Neala Skrevet 22. juli 2013 #2701 Del Skrevet 22. juli 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. juli 2013 #2702 Del Skrevet 23. juli 2013 Jeg trodde du var fra Oslo jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 23. juli 2013 Forfatter #2703 Del Skrevet 23. juli 2013 (endret) Sommerfuglen: åhh, sånn og forstå ....må bare tilføye at det hadde jeg aaldri kommet til å gjort! hvordan er formen? Hvor langt er du på vei? Får ikke opp Evt tickers når jeg er inne fra mobilen (Og macen har tatt kvelden ) Neala: velkommen tilbake Belle: haha, ikke heelt det samme ---- Det er så vanvittig deilig med sol og finvær!! F har bodd i plaskebassenget siden i formiddag, og E koser seg i vogn og på pledd i skyggen Sånn ellers er det økedøgn på gang, med misfornøyd og urolig E ved puppen i hele går, dag, og natt til i dag. Har nesten ikke sovet, var like før jeg kjørte til en bensinstasjon for å kjøpe NAN i natt, når klokka nærma seg 4, og hun spiste og skreik for n'te gang. Men vet jo at det går over, at hun bare må få spise, ofte. ( og tenker at det passer utrooolig dårlig med at jeg reiser til Bergen i helga om økedøgnene ikke er over til da ) Endret 23. juli 2013 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 23. juli 2013 Forfatter #2704 Del Skrevet 23. juli 2013 (endret) Har begynt å stresse meg skikkelig opp over å skulle være vekke fra E ei hel helg Hodet kverner "enn-om-jeg-mister-melka"-tanker, og det er nesten så jeg har lyst til å droppe hele turen Endret 23. juli 2013 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 24. juli 2013 #2705 Del Skrevet 24. juli 2013 Hei igjen! Åh, det skjønner jeg... Aner ikke hvor lenge man kan være borte før det går ut over den slags men... Jeg er nok ikke så langt på vei, 4+2 - 4+4 ett sted.. Har ikke sagt det til noen andre en mannen Håper dere får nydelig vær i dag også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 24. juli 2013 Forfatter #2706 Del Skrevet 24. juli 2013 Hei igjen! Åh, det skjønner jeg... Aner ikke hvor lenge man kan være borte før det går ut over den slags men... Jeg er nok ikke så langt på vei, 4+2 - 4+4 ett sted.. Har ikke sagt det til noen andre en mannen Håper dere får nydelig vær i dag også Hei Har lest endel på ammehjelpen.no og div, og det skal nok gå bra sålenge jeg pumper meg regelmessig:) men tenker på det allikevel.... Åhh, det er så spennende skal bli gøy å følge deg videre! Hvordan reagerte mannen på nyhetene? fin dag til dere også ---- Nydelig vær i dag og ....og jeg og E ligger i senga enda er deilig å ha mannen hjemme, som står opp med F, slik at jeg og snuppa kan ligge litt utpå i dag kommer svogeren min og tantegull på besøk, det blir kjekt!! F og tantegull er like gamle, han er 5 mnder eldre enn F, og de elsker å leke sammen! Tantegull er Fs absolutte favoritt, og F blir helt i hundre hver gang de skal komme på besøk Nei, nå må vi komme oss ut i sola her, ha en fin dag alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 24. juli 2013 Forfatter #2707 Del Skrevet 24. juli 2013 Åh, har glemt å si -- vi kjøpte doring til F forrige uke, og han synes det er sååå stas!! Har enda ikke sett at det har kommet noe mens han har sittet der, men han sitter opptil flere ganger om dagen, både på eget og vårt initiativ, det er en bra begynnelse ....og han er verdens søteste der han sitter og dingler med de små bena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 25. juli 2013 Forfatter #2708 Del Skrevet 25. juli 2013 Mye "værskryt" her inne for tida, men klarer ikke dy meg -- det er bare så vanvittig deilig med sol og sommer!! ....nesten så jeg vurderer å flytte til et sted der man er garantert ok sommervær, feks til Sørlandet Dagen i dag har vært nok en deilig dag, vi har vært på stranda med et vennepar og sønnen deres på 4, kjekt for både store og små Og jeg blir så glad av å se hvor mye F koser seg i vannet ....lille gutten min er plutselig blitt så stor, prater i vei som en foss, skal klare sjøl, og ordner ut Når vi kom hjem fra stranda tok mannen med seg begge ut for å handle, mens jeg beisa trappa! Nå er vi endelig ferdig (har tatt eevigheter, dels pga dårlig vær, dels pga latskap når det først har vært ok vær ), og det ble kjempebra , suuperfornøyd med fargen, ble så lyst og fint Nå har jeg akkurat