Gå til innhold

dreias nye liv


dreia

Anbefalte innlegg

Vi bruker det ennå - bruker litt papir i ferier på besøk til andre, og innimellom om han er veldig sår - da virker det litt bedre med papir. Det er jo en del mer styr, mannen er litt mindre motivert enn meg. Slik vi har erfart det, er det så godt som aldri lekkasjer med tøy, aot med papir - kommer vel litt ann på typen og babyens mage! ;)

Jeg hadde ikke orket hadde jeg ikke vært motivert - bare følt det som et ork. Vår barnehage har vært veldig greie - men det vet en jo ikke, så skjønner at dere ikke vil investere masse i nytt.

Det var jo noe dyrere å ha tøybleier enn jeg trodde, for vi ville jo ikke bare bruke brettebleier, men lommebleier og slikt. Satser på at vi får flere barn så får vi mer igjen for bleiene :).

:fnise: Tøybleier treng ikkje nødvendigvis vera så billig løysing. Iallfall om ein blir frista av alle dei stilige lomme- og alt-i-eitt-bleiene.

Me opplevde litt lekkasjer, men først og fremst var det det at dei ikkje heldt like lenge. Me måtte byta oftare enn med eingangs, og turte aldri å ha tøybleie på då me skulle ut. Og med mange nok innlegg blei det jo ein kjeeeeempebleiestump, og det såg berre ubehagelig ut. :forvirret:

Seperasjonsangst for å kvitte seg med tøybleiene ja :fnise: Du får sagt det du ;)

Gratulerer med din første morsdag :hjerte: Herlig med en god natt søvn da :)

Håper dagen har vært fin :klemmer:

Herlig med morsdag. Håpar du har ein god grunn til å feira morsdag neste år. :pls:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her blir Valentine's "feira" med middag kvar for oss. Eg prioriterer trening framfor amerikanisert feiring.

Men det var nå god middag i det minste. Takk til Tine, som lagar god halvgrov pizzabotn, slik at folk som meg kan laga "heimelaga" pizza på ein mandag. :sikle:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er vi som ikke tar valentinsdagen så høytidelig ;)

Suverent med ferdig pizzabunn da :tommelsmil:

Ha en fin trening :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Sier det samme - godt det ikke bare er vi som ikke feirer Valentine's ;) Lillegutt feira da med å ta "kjæresten" med på kafé :fnise:

Kos deg på trening! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det pizzarester fra i går ;) og kjære er på jobb.. Valentine´s hva er det :klo: Vi kan da være romantisk og sette pris på hverandre så mange andre dager ila året :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Valentines! :strix:

Ikke det at man skal amerikanisere det, men synes det er en ypperlig anledning til å huske og fortelle til de man er glad i, at man nettopp er det :)

At det skal kjøpes noe i hytt og pine er ikke noe jeg er for, men at man kan gå ut og spise en romantisk middag, jeg synes det er fint jeg :jepp:

Altså, man må jo huske på hverandre resten av året også da.

Tøybleier ja... :sjenert:

Jeg hiver på henne en i ny og ne, og synes som du, de blir litt stoooore... Ser da jammen ikke godt ut?? :vetikke:

...jeg er fristet til å oppgi hele prosjektet... Og er glad jeg kjøpte alle bleiene brukt....

Pappbleiene er jo tørrere og nettere, og jeg synes ikke jeg ser noe problemer på henne fra de? Men ja, det blir mer søppel og det er nok bedre for disse små med naturmaterialer inntil kroppen kontra plast..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er rart med de tøybleiene, altså. Vi elsker dem, og synes alltid de blir krøll og lekkasjer i de periodene vi må bruke engangs. :ler: (Dvs på ferie, på hytta (uten innlagt vann) osv.) Men det må jo funke for at det skal være noe vits i. Skjønner dog godt ambivalensen rundt å selge dem - jeg har solgt noen veldig få bleier, og det var fordi de overhodet ikke passet til lillejenta. Alt det andre ligger sirlig nedpakket i sånne vakumposer. :ler:

Mandagspizza hørtes bra ut! :tommelsmil: Det fikk jeg i grunnen lyst på... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Godt det ikke bare er vi som ikke tar valentinsdagen så høytidelig ;)

Suverent med ferdig pizzabunn da :tommelsmil:

Ha en fin trening :klemmer:

Ferdig pizzabotn er veldig kjekt for oss som ikkje er venner med gjæren. :tunge1:

Sier det samme - godt det ikke bare er vi som ikke feirer Valentine's ;) Lillegutt feira da med å ta "kjæresten" med på kafé :fnise:

Kos deg på trening! :hoppe:

Han startar tidlig med dei amerikanske tradisjonane, forstår eg. :ler: Men, what's a storsjarmør to do? ;)

Her var det pizzarester fra i går ;) og kjære er på jobb.. Valentine´s hva er det :klo: Vi kan da være romantisk og sette pris på hverandre så mange andre dager ila året :Nikke:

Eg synst det er mykje meir romantisk å setja pris på kvarandre på ein kvardag enn påtvungen romantikk på ein utvalgt dag. :Nikke:

Jeg elsker Valentines! :strix:

Ikke det at man skal amerikanisere det, men synes det er en ypperlig anledning til å huske og fortelle til de man er glad i, at man nettopp er det :)

At det skal kjøpes noe i hytt og pine er ikke noe jeg er for, men at man kan gå ut og spise en romantisk middag, jeg synes det er fint jeg :jepp:

Altså, man må jo huske på hverandre resten av året også da.

