~lillefot~ Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #701 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg er sliiiiten Stod opp kl. 9.30 i dag, for da klarte jeg ikke å sove mer. Hadde ei overaktiv snuppe i magen, som mente at mamma godt kunne bevege seg snart. Jeg satte på en maskin med babyull, samt oppvaskmaskinen, før jeg satte meg ned med litt frokost. Den vaskemaskina vår er litt rar, for hver gang jeg skal vaske ulltøy, så hopper den avgårde, og i går stoppet den ikke før den var midt på gulvet, og ledningen i veggen holdt på å rive ned hele greia... Ikke var den overbelastet heller, for jeg hadde bare 5 stk babytøy inni der. Uansett: jeg prøvde igjen idag, og da holdt den seg heldigvis på plass for en' gangs skyld. Uansett: jeg fortsatte dagen med å rydde på kontoret/gjesterommet, for der fløt det virkelig. Mannen er av typen som ikke ser rot, og siden det er "hans" rom, så kan dere tenke dere. Men nå er det ganske akseptabelt der inne; ligger bare en haug med ting på senga som jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av enda... Har forresten noen av dere tips til en bokhylle som ikke er alt for stor/dyr? Har sett på den som heter Expedit (4x4 rom) på Ikea, men den blir litt for stor. Den trenger ikke å være 50 cm dyp, eller over 1 m lang... Jeg måtte ta en del pauser før jeg var ferdig med rommet, ja (og med pause, så mener jeg alt fra 1/2-1 time). Jeg satte på en' vask til med vanlige klær, før jeg var fornøyd med gjøremålene for dagen. Nå er jeg bare trøtt og sliten, og verker i ryggen. Men det var godt å få det gjort. Blir vel en tidlig kveld på meg, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 15. februar 2011 #702 Del Skrevet 15. februar 2011 Så flink du har vært idag Skjønner veldig godt at du er sliten, jeg var aldri så aktiv når jeg var høygravid Ha en god natt Lillefot (har ikke noen gode tips til bokhyller forresten vi har bare de kjedelige Billy-hyllene vi ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 16. februar 2011 #703 Del Skrevet 16. februar 2011 Billy-hyllene er kanskje kjedelige - men de funker! Også kan man sette inn ekstra hylleplater eller sette på dører for å skjule rotet i hyllene. Som noen ganger kan være en fordel! Flink du var som fikk ryddet såpass i går som du faktisk gjorde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 16. februar 2011 #704 Del Skrevet 16. februar 2011 Haha, med min livlige fantasi så ser jeg for meg vaskemaskinen med armer og bein og fjes som hopper av sted bortover baderomsgulvet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #705 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Det snør, det snør, tiddelibom :snø: Hvor ble det av våren, da liksom? I går brukte mannen halvannen time å komme seg til jobb, pga. snøkaos (vanligvis tar det en halvtime). I denne byen klarer de jo ikke å lage kollektivfelt hele veien til byen, så vitsen med å ta buss kan man jo lure på... Så i dag jobber han hjemmefra. Jeg har ingen andre planer enn å hekle litt i dag. Er litt usikker på hvor stort jeg vil ha dette vognteppet. Men det er vel bare å "hekle på", så får jeg måle til slutt. Billy-hyller er notert - likte spesielt det med at man kan montere dører på, det visste jeg ikke. Mannen har så mange Donald-bøker at jeg blir gal av dem - kjekt å kunne skjule dem litt. Skal se om jeg klarer å finne de dørene på Ikea sine sider. Den vaskemaskina er litt rar, ja, Tusle Det merkelige er at den bare gjør sånn når den står på ullprogram, og det spiller ingen rolle om jeg har lite eller mye tøy i. Endret 16. februar 2011 av ~lillefot~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 16. februar 2011 #706 Del Skrevet 16. februar 2011 Det er helt sykt med snø nå, vi skal vel ikke få reprise av vinteren for fire år siden vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 16. februar 2011 #707 