Gå til innhold

MonThe blir sunn og sterk og stram


MonThe

Anbefalte innlegg

Hei hei! :vinke:

Kort fortalt -- mamma til de to fineste barna på jord -- F på 2 år, og E på 5 måneder :hjerte: Mellom de to gravidtetene gikk jeg ned all gravid-vekt og 13 kilo til. Var inne i en good "turn", med kostholdsendringer og en mer aktiv livsstil. Ble så gravid, startet på jobb igjen, fikk vond bekkenløsning.

Nå, 5 måneder etter fødsel har jeg 3 kilo igjen til før-gravidvekt. Plages fortsatt med bekkenet (har gått til behandling hos fysioterapeut/manuellterapeut både i og etter svangerskapet), og klarer desverre ikke gjøre det jeg helst vil -- som er jogge og trene til Jillian Michaels sine videoer :sukk:

Har lyst til å begynne å trene igjen, men må ta det gradvis og blir sterkere i rygg/bekken før jeg kan drive noe "hardtrening". Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, da jeg ikke hører til noe treningsstudio.

Har som langsiktig mål å gå ned 8 kilo -- kunne sikkert ha gått ned enda mer, men det er dette som er målet i første omgang. Er 166 høy, og 77 kg. Vil så veldig, veldig gjerne se det der 6-tallet en gang :wink:

Vet jeg klarer det. Må bare begynne *psyker meg selv opp*

Har lyst til å bli stram. Sterk. Og sunn.

Starter med å ikke spise snop og kosemat på hverdagene.

Gå mer tur.

Og med det erklærer jeg dagboka for åpen! :velkommen:

Startvekt: 77,2

Uke 1: 76,6

Uke 2: 77,1

Uke 3: 76,3

Uke 4: 75,9

Uke 5: 75,3

Uke 6: 75,1

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God dag :vinke:

Nå har vi akkurat kommet hjem fra basrseltreff -- ble to små kakestykker (men må få lov til å klappe meg selv liiiiitt på skuldra for å ikke ta et tredje :wink: ). Men, trillet dit istedenfor å kjøre, så ble en 50 minutter med vogna! :)

Pratet med tre stykker på treffet om å treffes et par ganger i uka for å trille. Litt vanskelig å finne dager/tidspunkt da det passer for alle, da alle har flere barn, men vi skal iallefall få til en skikkelig tur neste uke, enten onsdag eller torsdag. Har også en avtale med ei anna venninne om trimtrilletur neste tirsdag! :)

Og kyllingfilet med wokgrønnsaker til middag i dag! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å bli flinkere til å være i aktivitet jeg også, og styre unne godis i hverdagen :sjenert:

Har ferie ut denne uken, men på mandag starter hverdagen med ny jobb og E i barnehage for fullt, så da SKAL jeg være flinkere!

Så er godt å kunne følge hverandre frem mot målene :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Vondt bekken er noe dritt altså. Sleit mye med det etter A, og det er så kjipt å ikke kunne gjøre det man vil mest.

Har du prøvd å sykle? Det har aldri vært vondt for meg ihvertfall. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her følger jeg med ja! Er så artig å følge med dere andre når man selv driver på med samme greia. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har planer om å bli flinkere til å være i aktivitet jeg også, og styre unne godis i hverdagen :sjenert:

Har ferie ut denne uken, men på mandag starter hverdagen med ny jobb og E i barnehage for fullt, så da SKAL jeg være flinkere!

Så er godt å kunne følge hverandre frem mot målene :Nikke:

Åh, den der godisen på kveldstid.. Såå vanskelig å styre unna, er innimellom så godtesjuka t jeg bare må gå å legge meg jeg :hoho: Ja, er kjekt å kunne følge med på hverandre, og heie på og motivere hverandre! :klemmer:

:vinke:

Vondt bekken er noe dritt altså. Sleit mye med det etter A, og det er så kjipt å ikke kunne gjøre det man vil mest.

Har du prøvd å sykle? Det har aldri vært vondt for meg ihvertfall. :jepp:

Ja, det er noe dritt ja :sur: Hadde jeg kunnet hadde jeg starta rett på "Ripped in 30", og vært igang. Isteden så kommer jeg ikke igang med noe som helst. Altså, det er jo ikke baare bekkenet si skyld, men det er så vanskelig når jeg ikke har noe program å følge.

Men du, sykling -- det har jeg ikke tenkt på!! Jeg har jo sykkel! :hoppe: Det skal jeg prøve ut neste uke! Tusen takk for tips!! :klemmer:

Følger med her, eg! :)

Har ståltru på deg! :jepp:

Nååw, takk søte du :klemmer: Følger med deg og!! ;)

Her følger jeg med ja! Er så artig å følge med dere andre når man selv driver på med samme greia. ;)

Så koselig!! Ja, er kjekt å kunne motivere hverandre!! :klem:

-------

Ser jo at dennne boka vil bli mest en motivasjonsbok, framfor en treningsdagbok. MEn det er kanskje det jeg trenger aller mest nå, motivasjon. Jeg må jo bare starte en plass! Denne uka har, som sist uke, vært full av avtaler og ebsøk hit og dit -- neste uke skal jeg ha mest planer med meg selv og trening, det må bare prioriteres! Og sånn som bekkenet er nå så trenger det ikke(kan det ikke) være på timesvis med trilling hver dag -- jeg blir fort stiv og vond, så det er jo ingen unnskyldning at jeg ikke har tid - jeg må rett og slett bare sette av tid.

I dag har jeg vært i byen med ei venninne, blitt noen timer med trilling, om ikke trim-trilling så er det bedre enn ingenting. Og kyllingfilet med salat og pesto til middag :sikle:

I morgen skulle jeg egentlig i bassenget med minstejenta. Det ser ut til å utgå pga snørr og gørr. Isåfall skal jeg på trilletur opp til et vann her i nærheten :opplyser:

Ellers så er det veiedag i morgen. Har så asbolutt ingen tro på at vekta har gått nedover denne uka, heller tvert imot. Men heldigvis ikke hver uke det er dåp og kakeslabberas, så pisker ikke meg selv for hardt om det ikke har gått nedover.

Fortsatt fin dag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som vi alle har veiedag på fredager. Blir jo spennende å se! :)

Mhm :jepp:

Heia :vinke:

Her skal jeg følge med :klemmer:

Så koselig :klemmer:

------

Fredag, veiedag, og i goooodt humør!! :vekt: Vekta viste nemlig 600 gram mindre enn sist fredag, og er nå 76,6. Ja, her teller hvert et gram :fnise: Uansett, kjempefornøyd med litt nedgang!! :tommelopp:

Og superfin trilletur opp til vannet sammen med fire andre fra barselsgruppa. Jeg gikk raskt/småjogga opp bakkene, og var god og svett når vi kom på toppen.

I helga blir det ikke mye aktivitet/godt kosthold -- skal i bryllup, og festen starter allerede i dag med grilling til kvelden. Men har planer om en god og lang trilletur på søndag!

God helg til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foresten bestemt meg for å belønne meg selv med nytt treningstøy etterhvert! Ønsker meg en sånn "anti-shake-tights", og det skal jeg få når jeg er nede på 73 kilo! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott vektnedgang! :klappe: Då kan du ta helg med goood samvittighet og kose deg masse i bryllaup! :jepp:

Lurt med belønningar undervegs - då blir det nok kjekkare å nå måla! :) Sånne anti-shaketights kunne eg også trengt, her dissar det meste :fnise: Eg slepp å kjøpe nye treningsklede eg da..eg kan berre slanke meg inn i aaaalt som er for smått og som ligg stua vekk i ein søppelsekk - masse nytt, til og med! ;)

Håper du får ei god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott vektnedgang! :klappe: Då kan du ta helg med goood samvittighet og kose deg masse i bryllaup! :jepp:

Lurt med belønningar undervegs - då blir det nok kjekkare å nå måla! :) Sånne anti-shaketights kunne eg også trengt, her dissar det meste :fnise: Eg slepp å kjøpe nye treningsklede eg da..eg kan berre slanke meg inn i aaaalt som er for smått og som ligg stua vekk i ein søppelsekk - masse nytt, til og med! ;)

Håper du får ei god helg! :)

Takk, og det samme til deg! :) Hehe, gjør ingenting at de holder ting på plass her heller -- jeg har aldri vært spesielt slank/stram, og to ganske tette graviditeter har ikke akkurat hjulpet på på magen :fnise: Og liker veldig godt at de visstnok holder seg på plass -- får fnatt av bukser som sklir opp/ned!

