Gå til innhold

Xperia X10 Mini Pro


Gjest Atanih2

Anbefalte innlegg

Gjest Emo Fisk

Er det bare jeg som har problemer med netttilkoblingen på mini? Jeg kan helt fint bruke nettleseren, men om jeg prøver å bruke noen av sidene den egentlig har lagt inn i menyen, som facebook og gmail, så får jeg alltid feil under tilkobling. None som har hatt samme problemet og som vet hvordan jeg kan løse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Atanih2

Jeg har ikke problemer med min MiniPro :)

Men, når det gjelder GPS'en:

1. Hvor går jeg inn for å skrive min posisjon?

2. Når man skal finne frem til et sted, går det ikke an å skrive inn koordinatene? Bare det stedet man skal? Jeg får det ihvertfall ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall

Bare en liten kommentar til det der GPS greiene, i følge han på denne bloggen går det an å laste ned kart til android telefoner (og jeg går utifra det gjelder denne også?), med applikasjonen han nevner.

Hvorfor iallverden skulle man det? Jo, både i marka og i byn er det visse fordeler med å kunne klare seg uten konstant datatrafikk over mobilnette. I marka har du i visse tilfeller rett og slett ikke mobildekning (prøv å bruke google maps uten det), men selv om man er i byn er det ulemper, nemlig: Kostnader! Klarer man å sette opp disse greiene her, har man en GPS som virker mye likt en vanlig GPS, selv om man skrur av a-GPS på mobilen.

Dama får snart en Xperia X10 Mini Pro i posten, kommer sannsynligvis neste uke. Skal se om jeg får låne den, og fikle litt.. ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en anmeldelse jeg leste, stod det at de hadde mobilen uten å lade den i 4 dager. Jeg klarer max 2. Og som sagt i mitt forrige innlegg, det er ikke mye jeg har brukt den til nå. Noen meldinger, et par samtaler, og ellers litt trykking og kikking av kjedsomhet.

Flere som må lade ofte? Hvis ikke - Hva har dere gjort for å redusere at batteriet blir så fort tomt? Noe spesielt dere har gått inn på osv?

Føler det variere veldig hos meg, hvor ofte jeg må lade (med samme bruk av telefonen ca), fra en gang i døgnet i perioder, og noen litt lengre perioder. Nå er det 27% batteri igjen, og det er 5 dager og 23 siden sist den var koblet til lader. Mobilen er lite brukt, og kun til sms, massse vekkeklokker med slumring og korte samtaler og noe kamerabruk siden sist lading :) Til spørsmålet ditt, har vel bare redusert skjermlysstyrken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nettopp på samtalespesifikasjonen min og der står det at jeg har sms-kvittering, 0,33 kr per melding jeg sender. Noen som vet hvor på telefonen jeg slår av dette? Jeg klarer ikke å finne det..

Fant det :gjeiper: Hvis flere lurer så ligger det på innstillinger - sony ericsson - Meldinger - trykk på leveringsrapport.

Husk at dette var noe jeg ikke hadde stilt inn selv, kanskje flere får en overraskelse når de får regning...

Endret av Rosa Pute
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke veldig imponet over batteri kapasiteten.

Lader hver natt,sender sms og noen telefoner i løpet av dagen. Eller titter jeg innom facebook,sine oppdateringer.

Og batteriet går ned bare den ligger og ikke blir brukt så ser jeg det synker.

Hva skrur dere av for å beholde mere av batteri kapasiteten???

Ha på trådølst nettverk tar d mye strøm??? synes det er dumt å måtte slå det på her hjemme hver gang du skal innom nettet.

Det står 3g på høyre side av skjer men tar dette strøm?? og hvordagn skrur man det av??

Jeg har på datatrafikkøverst til venstre på skjermen,hva er dette?? og tar det strøm??

Har justert ned lys styrken nå,se om det hjelper da.......

Takker for tips,jeg er ikke helt inni denne telefonen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Atanih2

Jeg har nå begynt å få en melding på skjermen min, hvor de spør om jeg vil registrere telefonen min ved å sende en melding.

Flere som har gjort det, eller liksom vet hva det er for noe?

Siden den meldinga har kommet opptil flere ganger allerede, regner jeg med at det ikke tar slutt før jeg har trykket "ok"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Sliter fortsatt med min x10 min jeg. Får ikke til å sende mms, hvordan gjør jeg det? Må jeg registrere meg noe sted?

Og hvordan får jeg registrert gmail og facebook? Jeg får bare en feilmelding at mitt sim-kort ikke er klargjort for internett-tjenester :klø: Har sendt mail til Sony Ericsson, men de svarer jo ikke.. Jeg har også vært innom en butikk men til og med han gutten som jobba der skjønte ikke telefonen min, så det er ikke bare jeg som er blond assa. Er det noen som vet hvordan jeg får over bilder fra telefonen til pc-en? Jeg får jo ikke kommet meg på internett, og det skjer seriøst ingenting når jeg plugger i den kabelen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nettopp på samtalespesifikasjonen min og der står det at jeg har sms-kvittering, 0,33 kr per melding jeg sender. Noen som vet hvor på telefonen jeg slår av dette? Jeg klarer ikke å finne det..

