Gå til innhold

Xperia X10 Mini Pro


Gjest Atanih2

Anbefalte innlegg

Nå er skjermen min totalt klikka.

Jeg ladet den i natt, og trakk ut laderen på morgenen idag. Etter det var fortsatt lade-merket på batteribaren der, tenkte ikke noe over det siden det har den gjort før og går vekk etterhvert. Men nå reagerer nesten ikke skjermen mer!

Jeg har prøvd å skru skjermen på, men bare svart. Og om jeg i det hele tatt får noen reaksjon, slukker lyset før jeg rekker å gjøre noe annet. Har aldri opplevd dette før.

Noen andre som har merket noe til dette?

EDIT: Det hjalp forsåvidt å ta ut batteriet og skru den på på nytt, men det skulle jo ikke skjedd uansett

Endret av Atanih2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest goodtwin

fikk min telefon i går (trodde jeg hadde bestilt uten tastatur, men jeg hadde visst bestilt med... og nå innser jeg at det var en bra tabbe :D) og så langt er jeg veldig fornøyd.. selv om jeg har brukt ganske lang tid på å finne ut hvor jeg sku sette inn minnekortet (helt til jeg oppdaget at det satt et der fra før... og det forklarte jo hvorfor jeg ikke fikk inn mitt eget) og å skru på lydløs (men det fikk jeg svar på her på KG)

Men finnes det no sted hvor man kan se en forklaring på alle de symbolene som dukker opp øverst på skjermen? Den lengst til venstre er vel datatrafikk for det er to små bokser med streker mellom og et lite kryss over (fordi jeg har slått av datatrafikk), ved siden av den er det et pil ned med en liten strek under.. den skjønner jeg ikke helt hva betyr, eller hvordan jeg evt. får bort, også er det tre like ikon hvor det er et lite tannhjul og en pil fram og tilbake, de kom forsåvidt når jeg bestilte oppsett for mms og wap, men hva betyr de og går de bort av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goodtwin

Jeg fant en liste med masse forskjellige symboler inne på brukerveiledningen som jeg lasta ned fra sony ericsson :D, så det er jo bra (nå var jo riktignok ikke tanhjulsymbolene på den lista, men de forsvinner vel etterhvert...)

Men en ting jeg lurer på, Timecape virker jo litt tøft, men er det mulig å oppdatere den slik at den bare tar med kontakter jeg har interesse av å ha med der? På facebook er det jo noen venner som er typisk gikk i samme klasse på barneskole, uten å ha så mye kontakt i dag, så hadde vært greit om den plassen der gikk til folk jeg faktisk kommuniserer en del med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting jeg lurer på, Timecape virker jo litt tøft, men er det mulig å oppdatere den slik at den bare tar med kontakter jeg har interesse av å ha med der? På facebook er det jo noen venner som er typisk gikk i samme klasse på barneskole, uten å ha så mye kontakt i dag, så hadde vært greit om den plassen der gikk til folk jeg faktisk kommuniserer en del med.

Jeg har ikke helt satt meg inn i Timescape enda, har liksom ikke skjønt helt hva det går ut på, eller hva som er vitsen? Hmm.

Og et symbol jeg lurer litt på, er det som noen ganger dukker opp hvor det er en pil ned, en pil opp, og en E på toppen. (pilene bytter på å "lyse" på en måte). Nå la jeg merke til at dette symbolet er borte. Er det et symbol for 3G, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Må man skru på datatrafikk for å komme på internett? Skjønner stadig like lite av min telefon jeg. Kan ringe og sende meldinger, that's it. Jeg får beskjed om at mitt sim-kort ikke er klargjort for internett, hva betyr det? Og hvordan får jeg skifta ringtone? Altså, jeg vil ha en vanlig sang, ikke de som ligger inne fra før på Mini'n. Kan jeg overføre musikk fra min spilleliste på pcn? Prøvde å plugge inn kabelen til pc-en inn på tlf men skjedde ingenting jo..

På min gamle sony ericsson kunne jeg enkelt gå inn på internett og laste ned ringetoner fra djuice nettbutikk. Går ikke det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goodtwin

Jeg har ikke helt satt meg inn i Timescape enda, har liksom ikke skjønt helt hva det går ut på, eller hva som er vitsen? Hmm.

Og et symbol jeg lurer litt på, er det som noen ganger dukker opp hvor det er en pil ned, en pil opp, og en E på toppen. (pilene bytter på å "lyse" på en måte). Nå la jeg merke til at dette symbolet er borte. Er det et symbol for 3G, eller?

