Gå til innhold

dreias nye liv

dreia

Anbefalte innlegg

Eg ønsker meg kjøreferdigheter i bursdagsgave. Gjerne på forskudd, slik at eg får flytta bilen vår. Nå står den nemlig bom fast i brøytekanten i oppkjørsla. Eg var visst litt veeeeel optimistisk i stad. :roll: Det kjedeligaste med det heile, er at me ikkje kom oss på babytreffet me var på veg til. :sur: Heldigvis står ikkje bilen i vegen for nokon andre.

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

Eg ønsker meg kjøreferdigheter i bursdagsgave. Gjerne på forskudd, slik at eg får flytta bilen vår. Nå står den nemlig bom fast i brøytekanten i oppkjørsla. Eg var visst litt veeeeel optimistisk i stad. :roll: Det kjedeligaste med det heile, er at me ikkje kom oss på babytreffet me var på veg til. :sur: Heldigvis står ikkje bilen i vegen for nokon andre.

Hvor kommer du fra igjen sa du? :fnise:

Kjedelig at dere ikke kom dere på babytreff da! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med bil som setter seg fast :( Håper dere har fått den ut av brøytekanten igjen nå da :) Synd at dere misset barseltreffet også da...

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer du fra igjen sa du? :fnise:

Kjedelig at dere ikke kom dere på babytreff da! :(

:rodme:

Til mitt forsvar så har alltid pappa eller mannen fiksa slikt for meg. Eller - er det egentlig eit forsvar? Eg suuuuug på å kjøra. Rart at eg i det heile tatt fekk lappen. Men nå kjørte eg jo opp på sommarstid, då... :ler:

Jaja, eg er då i det minste forsiktig bak rattet. Eg kjører forsvarlig. :jepp: (Når eg kjem meg ut på vegen, that is. :tunge1: )

Kjedelig med bil som setter seg fast :( Håper dere har fått den ut av brøytekanten igjen nå da :) Synd at dere misset barseltreffet også da...

Ha en fin dag :klemmer:

Mannen fiksa det med ein gong han kom tilbake frå jobb. Ikkje var han særlig irritert på meg heller. *puh* Og etterpå måka han oppkjørsla, så nå er det berre å kjøra i veg. :tommelsmil:

Berre så typisk at eg omtrent aldri er ute med bilen på dagtid, og når eg for ein gongs skyld skulle noko, var det kjempebrøytekant som hadde komme etter at mannen drog om morgonen. :roll:

Det blir vel anledning til nytt babytreff om ikkje så lenge, håpar eg. :jepp:

Du måtte jo bare spør naboen om å dra deg løs ;)

Det turte eg ikkje. "Hei, her er eg som er så udugelig sjåfør. Kan du hjelpa meg?" :fnise: Eg synst det var flaut nok at bilen stod slik at alle kunne sjå han. :sjenert:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medfølelse fra en annen forsvarlig sjåfør ;) Heldigvis har vi garasje og en vaktmester som brøyter :tommel:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønnsaker er kutta opp, dipp er blanda, pai med skogsbær og vaniljekrem står i ovnen og sviskene putrar på komfyren. Snart klar for babytreff her hos oss. :nigo:

Gjett om eg har vatn i munnen, då. :sikle:

Det er ikkje meininga å legga noka høg list mtp servering på babytreff, eg berre hadde så lyst på både det eine og det andre, og såg på dette som ein god anledning. :fnise: Og ja, babyane må jo også få noko godt. Eg hadde ikkje akkurat tenkt å stappa innpå sviskene sjølv, så det håpar eg dei vil ta seg av. :ler:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medfølelse fra en annen forsvarlig sjåfør ;) Heldigvis har vi garasje og en vaktmester som brøyter :tommel:

Heldig, du. ;)

Eg har heldigvis ein mann som måkar. Men denne gongen drog han før Trondheim bydrift kom seg hit. Typisk! :sur:

Men iallfall godt bilen ikkje var vanskelig å flytta eller tok skade. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Så koselig med babytreff! :nigo: Det er jammen meg gøy! Og så snill du er som lager godis til babyene også - det har jeg ikke tenkt på ;) Vi var også på babytreff i dag. SÅ herlig å komme til ferdig lunch :)

Ha en fin fredagskveld snupp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig meny på babytreffet :sikle:

Ha en fin helg :klemmer:

Og det er rester igjen også. :lur:

:spise:

God helg! :klem:

Så koselig med babytreff! :nigo: Det er jammen meg gøy! Og så snill du er som lager godis til babyene også - det har jeg ikke tenkt på ;) Vi var også på babytreff i dag. SÅ herlig å komme til ferdig lunch :)

Ha en fin fredagskveld snupp!

