Gå til innhold

Xperia X10 Mini Pro


Gjest Atanih2

Anbefalte innlegg

Gjest Sandbekken

Nå fant jeg ut av de tegnene! Dro ned den rullegardinen noen her snakka om og deaktiverte og skrudde av allslags greier :P

Et problem til:

Jeg så på den spesifiserte regningen min, og så at jeg må betale rundt 200kr for gps bruk! What? jeg va ikke å kikka på den ene appen som lå på telefonen fra før, også må jeg ut med 200kr?! Wow.. Nå tør jeg nesten ikke trykke på noe :P

Endret av Sandbekken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Atanih2

Det står hele tiden 3G øverst på skjermen, tar denne ekstra strøm/internettkostnader, eller er den bare der for å vise den bare er der, liksom? :P

Har ikke funnet noen sted man eventuelt kan skru den av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3G er når du har dataroaming skrudd på.

Det er samme som wap på andre telefoner, internett og slikt.

Det koster penger å bruke.

Det kan du skru av på:

Instillinger

Trådløse nett

Mobile nettverk

Hak vekk Dataroaming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lada mobilen min i natt, men i ettermiddag kom det opp melding om dårlig batteri og at jeg måtte lade.. Greit nok, men dette var litt mistenksomt, i og med at jeg ikke har gjort så mye med den i dag: noen sms, en samtale, et lite video-opptak og et par bilder. Jeg så på hva batteriforbruket hadde bestått av, og da var det det vanlige (stand by, skjerm og signal-greier), men i tilegg hadde batteriet brukt endel på Android.

Huh? :klø: Veit jeg har en android-tlf altså, men... hva kommer dette seg av? Hva kunne jeg gjort som brukte så masse android-strøm? Har stengt av all datatrafikk og ikke vært inne på market.. er ikke på internett med den, ikke på roaming. Hva som går under android, egentlig?

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Atanih2

Jeg lada mobilen min i natt, men i ettermiddag kom det opp melding om dårlig batteri og at jeg måtte lade.. Greit nok, men dette var litt mistenksomt, i og med at jeg ikke har gjort så mye med den i dag: noen sms, en samtale, et lite video-opptak og et par bilder. Jeg så på hva batteriforbruket hadde bestått av, og da var det det vanlige (stand by, skjerm og signal-greier), men i tilegg hadde batteriet brukt endel på Android.

Huh? :klø: Veit jeg har en android-tlf altså, men... hva kommer dette seg av? Hva kunne jeg gjort som brukte så masse android-strøm? Har stengt av all datatrafikk og ikke vært inne på market.. er ikke på internett med den, ikke på roaming. Hva som går under android, egentlig?

Gikk det ikke an å trykke der det stod Android, også kommer du opp til en meny som har med det å gjøre? Jeg tror ikke jeg har lagt merke til denne beskjeden, skal sjekke neste gang det begynner å bli tomt... Men er enig i at batteriet går ganske fort. Jeg har i tillegg skrudd ned lysstyrken på skjermen, men nå er den under halvveis, jeg har for det meste bare sendt meldinger, et par samtaler som ikke varte så veldig lenge, litt innom facebook (på hjemmenettet)... Synes batteriet på den forrige SE'en jeg hadde var myye bedre! Tok jo sikkert i gjennomsnitt en uke før jeg ladet den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er skjermen på deres mobiler?

Jeg har kanskje hatt min mobil i 2 uker og skjermen er allerede ripete, samt at det er andre merker som ikke går bort. Jeg synes dette er veldig rart, da den alltid oppbevares i egen veske og ikke er så mye i bruk.

Jeg hadde leste tester på forhånd som sa at skjermen kunne ripe, men at det skulle være så ille hadde jeg aldri trodd. Tror sånn sett at dette er den dårligste mobilen jeg har hatt, og det er en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atanih2

Hvordan er skjermen på deres mobiler?

Jeg har kanskje hatt min mobil i 2 uker og skjermen er allerede ripete, samt at det er andre merker som ikke går bort. Jeg synes dette er veldig rart, da den alltid oppbevares i egen veske og ikke er så mye i bruk.

Jeg hadde leste tester på forhånd som sa at skjermen kunne ripe, men at det skulle være så ille hadde jeg aldri trodd. Tror sånn sett at dette er den dårligste mobilen jeg har hatt, og det er en del.

Min har null riper, eneste er at det har kommet et lite hakk på toppen av selve mobilen fordi jeg har vært klumsete og mista den i golvet en gang :tristbla:

Endret av Atanih2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min eske fulgte det med en skjermbeskytter man klistrer utenpå skjermen så den ikke skal bli ripete. Plastikkbeskytteren blir selvfølgelig ripete, men den er lett å bytte ut.

Så selve skjermen min er like fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster meg på tråden, håper noen fortsatt er her inne ;O)

Er det slik at om man har datatrafikk på så bruker man mobilnettet og det koster penger? Men hvis man slår av dette, men istedenfor bruker WiFi så koster det ikke noe ekstra, men man kan gjøre det samme så lenge WiFi nett er tilgjengelig?

Koster det noe å bruke disse Aps'ene? Er de trygge å bruke? Virus, eller info fra tlf blir tilgjengelig for andre? Må man være på nett for å bruke dem?

Hatt tlf en uke, ingen problemer enda, men ikke fått noen faktura enda, kanskje jeg blir skræmt da ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datatrafikk koster penger etter hvor mange kb du bruker, og det varierer da fra selskap til selskap.

