Gå til innhold

MonThes verden


MonThe

Anbefalte innlegg

Kan absolutt sette meg inn i hvordan det føles! :klemmer: Det å bli storebror er helt klart en omstilling for en gutt, spesielt en som er så liten at en ikke helt forstår. Men tenk så mye glede og positivitet det vil være for F! Han får et søsken som han kan leke med, dra på ferie med, kose med, lære rampstreker til, krangle med og på dager hvor mamma og pappa kanskje er ekstra sliten eller syk, så har han noen som alltid vil leke med han og som ser kjempemasse opp til han. Han har fått en liten søster som han kan være overbeskyttende mot når lille E er i tenårene og guttene har begynt å komme på bane, og en dag får han kanskje til og med oppleve å bli onkel! Ikke minst, den dag du og din mann har blitt gammel og kanskje trenger litt hjelp, så har han en søster han kan dele det med!

Jeg tror nok du vet alt dette, men vi vet jo alle at barseltårer ofte kan være litt irrasjonelle, men det er jo helt naturlig også. Som sagt det er en omstilling for F, men alt i alt så er dette bare positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenter, tusen takk for gode ord!! :klemmer: teriyaki, du fikk meg rett og slett til å stortute! :grine:

Fin dag i dag -- hatt besøk av både svigerforeldre, to sett med tanter og ett lass med tantegull! Hektisk, men veldig koselig :hjerte:

E har mer eller mindre sovet i hele dag, og har nok vært våken maks 1 time tilsammen siden i morges :hakeslepp: Mao har jeg og F fått masse tid sammen i dag, det har vært deilig :hjerte:

I morgen har vi tenkt oss ut på vår aller første tur ut som en familie på fire. Turen går til et kjøpesenter i sentrum, da jeg trenger nye bukser, og E må ha fler bodyer :) Spent på hvor lang tid vi bruker, synes å huske at det skulle noe himla med organisering til for å dra ut med F i starten :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har hatt en fin dag! :klem: Det er forferdelig uvant i starten, men her gikk det seg heldigvis veldig fort til. Akkurat som om M alltid har vært her på en måte (samtidig som vi fremdeles har ting som må jobbes med).

:hoho: Å bare ha én baby å hanskes med er peanøtter i forhold til to. Det føles som om de er tusen. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har hatt en fin dag! Det er forferdelig uvant i starten, men her gikk det seg heldigvis veldig fort til. Akkurat som om M alltid har vært her på en måte (samtidig som vi fremdeles har ting som må jobbes med).

Å bare ha én baby å hanskes med er peanøtter i forhold til to. Det føles som om de er tusen.

Heii :vinke:

Rart det der, hvor fort man tilpasser seg hverandre, og hvor fort det føles ut som man "alltid" har hatt det sånn -- og rart hvor selvfølgelig det er at det var akkurat det barnet som skulle bli en del av familien :rodmer: Er innom deg jevnlig og leser, synes du er beintøff som har jentene så mye alene som du har, og som klarer å være der for de begge to! Og det må være tøft å kjenne sånn på sjalusien til A, håper virkelig vi slipper unna :sukk: ....Jeg gruer meg som en hund til at mannen skal tilbake på jobb på tirsdag, og det blir "hverdag" igjen -- da må jeg hente i bhgen og være alene med de på ettermiddagen :sjenert: Finner vel fort en rutine på det hele, men det er nok en bratt læringskurve! :wink:

:klemmer:

---------

Hei hei

Innom med en liten oppdatering innimellom mating og bleieskift! ;) For det er jammen det dagene går i for tiden -- E har mer eller mindre bodd på puppen de siste dagene, og hver gang hun gjesper/strekker på seg/tar i litt hardt så må det skiftes bæsjebleie :fnise: Hun sover fortsatt mye, og de siste par nettene har hun sovet 3-4 timer i strekk før mating :hoppendeglad: F er inne i en våkne-tiiidlig-periode, og har våknet mellom 05 og 0530 den siste uka. Det må han gjeerne slutte med når mannen skal tilbake på jobb neste uke :opplyser:

