Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv

~lillefot~

Anbefalte innlegg

Å, så gøy at så mange vil tippe allerede :):hoppe:

I dag har jeg hentet den elektriske brystpumpa, samt gratis gavepakke fra Libero. I går fikk jeg pakken fra BAM også :) Elsker alt som er gratis :) Nå mangler jeg bare pakken fra Rimi.

I går gjorde jeg klart til snuppa på badet. Satte frem kremer, oljer og bleier, samt la stellematta oppå vaskemaskina. Mannen bare lo av meg :rodme: Jeg vet det er tidlig, men jeg koser meg med å gjøre i stand :)

Jeg rakk også et kafèbesøk med min svigerinne i dag, og kanskje kommer mamma en tur på fredag. Koselig at de vil lufte meg litt :tongue: Jeg orker ikke store utfluktene, men det er deilig å være litt sosial.

I kveld har jeg laget et (veldig) forsinket bursdagskort til mamma. Jeg har kjøpt inn garn, og håper hun vil strikke Monsterbukse til snuppa, i størrelse 6-12 mnd. Jeg synes de er så kule :)

Ha en fin kveld alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kjempekjekt med de gratis-pakkene!

Hvordan var innholdet i Libero pakken?

Det skader jo ikke å være klar til den lille kommer! Jeg kommer selv til å ha stelleplass og sånt klart noen uker før lillegutt kommer. Litt for at mannen skal slippe å styre mens vi er på barsel og for å slippe å styre med det når vi kommer hjem fra sykehuset. For om mannen skal gjøre det blir det garantert feil! Og jeg må gjøre det om igjen :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Liberopakken var det en lue, en lekerangle, babywipes, masse forskjellige miniprøver på oljer og kremer, seks engangskluter, seks engangs stelleunderlag, 5 bleier str. 1 og 9 bleier str.2, samt ammeinnlegg. Tror det var alt :klo: Jeg ble i hvertfall kjempefornøyd :)

Mannen og jeg skal ligge på barselhotell etter fødselen, så jeg vil helst ha alt klart nå i forveien. Han er ikke noe flink til å se at ting må gjøres selv, så her er det jeg som ordner i stand. Men akkurat det koser jeg meg med, da. Vanlig husarbeid derimot :riste: han er helt håpløs. Regner med at han er som mannfolk flest der i grunnen.

I dag har jeg flere ting jeg har lyst til å få gjort, jeg vet bare ikke helt hvor jeg skal begynne, eller hvor mye av det jeg faktisk får gjort. Jeg har satt på en' maskin med klær og en' oppvaskmaskin til nå i alle fall. Jeg skal også pakke inn gaven til mamma, samt lage bursdagskort til svigermor. Dessuten må jeg hekle, hvis dette babyteppet mitt noengang skal bli ferdig, åsså har jeg lyst til å sy... Ave Maria, døgnet skulle hatt flere timer...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Her begynner det meste også å komme på plass. Her er det faktisk samboern som vil at jeg skal gjøre akkurat det(han mener det blir et mye bedre system av det :fnise: ) med ordne istand stelleplassen, sortering og bretting av klær osv. Helt iorden for meg, jeg storkoser meg med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa snudde seg i stad :daane:

Det romesterte noe veldig i magen, så kjentes det ut som hun lå på tvers et lite øyeblikk, og magen så bare rar ut. Så begynte hun å hikke, og da skjønte jeg at hun hadde snudd seg, for hikkingen var oppe under venstre pupp (...og man hikker som kjent ikke med rumpa). Hikking har jeg alltid kjent langt nede i bekkenet, så nå håper jeg bare hun snur seg igjen før hun bestemmer seg for å komme ut.

I dag har jeg sydd et nytt pennal, synes disse er så fine:

http://allmomasquilt.blogspot.com/2010/07/sy-en-boks.html

Det tar litt tid, da, men det er kjekt å ha egenproduserte oppbevarings"bokser" :)

Jeg har også støvsugd (ok, jeg kan ikke skryte på meg den, jeg trykker jo bare på en knapp på robotstøvsugeren), samt vasket gulvet på badet og på kjøkkenet. Tro meg, jeg brukte laaang tid, med masse pauser - skulle tro gulvene var 10 ganger større enn de egentlig er, med tanke på hvor lang tid jeg brukte.