pakka kofferten klar for Bergenstur er i innstilt på at det blir noen timer med pumping for å opprettholde melkeproduksjonen, og har lagt bekymringen vedr. Dette til sides (iallefall skjøvet det laaaangt baki hodet ). I helga skal jeg kose meg! Shoppe, skravle, spise, nyte. Nyte å bare vær Mon. På tur med søstrene mine. lDet blir fantastisk!! Nå skal jeg lese de siste sidene av "politi", har bare 20 sider igjen!! Nesten så jeg synes det er litt synd, hadde venta så lenge på denne boka etter det blir det natta, så jeg er uthvilt til i morgen Finfin kveld til alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 25. juli 2013 #2709 Del Skrevet 25. juli 2013 Hei fine du! Skjønner godt hva du mener med finværet, vi har vært bortskjemt i 3 herlige uker nå.. Unner dere virkelig mange fine dager på stranda Så godt at du har bestemt deg og reiser- dere får nok en kjempe fin Bergenstur, kos dere masse og nyyyt tid som "bare" Mon! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 28. juli 2013 Forfatter #2710 Del Skrevet 28. juli 2013 Fine, deilige fantastiske helga!! Uforglemmelig, magisk konsert. Sol og varme. Skravvling og latter. Utepils på bryggen. Lunsj og kaffe på en benk i parken. Shopping. Og et hjerte som boblet over av glede når vi kom hjem Pumpingen gikk greit, og amminga har gått fint sålangt i fag. Regner med produksjonen har gått ned litt, men håper det går seg til hvis det er tilfelle Mannen og småttisene har hatt det flott hjemme, og E hadde sovet 8 timer i strekk om natta, og F sov til kl 07 begge morgenen. Måtte det gjerne vare Når ungene er i seng blir det kjæresteri og en stoor snopepose i soffen! Håper alle har det bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 28. juli 2013 #2711 Del Skrevet 28. juli 2013 Det høres ut som en deilig helg! Må si jeg gleder meg til min første helg alene uten unger. Og så er drt jo så deilig å komme hjem igjen! (Og jeg mente helt seriøst det jeg skrev på ig altså. Gi meg et mønster og overfør penger/kjøp inn garn og send det til meg så setter jeg i gang. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 29. juli 2013 Forfatter #2712 Del Skrevet 29. juli 2013 Hei hei Ser jeg glemte å svare deg sommerfuglen, takk for gode ord ang. Helga Belle : ja, det var virkelig deeeilig Nøt hvert er sekund, faktisk uten dårlig samvittighet i det hele tatt! Litt "styrete" med pumping når vi ikke var på hotellet (les; håndpumping inne på toaletter rundt om ), men helt klart verdt det Deilig å drikke varm kaffe, spise et helt måltid uten å bli "avbrutt", og generelt bare tenke på seg selv Og så er det så deilig å komme hjem til knusegode klemmer og småttiser som helt klart har savna mamma'n sin Anbefaler så absolutt å ta en slik tur når du har muligheten! Og når det gjelder prosjekt - hekling, er du seriøs?? jeg har alltid ønska meg et teppe i Oldemorruter/bestemorruter nemlig ... Om det hadde vært noe du hadde orka hadde jeg gladelig betalt både garn + for jobben!! ---- Fin dag, med varmt om enn grått vær passelig mye utetid, passelig mye innetid. Og hjemmelagd pizza til middag I kveld har vi pakket i bilen -- for i morgen drar vi til Hunderfossen/Lillehammer vi har leid en hytte oppi fjellet (Nordseter fjellpark tror jeg det heter ), og vi skal være der til fredag Gleder meg som en unge!! Og håper ungene trives bedre i bil i morgen enn de har gjort de siste gangene vi har kjørt lengre enn 10 minutter Har kjøpt inn en dvdspiller til F/bilen, i håp om at han trøyer seg en god stund med den Nå, en episode av Greys før senga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 29. juli 2013 Forfatter #2713 Del Skrevet 29. juli 2013 Puppene har frestn kjentes urovekkende tomme i dag har lagt til E ofte, ca hver andre time, og hun har vært blid og fornøyd, så håper det går seg til/at det er mest oppi mitt hode. Men blir jo litt bekymra allikevel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 29. juli 2013 #2714 Del Skrevet 29. juli 2013 Hei! Ser dere skal til mine trakter Håper dere får en fin tur og at dere kose dere masse Høres ut som om dere hadde det veldig bra i Bergen også, det fortjente du.. Tipper nok også at ammingen går seg til igjen fort som bare det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 30. juli 2013 #2715 Del Skrevet 30. juli 