Fant det :gjeiper: Hvis flere lurer så ligger det på innstillinger - sony ericsson - Meldinger - trykk på leveringsrapport.

Husk at dette var noe jeg ikke hadde stilt inn selv, kanskje flere får en overraskelse når de får regning...

Ja..der gikk jeg på en smell og :opplyser:

Har heletiden før måttet velge leveringsrapport på mobilene mine, men..ikke denna gangen!! Tenkte ikke over at det kunne stå på engang.

Så vær obs folkens :mobil:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atanih2

Er det noen som vet hvordan jeg får over bilder fra telefonen til pc-en? Jeg får jo ikke kommet meg på internett, og det skjer seriøst ingenting når jeg plugger i den kabelen..

Dette hadde jeg også problemer med en stund, helt til jeg fant ut at jeg måtte laste ned PC Companion på pc'en min. Prøv å last det ned, så tror jeg det skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atanih2

Også enda en ting fra meg (kommer stadig noe nytt :fnise: ), Hvordan sletter jeg disse demo-spilla på mobilen? Som RollerCoaster og GoldRush eller hva det nå heter... Jeg prøvde å gjøre som det står i manualen på selve telefonen, gå inn på applikasjoner - Installert innhold - Applikasjonen det gjelder, og så av-installere, men dette er jo ikke et valg engang på disse spilla. Jeg har ikke særlig lyst å ha dem der, for jeg kommer aldri til å spille det.

Applikasjoner jeg har lastet ned selv derimot, får jeg lett fjernet ved å bare trykke på "endre ikoner", også står det et kryss i hjørnet av ikonet som gjør at jeg kan slette det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Applestore

Hvordan er tastaturet å trykke på? Jeg syns tastene virket litt harde (har bare kjent på de i butikken). Jeg har forholdsvis lange negler, og trur kanskje at det kan bli et problem med de?

Jeg har nå satio, og syns den er litt stor, og ønsker meg en som er mindre (i høyde), og syns proen er mega kul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Atanih2

Hvor langt er veeeldig langt da? :P (jeg prøver å finner grunner for å IKKE kjøpe en..)

Vel, jeg har sånn middels lange, de stikker litt ut etter huden på en måte, og for meg går det helt fint! Kunne sikkert klart det greit med lengre også. Men jeg synes tastaturet på denne telefonen er helt fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvordan jeg får over bilder fra telefonen til pc-en? Jeg får jo ikke kommet meg på internett, og det skjer seriøst ingenting når jeg plugger i den kabelen..

Hos meg fulgte det med en minnekortleser, så om man setter inn minnekortet i denne kan man overføre bildene enkelt til pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violently Happy

Jeg har hatt en SE M600i før. Kjøpte den i 2006. Den var da uten kamera og video, men hadde qwertytastatur, Office (word, pdf og et eller annet annet noe), bluetooth, irfrared og var generelt en blokk av en mobil (107 x 57 x 15mm). Kjøpte min Xperia X10 Mini Pro på lørdag og fikk den igår. Kjempefornøyd jeg. :) Lett å skrive på tastaturet. Enkel å bruke synes jeg og, og så liker jeg utformingen og alt egentlig. Hadde like stor skjerm på min gamle og synes det er helt greit.

Hvordan er skjermen på deres mobiler?

Jeg pleier alltid å bruke sånn displayfilm som man kan få kjøpt hos Clas-Olsson(?). På den gamle mobilen min er displayet like fint som for 4 år siden. Ikke én ripe.

3G er når du har dataroaming skrudd på.

Det er samme som wap på andre telefoner, internett og slikt.

Det koster penger å bruke.

Det kan du skru av på:

Instillinger

Trådløse nett

Mobile nettverk

Hak vekk Dataroaming.

På min lyser det 3G, men på innstillinger er dataroaming haket av. Datatrafikk står derimot haket på. Koster dét noe når man ikke bruker internett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på, håper noen fortsatt er aktive i tråden.

Min xperia x10 mini pro er ikke mange timer gammel, men jeg liker den veldig godt så langt! Har noen spørsmål, da brukermanualen som fulgte med ikke er spesielt god;

- Er det flere som opplever at bakgrunnslyset på tastaturet ikke lyser? På min virker det å være tilfeldig når det kommer opp, og gjerne varer det ikke mer enn et par sekunder om gangen

- Hva betyr disse to symbolene;

1. Helt øverst til venstre (over meldinger) er det en sirkel med en pil som peker nedover og en rød x oppå

2. Ved siden av batterisymbolet er det et symbol lignende slik man finner på dataen for nettverksstyrke, bare at det står en R over.

Hvordan slår jeg disse av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...