Gå til innhold

Xperia X10 Mini Pro


Gjest Atanih2

Anbefalte innlegg

Gjest Atanih2

Jeg vet det sikkert er en lignende tråd, men jeg starter ihvertfall denne nå.

Jeg har nettopp kjøpt meg SE Xperia X10 mini pro fra nettbutikken til telenor, så har ikke fysisk fått den enda.

Hva er det jeg kan vente meg av denne? Har hatt Sony Ericsson i mange år nå, er noe som eventuelt er savnet med denne android-telefonen i forhold til hvordan de "gamle" SE-mobilene er? (Den jeg har NÅ er SE w595). Og noe som irriterer meg bittegranne akkurat nå er at Telenor-logoen vises i displayet, ikke store greiene, men er dette mulig å fjerne på Xperia?

Håper på ris og ros fra andre som har denne Xperia-telefonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Enchanted

Har du fått mobilen enda? Jeg har nettopp kjøpt min, og er ganske fornøyd. Nei heldigvis synes ikke telenor-logoen, men jeg har et problem med at touch-skjermen henger seg opp. Noen ganger klikker hele greia og skjermbildet vibrerer på en måte Dessuten fryser den også noen ganger. Har vært innom noen andre forumer og sett på dette, og har sett at dette problemet dukker opp hos noen, men ikke alle. Kan jo kanskje være pga. operativsytemet som er noe "gammelt" Men dette skal visst bli oppdatert i løpet av høsten!

Bluetooth funker ikke, et stort minus, men dette skulle visst også bli gjort noe med under den kommende oppdateringen.

Kameraet er bra, synes jeg. Noen synes at det er litt lite innstillinger, men synes det er nok, da jeg som regel kun bruker det når jeg ikke har med mitt eget digitalkamera.

Jeg synes tastaturet fungerre helt fint og er kjemefornøyd med det. Glad jeg ikke kjøpte uten!

Men en ting som irriterer meg er at det ikke går an å lagre bilder man har fått tilsendt på mms. Håper at dette også blir oppdatert!

Si gjerne hva du mener om tlf når du har fått brukt den litt :) Spennende å høre andres erfaringer, meninger og synspunkter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atanih2

Har du fått mobilen enda? Jeg har nettopp kjøpt min, og er ganske fornøyd. Nei heldigvis synes ikke telenor-logoen, men jeg har et problem med at touch-skjermen henger seg opp. Noen ganger klikker hele greia og skjermbildet vibrerer på en måte Dessuten fryser den også noen ganger. Har vært innom noen andre forumer og sett på dette, og har sett at dette problemet dukker opp hos noen, men ikke alle. Kan jo kanskje være pga. operativsytemet som er noe "gammelt" Men dette skal visst bli oppdatert i løpet av høsten!

Bluetooth funker ikke, et stort minus, men dette skulle visst også bli gjort noe med under den kommende oppdateringen.

Kameraet er bra, synes jeg. Noen synes at det er litt lite innstillinger, men synes det er nok, da jeg som regel kun bruker det når jeg ikke har med mitt eget digitalkamera.

Jeg synes tastaturet fungerre helt fint og er kjemefornøyd med det. Glad jeg ikke kjøpte uten!

Men en ting som irriterer meg er at det ikke går an å lagre bilder man har fått tilsendt på mms. Håper at dette også blir oppdatert!

Si gjerne hva du mener om tlf når du har fått brukt den litt :) Spennende å høre andres erfaringer, meninger og synspunkter :)

Jeg har enda ikke fått den, men satser på å få den enten denne eller tidlig neste uke, da de fikk den på lager i dag!

Jeg skal si ifra når jeg har fått brukt den litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken

Jeg fikk min experia mini i posten sist fredag, og til nå er jeg ganske skuffet!

Bluetoothen virker ikke, det er vanskelig å skrive meldinger, (fordi tastaturet på skjermen er så liten at jeg trykker på flere knapper samtidig..heh) Og når man ringer med noen og skal legge på, så har tastelåsen slått seg på slik at det ikke bare er til å legge på med en gang.. dårlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atanih2

Jeg fikk min experia mini i posten sist fredag, og til nå er jeg ganske skuffet!

Bluetoothen virker ikke, det er vanskelig å skrive meldinger, (fordi tastaturet på skjermen er så liten at jeg trykker på flere knapper samtidig..heh) Og når man ringer med noen og skal legge på, så har tastelåsen slått seg på slik at det ikke bare er til å legge på med en gang.. dårlig!!