2013 Hei hei Ser jeg glemte å svare deg sommerfuglen, takk for gode ord ang. Helga Belle : ja, det var virkelig deeeilig Nøt hvert er sekund, faktisk uten dårlig samvittighet i det hele tatt! Litt "styrete" med pumping når vi ikke var på hotellet (les; håndpumping inne på toaletter rundt om ), men helt klart verdt det Deilig å drikke varm kaffe, spise et helt måltid uten å bli "avbrutt", og generelt bare tenke på seg selv Og så er det så deilig å komme hjem til knusegode klemmer og småttiser som helt klart har savna mamma'n sin Anbefaler så absolutt å ta en slik tur når du har muligheten! Og når det gjelder prosjekt - hekling, er du seriøs?? jeg har alltid ønska meg et teppe i Oldemorruter/bestemorruter nemlig ... Om det hadde vært noe du hadde orka hadde jeg gladelig betalt både garn + for jobben!! ---- Fin dag, med varmt om enn grått vær passelig mye utetid, passelig mye innetid. Og hjemmelagd pizza til middag I kveld har vi pakket i bilen -- for i morgen drar vi til Hunderfossen/Lillehammer vi har leid en hytte oppi fjellet (Nordseter fjellpark tror jeg det heter ), og vi skal være der til fredag Gleder meg som en unge!! Og håper ungene trives bedre i bil i morgen enn de har gjort de siste gangene vi har kjørt lengre enn 10 minutter Har kjøpt inn en dvdspiller til F/bilen, i håp om at han trøyer seg en god stund med den Nå, en episode av Greys før senga Jeg gjør det gjerne, så lenge du ikke er veldig utålmodig. Må ha mulighet til å legge det bort når jeg er lei, og ta det frem når lysten melder seg. Brukte ca et halvt år (da med ganske lange pauser) på det lilla. Men ja, bare kjøp inn det garnet du vil ha og gjerne et bilde om "mønster" eller hvordan du ser for deg rutene. Vil du ha samme farge rundt alle rutene (det blir finest synes jeg, da slipper jeg å sy også), hvor store skal rutene være, fargerekkefølge osv. Kan anbefale iceyarns.com for garn. Der har de ekstremt mye utvalg, til en brøkdel av hba det koster i Norge. Ha en fin tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 4. august 2013 Forfatter #2716 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Jeg gjør det gjerne, så lenge du ikke er veldig utålmodig. Må ha mulighet til å legge det bort når jeg er lei, og ta det frem når lysten melder seg. Brukte ca et halvt år (da med ganske lange pauser) på det lilla. Men ja, bare kjøp inn det garnet du vil ha og gjerne et bilde om "mønster" eller hvordan du ser for deg rutene. Vil du ha samme farge rundt alle rutene (det blir finest synes jeg, da slipper jeg å sy også), hvor store skal rutene være, fargerekkefølge osv. Kan anbefale iceyarns.com for garn. Der har de ekstremt mye utvalg, til en brøkdel av hba det koster i Norge. Ha en fin tur!Er det sant??! Orker du å hekle et slikt teppe til meg??!! må gruble litt på farger osv, så sender jeg deg en pm, ok? håper dere har hatt ei fin uke ----- Goood kveld! Vi har hatt ei nydelig flott uke!! Stor stas med besøk på både Lilleputthammer og Hunderfossen - selv om det ikke var så veldig mange attraksjoner F kunne/turte være med på var det mye gøy å se, og han fikk kjøre både traktor, tog, biler og bada i basseng -- storfornøyd gutt! ....og deilige kvelder på hytta med ingenting annet å gjøre enn etter ungene var lagt enn å se på tv, prate sammen og slappe av Kom hjem fra tur fredagskveld, og i går var jeg på utdrikningslag til ei god venninne, det var kjekt tok det ganske med ro, var hjemme i 01tiden - og i super form i dag Har ikke gjort så mye i dag, enn å vaska x antall maskiner med klær (helt utrolig hvor fort det hoper seg opp med klær/gulpekluter/håndduker ), og surra rundt her hjemme. Deilig Dagens (to) høydepunkt har vært at E har duppet i senga si, alene, hele 2 ganger!! den første gangen i 30 min, og den andre gangen i 1,5 time!! kanskjekanskje er hun ikke en må-sove-i-vogna-baby allikevel! ....begge gangene har jeg vært opptatt med F idet hun har begynt å småskrike i senga (type sutre/klageskriking), og når jeg har gått for å ta henne opp så har hun sovnet. Kanskje jeg har vært litt for kjapp å ta henne opp tidligere?? I tillegg har vi den siste uken begynt å legge en "kos" (en sånn elefant-"klut"), hos henne når hun blir lagt - tror kanskje den roer henne litt også, for hun legger ansiktet inntil den, gnir den rundt og lager de