Gå til innhold

MonThes verden


MonThe

Anbefalte innlegg

Hei Monthe - nå har jeg lest siste siden din :jepp: Høres ut som du trives veldig bra for tiden som 2-barnsmor :nigo: Koselig det :)

I'll be back

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Belle og Line :vinke:

som vanlig innom fra mobilen så får ikke til å multisitere , men koselig at dere stakk innom :skravle: håper dere har ei fin start på uka begge to :klemmer:

-----

Koselig på hyttetur :) men felles måltider og den lange, gode samtalen måtte vi ha tilgode - med deres gutt på 2 uker, E og F under samme tak + ei hytte fylt med (knuselige) antikviteter ble det ikke så veeldig avslappende :wink: men veldig koselig altså :jepp:

Nå er jeg og småttisene dratt en tur til mamma, skal være her til imårn :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goood fredag :vinke:

I dag har barselsgruppa vært her på besøk- såå kjekt! 6 av 10 møtte, og vi skravla fra kl 11 til kl 1430 :)

...Sliten F som ble henta i bhgen kl 15, han gråt hele bilturen hjem (det gjorde E også --- er bare 5 minutts kjøretur, men det føles ut som en eevighet med hylende unger i baksetet ) , og vel hjemme ville han bare sitte på fanget, og begynte å sutre/skrike med en gang jeg reiste meg opp for å ta E/etellerannet. Litt uvanlig til å være han, vanligvis har han knapt roen til å sitte stille, så lurer på om han brygger på noe.

F er frestn helt fantastisk for tiden, prater som en foss i setninger på 3-4 ord, det er så morsomt :) Gøy å få svar når jeg spør hvem han har lekt med i bhgen og sånt :skravle: Og så er han begynt å bli opptatt av å skulle klare selv, både med av/påkledning og ved måltider - herlig å se gutten stråle av stolthet når han får smøre på brødskiva selv :rodmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen var frestn til psykologen på onsdag. Veeeldig lang ventetid, men det har gått greit, har vært en fin vår. Han mente selv at han ikke lengre trengte timen, men vi ble enige om at det var lurt at han gikk, selv om han er inne i en "god periode".

Han syntes selv av timen gikk bra, psykologen var visst en fornuftig mann ( :fnise: ), og han har time igjen i august.

...selv om det har vært en fin vår har det naget meg litt. Er jo redd for at han plutselig skal havne i en dårlig periode igjen. Godt å tenke på at han nå er "inne i systemet", og håper han fortsetter å gå til psykologen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:

E har sovet natta gjennom (fra 22/23-06/07) for tredje natta på rad!!! :nigo:

I dag har vi ikke noen spesielle planer. I går var vi en runde i byen + hadde vi hele svigerfamilien på grilling :sol: ser ut til å li like nydelig vær i dag, kanskje vi pakker med oss niste og går en tur ned til sjøen? :)

F har frestn fått en ny favoritt på tven (har den amerikanske versjonen av Netflix) -- en dokumentar om brannbiler :fnise: Sitter som paralysert gjennom hele 30 minutter :ler:

Finfin søndag til alle :vinke:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vittig: her har M hatt den beste natten på evigheter (mat 1 og 5) og A har fått en ny favorittserie; Brannmann Sam. :fnise: Den nye dukkebabyen hennes heter Jon! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vittig: her har M hatt den beste natten på evigheter (mat 1 og 5) og A har fått en ny favorittserie; Brannmann Sam. :fnise: Den nye dukkebabyen hennes heter Jon! :hoho:

Hihi, det var vittig ja :fnise: ser dere har hatt ei vellykket bursdagsfeiring i dag :jepp: gleder meg til å feire F om ett par uker :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :vinke:

Åh, for en fiiin dag :sol: Koste oss skikkelig nede ved sjøen i dag, stas å "oppdage" fjæra med F, med tang og skjell og alt den har å by på :briller2: Er ordentlig fint dere nede, med gapahuk (kjekt å slippe å sitte i sola med E) , mange benker, bålpanne, stoor plen, strand + en stor kasse med masse strandleker, og det er bare 15 minutter å gå dit. Var der litt i fjor, men da var F så liten, det blir nok mange turer ned dit i år!

Når vi kom tilbake sov begge ungene i vogna i 2,5 time (første gangen E har sovet skikkelig i vogna!), mens jeg og mannen luka ugress og fikk beisa den ene platten. Veet, er evigheter siden vi skulle ha gjort det, men bedre sent enn aldri -- og det blir råfint! Beiser i en farge som minner om drivved, bare litt gråere, kjempefornøyd! :tommelopp: Mannen har frestn gått ut i ferie fra lærerjobben, så nå blir han stort sett hjemme på dagtid framover, det blir kjekt :hoppe:

Og nå i kveld har jeg blakket meg på nettshopping. Det er farlig enkelt :rolleyes: Har kjøpt et scrappealbum til E, 2 Dylusionssprayer (er hekta!) og en hel masse ark på Bikuben. Og 5 kjoler på Nelly :fnise: Hadde egentlig bare tenkt å kjøpe 2, men klarte ikke bestemme meg, så bestilte alle 5, så får jeg heller sende tilbake de jeg ikke vil ha *skal ikke ha alle* :opplyser:

Nå, en epsiode eller tre av Vampire Diaries og et stort glass Pepsi Max :vinke:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet akkurat etter å ha sovet en time på sofaen. E sover i lekegrinda, og har gjort det siden kl 19. Hun er virkelig av et annet kaliber enn storebroren når det kommer til soving :tommelopp:

Etter en snartur i byen dro vi innom en åpen gård på tur hjem. F synes der er så stas med dyr, og vi fikk hilse på både geiter, hester, hunder, kaniner og noen små kyllinger :)

Denne uken har vi litt på tapetet. På onsdag skal jeg til tannlegen ( gruuuer meg :sukk: ) og så skal vi på sommerfest i barnehagen. På torsdag er det barselstreff og på ettermiddagen kommer venninne på besøk og skal overnatte til fredag :) og på fredag kommer søster med familien, og de blir til søndag :hoppe: ....og på søndag drar mannen på guttetur med bestisen sin. De har tenkt seg til Sverige, og blir borte til torsdag. Er ikke sånn overbegeistra for at han reiser bort i så mange dager, men det må gå bra ;) ...får bite sammen tenna og tenke på bergensturen jeg skal på i slutten av juli når det røyner på :wink:

Fin kveld til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E tok jaggu natta kl 19 i går hun :hakeslepp: ----hun sovna på stua kl 19, kl 23 flytta jeg henne over til senga, og amma henne i halvsøvne, så amming kl 03, og vi stod opp først kl 0830. Hadde det ikke vært for en meget solid bæsjebleie som rant oppover ryggen ( :hoho: ) kunne hun nok ha ligget lengre også! :)

I dag har vi ingen store planer. Har lyst å scrappe litt mens E dupper, tenkt å begynne på et kort til mannen, vi har jo bryllupsdag snart :hjerte: Og så skal jeg lage kake til sommerfest i Fs Bhg, som er i morgen :)

Finfin tirsdag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ble i dag latterlig glad over å lese at Fotballfrue er gravid, fikk seriøst frysninger :fnise: Hun er den eneste "rosabloggeren" jeg følger, synes hun har mange fine middagstips og treningstips, og så sprer hun så mye positivitet rundt seg :jepp:

Sånn bortsett fra det så gruer jeg meg som en hund til tannlegetimen i dag. Har tannlegeskrekk. Vet at jeg har iallefall ett hull, sikkert fler. Og har ikke vært til tannlegen på 7 år (!!! ). Uff.