Er det forresten noen av dere damer som driver på med hobbyting, eller som har forslag til oppbevaring av ark, nåler, tråder, farger...you name it..? Jeg trenger å få ting litt i system føler jeg. Mannen har jo eget kontor (gjesterommet, som skal bli snuppa sitt etterhvert), men jeg sitter bare med alt rotet mitt på stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Har hun snudd seg altså? Hun har enda god tid på å snu seg igjen, så vi staser på at hun gjør det, en helomvending ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oida! Krysser virkelig fingrene for at snuppa tar en liten helomvending igjen før ankomst. Vil helst slippe å lese om en ytre vending eller setefødsel... *grøsse*

Være snill med mamman din nå lille lo!

Jeg har en hel masse hobbyting - oppbevarer de i småkasser fra Ikea som igjen blir plassert i en Billy bokhylle med noen ekstra hylleplater i sånn at hyllene er akkurat passe høye til de boksene. Det er disse boksene jeg bruker: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00115464

Til nåler og sytråd har jeg en sånn: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10073345

Til alt av kartong og pynteark har jeg en sånn veske fra panduro som tar 30*30 kartong. Husker ikke i farten hvor mange rom den har - men det er iallfall plass til å sortere litt etter farge eller om det mønster eller ikke på kartongen.

Det blir fort MYE pynt og stæsj når man lager kort eller generelt liker å holde på med hobbyting. Så oppbevaring er en utfordring. Men om man klarer å ha stæsjet i sånne små bokser, og merker de så er det lett å finne fram igjen til tingene - samt at det er lett og fort gjort å rydde opp igjen etter en liten hobby-økt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har enda ganske god plass, så sjansen er veldig stor for at hun snur seg igjen :)

Jeg hikker med rumpa, fine fruer fiser ikke :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hikker med rumpa, fine fruer fiser ikke :skratte:

:skratte: jeg LER meg skakk! :skratte:

Etter at Lille Lo snudde seg i går, har bevegelsene blitt annerledes synes jeg. Mer dulting i stedet for sparking/slåing. Om hun har snudd seg igjen allerede, vet jeg ikke, for nå har jeg ikke styr på hva som er hva. Får vente og se om hun begynner å hikke i løpet av dagen; litt lettere å finne ut av da.

Jeg er ikke bekymret for setefødsel enda, siden de kan snu seg inni der fremdeles, men aller helst vil jeg jo at hun skal komme ut på den "vanlige" måten.

I dag er det skikkelig møkkavær ute: det har snødd i natt, og nå regner det og er helt grått. Mannen jobber hjemmefra, og jeg våknet opp med typiske førkjølelses-symptomer i dag. Typisk meg å jinxe det; sa til mannen i går at det er første gang på flere år at jeg ikke er syk en hel vinter. Føler meg slapp, verker litt i kroppen, og har småvondt i halsen. Får bare håpe det gir seg fort.

I morgen er det meningen jeg skal møte mamma igjen, har ikke sett henne på en' mnd. Vil ikke at noe skal komme i veien for det. Hadde håpet å stikke innom enten Ikea, Europris eller Biltema for å finne sånne fine kasser til å oppbevare hobbyting & tang i (takk for tips hegejenta :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Når marsipanen hikker så hender det jeg kjenner det helt opp i ribbeina, det er vel akkurat som med oss; noen ganger hikker vi kraftig, så hele kroppen hopper, og noen ganger er det sånne pinglehikk. Det som er sært nå er at hun ligger så langt ned i bekkenet at jeg føler hun hikker seg ut :fnise:

Skal til jordmor på tirsdag, spent på hva hun sier om leie, etc. jeg føler selv at hun har planta seg godt i bekkenet hvertfall. Når skal du til jordmor igjen? Hun har skikkelig peiling på å finne leie hvertfall. Det er betryggende med jordmødre som har lang fartstid :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal tilbake til jordmor den 22. februar. Jeg hadde håpet at hun kunne feste seg til da, altså. Og helst den riktige veien.

Jordmor har sjekket leiet til snuppa to ganger før, det er helt fascinerende at hun får det til. "Her har vi en fot..." - sier hun, og klemmer litt. Fatter ikke at det er mulig, jeg :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble helt himmelfallen første gang hun sjekket leie;"hodet ligger ned, her har vi det, der er rumpa, så hun ligger med ryggen den veien, og der kjenner jeg en fot", jeg tror jeg bare lå på den benken og måpte :ler:

Satser på at hun ligger rett vei og at hun er festet da, neste gang dere skal på kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tømt bankkontoen igjen :gjeiper:

Mamma og jeg har svart belte i shopping, altså; det er jeg overbevist om!

I dag har vi kjøpt:

Tripp Trapp Stol - hvit

Newborn Kit til stolen

Rosa trekk til stolen

En liten rosa leke til å henge på stolen

Myggnetting til bagvogna

Temperaturmåler til badevannet - rosa såklart

Nesesuger - også rosa

Paracet stikkpiller til snuppa (i tilfelle rottefelle)

To ammesingletter - en' hvit og en' svart

En' ammetopp

En' svart slaraffenbukse til meg (må ha på sykehuset etter fødselen)

En' hvit kurv til bleier etc. på badet

4 små plastikkbokser til diverse hobbysaker

1 stk. oppbevaringsstativ til diverse hobbysaker

2 mellomstore plastbokser til tøy som skal settes i boden

Jeg sparte 100 kr. på å kjøpe trekket til vippestolen på Barnas Hus i stedet for Barneland, så det var jeg godt fornøyd med. Det jeg derimot ikke fatter og begriper, er at mannen nærmest steila da jeg kom hjem med HVIT Tripp Trapp stol. Av alle ting han skal bry seg om, så ville han absolutt IKKE ha hvit stol, han skulle ha natur. Basta. Så da må vi avgårde for å bytte igjen i morgen... :daane: Jeg hater "fargen" natur (i den grad det er en farge), og trodde virkelig at det var ett fett for mannen hvilken farge det ble. Milla: hvordan i hekkfjell klarer du å ha så mye hvitt hjemme hos deg? Mannen her i gården hadde aldri godtatt det :trist: Jeg som synes det er så fint...

Jaja, akkurat den "kampen" gidder jeg ikke å ta. Det er ikke viktig for meg, men jeg ville helst hatt hvit.

I natt sov jeg virkelig dårlig. Jeg verket i hele kroppen da jeg la meg på kvelden, og fikk ikke sove. Tror jeg våknet 3-4 ganger i løpet av natten, med typiske influensasymptomer samt veldig kvalme. Da mannen stod opp i 8-tiden, tenkte jeg at dette går ikke: jeg må holde sengen i dag. Jeg sov en' time til, og følte meg heldigvis mye bedre da jeg våknet. Har ikke sett mamma på en' mnd., så jeg ville så gjerne treffe henne i dag. Heldigvis slapp jeg å avlyse :)

Fra i kveld til i morgen skal vi passe mannens lillebror, og i morgen kveld kommer et vennepar på middag. Koselig :)

Mannen sa forresten til meg i stad at han er bekymret for fødselen, fordi jeg har så lav smerteterskel :tristbla: Det vet jeg jo at jeg har, men jeg ble bare enda mer bekymret for fødselen selv nå. Huff, det kan da ikke være ille...? *klamrer seg til et lite håp*

Nå er det jammen helg igjen - ukene flyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åjj, en skikkelig shoppingraid, så gøy!! :hoppe: Begynner dere å få det meste i hus nå?

Kjipt med stolen, men fint at du går med på å bytte den da, som du sier så er det ikke såå viktig for deg :)

God fredagskveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Så morro med shoppingraid :jepp: Og den stolen med newborn på er sååå fiiiin...ååå som jeg skulle ønske vi hadde plass, men her får det bli med vippestol på gulvet inntil videre tror jeg :sjenert:

Satser på at snuppa tar til fornuften å snur seg igjen før hun vil ut ja :jepp:

Kjenner igjen følelsen for hver gang lille gutt her popper ut av bekkenet mitt og begynner å hikke skvetter jeg litt og ber en stille bønn om at han hvertfall skal holde seg med hodet nede...foreløpig har han vært fornuftig her i gårn, men skal si deg han flytter mye på seg...fikk bekreftet hodet på plass forrige fredag og i løpet av 1 uke så har han flyttet seg litt opp og ned 3-4 ganger så tydelig at det fortsatt er litt plass igjen...og vi er nå ikke så langt fra hverandre så da har nok snuppa bare tatt seg en liten sittepause...tenk så slitsomt det må være å ligge med hodet ned i nesten 2 mnd...man får jo så masse blod i hodet da a gitt :skratte:

Håper hvertfall formen din er bedre og du slipper unna forkjølelse...bare sov litt ekstra så går det over :jepp: funker alltid her :)

God natt og god helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Så herlig med shopping :hoppe:

Hvordan jeg får ha alt hvitt hjemme hos oss? Tja.. her i huset er det visst jeg som bestemmer på interiørfronten, iallefall ifølge samboern. Han pleier bare si, du vet best når det kommer til interiør, så det får du bestemme. Herlig det altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MonThe: Det eneste av store ting vi mangler nå, og som jeg helst vil ha i hus til snuppa kommer, er en lekegrind. Vil helst ha det så hun kan ligge i på dagtid (med heiset bunn). Her vil jeg igjen ha hvit grind, men får vel ikke mannen med på det: DA steiler jeg, altså! Grinda skal stå på stua, og vi har mørkebrune møbler, svart skinnsofa og lys tapet. Da skal jeg IKKE ha inn en grind i natur. Det blir enten mørkebrun eller hvit. BASTA! Så det, så.

Kenghuru: Jeg føler meg heldigvis mye bedre i dag, og har fått sovet godt i natt. Tror faktisk ikke jeg har vært oppe på do engang i natt, når jeg tenker meg om...

Akkurat nå er jeg usikker på hvordan snuppa ligger, for jeg kjenner ikke lenger forskjell på om hun sparker eller slår. Ikke har jeg merket noe særlig hikking heller, så da er det litt vanskelig for meg å vite. Men vi skal til jordmor om halvannen uke, så vi får høre med henne om hun kan finne ut av det da. Hun har i hvertfall ikke festet seg enda, så masse blod i hodet har hun ikke :skratte:

Milla: Så heldig du er som får den beskjeden. Mannen her i gården har ikke peiling på interiør, og jeg blir passe frustrert av og til. Men akkurat det med den stolen orker jeg ikke å bruke energi på. Vi har et kjøkkenbord som er natur oppå, og tilnærmet hvitt på bena, så en Tripp Trapp stol i natur passer greit inn der. Men som jeg skrev til MonThe: han kan bare prøve seg med naturfarget grind; da blir det månelyst!

I dag er det selvfølgelig fotballkamp, så jeg tror ikke vi får byttet stolen i dag. Jeg hater å ikke få ordnet ting med en' gang, og i hvertfall når mannen har sagt at vi skal gjøre det. Hadde det ikke vært for at jeg er ganske gravid og ikke kan kjøre bil nå, så skulle jeg ha gjort det selv. Jaja, ære være mannfolk og at de alltid har så god tid...

Mamma har forresten strikket ferdig hentesettet til snuppa, samt et ullpledd, så det fikk vi av henne i går. Vi fikk også diverse sengetøy både til sprinkelsenga og vogna, pluss ulltøy. Kjempeflott :)

Jeg skulle ønske jeg kunne besøke mamma mer, hun bor bare 40 min. unna, men jeg orker ikke å sitte på buss så lenge, pluss at jeg ikke kan kjøre bil. Håper det blir bedre når snuppa har kommet; da skal vi ta igjen det tapte :)

Nå er det ei her som mener jeg har sittet på rumpa lenge nok, så da er det vel best å bevege seg litt. Hun får jo bedre plass når jeg står oppe :)

Ha en fin dag alle sammen :klemmer:

Edit: Plutselig kom mannen inn i stua og sa at vi skulle avgårde og bytte stolen. Så nå er det gjort. Da vi var på butikken sa jeg at han kunne glemme å ha lekegrind i naturfarge; at jeg skulle ha enten mørkebrun eller hvit. Det var heldigvis greit :tommelsmil:

Nå ser gutta boys på fotballkamp, så kanskje ho mor skal gå og pakke Lille Lo sin fødebag...?

Endret av ~lillefot~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusle: her var det mannen som trumfa først denne gangen... Vanligvis svarer han bare "jeg bryr meg vel ikke, ta det du vil ha", så derfor synes jeg det var helt merkelig at han skulle steile sånn på det... Men men; nå er den bytta, og jeg har trumfa gjennom at jeg ikke skal ha naturfarget lekegrind. Så det, så! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...