Gå til innhold

MonThes verden


MonThe

Anbefalte innlegg

For å skulle være en enkel og uformell dåpsgreie er det jaggu mye jobb :wink:

Gleder meg veldig til imårn, blir så kjekt å samle familien og feire E :strix: Og den dåpskaka vi bestilte-- den er nyyyydelig :jepp:

Nå blir det en episode Greys før jeg manner meg opp og pynter muffins :) krysser fingrene for en rolig natt i natt, slik at jeg er noenlunde uthvilt i morgen. E har tullet mye på nettene den siste uka, natt til i dag var hun lys våken og klar for å stå opp 0310 :daane: Sovna heldigvis igjen, men ikke før nærmere 05, og F våkna like over 06.

Lykke til med dagen i morgen! Kaka var utrolig nydelig ja... :rodmer:

Fin fin dag til dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til med dagen i morgen! Kaka var utrolig nydelig ja... :rodmer:

Fin fin dag til dere :klemmer:

Tusen takk for det :klem: Og den var like god som den så ut :sikle: Håper dere har hatt en fin søndag og at du har fått ladet opp litt til arbeidsuka :klemmer:

----

For en fantastisk fin dag det har vært :hjerte: Nydelig vær, gode kaker og god mat, masse flotte presanger og hagen full av familie og venner (faddere) som var her for å feire dåpsdagen til E sammen med oss. Er overveldet og dypt rørt av all kjærlighet og varme som har vært å se/kjenne på her hjemme i dag :grine::hjerte:

At det går an å være så heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mykje med vel overstått dåp! :) Det ser ut til at de hadde ein veldig fin dag :)

Og gratulerer med flott vekttap! :jepp: Eg syns du var så innmari flink forrige gong du dreiv med sånt, så eg er ikkje i tvil om at du klarer det igjen! :jepp:

Ha ei finfin veke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mykje med vel overstått dåp! :) Det ser ut til at de hadde ein veldig fin dag :)

Og gratulerer med flott vekttap! :jepp: Eg syns du var så innmari flink forrige gong du dreiv med sånt, så eg er ikkje i tvil om at du klarer det igjen! :jepp:

Ha ei finfin veke! :)

Hei :vinke:

Tusen takk for gratulasjon, og gode ord :klem: Håper jeg klarer det denne gangen også. Kjenner det er trått å finne motivasjon for tiden, håper det kommer seg :sjenert: håper du har det fint :klemmer:

------

Hei :vinke:

I dag har jeg hatt besøk av venninne med liten, gått en litentur (type 15 minutter for å få E til å sove :sjenert: ), og ellers lite.

Kostholdsmessig har uka sålangt IKKE vært bra. Pizza til tvkvelden i går (men klarte å holde meg unna godteskåla til mannen! :opplyser: ), og 1 stort stykke av dåpskaka til E i dag når jeg hadde besøk. Hmprh... Resten av uka blir bra, jeg lover!! ...iallefall helt til lørdag, da skal vi i bryllup :wink:

Kjenner jeg er umotivert til å trille tur for tiden. Kunne så gjerne tenkt meg å begynne på igjen med treningsvideoene til JM, men bekkenet henger ikke med :frustrert: Kanskje jeg skal høre med noen på barselsgruppa om de vil være med på å trille ett par dager i uka, sånn fast? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at E hadde en helt suuper natt i natt -- tok kvelden kl 19, sovna på et blunk, sov da helt til kl 03, amming, så videre til kl 07! Og ikke nok med det -- hun har sovet 2x2 timer i senga si (!!!!), og 30 min i vogna :hoppe: jenta si det! ;)

Fs språkutvikling skjer i rasende fart for tiden -- det kommer nye ord/setninger hver dag, og den siste uka har "nehei, vil isje" vært myyye brukt :wink: Han prater og forteller i ett sett, og kunne i dag fortelle at apa i barnehagen spiser drue og sier "owæææh" (med til historien hørte også noen herlige, skumle ansiktsuttrykk ) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått dåp! :klemmer:

Kjedelig at bekkenet ditt krangler enda da. Er så kjipt når man har lyst til å trene, men ikke kan pga. fysiske plager. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med overstått dåp! :klemmer:

Kjedelig at bekkenet ditt krangler enda da. Er så kjipt når man har lyst til å trene, men ikke kan pga. fysiske plager. :sukk:

:vinke:

Jaa, det er noe dritt :sinna: Vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne heller, er ikke så stødig på styrketrening her hjemme. Vanskelig å sette igang uten hjelp (f.eks treningsvideoer). Har laga meg ei treningsdagbok, titt gjerne innom der om du vil! :)

-----

Hei!