En pil opp og en pin ned med E på toppen: Edge er tilgjengelig

Pilene lyser: Sender og laster ned Edge-data

Hva Edge er for noe vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Violently Happy

Hva Edge er for noe vet jeg ikke...

EDGE er en oppgradering av GSM-nettet, som gjør at overføringshastigheten av data øker. EDGE står for "Enhanced Data rates for GSM Evolution". EDGE bygges ut raskere enn UMTS og nesten hele mobilnettet er nå oppgradert med EDGE.

Når du har et PC-kort eller telefon med støtte for EDGE og er i et område som er bygget ut med EDGE, betyr det økt overføringshastighet og du kan laste ned større filer på PC eller til mobilen din.

Endret av Violently Happy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dataroaming? Om jeg trykker på den blir jeg advart om at det kan koste MYE penger. Så hva er liksom forskjell på det og datatrafikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violently Happy

Hva er dataroaming?

Eneste jeg finner om det er at det er en funksjon som påskrudd vil la det mobile bredbåndet eller mobiltelefonen benytte andre nettverk enn ditt eget der disse er bedre tilgjengelige.

Og at dataroaming bør skrus av når du er i utlandet for å unngå ubehagelige prisoverraskelser.

(Roaming)

Så hva er liksom forskjell på det og datatrafikk?

Masse forskjellig ligger ute, men fant en side som kanskje kan gi noe oppklaring på hva som er forskjellen:

Forskjell mellom Mobildata og Dataroaming

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg vet hvorfor dere ikke får ladet telefonene deres. Hvis du ikke trykker på den store knappen på toppen av tlf slik at den blir mørk, ligger den og tapper strøm selv om den lader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg vet hvorfor dere ikke får ladet telefonene deres. Hvis du ikke trykker på den store knappen på toppen av tlf slik at den blir mørk, ligger den og tapper strøm selv om den lader.

Skjermen blir jo mørk etterhvert uansett da. Men jeg synes det er teit når jeg trykker på grunner hvorfor batteriet begynner å bli tomt, så er det flest prosent på "tlf ikke i bruk". Unødvendig..

Men enda en ting, når man er inne på mobilmarkedet og sånne sider på mobilen for å laste ned apps osv, betaler man for internett selv om man bruker f.eks. hjemmenettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ser at dere har samme telefon som meg, derfor spør jeg her inne: Fikk ikke til å sende noe fra en annen telefon til min via bluetooth, den vil "parre" enhetene men ikke motta noe. Jeg ser at flere av dere har nevnt at det kommer en oppdatering på dette snart, håper det ordner seg :jepp:

Ett annet problem jeg har er at jeg ikke får til å laste inn mms og wap instillinger, noen som har samme problem?

Jeg har tele2 og har vært inne på deres nettsider og bedt de om å sende meg instillinger. Da jeg mottar disse kommer de opp øverst på skjermen, jeg drar ned og klikker på slik at de skal lastes ned men ingenting skjer...

Jeg har også forsøkt å gå via instillinger - grunleggende instillinger - nedlastning av innstillinger og velger Tele 2 som står oppføt. Men her skjer det heller ingenting annet enn at jeg får melding om at den ikke kunne laste ned.

(dette har jeg forsøkt både uten og med wifi kobling på) Jeg har også sørget for at telefonen kan motta datatrafikk.

Setter stor pris på hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteri kapasiteten er jo elendig...... jeg er skikkelig missfornøyd!!!!

Blir tom for batteri over natta uten at den er i bruk....

Sånn skal det da vel ikke være??

Men jeg synes det er teit når jeg trykker på grunner hvorfor batteriet begynner å bli tomt, så er det flest prosent på "tlf ikke i bruk". Unødvendig..

Men sony erikssom skulle komme med en ny oppdatering i slutten av sept,sa de i butikken ohg håpet på at det kunne bedre seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Batteri kapasiteten er jo elendig...... jeg er skikkelig missfornøyd!!!!

Blir tom for batteri over natta uten at den er i bruk....

Sånn skal det da vel ikke være??

Men jeg synes det er teit når jeg trykker på grunner hvorfor batteriet begynner å bli tomt, så er det flest prosent på "tlf ikke i bruk". Unødvendig..