Er derfor vi har mini pro, som HAR tastatur ;) Hehe. Håper du blir mer fornøyd etterhvert! Og det med tastelåsen, finnes vel noen instillinger for det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sandbekken

Er derfor vi har mini pro, som HAR tastatur ;) Hehe. Håper du blir mer fornøyd etterhvert! Og det med tastelåsen, finnes vel noen instillinger for det vel?

Sant!! Jeg får prøve meg litt frem :) Håper bluetoothen blir oppdatert snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atanih2

Nå har jeg endelig fått den i posten, og er egentlig ganske fornøyd hittil. Fortsatt et par ting jeg må sette meg inn i, men regner med det går så greit atte :)

En ting jeg lurer på, som jeg håper noen av dere kan noe om.

Når jeg har logget meg inn på Facebook på mobilen (er jo allerede et eget ikon for det), er det noe sted jeg kan logge av da? Betaler jeg for å være på internettet? Jeg blir litt bekymra, siden den oppdaterer seg ikke når jeg ser på pc'en at jeg har fått notifications osv, og jeg har veeeldig lite lyst på en svær regning pga. mobilnettet. Anyone? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandbekken: Jeg syntes også det var vansklig å skrive i begynnelse, men gikk nesten knirkefritt etter en ukes tid :)

Atanih2: Det kommer vel ann på hvilket nettverk du logger deg på. Jeg bruker kun WiFi nettverk, altså trådløse nettverk som en pc kan logge seg på, og ikke telenornettverkting som koster penger.

Ting jeg irreterer meg over/ikke har funnet ut av:

- Får ikke lagret mmsbilder

- Ikke bursdagsegenskap i kalender, slik jeg er vandt med hos SE

- At om jeg sjekker mailen min på telefonen så kommer det alltid som 50 nye mail, selv om jeg har lest de siste 47 på pcen, og om jeg leser de resterende tre kommer de som ulest på pcen.. (Dette har kanskje noe med at jeg ikke har gmail da?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått den i posten, og er egentlig ganske fornøyd hittil. Fortsatt et par ting jeg må sette meg inn i, men regner med det går så greit atte :)

En ting jeg lurer på, som jeg håper noen av dere kan noe om.

Når jeg har logget meg inn på Facebook på mobilen (er jo allerede et eget ikon for det), er det noe sted jeg kan logge av da? Betaler jeg for å være på internettet? Jeg blir litt bekymra, siden den oppdaterer seg ikke når jeg ser på pc'en at jeg har fått notifications osv, og jeg har veeeldig lite lyst på en svær regning pga. mobilnettet. Anyone? :)

Jeg har hatt min i en måneds tid nå er super fornøyd med den, ingen hangups eller noe!

Facebook: Hvis du trykker på den knappen til venstre av de tre kan du velge logg av.

Når du går inn på profil/notifications o.l. kan du trykke på den samme knappen og da står det oppdater. da oppdateres profilen :)

Hvis du er redd for internettkostnader er det ikke noe problem å skru av internett på innstillingene. Jeg pleier å gjøre det for å spare strøm!

Noen andre som sa at tastelåsen skrur seg på når man snakker i telefonen, det gjør ikke min? eneste er at skjermen har en sånn sense funksjon som gjør at skjermen skrur seg av når du har den inntil øret, men for meg tar det maks et sekund etter at jeg har tatt den bort fra øret til skjermen skrur seg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandbekken: Jeg syntes også det var vansklig å skrive i begynnelse, men gikk nesten knirkefritt etter en ukes tid :)

Atanih2: Det kommer vel ann på hvilket nettverk du logger deg på. Jeg bruker kun WiFi nettverk, altså trådløse nettverk som en pc kan logge seg på, og ikke telenornettverkting som koster penger.

Ting jeg irreterer meg over/ikke har funnet ut av:

- Får ikke lagret mmsbilder

- Ikke bursdagsegenskap i kalender, slik jeg er vandt med hos SE

- At om jeg sjekker mailen min på telefonen så kommer det alltid som 50 nye mail, selv om jeg har lest de siste 47 på pcen, og om jeg leser de resterende tre kommer de som ulest på pcen.. (Dette har kanskje noe med at jeg ikke har gmail da?).

Har xperia x10 mini også. Funker utmerket.

Det med mailen din er forsaket av instillinger på de forskjellige epostklientene. Regner med at du ikke bruker webmail siden du har dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med mailen kommer av at du bruker pop (sannsynligvis) i stedet for imap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med mailen kommer av at du bruker pop (sannsynligvis) i stedet for imap.

Ehhh.. En gang til? Hehe, forstod ingenting jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Atanih2

En annen ting... Øverst på, eh, "skrivebordet" eller hva man kan kalle det, kan man dra ned en slags rullegardin, og der står det "Datatrafikk aktivert". Betyr det bare at jeg kan motta sms og anrop osv, eller er dette noe annet?

Jeg prøvdre å deaktivere og så aktivere igjen, da stod det at dette kan ha ekstra kostnader, det kom an på abonnementet jeg har. Og tar det ekstra med strøm? Er veldig keen på å fjerne alt unødvendig som tapper strøm, teit at sånne ting står på fra før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar nok ikke ekstra strøm, men det vil koste deg ekstra dersom du surfer på nettet/bruker applikasjoner som går via mobilnettet.

På nettsidene til Sony Ericsson finner du brukerhåndbok. Der står det tips om hvordan du sparer på strømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et nytt spørsmål.. De siste gangene syntes jeg batteriet går så fort ut, så har sjekket hva som bruker batteriet. Etter "telefon ikke i bruk" finner jeg "celle-standby", er det noen som vet hva dette er, etter hvordan jeg får det til å ta mindre strøm?

Og.. skjønner ikke helt at om man lader ofte holder batteriet lenger, for før skulle man jo gjerne lade helt ut og helt opp..

Takker og bukker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sandbekken

Jeg lurer litt på hvor man kan få en tegnforklaring..

det er flere tegn som vises oppe i skjermen min: et som har to piler i hver sin rettning, så er det to firkanter med et 30 tall inni, et ligner på facebook F'en med en hake på og et har en pil som peker ned mot en strek.

Jeg fatter ikke hva de betyr!! :grine:

Ps: skrivingen går bedre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min experia mini i posten sist fredag, og til nå er jeg ganske skuffet!

Bluetoothen virker ikke, det er vanskelig å skrive meldinger, (fordi tastaturet på skjermen er så liten at jeg trykker på flere knapper samtidig..heh) Og når man ringer med noen og skal legge på, så har tastelåsen slått seg på slik at det ikke bare er til å legge på med en gang.. dårlig!!

Akkuart det med å legge på etter å snakket eller prøvd å ringe noen er et mareritt.... Om jeg skal ringe noen og så kommer telefonsvareren og jeg skal legge på da bare er skjermen svart, jeg trykker som en gal på alt for å få lagt på... og alt blir spilt inn på svareren til den jeg ringer.. hehe... litt flaut.. men men... og når man sender meldinger og man motatter en lang meld fra en annen så er det litt vanskelig å lese hele syns jeg.. men det går som regel. men bare litt problematisk. men man overlever det.. ellers syns jeg alt mobilen er grei.. har alltid hatt nokia men da jeg skulle kjøpe meg ny falt jeg for denne mest pga tastaturer som man kunne dytte ut.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atanih2

Akkuart det med å legge på etter å snakket eller prøvd å ringe noen er et mareritt.... Om jeg skal ringe noen og så kommer telefonsvareren og jeg skal legge på da bare er skjermen svart, jeg trykker som en gal på alt for å få lagt på

Jeg har sett at flere har dette problemet med at de ikke får lagt på, for min del går det ganske greit. Når jeg skal legge på, bare trykker jeg en gang på skjermen, så kommer den røde leggepå-telefonen opp, og trykker bare på den. Har ihvertfall ikke merket noe tull med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enchanted

En annen ting... Øverst på, eh, "skrivebordet" eller hva man kan kalle det, kan man dra ned en slags rullegardin, og der står det "Datatrafikk aktivert". Betyr det bare at jeg kan motta sms og anrop osv, eller er dette noe annet?

Jeg prøvdre å deaktivere og så aktivere igjen, da stod det at dette kan ha ekstra kostnader, det kom an på abonnementet jeg har. Og tar det ekstra med strøm? Er veldig keen på å fjerne alt unødvendig som tapper strøm, teit at sånne ting står på fra før :P

Jeg har deaktivert min og har den aldri på, kan likevel motta og sende både sms og anrop så det er ikke noe problem :)

Har blitt litt vant til telefonen etter et par ukers bruk og nå synes jeg den er fin. Fortsatt ting som irriterer, men prøver å ikke tenke på det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...