Det er kjempekoselig, både for mor og barn. :jepp:

Godis til babyane er ikkje så dumt. Kjekt å inspirera og bli inspirert. :nigo:

God fredag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det altfor lenge siden jeg har lest! Men nå plukker jeg deg opp igjen på mine innlegg, ihvertfall.

Litt godt å høre at det er flere enn meg som er noe pinglete og uerfaren på kjøring. ;)

Babytreffmaten høres fortreffelig ut! Ingen problemer med å tro at det var hyggelig! Og så lurt å lage noe til babyene også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det altfor lenge siden jeg har lest! Men nå plukker jeg deg opp igjen på mine innlegg, ihvertfall.

Litt godt å høre at det er flere enn meg som er noe pinglete og uerfaren på kjøring. ;)

Babytreffmaten høres fortreffelig ut! Ingen problemer med å tro at det var hyggelig! Og så lurt å lage noe til babyene også! :jepp:

Velkommen tilbake! :goodbye:

Det er lenge sidan eg har skrive noko særlig også, så du har neppe gått glipp av stort. :ler:

Det er rett og slett litt flaut. Eg har hatt lappen i over 10 år nå, men likevel burde eg ha vore flinkare til å kjøra. Og parkering kan eg IALLFALL ikkje. :daane: (Men der eg kjem frå, og der eg kjørte opp, var ikkje akkurat dei beste plassane til å læra seg slikt. :fnise: )

Me har nå begynt å merka ein liten ulempe med babygodisen. Eg trur dette må ha vore dagens FEMTE bæsjebleie som nettopp blei bytta. :hoho: Han slit iallfall ikkje med forstoppelse. :ler:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur eg har fått separasjonsangst. :daane: Me har hatt nokre tøybleiefri månader (me har vel helst gitt opp heile prosjekt tøybleier), og eg prøver å få meg sjølv til å selga bleiene, men klarar liksom ikkje heeeiiilt å kvitta meg med dei. :sjenert: Eg skal prøva å skjerpa meg, elles endar eg vel opp i program à la "Ekstreme samlere" med tida. Eg har iallfall tendensane. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første morsdag! :hoppendeglad:

Dagen starta med ei uvanlig god natt. Etter ein kveld der pjokken vakna omtrent kvar halvtime, fekk han mat då me la oss, så åt han ein gong i natt av ein heilt sprengt, lekkande pupp. Neste måltid måtte eg vekka han for, for då klarte ikkje pupp 2 å halda ut meir, og så sov me til kl. 9. :sove::strix:

Då eg stod opp, venta det eit koselig morsdagskort og ei kokebok for barn, med både middags-, dessert- og bakeoppskrifter i. Gleder meg til eg og pjokken kan laga mat saman på kjøkkenet om nokre år. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Koselig med morsdag! :)

Hva gjorde at det ble tøybleiestopp?

:Nikke:

Tja... Me, og særlig mannen, synst vel det blei ekstra styr med tøybleiene og synst heller ikkje at dei heldt like tett som eingangsbleiene. Og etter at pjokken vaks ut av dei minste bleiene, hadde me berre 8 bleier igjen som passa, og 4 av dei likte me ikkje. Det fungerer jo ikkje med berre 4 bleier, så då var det å ta pause/gi seg med prosjektet, eller kjøpa fleire. Og sidan me ikkje synst dei held like godt, er det jo dumt å kjøpa fleire. :gjeiper: Dessutan ser eg for meg at barnehagar ikkje ser så veeeeldig positivt på tøybleier, så dumt å setja i gong med det igjen nå om me uansett må gi oss med det i august. :vetikke:

De bruker fremdeles tøybleier på lillemannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker det ennå - bruker litt papir i ferier på besøk til andre, og innimellom om han er veldig sår - da virker det litt bedre med papir. Det er jo en del mer styr, mannen er litt mindre motivert enn meg. Slik vi har erfart det, er det så godt som aldri lekkasjer med tøy, aot med papir - kommer vel litt ann på typen og babyens mage! ;)

Jeg hadde ikke orket hadde jeg ikke vært motivert - bare følt det som et ork. Vår barnehage har vært veldig greie - men det vet en jo ikke, så skjønner at dere ikke vil investere masse i nytt.

Det var jo noe dyrere å ha tøybleier enn jeg trodde, for vi ville jo ikke bare bruke brettebleier, men lommebleier og slikt. Satser på at vi får flere barn så får vi mer igjen for bleiene :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seperasjonsangst for å kvitte seg med tøybleiene ja :fnise: Du får sagt det du ;)

Gratulerer med din første morsdag :hjerte: Herlig med en god natt søvn da :)

Håper dagen har vært fin :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...