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlegetimen gikk bra. Eller, hadde 5 hull (3 små + 2 store som kaanskje må rotfylles :daane: ) men jeg er fornøyd med å være i gang. Og tannlegen var veldig hyggelig, det hjelper jo litt på. Neste time er i juli, og så har jeg to timer i august. Skal aldri mer vente så lenge med å gå til tannlegen :opplyser:

Fikk kjolene fra Nelly i dag - blir å beholde 1, 2 var for store, 1 var for liten (til tross for at alle var i samme str :wink: ) og den siste svarte ikke til forventningene. Men veldig fornøyd med den jeg skal beholde, den skal jeg ha på meg når jeg og mannen skal ut å feire bryllupsdag om noen uker :sexy:

I morgen skal vi på barselstreff. Og så skal jeg til fysioterapeuten. Plages fortsatt med bekkenet, og det har blitt verre de siste ukene. Ringte i går for å få litt råd, og hun satte meg opp på time allerede i mårn, for å ta en titt. Super service! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koste oss på barselstreff, koselig gjeng :skravle: Timen til fysio gikk også bra, jeg har låsninger på venstre side av bekkenet så hun masserte/dro/trykte en hel masse på/rundt bekkenet, og også oppover ryggen. Har time igjen på tirsdag :) Er glad jeg ringte, hun mente på at jeg burde ha ringt før.. at jeg aldri lærer, går alltid og kjenner etter og venter på at ting skal gå seg til/bli verre før jeg ringer lege og sånt :P

Nå kommer straks venninne på besøk, gleder meg, leeenge siden jeg har sett henne :hoppe: finfin torsdag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :vinke:

Nå har akkurat venninna mi dratt, og jeg og E ligger på sofaen. Her har jeg tenkt at vi skal bli i noen timer :wink: helt mørbanka i ryggen i dag etter fysioen i går.

I ettermiddag kommer søster og familien, gleeeder meg sånn!! Lenge siden de har vært her, skal bli kjekt å ha de her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :vinke:

Da er mannen innlosjert på ei campinghytte i Sverige, jeg og E har funnet oss godt til rette i sofaen med "The L Word" og F sover :sofa:

Hatt en kjempefin dag hjemme alene med barna, det har vært ganske ok vær (Litt sol, litt regn) så vi har gått tur bort til barnehagen som ligger her borte, og så har vi lekt oss ute her hjemme :) Superstolt F som fikk trille vogna til E bort til bhgen, og jeg fikk streng beskjed om å IKKE røre vogna når jeg skulle hjelpe han litt så han ikke trille uti grøfta :fnise: I morgen må vi prøve å finne på noe sammen med noen. Blir litt lang dag når man ikke har noen planer, og dagen starter kl 06 :wink:

Ellers ikke så mye å melde om. Som alltid kjekt med besøk av søstersen med familie. F holdt på å forgå av glede når jeg fortalte at N (søskenbarn som er 5 mnder eldre enn F) skulle komme når jeg henta han i bhgen på fredag, det er sååå artig å se hvor glade de er i hverandre, og hvor kjekt de synes det er å være sammen :hjerte:

...det skravles ikke mye her inne, men jeg fortsetter å skrive allikevel, synes det er kjekt å se tilbake innimellom :)

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F har frestn fått en ny favoritt på tven (har den amerikanske versjonen av Netflix) -- en dokumentar om brannbiler :fnise: Sitter som paralysert gjennom hele 30 minutter :ler:

Finfin søndag til alle :vinke:

Hehe... her har det vært motorsport og bilrace gjennom helga - både store og små menn satt som paralysert :ler: Det er fortsatt ikke så mye som fanger A's oppmerksomhet på tv'n men dyreprogrammer og altså - motorsport - det er saker :jepp:

koselig å lese her - og selv om det ikke er så stor trafikk akkurat nå så er det fint å se tllbake for en selv :) Tenk for en fin familie du har fått - sovebaby, det fortjente du :ler:

Kommer innom igjen jeg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er innom å leser jeg også, bare ikke alltid så mye tid og overskudd til å legge igjen spor om at jeg har vert her :)
Snuppa er som regel oppe rundt kl 06, og da sitter mor apatisk i sofaen med dataen mens hun får se på Disney junior...... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom å leser jeg også, bare ikke alltid så mye tid og overskudd til å legge igjen spor om at jeg har vert her

Snuppa er som regel oppe rundt kl 06, og da sitter mor apatisk i sofaen med dataen mens hun får se på Disney junior......