F synes fortsatt det er stas med lillesøster i hus, og vi har sålangt sluppet unna sjalusien :pls: Men det aner meg at det kan bli langt mer travelt når mannen starter på jobb igjen neste uke og jeg skal hanskes med de begge to alene -- F er godt inne i "jegvilnoeogvilgjerneatdetskalskjeNÅ"-perioden, og det kan bli ganske så dramatisk (les: hylgråt/slenge seg ned på gulvet/raserianfall) når han ikke får/ikke kan/må vente :rolleyes:

Bytur med de begge to tidligere i uka gikk på skinner, er jo ikke noe problem når man er to voksne, og den ene lille bare sover! ;) Jeg gikk litt bananas, og kjøpte ei skjorte, to bukser, tre gensre, to singleter og ett par øredobber -- deeeilig å handle "vanlige" klær igjen :hoppendeglad: Bommet litt på str på den ene buksa, og oppdaga at den er veeeldig trang når jeg kom hjem, men bestemte meg for å ikke bytte den, og heller satse på at jeg kommer inn i den ganske kjapt! ;) Var frestn på vekta i dag - har gått ned 8 kg siden fødselen. La på meg totalt 13, så er noen kilo igjen, men fornøyd med vektnedgangen sålangt :jepp:

Nå kommer straks F og mannen hjem fra bhgen, da blir det pannekakemiddag :) Luurer meg på om det vanker en gåtur bort til butikken for å kjøpe is til dessert i ettermiddag, er så nydelig vær ute (og jeg har så innmari lyst på sandwich-is :wink: )! Finfin dag til alle! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, litt trist og lei og sliten her nå. E har sovet dårlig i går og i dag, og i natt, og mer skal det visst ikke til før mine nerver blir frynsete :sjenert:

Er redd jeg ikke takler å være mamma til 2. Og gruer meg så innmari til mannen skal begynne på jobb igjen. Selvfølgelig har han den uka i tillegg, med 2 møter på kveld, og fire nattevakter i tillegg til annet.

:grine::sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Innom og hilser på på lørdagskvelden!

Gratulerer så mye med lille E..

Stakkars MonThe, selvfølgelig klarer du være mamma til 2 vennen.. Men at det kn være tøft til tider det skal jeg tro..

Håper søvnen til E går segntilmigjen og at F er snill mot mamma når du skal være alene med dem..

Stoor klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :vinke:

Innom og hilser på på lørdagskvelden!

Gratulerer så mye med lille E..

Stakkars MonThe, selvfølgelig klarer du være mamma til 2 vennen.. Men at det kn være tøft til tider det skal jeg tro..

Håper søvnen til E går segntilmigjen og at F er snill mot mamma når du skal være alene med dem..

Stoor klem :klemmer:

Så koselig at du titter innom meg :klemmer: Og takk for gode ord :klem:

----------

Etter en litt roligere natt, med kun to amminger fra 23 til 06, ser alt mye lysere ut i dag :wink: Klart jeg skal klare dette! Men det blir nok skikkelig, skikkelig, skikkelig slitsomt innimellom. Og skikkelig, skikkelig, skikkelig verdt det :hjerte:

I dag bobler hjertet mitt over av en enorm glede for at jeg har to fantastiske, nydelige barn, og en flott mann. Familien min, som jeg er så innmari glad i.

Så får så bare være, at det blir noen måneder (år :P ) med dårlig nattesøvn og travle dager.

...og det er nok en del hormoner som raser rundt i kroppen for tiden, og gjør alt litt ekstra slitsomt og ekstra deilig :rolleyes:

Finfin søndag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære deg! Det er akkurat som å lese om meg selv dette her. Forstår så innmari godt hva du går gjennom nå. Men husk på at de første 6 ukene etter fødsel er unntakstilstand, både fysisk og psykisk. Som du sier selv, hormoner raser rundt i kroppen og etter dårlige netter ville enhver av oss selv uten disse hormonene blitt litt tullerusk og tvilt på oss selv. Men selvsagt klarer du dette! Du er jo verdens beste mamma til både F og E. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære deg! Det er akkurat som å lese om meg selv dette her. Forstår så innmari godt hva du går gjennom nå. Men husk på at de første 6 ukene etter fødsel er unntakstilstand, både fysisk og psykisk. Som du sier selv, hormoner raser rundt i kroppen og etter dårlige netter ville enhver av oss selv uten disse hormonene blitt litt tullerusk og tvilt på oss selv. Men selvsagt klarer du dette! Du er jo verdens beste mamma til både F og E. :klem:

Du er så god du!! :klemmer: Det er litt av en berg og dalbane dette, både graviditeten og barselstiden, er jammen meg en hel del vi damene skal gjennom, for disse skjønne små! :grine::hjerte:

------

Hei hei! :vinke:

I går hadde jeg min første ettermiddag hjemme alene med begge to -- og det gikk strålende! :) ...Det var nok mest fordi at E sov hele ettermiddagen, kun avbrutt av amming :fnise: Følte meg veeeldig rutinert der jeg og F satt og spiste middag (som jeg hadde lagd på forhånd ;) ) mens E var klistra på puppen :ler:

Ettermiddagen i dag blir nok også fin - ei venninne kommer på besøk med sønnen sin (ett år eldre enn F), og de tar med seg middag, blir kjekt for store og små det :hoppe: Ellers ingen store planer for dagen, skal en tur til byen for å kjøpe en stempel til bryllupskort -- en kompis gifter seg på fredag (liten,privat seremoni på tinghuset), så har lyst å lage et kort til de :hjerte:

Skal frestn prøve å få skrevet ned fødselshistorien min iløpet av dagen - er så glad jeg gjorde det med F, for man glemmer så fort.

Finfin onsdag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mykje med ei lita ei! :) Eit mammahjerte har ALLTID plass til ein til, så du må ikkje finne på å tenke at du ikkje er god nok mamma for begge to..for det er du! Du er den beste mammaen dei kunne ha fått :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom fra mobilen så får ikke til å multisitere, men takk for gode ord Silverdoe :klemmer: og velkommen skal du være Tusle :velkommen:

Da har mannen nettopp dratt på nattevakt, og jeg sitter laangt nede i soffen med en sovende E oppå meg :rodmer: Spent på i morgen, da må jeg stå opp med F og levere i bhgen, og hååper på en bedre natt enn de to siste..

De siste to dagene/nettene har E sovet lite, og det eneste som hjelper er å bære/bysse/ligge på brystet :sukk: kjenner jeg synes det er litt vanskelig og frustrerende. Men må nok bare innstille meg på at det blir sånn en god stund framover, om hun er lik storebroren ;) I morgen skal jeg iallefall finne fram Moby Wrapen, håper hun trives i den :)

Sånn ellers så har vi det bra da - det har gått veldig bra Å være hjemme med begge to på ettermiddagene, til tross for våken E som ikke vil annet enn å være i armene :hoppendeglad: lille, store flinke F- blir helt rørt av å se hvor fint han tilpasser seg om dagene! :hjerte: Og i bhgen kunne de fortelle at han snakker om "E******** mi" titt og ofte :rodmer:

Ellers ingen store planer for verken morgendagen eller helga. Tar kanskje en tur oppom jobb i morgen. Og har lyst til å prøve søskenvogna iløpet av helga :)

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Morgenen med begge småttisene alene gikk kjempebra, jeg rakk til og med å smette inn en superrask dusj uten at noen katastrofe inntraff ;) Natta har også vært ganske bra, sett bort fra at jeg ikke fikk sove igjen etter bleieskift kl 03, og da ble liggende våken til F våkna halv6 :plystre: Tror E sover bedre i senga vår (les; oppå meg) enn i sin egen seng, da det gjerne er nettene hvor hun sover med meg som er ok netter ;)

Svigerfar hadde plutselig lyst til å hente F i bhgen i dag og ha ham til mannen er ferdig på jobb kl 17, så jeg og E har hele dagen og ettermiddagen for oss selv i dag :) F blir nok kjempeglad når " fafa" kommer og henter, han er så glad i han :hjerte:

Nå skal jeg prøve å lure E og meg selv i søvn i senga, finfin fredag til alle :vinke:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å lese at orgenen ble bedre enn fryktet ;)