Men sony erikssom skulle komme med en ny oppdatering i slutten av sept,sa de i butikken ohg håpet på at det kunne bedre seg da.

har du den pro'en eller vanlige mini'en? jeg har pro og min må lades to tre ganger om dagen,men siden du nevnete oppdateringer så har du nok den mini'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteri kapasiteten er jo elendig...... jeg er skikkelig missfornøyd!!!!

Blir tom for batteri over natta uten at den er i bruk....

Sånn skal det da vel ikke være??

Men jeg synes det er teit når jeg trykker på grunner hvorfor batteriet begynner å bli tomt, så er det flest prosent på "tlf ikke i bruk". Unødvendig..

Men sony erikssom skulle komme med en ny oppdatering i slutten av sept,sa de i butikken ohg håpet på at det kunne bedre seg da.

Her er rådene for å maksimere batteriytelsen:

•Reduser lysstyrken for skjermen.

•Lad telefonen ofte. Batteriet varer lenger hvis du lader det ofte.

•Hvis du er i et område uten dekning, søker telefonen gjentatte ganger etter tilgjengelige nett. Dette bruker strøm. Hvis du ikke kan dra til et område med bedre dekning, bør du slå av telefonen midlertidig.

•Slå av 3G, trådløs Bluetooth™-teknologi og Wi-Fi™-tilkoblingen når du ikke trenger disse funksjonene

Jeg har gjort dette og telefonen min holder i alle fall to dager. Det er nå 1 dag og 17 timer siden den er ladet og den har greit med strøm enda. Men jeg har ikke brukt den supermye da. Litt ringing, nett, applikasjoner og sånt.

I tillegg er det greit å stille inn slik at lyset på skjermen slår seg av fort.

Halvparten av batteribruken min er også telefonen ikke i bruk. Slik er det jo med alle batteri, de tappes hele tiden. Telefonen trenger jo selvsagt strøm bare for å være på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du den pro'en eller vanlige mini'en? jeg har pro og min må lades to tre ganger om dagen,men siden du nevnete oppdateringer så har du nok den mini'en.

Flere ganger om dagen?? Jøye meg, det hørtes utrolig slitsomt ut. Heldigvis holder det rundt 2 dager hos meg i det minste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må man skru på datatrafikk for å komme på internett? Skjønner stadig like lite av min telefon jeg. Kan ringe og sende meldinger, that's it. Jeg får beskjed om at mitt sim-kort ikke er klargjort for internett, hva betyr det?

For å komme på nettet må du enten skru på datatrafikk, eller koble til et trådløst nett. Hvis du skrur på datatrafikk må du betale for å bruke internett, via trådløst hjemmenett er det gratis. Hvis du får beskjed om at simkort ikke er klargjort for internett bør du sjekke med ditt telefonselskap om det ligger noen begrensninger i abonnementet ditt som gjør at du ikke får brukt internett.

Men enda en ting, når man er inne på mobilmarkedet og sånne sider på mobilen for å laste ned apps osv, betaler man for internett selv om man bruker f.eks. hjemmenettet?

Hvis du surfer via trådløst hjemmenett betaler du ikke for internett. Jeg bruker å ha datatrafikk slått av, så er jeg sikker på at jeg ikke betaler noe. Så slår jeg det heller på når jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som får batteriet til å duge normalt her? De siste gangene har det gått ca fem dager fra sist lading, og da lader jeg når det er 20-15% igjen, så den ikke går helt tom når jeg er på farten.. Hadde også problmer med det i begynnelsen, men går knirkefritt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk akkurat det samme svaret som deg i butikken at det kommer en ny oppdatering så hold ut !!!! Og håper det hjelper.

Ellers måtte telefonen sendes inn til Sony Eriksson.

Men da jeg kjøpte den sa hun at batteri kapasiteten var dårlig,men ble bedre etterhver som den ble ladet opp flere ganger x fingra for det da,siden du Anonymbruker nå føler at det funker!!!

Det gjenstår og se......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan får jeg skifta ringtone? Altså, jeg vil ha en vanlig sang, ikke de som ligger inne fra før på Mini'n. Kan jeg overføre musikk fra min spilleliste på pcn? Prøvde å plugge inn kabelen til pc-en inn på tlf men skjedde ingenting jo..

Får du ikke opp noe som helst på telefonen hvis du kobler kabelen mellom pc-en og telefonen? Jeg trykker koble til telefonen og kan da overføre mp3-er fra dataen til mobilens minnekort. Kan også hente ut bildene fra pc-en, trenger ikke noe program for å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...