Wifi er gratis.

Og apsene koster ikke mer enn det koster for kb/t du bruker når du for eksempel surfer nettet. Men ikke alle apsene er internettbaserte heller...så kommer jo ann på =)

Om de er sikre eller ikke varierer vel strengt tatt det også.

Akkurat som med pc, ikke alt man laster ned er trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atanih2

På en anmeldelse jeg leste, stod det at de hadde mobilen uten å lade den i 4 dager. Jeg klarer max 2. Og som sagt i mitt forrige innlegg, det er ikke mye jeg har brukt den til nå. Noen meldinger, et par samtaler, og ellers litt trykking og kikking av kjedsomhet.

Flere som må lade ofte? Hvis ikke - Hva har dere gjort for å redusere at batteriet blir så fort tomt? Noe spesielt dere har gått inn på osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..jeg lader hver eneste dag =D

Men så har jeg på messenger og slikt når jeg er ute også, så det sluker mye strøm.

Er skuffa over batteriet på den greia..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Håper noen kan hjelpe meg.. Jeg fikk min sony ericsson x10 mini idag og skjønner ingenting. Er nemlig blond jeg! For det første, hvordan får jeg overført alle telefonnr mine til den nye tlf? Jeg prøvde å gå inn på hjeemmesida til sony ericsson og registrere meg for å synkronisere telefonen, men da skjedde det ingenting. Jeg har samme sim-kort som tidligere. Og internett er på av en eller annen grunn, hvordan får jeg skrudd av det? Og hvordan får jeg lastet ned ny ringetone? Det her var ikke lett for oss blonde piker altså.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atanih2

Håper noen kan hjelpe meg.. Jeg fikk min sony ericsson x10 mini idag og skjønner ingenting. Er nemlig blond jeg! For det første, hvordan får jeg overført alle telefonnr mine til den nye tlf? Jeg prøvde å gå inn på hjeemmesida til sony ericsson og registrere meg for å synkronisere telefonen, men da skjedde det ingenting. Jeg har samme sim-kort som tidligere. Og internett er på av en eller annen grunn, hvordan får jeg skrudd av det? Og hvordan får jeg lastet ned ny ringetone? Det her var ikke lett for oss blonde piker altså.. :klø:

For å få overført tlf.nr. fra den gamle mobilen til den nye, må du passe på at alle nummerene du trenger er lagret på simkortet. Da må du først gå på den gamle telefonen, og finne det på kontaktinnstillinger, eller noe.

For å skru av internett regner jeg med du bare går inn på "innstillinger" - "Trådløse nett" - "Trådløst nett, slå av/på".

For å laste ned ringetone, regner jeg bare med at du går på "marked" eller noe lignende, søker på den sangen du vil ha, også laste den ned...? Selv har jeg bare lagt inn en sang jeg hadde på pcen. Var litt stress i starten siden programmet til mobilen ikke ville åpne seg, men så fant jeg ut at jeg i tillegg til cden måtte laste ned noe som heter "PC Companion" (tror jeg det het) fra nettet. Da funket det fint, og alle mappene som trengs til mobilen åpnet seg, som bilder, videoer, musikk osv..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carleigh-Ann

For å få overført tlf.nr. fra den gamle mobilen til den nye, må du passe på at alle nummerene du trenger er lagret på simkortet. Da må du først gå på den gamle telefonen, og finne det på kontaktinnstillinger, eller noe.

For å skru av internett regner jeg med du bare går inn på "innstillinger" - "Trådløse nett" - "Trådløst nett, slå av/på".

For å laste ned ringetone, regner jeg bare med at du går på "marked" eller noe lignende, søker på den sangen du vil ha, også laste den ned...? Selv har jeg bare lagt inn en sang jeg hadde på pcen. Var litt stress i starten siden programmet til mobilen ikke ville åpne seg, men så fant jeg ut at jeg i tillegg til cden måtte laste ned noe som heter "PC Companion" (tror jeg det het) fra nettet. Da funket det fint, og alle mappene som trengs til mobilen åpnet seg, som bilder, videoer, musikk osv..

:)

Takk for svar! Jeg fikk lagra alle tlf-nr på den gamle tlf på sim-kortet, men det skjer likevel ingenting med den nye tlf.. Har prøvd å gå inn på hjemmesiden til sony ericsson igjen for å overføre all info men det skjer stadig ingenting. jaja, jeg får sette meg ned og skrive ned alle tlf-nr for hånd da, og legge de inn en etter en.. kommer til å ta en evighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Takk for svar! Jeg fikk lagra alle tlf-nr på den gamle tlf på sim-kortet, men det skjer likevel ingenting med den nye tlf.. Har prøvd å gå inn på hjemmesiden til sony ericsson igjen for å overføre all info men det skjer stadig ingenting. jaja, jeg får sette meg ned og skrive ned alle tlf-nr for hånd da, og legge de inn en etter en.. kommer til å ta en evighet!

Never mind, jeg klarte det! Var en innstilling på kontakter som het overfør fra sim-kort eller noe. Endelig klarte jeg det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atanih2

Regner med det er flere her enn meg som har problemer med bluetooth?

Jeg så at det skulle komme en oppdatering fra Sony Ericsson om det i høst. Må man sørge for at dette skjer selv, eller er det noe SE kan styre, så mobilen blir oppdatert automatisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...