Gå til innhold

MonThe blir sunn og sterk og stram


MonThe

Anbefalte innlegg

Innom og kjefter litt på kranglete bekken, det er noe dritt :sjenert:

Håper behandling kan gjøre det bedre, såå kjedelig å styre med det når målet er å komme litt i form. Håper det kan slippe litt nå fremover, E begynner å bli stor nå så nå kan det gi seg!! Synes du er flink både med trim og kosthold, inspirerer oss andre :blomst::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du har jo helt rett. Blir bare så irritert, og utålmodig :wink: formen fortsatt fin Sushi? :klemmer:

Det skjønner jeg så godt! Jeg fikk bekkenplagene tilbake av svømming noen måneder etter fødsel sist. Skikkelig irriterende, men jeg ble faktisk bra igjen når jeg sluttet å svømme.

Formen er veldig bra! Bare bittelitt kvalm så langt :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og kjefter litt på kranglete bekken, det er noe dritt :sjenert:

Håper behandling kan gjøre det bedre, såå kjedelig å styre med det når målet er å komme litt i form. Håper det kan slippe litt nå fremover, E begynner å bli stor nå så nå kan det gi seg!! Synes du er flink både med trim og kosthold, inspirerer oss andre :blomst::nigo:

Takk for at du kjefter! :fnise: Jaa, synes også det kan gi seg nå. E er jo 6 måneder om noen dager. Men, det har lit tmye bedre altså, strålingen som var er så og si borte. Så håper det "bare" har låst seg nå, og at det hjelper med litt "riktig", røff behandling fra manuellterapeuten min :jepp: Og takk for gode ord, artig om noen andre får litt lyst til å trene og spise litt sunnere, når tilogmed JEG klarer det :)

:klemmer:

Det skjønner jeg så godt! Jeg fikk bekkenplagene tilbake av svømming noen måneder etter fødsel sist. Skikkelig irriterende, men jeg ble faktisk bra igjen når jeg sluttet å svømme.

Formen er veldig bra! Bare bittelitt kvalm så langt :nigo:

Mhm? Trodde svømming skulle være SÅÅÅÅÅ bra for bekkenplager? :klo: Man må vel bare finne ut hva som irriterer og ikke. Her irriterer iallefall Poweryoga :rolleyes: Må være deilig å ha sluppet unna den verste kvalmen sålangt, satser på at det holder seg :jepp::klemmer:

-------

Fredag. Veiedag. Ooooooog, vekta viste i dag 75,3 kilo! Det er ned 600 gram det :hoppendeglad::bolledeig:

Bekkenet kjennes ikke så mye bedre i dag, så blir nok en rolig dag i dag. Mulig jeg prøver meg på en liiiten trilletur i nabolaget om ikke annet. Trenger nok litt luft etter en lang natt med våken E = lite søvn. I morgen skal jeg på hyttetur med noen venninner -- det blir kraftige utskeielser med tapas og rødvin. I massevis. Som jeg gleder meg :lur: God helg til alle :vinke:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Ja, merkelig at svømming skulle irritere, men fysioterapeuten mente det var sparkene (brystsvømming) som kunne være uheldige for bekkenet. Det ble i alle fall slutt på treningen for meg, men etter noen måneder ble jeg helt fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du forresten prøvd krålbeinspark? Kanskje det kan hjelpe på bekkenplagene, for då får du ikkje den utoverbevegelsen som brystbeinspark gir (viss det er det du symjar no). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømming er helt drepen for bekkenet mitt ihvertfall. :haar: Må svømme som en hund om jeg skal komme meg noe sted. :fnise:

Så flink du er! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom fra mobilen, men takk for hilsener jenter :klemmer:

Vært til behandling i dag, låsning på venstre side, som forventet, så skal fortsette å gå dit framover. Forhåpentligvis er det ikke så mange gangene som skal til! Hun sa at hun kunne kjenne at jeg hadde vært flink til å trene, og at jeg kjentes sterkere i ryggen, da! :jepp: Oog, jeg kan trene såfremt jeg ikke har vondt/det ikke gjør vondt når jeg trener :hoppe:

Vært stiv og kjei etter knekkinga, i tillegg til tullete natt og dag med E, så ble bare 20 minutter med yoga/YouTube. Kommer sterkere tilbake i morgen med spinning på kvelden. :)

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt stiv og vond i bekkenet, så dropper spinninga i kveld. Men vært ute og gått i 50 minutter med E i vogn, og har en yogadate med mannen i kveld! ;) må nok bare ta det litt rolig framover, og heller være ekstra flink med kostholdet denne uka (om det hjelper etter lørdagens store fråtsing i tapas og rødvin :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :vinke:

Jeg og mannen startet i går på "The 30 day yoga challenge" :) Er ikke så lange økter, så denne skal vi klare å skvise inn på kvelden etter at ungene er i sen (før vi synker ned i sofaen :fnise: )

Den finnes her : http://www.youtube.com/watch?v=_wJtQjQ4HI8&list=PLcjgXQkHWH453km2BpJqYHzmkUkkjH5IB

Blir spennende å se om vi blir mykere og "mer yoga" mens vi holder på, regner med det er lagt opp slik at man skal ha progresjon underveis :)

I dag har jeg trent til "Banish"-videoen, rakk å fullføre hele, dusje, oog spise lunsj før E våkna! :)

Føler meg frestn ganske god og myk i bekkenet i dag! :danse:

Finfin dag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den Banish-videoen veldig annerledes enn shred 2? Nå er ikke jeg så glad i å trene hjemme, men er jo greit å gjøre av og til når man ikke har mulighet til å dra ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den Banish-videoen veldig annerledes enn shred 2? Nå er ikke jeg så glad i å trene hjemme, men er jo greit å gjøre av og til når man ikke har mulighet til å dra ut. :)

Har aldri prøvd Shred 2, kun Ripped og Shred 1. Men om Shred 2 er lik 1'eren, så nei. Banish er ei hel økt, og ikke oppbygd slik at man etter x antall dager går videre til neste nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri prøvd Shred 2, kun Ripped og Shred 1. Men om Shred 2 er lik 1'eren, så nei. Banish er ei hel økt, og ikke oppbygd slik at man etter x antall dager går videre til neste nivå.