Tøybleier ja... :sjenert:

Jeg hiver på henne en i ny og ne, og synes som du, de blir litt stoooore... Ser da jammen ikke godt ut?? :vetikke:

...jeg er fristet til å oppgi hele prosjektet... Og er glad jeg kjøpte alle bleiene brukt....

Pappbleiene er jo tørrere og nettere, og jeg synes ikke jeg ser noe problemer på henne fra de? Men ja, det blir mer søppel og det er nok bedre for disse små med naturmaterialer inntil kroppen kontra plast..?

Joda, eg likar tanken bak Valentine's. (Utanom butikkstandens tanke, då. :tunge1: ) Men eg likar bedre å gjera stas på kvarandre på ein heilt vilkårlig dag, ikkje ein som ein liksom skal vera romantiske på. Men så lenge det ikkje er enten eller, skadar det jo ikkje å vera litt ekstra romantiske på Valentine's. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rart med de tøybleiene, altså. Vi elsker dem, og synes alltid de blir krøll og lekkasjer i de periodene vi må bruke engangs. :ler: (Dvs på ferie, på hytta (uten innlagt vann) osv.) Men det må jo funke for at det skal være noe vits i. Skjønner dog godt ambivalensen rundt å selge dem - jeg har solgt noen veldig få bleier, og det var fordi de overhodet ikke passet til lillejenta. Alt det andre ligger sirlig nedpakket i sånne vakumposer. :ler:

Mandagspizza hørtes bra ut! :tommelsmil: Det fikk jeg i grunnen lyst på... :sjenert:

Nå har me jo ikkje prøvd mange typar tøybleier, så det kan jo henda me kunne funne noko som passa veldig godt på pjokken. Eg har jo berre hatt ein liten fot innanfor den jungelen, og orkar rett og slett ikkje gå heilt inn. :sjenert: Og nå er jo ikkje papirbleier så veldig dyrt heller, nå som me har funne ut at Landlord-bleiene er heilt ok. Og ikkje er det så veldig lite miljøvennlig heller. Her går nemlig bleiene rett inn i fjernvarmeovnane like ved og kjem tilbake til oss i form av husvarme og varmvatn. :tommelsmil:

:vinke:

:velkommen:

Håper du har ei fin helg i dreia-heimen! :klemmer:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har eg vore flink. Alt av tøybleier og tøybleieinnlegg er solgt. Eg er ikkje så reint lite stolt av meg sjølv. Kjekt å få rydda, og veldig kjekt med dei litt over 2000 kronene eg får inn på salget. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har så vondt av pjokken for tida. Her er det tenner på veg igjen, og denne gongen er det ikkje like smertefritt som sist. Dei siste dagane har han hatt laus mage, sikkert nærmare 10 bæsjebleier kvar dag, og stumpen er skikkelig sår. :tristbla: Så nå har me sviskestopp, og har bytta det ut med pære- og blåbærmos. Han eeeelskar sviskene sine, men heldigvis var han ikkje fjern for blåbæra heller. Og så mykje som han sølar når han et, viste det godt kva han hadde fått smaken på. :fnise:

Håpar virkelig tannbæsjen gir seg snart. Og at det ER tannbæsj, og ikkje noko skumlare. Men sidan ei ny tann har komme gjennom og pjokken klør seg fælt i munnen, avventar eg før eg tar kontakt med helsestasjon eller lege. For han er heldigvis ikkje noko særlig meir grinete (det var han sist gong det kom tenner!), og han virkar til å vera i fin form og normalt aktiv. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars liten hadde feber også i kveld. Nesten 39 grader. Håpar virkelig det er tennene, og at det snart går over. Sjølv om han er i fin form, kan det ikkje vera noko særlig. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har eg vore flink. Alt av tøybleier og tøybleieinnlegg er solgt. Eg er ikkje så reint lite stolt av meg sjølv. Kjekt å få rydda, og veldig kjekt med dei litt over 2000 kronene eg får inn på salget. :nigo:

:tommel: Det var flinke dreia det :Nikke:

God bedring til lillegutt :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommel: Det var flinke dreia det :Nikke:

God bedring til lillegutt :kose:

:nigo:

***

Fremdeles trøblete tenner her. :sukk: I kveld hadde han 39,4 i feber og har vore litt slappare enn vanlig (men har likevel leika ein del), så det blei ein telefon til legevakta for sikkerhets skyld og litt tips og råd. *småhysterisk førstegangsmor* :sjenert: Så i samråd med ein av telefonsvararane der, har han fått sin første Paracet. Det ser ut som at den har hatt god effekt, for han virkar litt kvikkare allerede. Spent på temperaturen som skal målast om eit kvarter - han kjennes ikkje like varm nå. Men nå er det godt over leggetid, så det skal bli godt å få lagt han snart. :jepp:

Håpar virkelig han er bedre i morgon. Ellers anbefalte legevakta ein tur til fastlegen. Og det vil eg aller helst sleppa. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flink som solgte bleiene! :tommelsmil:

Stakkars lillegutt. :troest: Håper Paraceten hjelper! Vi har også hatt feber i forbindelse med tannfrembrudd, men ikke så høy som du beskriver... Ville kanskje tatt en tur til legen, for sikkerhets skyld. Selv om du ikke vil til fastlegen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med lillegutt i dag? Håper det kommer seg snart:kose: Jeg var ikke klar over at ungene kunne få feber når det er tenner på vei, så der lærte jeg noe nytt og skal huske på det til det kommer tenner her i huset.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få rydde opp i tøybleiene da og ikke minst få inn litt ekstra kroner :lur:

Håper lillegutt er i bedre form i dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...