enn en klem :klemmer: Det er så utrolig tøft når det står på altså! Får virkelig håper det løsner snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...