Ja, det var jenta si som sov i hele går ja ---- for i natt var hun våken fra kl 02-0430. I tillegg var F våken tre ganger fra kl 01-02 (hadde nok mareritt eller noe, men roa seg raskt når vi gikk inn). Det er på slike netter at jeg trenker at jeg ikke orker å få et barn nr 3 :wink:

Nå har jeg akkurat kommet fra barselstreff, det var som alltid veldig koselig :skravle: Avtalte å dra i bassenget på fredag med de små, det blir kjekt :)

Nå skal jeg straks å hente F i bhgen (venter på at E skal våkne i vogna), så skal vi videre til bestis. Hun har flyttet inn i nytt hus, blir kjekt å se! :)

Har laga meg ei treningsdagbok, om noen vil titte innom meg der så er det hyggelig :) Den finnes her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=768431

Blir vel mest ei motivasjonsbok framfor ei treningsdagbok da :P

Finfin dag til alle :vinke:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :vinke:

Her har vi hatt noen fine dager siden sist -- helga har vi tilbrakt i hjembyen min, der vi har feirer bryllup til mannens onkel både fredag og lørdag :) E var hos mamma, og F til søs, og de hadde kost seg begge to :) gikk greit med amming/pumping også, fikk dratt hjemom mellom vielsen og selskapet, og siden hun er såpass stabil på soving om natta trengte jeg ikke pumpe meg så veldig mye :)

Var før-bryllupsfest på fredag, med langbord ute, grilling og "bli-kjent-leker", noe som var kjempekjekt :) Lørdagen var det staselig bryllup med alt som hører til, skikkelig romantisk og rørende og nydelig og fint :hjerte:

I dag har jeg og E vært hos ei venninne som fikk ei lita jente for 5 uker siden, det var kjekt! Og helt sprøtt å se hvor stor E er! Tenk at hun er 5 (!!!!!) måneder allerede :grine: Tiden har gått så fort.. Synes F var liten så lenge. Nyfødttiden med E bare fløy forbi. Tiden da hun sovna ved brystet, og var lenge våken om kveldene - hvor ble den egentlig av?

Nå er hun 5 måneder. En skikkelig solstråle som smiler masse, og ler høyt. Ruller fra rygg til mage, og fra mage til rygg. Spiser grøt til kvelds, og legger seg kl 19. Spiser 1-2 ganger, før vi står opp i 8tiden. Er tålmodigheten selv, elsker å tøyse og kose og sutter på tærne sine. Er avhengig av kosen sin for å sove (vil hekst ha den over ansiktet :wink: ). Og lyser opp når hun ser storebroren sin.

Måtte jeg huske alle disse små tingene, og øyeblikkene for alltid.

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på kontroll på helsestasjonen med E, vaksine nr 2 som stod for tur -- skjærer virkelig i mammhjertet når hun skriker så sårt :grine: Gikk fort over, men allikevel! Fine snuppa er nå 6,5 kg og 64,5 cm :)

Nå kommer straks ei venninne med liten på besøk. Ellers ikke store planene for dagen, utenom å male kjøkkenstolene etter at ungene har lagt seg. Hvis jeg orker :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :vinke:

Dette har vært ei fiin helg, med 2 loppemarkeder, sykkeltur, kaffebesøk hos vennepar og hjemmetid :)

...men kjenner at helgene ikke er så veldig avslappende lengre, med to småttiser så er jeg heelt utslitt når kvelden kommer :fnise: ..måtte det bli lenge til F er ferdig å sove på dagtid :plz: :ler:

Og når vi snakker om F -- han har vokst så utrolig i det siste! :daane: For tiden er han veldig opptatt av å klare selv, og skal helst gjøre alt uten hjelp fra mammaen.. Noe gjør han med mer hell enn andre ting, og i dag smurte han faktisk på seg ei skive med smør og jordbærsyltetøy helt selv :) Flinke gutten! (liiitt mer slitsomt/tidkrevende/håpløst er det imidlertid at han skal kle på seg, noe han så absolutt IKKE klarer :wink: )

Ellers så er jeg i oppussingsmodus for tiden. Jeg har tatt 2 strøk på kjøkkenstolene + på ei hylle. Tror (og håper) det holder med ett strøk til. Deretter står ei skuvseng som F skal få for tur. Og etter det skal vi gå løs på gulvene i andre etasje. Der oppe er det gråmalte tregulv som skal bli hvite. Det blir sååå fint! :jepp: Når gulvene der oppe er malt skal vi flytte soverommene opp til 2. etasje. Da får E og F hvert sitt rom, mens loftsstua blir omgjort til et stort, lekkert, luftig soverom til oss! :hoppendeglad: De to rommene i 1.etasje (som nå er vårt + Fs soverom) blir til ett gjesterom og ett kombinert gjeste- og hobbyrom, med garderobeskap på :) Tror det blir bra! Plana er å bli ferdige iløpet av oktober! :)

Nå skal jeg løpe i seng før E starter moroa -- de siste par-tre nettene har hun holdt show i flere timer hver natt, og i tillegg har hun vært klar for å stå opp i 6tiden. Noe jeg ikke er helt klar for :/ ...selvfølgelig så skjer slike ting BARE når mannen er på nattevakt. Rart det der :wink:

God natt :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :vinke:

Blir visst ikke så mye skriverier i denne boka for tida, dagene flyr litt fra meg! Nå sitter jeg og E i stua og venter på at storebror skal våkne. E har nemlig funnet ut at 0530-06 er en fin tid å våkne på. Mens F den siste måneden har begynt å sove til 0730-08 :rolleyes:

SÅlangt denne uka har jeg puslet litt med div. prosjekter her hjemme (er ferdig med å male stolene og bildehylla - ble kjempebra), hatt litt besøk og vært på trilleturer. I går ettermiddag hadde vi bestis med småttisene på middag - det var så kjekt! :skravle: Tidligere kunne det fort gå 3-4 uker mellom hver gang vi så hverandre, til tross for at vi bor i samme by, men nå er vi blitt litt flinkere til å være impulsive begge to, og det er koselig! Ekstra kjekt er det å se at F nå er blitt så stor at han kan leke seg sammen med jentene hennes (som er 3 og 4,5). Og det betyr litt mer tid til at vi to kan skravle :fnise:

I dag har jeg og mannen egentlig en spille-squash-date etter at F er levert i bhgen. Men bestisen til mannen er blitt syk, så han må kanskje dra og hjelpe ham med div. Hvis det blir slik så drar jeg og E på barselstreff.

Fin fin dag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går når F hadde lagt seg la han den ene bamsen tvers over brystet. Og når mannen spurte hva han skulle så fortalte han at bamsen skulle få mat :fnise::rodmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går når F hadde lagt seg la han den ene bamsen tvers over brystet. Og når mannen spurte hva han skulle så fortalte han at bamsen skulle få mat :fnise::rodmer:

Hehe, søtt! :) Dei får med seg mykje, desse små ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, søtt! :) Dei får med seg mykje, desse små ;)

Ja, de gjør det :rodmer:

-----

Her ute plasker det ned i dag. Og jeg og E har oss en skikkelig inne-dag. Har fått unna dagens treningsøkt, og E har hatt seg en times hvil, mens jeg spiste frokost, drakk kaffe og så en episode Grey`s :tommelopp: ... Første hvilen på eeevigheter hvor hun bare har lagt seg ned for å sove, og jeg ikke har trengt å gå inn og ut og inn og ut +++ Klesvasken er tatt unna, og nå skal vi steke et lass med grove valfer. Tenker meg at storebror blir fornøyd når han kommer hjem :wink:

Ellers har vi ikke store planene for helga. Mannen skal på spillejobb i morgen, og nattevakt i dag. Håper på å få tatt første strøket med grunning på skuvsenga som skal bli Fs i kveld. Den skal bli lys, lys mintgrønn, tror det blir kjempefint! :jepp:

God helg til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E har begynt å snu seg over på magen når hun sover. Mener å ha hørt at det er ok å la de sove på magen når de snur seg fram og tilbake selv, men synes det er ubehagelig allikevel :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet noe her, men er innom og leser innimellom :)

Så lenge du ikke har lammeskinn i hodeenden, så skal det ikke gjøre noe om hun snur seg nå :) Vesla mi sov på siden fra fødselen av, for hun fikk bare mye slim i halsen om vi la henne på rygg.

Å grove vafler hørtes himmelsk ut! Husker ikke sist jeg lagde vafler! Tror jamman det blir søndagsvafler på oss i dag ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner at du synes det er skummelt! Men som du sier, hun snur seg begge veier og da er det jo greit. :Nikke:

Mmm, grove vafler. :sikle: Vi har nettopp hatt grove, amerikanske pannekaker. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet noe her, men er innom og leser innimellom

Så lenge du ikke har lammeskinn i hodeenden, så skal det ikke gjøre noe om hun snur seg nå . Vesla mi sov på siden fra fødselen av, for hun fikk bare mye slim i halsen om vi la henne på rygg.

Å grove vafler hørtes himmelsk ut! Husker ikke sist jeg lagde vafler! Tror jamman det blir søndagsvafler på oss i dag

Koselig at du er innom og legger igjen noen ord :jepp: Skriver du noe i bloggen din for tiden? Jeg er stort sett innom via mobilen, og da får jeg ikke opp bloggen. Vet de sier det er i orden ift magesoving, men synes det er litt ekkelt allikevel, så blir til at jeg snur henne når jeg ser hunhar snudd seg :wink: Håper dere koste dere med søndagsvafler :klemmer:

Skjønner at du synes det er skummelt! Men som du sier, hun snur seg begge veier og da er det jo greit.

Mmm, grove vafler. Vi har nettopp hatt grove, amerikanske pannekaker.

Ja, det er vel det. Er bare redd hun skal tulle seg inni dyna eller noe, og ikke komme seg rundt igjen, og så.. Ehmm.. ja, du skjønner vel :P Men jeg våkner jo så fort hun knyr, så er vel ikke noe fare :wink:

Mmm,amerikanske pannekaker :sikle:

:klemmer:

-------

I dag har jeg vært å satt inn hormonspiral. Så nå skal alt være tilrettelagt for å IKKE få tre tette :fnise: Selve innsettinga av spiralen gikk greit, var selvfølgelig litt ubehagelig, men ikke noe stor greie. Det som var veldig ubehagelig var at jeg svimte av etterpå :omg: Reiste meg opp, skulle til å ha på meg trusen, og kjente jeg ble veldig svimmel og kvalm. Rakk å si til legen min at jeg ble litt kvalm, og det neste jeg husker er at jeg våkna opp på gulvet, mens legen satt over meg. Heldigvis ramla jeg ikke oppå E som satt i bilstolen på gulvet! Lå på gulvet der inne i rundt 10-15 minutter før jeg fikk samla meg nok til å kle på meg/komme meg ut på venterommet. Trodde jeg hadde det "under kontroll", og var på tur ut av legekontoret etter en halvtimes tid, når jeg kjente at jeg kom til å svime av igjen. Kom heldigvis en legesekretær gående som så at jeg ikke hadde det bra, så hun tok E/bilstolen og tingene mine, fikk tak i en anna dame og fikk jeg hjelp til å komme meg inn på ei skiftestue - der ble jeg liggende til mamma kom og henta meg (snille mamma kom i morges for å være over til i morgen :hjerte: ). Skikkelig pyton følelse, å være så kvalm og svimmel, og ikke ha kontroll

...og så tenker jeg meg at jeg så veeeldig elegant ut idet jeg deisa i gulvet (og inn i veggen) inne hos legen med genser på, og ingenting på underkroppen bortsett fra hvite sokker med sorte prikker :tunge1:

Har ikke kjent noe mer til kvalme/svimmelhet etter jeg kom hjem, heldigvis. Har heller ikke hatt noe magesmerter, så spiralen er nok godt på plass ;)

I kveld blir det "Jakten på kjærligheten" og "Ungkarskvinnen" sammen med mamma, mens mannen er på nattevakt! :skravle: Fin fin kveld til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, så ekkelt! Har aldri besvimt jeg, men går ut i fra at det er en ubehagelig følelse.

Er vel greit å sikre seg mot en nummer tre med det første ja, Hehe. Når vi har fått nummer to så skal han sterilisere seg. Litt kjedelig for min del som ellers kunne gått og håpet på et uhell etter hvert, Hehe, men når det først er sånn at han ikke vil ha mer enn to, så er det veldig greit å slippe prevensjon. :)

Fin kveld til deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkel episode! Eg har heller aldri svimt av, men kan tenke meg det ikkje er noko kjekt. Og kanskje spesielt utan klede.. Fint at du har mammaen din hos deg! :)

Vi satsar på 4 ungar, men ikkje så veldig tette i alder :) 2-3 år mellom kvar unge trur eg er passande :) (Og eg skjønner ikkje f.eks. mormor og morfar..4 ungar på 4 år, då ho var 26 hadde ho 6 ungar, og siste kom som ein attpåklatt då ho var 32 :P At dei orka! Men dei hadde nok ikkje hormonspiral og andre hjelpemiddel :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...