Og så koselig at svigerfar ville hente F :Nikke: Da blir det kvalitetstid på dere alle ;)

Ha en fortsatt fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at orgenen ble bedre enn fryktet ;)

Og så koselig at svigerfar ville hente F :Nikke: Da blir det kvalitetstid på dere alle ;)

Ha en fortsatt fin dag :)

:vinke:

Ja, har jo gruet meg til stort sett hele uka jeg, uten grunn :fnise: god helg til dere også :klemmer:

-----

Ble jaggu en 3timers lur på meg og E i senga, deilig :hoppendeglad:

...det er lite som kan måle seg med følelsen av en liten, sovende bylt inntil en. De bittesmå fingrene rundt ens egen finger. De små knirkene, og koselydene :rodmer:

Når vi endelig fikk rota oss ut av senga i halv3tiden ( :fnise: ) støvsugde vi huset, laget klar tacoen til kvelden og trilla en tur på butikken :) grått og surt ute, men var godt med litt frisk luft:)

Nå er det klart for at guttene kommer hjem og tar helg :hjerte: ønsker alle som titter innom ei fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, jeg har den aller, aller snilleste mannen! :kyss:

Har siklet på et par nye joggesko, Nike Lunarglide, og i dag kom mannen hjem med en presang til meg -- et par lekre, lilla/blå Nike Lunarglide!! :hoppendeglad::Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Usj, for ei natt :daane: Ble selvfølgelig sittende oppe til halv12 i går (for første gang siden før jeg ble gravid!!), og halv2 starta E med gråting og magevondter. Vi sovnet sittende i senga en gang etter 4, og halv6 var F våken.

Det er jammen bra det finnes kaffe :kaffekopp:

Blir definitivt siste gang på leenge jeg spiser taco og/eller drikker cola, for det var nok en av de som ga E mageknip!

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E har vært urolig (grått mye) i hele dag, skikkelig luftig, og har i tillegg rødt utslett over hele kroppen :sukk:

Synes hun har mye mageknip, uten at jeg egentlig vet hva det er som gjør det - tror jeg skal begynne å skrive nes hva jeg spiser for å prøve å finne ut av det. Synes det er vanskelig, for spiser mye som inneholder mange ting, som gryteretter/salater/grønnsaksblandinger. Har styrt unna sterke ting/mye krydder og løk (som F reagerte på), men virker som om E er mer ømfintlig - hun har reagert på bla tomat/ spaghettisaus/ eple/ plomme/. druer/ egg/ brokkoli/ hvit saus ...tror jeg :vetikke:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:

Ikke så fæl natt som natt til i går, men E har vært våken sånn 1 gang i timen. Heldigvis ikke mageknip/gråting, bare en stykk våken baby som ikke vil sove :Gjesp:

...Tror bestillingen min på en stykk sovebaby ble rotet bort, jeg :wink:

Opp og hopp kvart på 6 med superglad F, og nå har vi spist søndagsfrokost - bolle med hvitost, i sofaen :fnise:

Ingen store planer for dagen, mannen kommer hjem fra jobb i 9tiden, og skal på øving kl 11 (men han skal få F til å sovne i vogna før han drar! :opplyser: ) Jeg håper på å få lurt til meg litt søvn mens F dupper. Og då har jeg superlyst til å teste ut søskenvogna, og de nye joggeskoene mine om været er ok senere :)

Finfin søndag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe ikke det er kolikk-utvikling på gang, da! O viste jo tendensene til kolikk allerede på sykehuset, men det er jo også de hvor det ikke kommer ordentlig før etter noen uker.

Her hjalp det aldri å kutte ut mat. Dvs. jeg holdt meg unna løk, kål, brokkoli, taco, brus og alle disse verstingene, men han hadde magevondt uansett, men de gangene jeg prøvde å skeie ut og se om det gikk bedre, så hadde han mye vondere enn ellers.

Men hvis det ikke gir seg, så ville jeg tatt turen til manuellterapeut! :) Jeg kommer til å bestille time til manuell-terapeut med en gang framtidens lillebror/lillesøster blir født, i håp om å unngå samme problemet igjen. Er jo også de barna som har låsninger, som ikke viser klare symptomer på det, så. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...