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Det er helt sykt med snø nå, vi skal vel ikke få reprise av vinteren for fire år siden vel? Den snøfallet som kom da var jo helt sykt Tror det var da vi skulle besøke mine foreldre her i Oslo, og brukte 12 timer på bussturen Håper for deres del at det ikke kommer de samme mengdene nå! Endret 16. februar 2011 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 16. februar 2011 #708 Del Skrevet 16. februar 2011 De evakuerte E18 og greier. Jeg husker vi måtte krabbe ut av vinduet for å få måkt snøen av verandaen. Det var ville mengder, vi trenger ingen reprise altså.. 12 timer på bussturen ja, håper du hadde med deg bok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 16. februar 2011 #709 Del Skrevet 16. februar 2011 Det er jo kos med snø da... men i moderate mengder! Det er kjedelig å føle at man snør inne. Her har det vært en mildværs periode så det som har kommet av snø har blitt rimelig trykket sammen, og har nå mer eller mindre blitt steinhard pga regnet og den påfølgende kulden. Kunne godt tenkt meg litt mer snø jeg alstå - eller at det ble VÅR med engang! Er lei av å bøye meg for å knyte skolissene mine - dvs det er rett og slett ubehagelig - har lyst å smette på meg små-skoene og gå rett ut! Igrunn vært lang nok vinter i år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 16. februar 2011 #710 Del Skrevet 16. februar 2011 Innom og ønsker deg en fin onsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #711 Del Skrevet 16. februar 2011 Vinteren for 4 år siden glemmer jeg aldri! Vi bodde midt i byen, og naboen var dritsur fordi folk som skulle på besøk til oss gikk der han hadde brøytet. Det bodde to til i samme leilighetskompleks som oss, men de brydde seg ikke om å måke. Det var skyhøye brøytekanter rett utenfor døren vår, og han naboen brøytet fra sin dør , langs veggen og til dit "vår" husvegg begynte, så gadd han ikke mer. Akkurat det forstår jeg godt, men det jeg ikke aksepterte, var at han skjelte ut gjestene våre for at de ikke måket, og for at han i det hele tatt gadd å måke langs veggen. + at folk som skulle til oss hadde nerver nok til å gå der han hadde brøytet. Makan! (det var jo på fortauet; alle kan jo gå der). Så en dag, da vi hadde fått nye snøskuffer av huseier, tok jeg skuffa fatt og begynte å måke. Jeg var dritt lei av naboen som bare kjeftet, men tenkte som så at "ikke faen om jeg måker langs veggen; jeg måker selvfølgelig fra døra og rett ut i veien". Som tenkt, så gjort. Gjett om det var mange menn - i alle aldre - som stoppet idet de gikk forbi for å spørre om jeg ville ha hjelp. Jeg ble helt overveldet, jeg (men så gikk brøytekanten og snøen til langt over hodet på meg også). Til og med en afrikaner (?), som ikke kunne ordentlig norsk og som hutret og frøys spurte om han skulle hjelpe meg. Jeg takket høflig nei til alle som spurte, for ikke lenge etterpå kom mannen min og overtok Sammen er vi dynamitt Da vi var ferdige, kom noen fra kommunen som skulle rydde veiene. De skulle taue vekk bilen til hun som bodde over oss, for den var i veien. Grunnen til at hun ikke hadde flyttet den, var at den stod bom fast: den hadde stått der siden før snøen kom. Så da måtte vi hjelpe til med å få den løs også. Jeg husker også at noen hadde satt seg på Timekspressen, men valgte å hoppe av og heller gå tilbake til byen fordi de ble stående bom fast på E18 i løpet av natten. Men ja, tilbake til i dag: det blir nok ingen tur på butikken her i gården, nei. Ikke har vi noe særlig å skryte av i kjøleskapet heller. Hm...what to do? Har noen forresten en god oppskrift på mellomgrove rundstykker? Jeg er blitt så dårlig på å spise i det siste, og har skikklig dårlig samvittighet overfor snuppa i magen Kom gjerne med forslag til pålegg også; føler ikke jeg har lov til å spise noe som helst. Er dritt lei av brunost nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 16. februar 2011 #712 Del Skrevet 16. februar 2011 Hadde noen lignende historier her vi bor. Med å skuffe snøen fra sin p-plass og hive den over på vår, dritfestlig... Du, ikke ha dårlig samvittighet ovenfor babyen din, hun tar det hun skal ha Du skal heller tenke på at du burde få i deg mat for din egen skyld, energi er viktig Gode, grove rundstykker, hmmm, la meg sjekke, har ikke prøvd denne selv, bare googlet, men her er en oppskrift Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 16. februar 2011 #713 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) For en dustete nabo Når det gjelder pålegg så har jeg akkurat oppdaget Denjas kyllingsalat -- på grovt brød med cherrytomater smaker dette himmelsk Endret 16. februar 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #714 Del Skrevet 16. februar 2011 ♫♫ Kjære Gud jeg har det kaldt. Takk for snøen som har falt. Du er god, du holder av meg. Kjære Gud ta snøen fra meg. Varm opp liten, varm opp stor. Tin opp landet der jeg bor. ♫♫ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 16. februar 2011 #715 Del Skrevet 16. februar 2011 Word! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #716 Del Skrevet 16. februar 2011 Hehe, svigerfar hadde den på Facebook, så jeg stjal den Nå holder jeg på å prøve ut oppskriften du gav meg, Tusle Åsså skal jeg prøve ut kyllingsalat hvis jeg finner neste gang jeg er på butikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 16. februar 2011 #717 Del Skrevet 16. februar 2011 Håper oppskriften duger Dersom du svinger innom Ica noen gang så har de en egen kyllingsalat som er så utrolig god. Kreolsk kyllingsalat heter den, nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #718 Del Skrevet 16. februar 2011 Da er rundstykkedeigen til hevings - veldig enkel å lage, og passe stor i grunnen. Jeg ser at bl.a. hegejenta30 har begynt å tenke på dette med barnehage, og det er jo ikke så veldig dumt. Jeg blir litt stressa av hele greia, fordi: Vi har termin i slutten av mars, søknadsfrist for barnehager er 1. mars (tror jeg). Altså; det er jo helt bak mål å skulle søke bhg. plass fra august nå i år, for da er jo snuppa bare litt over 5 måneder (men jeg vet om flere som søker bhg.plass før barna er født). Videre kan man være heldig å få plass fra januar, hvis man velger privat barnehage. Da vil snuppa være rundt 9 måneder, og jeg synes fremdeles hun er alt for liten til å begynne i bhg. da. Siste mulighet er å søke bhg.plass 1. mars 2012, slik at hun får begynne i august 2012 - da vil snuppa være ca. 1 år og 5 mnd. det hørtes mye ut... Men: Det går jo også an å søke henne inn i en bhg. fra januar av, men bare på halv plass (2 dager en' uke og 3 dager den neste). Så kan mannen ta ut permisjon en' gang i uka + at mamma har sagt hun kanskje kan ta snuppa en' gang i uka. Hvis jeg da ikke jobber fullt, og jeg har klart å forlenge permisjonen min, så kan jeg ha henne hjemme selv en til to dager i uken. Eller jeg kan også ta fri uten lønn noen dager... Huff, dette er jo helt umulig I tillegg til dette, så har jeg bestemt meg for å prøve å videreutdanne meg mens jeg er i permisjon. Jeg har sendt mail til universitetet her, for å høre om det i det hele tatt er mulig. Jeg må dessuten finne meg en ny jobb, hvis jeg vil jobbe litt for å forlenge permisjonen. Nei, nå ble det alt for mye å tenke på på en' gang her: går og knar ut rundstykkedeigen, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 16. februar 2011 #719 Del Skrevet 16. februar 2011 Jeg syns det er tragisk at Norge er bygget opp slik at man må tenke barnehage allerede før ungen i det hele tatt er født Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #720 Del Skrevet 16. februar 2011 JA Tusle, jeg er helt enig med deg - det er helt bak mål! Har dere lagt noen slagplan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå