Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv

~lillefot~

Anbefalte innlegg

Aiaiai, det høres grusomt ut. Håper det hjelper med de kremene :troest:

Ingen fødsel på mange uker enda, hun har å holde seg der inne litt til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag stod jeg likegodt opp klokken 8, da mannen gikk på jobb. Hadde vondt i så og si hele kroppen, og hadde ikke sovet noe godt hele natten.

Jeg fikk slim på papiret etter dobesøk i dag også, så jeg ringte jordmor for å forhøre meg. Hun lurte på om jeg var bekymret, og om jeg tenkte på fødsel, noe jeg avkreftet. Ringte vel egentlig bare for å få en second opinion. Hun ba meg se det an i morgen også; hvis jeg fikk mer, ville hun gjerne undersøke meg. Hun sa at slimproppen kan gå så tidlig, men mest sannsynligvis er det bare økt utflod. Jeg tar det hele med knusende ro; det som skjer, det skjer, som de så fint sier på reklamen :)

Nå har jeg siste rest med babytøy i maskinen. Jeg er veldig spent på den vasken her, for den er et virvar av forskjellige farger. Håper det går greit. Ellers har jeg en kjole det er litt ull i, så den må jeg vaske for hånd. Jeg har også en knallblå joggebukse som jeg tenkte å vaske for hånd nå første gangen; tør ikke ta sjansen på at den ikke farger av.

Det var dagens oppdatering herfra. Det skjer i grunn ikke så mye her, jeg går vel egentlig bare rundt meg selv. Har så vondt av og til at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Men hva som helst for den skjønne skapningen som akkurat nå slår kollbøtte inni magen min :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny pyton natt :tristbla:

Skal til legen rundt halv tolv, så blir jeg mest sannsynligvis sendt opp på sykehuset :tristbla:

Det her er helt j***** :cry3:

Har i tillegg hatt et ribbein som har vært veldig vondt i natt. Stod opp flere ganger bare for å traske rundt litt.

Men, det blir sikkert bedre etterpå. Akurat nå gruer jeg meg bare max :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte Lillefot da. Dette høres ikke noe greit ut :troest: Er det plagene 'bak der' som gjør at du må på sykehuset?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått et nytt syn på mannen etter at jeg ble gravid. Jeg hadde aldri trodd at han skulle være så støttende og forståelsesfull oppi alt dette. Skulle ønske det var noe jeg kunne gi ham som en takk for at han er den han er.

Disse herlige mennene våre :hjerte:

..du skal "gi" han en liten, nydelig baby om noen uker, det er en ganske så fin gave! :rodmer:

Håper det går bra med deg, oppi alt! :troest::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig begynner det å gå litt bedre...

Jeg slapp å dra på sykehuset i dag, det ser ut til at kroppen ordner opp selv. Det er fremdeles j*** vondt, men mer levelig nå. Så lenge det er borte til jeg skal føde, skal jeg være fornøyd.

Må si jeg er litt forundret over hva vi gravide klarer å legge ut om privatlivet vårt. Jeg hadde aldri lagt ut om noe sånt som dette til mine venninner f.eks, men dette er vel et forum der man kan ta opp ting uten at man blir uglesett for det. Vi er vel flere i samme båt, noen med verre skavanker enn andre. På legekontoret i dag leste jeg i et blad - tror det var foreldre og barn- der ei dame hadde kommet med en kraftig unnskyldning til alle gravide. Hun hadde alltid sett på dem som noen sytepaver som ikke gjorde annet enn å legge ut om intime gravide-detaljer, bleier, gulp og annet babysnakk. Nå var hun i samme båt selv, og var den som snakket høyest om disse temaene. Jeg har aldri selv vært av dem som ser ned på gravide og baksnakket dem for at de ikke orker noenting eller klarer noenting, men jeg skal ærlig innrømme at jeg har irritert meg mer enn en' gang når det har stått en barnevogn midt i veien i en trang butikk.

Jaja, det beviser vel bare at man ikke vet hva ting går ut på før man har opplevd det selv. Men jeg merker samtidig at vi mennesker glemmer fort. Jeg husker da ei på jobb hos oss var gravid; det var ikke måte på hvor mye hun ble sett ned på for at hun ikke gjorde noen ting, og for at hun ble sykemeldt. Det er ikke sånn det er å være gravid, sa de. Heldigvis var jeg ikke så naiv at jeg trodde på det de sa, for stakkars jente. Fint for de andre at de ikke hadde noen som helst problemer med sine svangerskap, da. Ene sjefen min klarte jo til og med å si til meg: "når den har festet seg, så blir den der" i en sarkastisk tone, etter at jeg hadde opplyst om blødningene jeg hadde. Man skal jammen høre mye...

Det var dagens filosofiske Lillefot.

Lille Lo har ikke vært særlig aktiv tidligere i dag, men hun tar det heldigvis igjen til gangs nå. Dessverre for meg, går dette ut over ribbeinet mitt; jeg sitter og hopper i sofaen her. Jeg prøver å si at hun må sparke andre steder, men det er visst yndlingsplassen. Samtidig får jeg dårlig samvittihet for at jeg får vondt når hun bare vil vise mammaen sin at hun er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de plagene gir seg snart!

Høres ikke særelig godt ut med ribbein-sparking heller... Underlig igrunn at ikke flere små-tasser blir født med blå tå! :fnise:

Håper du får en fin torsdag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg sovet litt bedre - deilig.

Jeg har ingen planer i dag, skal bare ta livet med ro :)

Jeg lurer på en' ting ang. permisjon og barnehagestart:

Jeg går ut i permisjon den 4.mars, og har valgt 100% lønn. Dette vil rundt regnet si at jeg er ferdig med permisjonen i desember en gang (pga. sommerferien som er på 4 uker på min jobb). Men jeg synes snuppa er for liten til å begynne i barnehage i januar - hvordan løser dere andre dette? Har tenkt til å ta fri uten lønn en stund, og kanskje også jobbe noen dager i løpet av permisjonen, slik at jeg forlenger den. Men barnehagestart er vel i august, og det er litt lenge fra januar til august. Eller tenker jeg helt feil nå..?

Når er forresten fristen for å søke bhg.plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i kommunen (Trondheim) er fristen for å søke om barnehageplass 1.mars, mulig det har blitt lik frist over hele landet - men det skal jeg ikke si noe sikkert om.

Vi har litt den samme utfordringen. Med permisjon som totalt går ut i mai neste år (med 80% lønn). Må da ta en måned eller to, samt ferie med minimalt overlapp på meg og mannen for å få kabalen til å gå opp. Vi håper vi blir tildelt plass så mini begynner i barnehagen i august.

Jeg var i kontakt med kommunen her og spurte om det i det hele tatt var noen mulighet for evt barnehageplass fra mai av - det mente de at det var små muligheter for - men dersom det var noen som sluttet/flyttet i mai kunne det jo være en mulighet... Men de anbefalte ikke å satse på det!

På en måte vil jeg tro det er enklere å få plass fra januar av. Men det er tidlig. Lille Lo vil jo da være max 9 mnd (om jeg ikke bommer helt på terminen) - men om dere har plassen fra januar kan dere velge å bruke den fra mars? evt søke om halvplass?

Det er så mye nytt å sette seg inn i som kommende mamma! Noen ganger går det litt i surr for meg. Mannen stakkar har fått overload for lenge siden... :fnise: så her er det meg som tar meg av de praktiske (eller kall det administrative) tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for godt svar hegejenta:)

Jeg jobber i barnehage selv, men skal bytte jobb, så jeg vet jo ikke helt hva som skjer fremover. Jeg mener at søknadsfristen for bhg.plass er i mars her også, men det virker så merkelig å skulle søke om plass før snuppa er født :gjeiper:

Jeg har tenkt som så at jeg eventuelt kan sette meg opp og jobbe som vikar fra januar til august, og bare jobbe noen prosent, og ha Lille Lo i barnehagen på halv plass. Mamma har også sagt at hvis helsa holder, kan hun hjelpe til med passing av og til. Jeg vet at enkelte private barnehager har inntak av nye barn også i januar, så det er lov å håpe at dette ordner seg.

Jeg tror ikke helt mannen min skjønner hvorfor jeg ikke vil ha snuppa i barnehage før hun har fylt ett år (helst vil jeg ha henne hjemme til hun er halvannet). Men jeg har selv hatt 8 mnd. gamle babyer i barnehagen, og mener at de ikke har noe der å gjøre. Derfor skal jeg gjøre det jeg kan for at snuppa unngår det - om det så vil si at vi må leve litt stramt økonomisk. Misforstå meg rett; jeg forstår at enkelte ikke har noe valg mtp. når barna begynner i barnehage.

Vi fant ut at det var mest gunstig for oss å velge 100% lønn, og at jeg heller tar fri uten lønn en liten periode, mot at vi tok 80% lønn, for det kom vi til å tape mer på.

Men det er vel som de sier: det ordner seg til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ordner seg bestandig til slutt!

Det er ikke enkelt dette mer permisjonkabalen - vet at vi taper penger på å ta 80% vs 100% - men på den annen side så får vi lengre tidsrom der vi ikke har noe "tilbud" til minien på dagtid.

Er derfor vi velger 80%. rett og slett for å strekke det mest mulig i tid.

Jeg har jobbet som vikar i barnehage og sett småtasser ned til 8 mnd og de er veeeeeldig små, og de har ikke så mye de å bidra med overfor de andre barna. Er jo flere barnehager her i byen som har 1års grenser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips jeg kom over i et annet forum:

Vitus Apotek har 30% rabatt på alt fra Avent :) (brystpumpe anyone?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30% avslag på Avent produkter er jo en del det da!

Hm... kanskje man skal på shopping i helga...

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare hyggelig, hegejenta :)

Jeg vet ikke hvor lenge de har tilbudet, så jeg slår til i dag. Håper de har det jeg har sett meg ut.

Tenk, jeg har bare 50 dager igjen til termin :duskedame:

Unnfangelsen finner sted omkring:

30. juni 2010 :hjerte:

Hjertet begynner å slå:

25. juli 2010 :hjerte:

Embryoet beveger seg:

18. august 2010 :hjerte:

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:

25. august 2010 :hjerte:

Alle indre organer er ferdig formet:

25. august 2010 :hjerte:

Risikoen for spontanabort avtar:

8. september 2010 :hjerte:

Kvalmen avtar for de fleste:

15. september 2010 :hjerte:

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):

22. september 2010 :hjerte:

Fosteret svelger og tisser:

6. oktober 2010 :hjerte:

Tid for ultralyd:

13. oktober 2010 :hjerte:

Du kan kjenne fosterets bevegelser:

20. oktober 2010 :hjerte:

Fosteret begynner å få et søvnmønster:

3. november 2010 :hjerte:

Fosteret begynner å høre:

24. november 2010 :hjerte:

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:

22. desember 2010 :hjerte:

Mange fostre legger seg med hodet ned:

26. januar 2011 :hjerte:

Svangerskapspermisjonen begynner:

4. mars 2011

Antatt termindato:

25. mars 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 dager er jo ingenting!

Det kommer til å gå kjempefort!

:klemmer: til deg - og håper du får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

50dager igjen til termin :hoppe:

Jeg har endelig begynt å innse at noe snart kommer til å skje.. er straks nede i 30dager :daane: Det går utrolig fort nå på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...