Så kjekt å etterhvert kunne finne fram klær som har vært for små! Det er jo supermotiverende, og økonomisk! :jepp: God helg :sol:

-----

Når jeg en gang ser 6-tallet skal jeg spandere på meg selv en interiør-skatt. Må bare bestemme meg for hva jeg ønsket meg aller, aller mest :fnise:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Super vektnedgang! :)

Delmål er flott for motivasjonen! :)

Ja, det er det :jepp: Selve vektnedgangen og en sterkere/finere/strammere kropp er motivasjon det og, men skader ikke med en ekstra klapp på skuldra til seg selv :)

-----

Bortsett fra inntak av x antall vinglass på lørdag (bryllup) ble ikke helgen så altfor ikke matmessig. Har blitt lite aktivitet da :/

Men, imårn skal jeg og ei venninne på trilletur opp til et vann (der jeg var på fredag) Og om jeg rekker det imellom turen og Bhg-henting skal jeg prøve meg på litt styrkeøvelser her hjemme.

Er det noen som vil anbefale en treningsapp? Har null oversikt over kcal-forbruk etc.

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Venninna avlyste så ble ikke tur opp til vannet (tør ikke gå der alene, er så mye hoggorm der :sjokkert: ), men ble en annen rute, ca 35 minutter med rask gange, og ble god og svett. Er ikke lange ruten, men er på asfalt så det holder for bekkenet :)

Og det beste av alt -- når jeg kom hjem prøvde jeg meg på en JMvideo, "banish fat boost metabolism", og det gikk bra!!! :tommelopp::hoppe: Begynte rolig, og tok bare de to første rundene + uttøying. Er så glad for at det ikke ga noen smerter, og og neste gang skal jeg holde på litt lengre!!

Jippiiiii! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at du klarte å få trena litt! :) JM er rååå!! Skulle gjerne hatt ho som personleg trenar! Då hadde nok kilo rent av! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du klarte å få trena litt! :) JM er rååå!! Skulle gjerne hatt ho som personleg trenar! Då hadde nok kilo rent av! :fnise:

Har du prøvd noen av videoene hennes? Det føles ut som om du har henne i stua altså, iallefall vanskelig for meg å sluntre unna, så streng som hun er :jepp: Du finner videoene hennes på YouTube, om du ikke vil kjøpe de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd noen av videoene hennes? Det føles ut som om du har henne i stua altså, iallefall vanskelig for meg å sluntre unna, så streng som hun er :jepp: Du finner videoene hennes på YouTube, om du ikke vil kjøpe de :)

Eg har 30 Day Shred, pluss ein Biggest Loser-video :) Har prøvd Shred-en, men foreløpig har eg ikkje klart å finne tid til å trene jevnlig med den. Men av alle videoar i heile verda, så ville eg hatt hennar, for ho er skikkeleg bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har 30 Day Shred, pluss ein Biggest Loser-video :) Har prøvd Shred-en, men foreløpig har eg ikkje klart å finne tid til å trene jevnlig med den. Men av alle videoar i heile verda, så ville eg hatt hennar, for ho er skikkeleg bra! :)

Ja, det er hun virkelig :jepp:

-----

Skikkelig stiv og vond i bekkenet i dag, så øvelsene jeg gjorde i går var nok ikke heelt bra :/ Men jeg håper og tror at siden det ikke gjorde vondt mens jeg trena så skader jeg ingenting.

Foresten skikkelig stiv og støl i føtter og armer og, helt klart brukt noen muskler jeg ikke har brukt på ei stund :tommelopp:

Ble bare en runde med vogna i dag (samme som i går), resten av dagen ble oppspist av kontroll på helsestasjon etcetc.

I morgen skal vi på barselstreff. Tror ikke vi rekker så mye mer enn det før jeg må hente storebror i bhgen. Men kanskje jeg kan ta med meg F ut i sykkelvogna mens mannen er hjemme med E, etter middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...