Shred 1 er mye enklere enn shred 2 i alle fall. :) Får prøve meg på Banish en dag! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shred 1 er mye enklere enn shred 2 i alle fall. :) Får prøve meg på Banish en dag! :jepp:

Er lenge siden jeg var gjennom Shred'en, det var min aller første JM-video,visste ikke at det fantes en 2'er, takk for tipset! :jepp: er den bygd opp slik at det er flere nivåer?

Banish-videoen er helt grei å trene til, er ikke sånn kjempetung, man trenger ikke noe utstyr, og viktigst av alt -- funker fint for bekkenet mitt :) men begynner å bli litt lei av den, hadde vært kjekt å ha noen å veksle mellom :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lenge siden jeg var gjennom Shred'en, det var min aller første JM-video,visste ikke at det fantes en 2'er, takk for tipset! :jepp: er den bygd opp slik at det er flere nivåer?

Banish-videoen er helt grei å trene til, er ikke sånn kjempetung, man trenger ikke noe utstyr, og viktigst av alt -- funker fint for bekkenet mitt :) men begynner å bli litt lei av den, hadde vært kjekt å ha noen å veksle mellom :jepp:

Usikker på hva du mener med nivåer, men det er i alle fall tre runder. Da er det en styrkedel med mage-, arm- og bein/rumpe-trening, også er det en kondisjonsdel. Hver runde utføres tre ganger. Videoen er på 20 minutter hvis jeg ikke husker feil. :) Det var med denne videoen + masse turgåing og en og annen joggetur at jeg ble kvitt de siste 5 kg etter graviditeten for halvannet år siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Usikker på hva du mener med nivåer, men det er i alle fall tre runder. Da er det en styrkedel med mage-, arm- og bein/rumpe-trening, også er det en kondisjonsdel. Hver runde utføres tre ganger. Videoen er på 20 minutter hvis jeg ikke husker feil. :) Det var med denne videoen + masse turgåing og en og annen joggetur at jeg ble kvitt de siste 5 kg etter graviditeten for halvannet år siden. :)

Ok, da er det ikke samme opplegget som med 30 days shred og Ripped -- de er bygd opp slik at det er flere "nivåer", hvor man trener x antall dager med Level 1, så går videre til Level 2 , så Level 3. Men har leta etter Shred 2 på youtube nå, finner den ikke :klo: ...kan det være den videoen som heter "Shred it" du mener? Evt har du en link til meg? :)

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er det ikke samme opplegget som med 30 days shred og Ripped -- de er bygd opp slik at det er flere "nivåer", hvor man trener x antall dager med Level 1, så går videre til Level 2 , så Level 3. Men har leta etter Shred 2 på youtube nå, finner den ikke :klo: ...kan det være den videoen som heter "Shred it" du mener? Evt har du en link til meg? :)

Det er 30 Day shred 2 den heter. Så er nok den du mener med de nivåene. :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 30 Day shred 2 den heter. Så er nok den du mener med de nivåene. :-)

Haha, okei! Da er den jo en del av Shred`en :Nikke: Er det noen grunn til at du ikke ville gjøre det slik som tenkt, med å gå fra nivå til nivå? :)

----

I dag har jeg vært skikkelig, skikkelig flink *klapper meg selv på skuldra* I formiddag pussa jeg gulvet oppe på loftsstua og vaska det x 3 (det er nå klart til maling etter en runde med sandpapir og 3stjerners gulvrens). Så gikk jeg en tur med E på 40 minutter. Såå var vi i bursdag til svigermor, der jeg takket pent nei til kake (og det er ikke ofte det skjer! :fnise: ). Vel hjemme kl 1930, fikk ungene i seng, og så tok jeg og mannen Day 2 av Yoga Challengen (utgikk i går pga at mannen var på møte til kl 22). Og etter det tok jeg "Poweryoga"-videoen av Jillian Michaels :wow: Synes det gikk mye lettere denne gangen, nå som jeg har vært gjennom mange av "posene" i andre videoer, og tok meg god tid til å kjenne etter i bekkenet mens jeg holdt på - og jeg kjente ikke noe ubehag :)

Sånn, måtte bare skryte litt! :hoppe:

...er spent på veiinga i morgen. Blir helt sjipla hver torsdag jeg. Trykker meg selv ned. Tenker at jeg ikke har stått på nok i uka som har gått. Det skal jeg slutte med. All aktivitet er god aktivitet. Og jeg er mye mer aktiv enn jeg har vært på lenge (siden før jeg var gravid med E). Og jeg er på vei dit jeg vil være. Jeg spiser sunnere. Jeg spiser ikke snop på hverdagene. Jeg har slutta å småspise. Det skal jeg være fornøyd med.

Sånn, da har jeg skrevet det ned -- slik at jeg IKKE skal trykke meg selv ned i morgen om vekta ikke har gått ned :wink:

God natt :vinke:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spesiell grunn, nivå en var bare ikke utfordrende nok. Trente kun til videoen to, max tre ganger per uke da jeg trente andre ting i tillegg, så trengte aldri å gå opp til nivå 3. :)

Du er flink du! Her klarer jeg ikke å få vekta ned lenger. Ikke en eneste positiv uke på 6 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...