SÅ koselig :vinke: Er stort sett bare innom og leser til andre jeg og. Men kjekt å vite at noen er innom :skravle: ....får jeg tilgang til bloggen? :sjenert:

:klemmer:

Hehe... her har det vært motorsport og bilrace gjennom helga - både store og små menn satt som paralysert Det er fortsatt ikke så mye som fanger A's oppmerksomhet på tv'n men dyreprogrammer og altså - motorsport - det er saker

koselig å lese her - og selv om det ikke er så stor trafikk akkurat nå så er det fint å se tllbake for en selv Tenk for en fin familie du har fått - sovebaby, det fortjente du

Kommer innom igjen jeg

Line! :vinke: Hehe, stort sett alt som går fort/er stort/lager lyd fanger interessen her og :fnise: ....må innrømme jeg synes det er litt deilig at det nå går an å sette på tv`en og at han trøyer seg litt med den innimellom :wink: Ja, har virkelig nytt det! Siste uka har imidlertid sovebabyen vært borte, ble nok med faren sin på tur, håper hun kommer tilbake igjen :Gjesp:

:klemmer:

------------

Nå gleder jeg meg til mannen kommer hjem!! Hatt ei fin, men slitsom uke. Mandagen var vi hjemme/ute og lekte hele dagen, og på ettermiddagsbesøk hos bestis :) På tirsdag var vi på 3mnderskontroll med E -- store, lille er nå 5,3 kilo og 61 cm! Vaksinene gikk greit (helt grusomt å høre hun gråte sånn..), og har egentlig ikke merket noe bivirkninger på henne :)

Som nevnt over så har sovebaby E denne uka vært våkenbaby, og har så og si ikke sovet noe på dagtid. På nettene har hun spist 2-3 ganger, og med F som har våknet i 6tida såh.. ja, kort fortalt - jeg er sliten. All respekt til de som er alene om omsorgen store deler av tiden!!! :smilyblomst: I tillegg har bekkenet vært skikkelig kranglete -- var til fysio både i dag og på tirsdag, og har fått beskjed om å ikke gå mer enn nødvendig/ikke løfte mer enn nødvendig/etcetc. Kraftig låsning. Så vanvittig irriterende. Har lyst å trille masse tur. Jogge. Starte på igjen med Prosjekt-Fit-og-Fabolous som jeg var så godt igang med før graviditeten :trene:

Måtte hente F fra bhgen etter fysioen i dag, da hadde de målt 39,3 i temp på han :syk: :omg: I skrivende stund ligger han og sover, har fått i han en skål med havregrøt og litt juice, og han virker i ganske greit form, bare litt slapp. Og varm. Stakkar lille :trist:

Mannen, kom hjem!!! NÅ!

(og jeg begynner nesten å grine ved tanken på at han skal på dagjobbing både i morgen og lørdag, i tillegg til at han skal på nattevakt :unsure: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ligger på listen over de som har tilgang MonThe, prøver du igjen? :)

Åh, se der ja :jepp:

:klemmer:

-----

Uff, for noen dager. F har hatt ganske høy feber siden torsdag, og i dag dro vi på legevakten med han, med 40,2 i feber og ingen andre sykdomstegn.

Høy crp, men hun kunne ikke finne noe i verken øre/hals, og det endte med at vi fikk en antibiotikakur som skal funke over hele kroppen, og ta knekken på hvadetnåer. Hun helte mot at det var urinveisinfeksjon , men det var jo umulig å få ham til å tisse i en kopp :wink: Stakkar lille har knapt spist de siste tre dagene, og han er jo ikke store gutten frafør, så har ikke så mye å ta av. Pjusk og slapp og stakkar liten :(

Og jeg synes det er sååå trist at vi måtte avlyse 2årsfeiringa/barneselskapet som vi skulle ha imorgen :( Men vi skal feire godgutten med besteforeldre på mandag, som er bursdagen, hvis han er i bedre form - da skal han virkelig skjemmes bort :)

håperhåperhååååper han er litt bedre i morgen, gjør så vondt å se ham sånn :sukk:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...