søteste koselydene kommer iallefall til å forsøke det samme igjen i morgen også, å ikke løpe inn med en gang hun sutrer, hadde vært helt fantastisk å slippe å være avhengig av å ut og trille for hver gang hun skal sove! For uka som kommer har vi ingen store planer. F skal begynne i bhgen igjen på tirsdag, etter 4 uker fri, det blir litt spennende å se hvordan han synes det blir vi (mannen) skal male garasjen. Jeg har tenkt å nyte rolige dager. Og så håper jeg at vi får til å dra en tur på hytta, før mannen så smått må begynne med jobb-ting neste uke. Finfin uke til alle Endret 4. august 2013 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 4. august 2013 Forfatter #2717 Del Skrevet 4. august 2013 Hei! Ser dere skal til mine trakter Håper dere får en fin tur og at dere kose dere masse Høres ut som om dere hadde det veldig bra i Bergen også, det fortjente du.. Tipper nok også at ammingen går seg til igjen fort som bare det! Takk for det - vi koste oss masse!! Det pøste ned den dagen vi var i Lilleputthammer , men når vi var i Hunderfossen fikk vi kjenne på den deilige sommeren dere har hatt og amminga gikk seg til, med 1 økedag på tirsdag så var vi tilbake til normalen håper dere har det fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 5. august 2013 #2718 Del Skrevet 5. august 2013 Da venter jeg på pm. Og du må ikke være redd for å være veldig spesifikk i hvordan du vil ha fargene og sånn altså, da slipper jeg å tenke selv. Det høres ut som en deilig ferie. Og så gøy at E sover i senga si da! M er helt avhengig av kosene sine for å sove. Av erfaring med A, som bare har en (konstant skitten og ekkel ) kos, har vi innført 4 ulike. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 5. august 2013 Forfatter #2719 Del Skrevet 5. august 2013 (endret) Da venter jeg på pm. Og du må ikke være redd for å være veldig spesifikk i hvordan du vil ha fargene og sånn altså, da slipper jeg å tenke selv. Det høres ut som en deilig ferie. Og så gøy at E sover i senga si da! M er helt avhengig av kosene sine for å sove. Av erfaring med A, som bare har en (konstant skitten og ekkel ) kos, har vi innført 4 ulike. Har tittet litt på inspirasjon på nett i dag, men klarer ikke helt å bestemme meg.. Er jo så mange fine farger/typer.. Har bestemt meg for hvit eller lys grå kant rundt rutene, og duse farger... Og når det kommer til type garn/antall ruter/nøster så har jeg ikke peiling! Har du noen tips, du som har erfaring? Vil ikke ha noe som kan klø, det får jeg noia av Prøvde iherdig og forgjeves å innføre både kos og smokk til F, men han ville ikke ha noen av delene, sålangt tar E begge deler, til min store glede jubler over alt som betyr at jeg ikke må soves på/amme i søvn alltid! Selv om det også er koselig det og altså! ----- Sengesoving gikk ikke så bra i dag, men til gjengjeld sov hun i 3 (!!!!!) timer i vogna si, etter en liten trilletur nå er mannen på en liten hyttetur med noen kompiser (kommer hjem igjen i morgen), og jeg har sløvet på sofaen siden ungene sovna i halv8tiden. Litt deilig å være hjemme alene innimellom I morgen skal F i bhgen, og jeg og E skal til svigersøs på formiddagen. Kjenner det skal bli litt godt med rolige dager med masse mamma&E-tid. Hun blir ikke akkurat bortskjemt med oppmerksomhet med en aktiv storebror på 2 år Nå skal jeg løpe i seng, natta Endret 5. august 2013 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 6. august 2013 Forfatter #2720 Del Skrevet 6. august 2013 Fine dagen -- som startet med at F sov helt til 0730!! etter at F var levert i bhgen (han gleda seg vilt, og kunne ikke komme seg dit fort nok i dag ) fikk jeg sortert og rydda i klærne til ungene. E bruker nå str 68, og F har gått over til 92 i gensre/bodyer, og 86 i bukser. Etter å ha gjort dette så var jeg så godt i gang at jeg likeså godt rydda hele boden på loftet - nå er det virkelig system i rotet der oppe ...det trengtes virkelig, boden er nemlig bare en liten huk med skråtak ved siden av pipa oppe på loftet -- liten plass, og myye ting Imens jeg rydda sov E hele 2 dupper i senga si, og etterpå trilla vi oss en times tur. F hadde frestn hatt en strålende første-dag-etter-ferien-dag i bhgen Nå skal vi se første episode av "Lost", og spise pitapizza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå