Gå til innhold

dreias nye liv


dreia

Anbefalte innlegg

Enten er eg bekymra for lite melk, eller så synst eg pjokken burde eta meir, så eg får hjelp med overfylte pupper. Akkurat nå går det i lettare tvangsforing av ein halvsovande gut før me drar til byen. Ikkje berre enkelt, gitt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går var første gong ute av huset på kveldstid etter pjokken blei fødd, og pjokken og pappan skulle ha kompiskveld. Og kva skjer? Pjokken vil ikkje ta flaska si. Eg måtte, lettare oppgitt og meir eller mindre småhysterisk, dra heim før tida. :sukk: Heldigvis var det ikkje kriiiise - ingen hylskriking, og både smiling og pludring. Men det tar litt tid å komma seg heim, så mannen ville ikkje ta sjansen då pjokken først avviste flaska. Då eg kom heim, prøvde eg først å fôra han med flaske, og med litt lirking, luring og rugging, hugsa han teknikken til slutt, og åt heile flaska si. *puh*

Neste gong blir det utprøving av flaskemating seinast dagen før eg tør å dra nokon plass. ;) Og eg tør ikkje la det gå to veker, slik det hadde gjort denne gongen. Eg synst nemlig det er veldig praktisk med ein gut som et av flaska si. :tommelsmil:

Jaja, det var ikkje berre ille med ein amputert kveld. Eg savna godgutane mine veldig, og fekk komma heim tidlig og bli med på bading av ein gut som kom med gledeshyl av det varme, gode vatnet. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett den flaskematingen nei, men godt han tok flaske når du kom hjem da :) Veldig greit å øve seg litt på den, gir jo deg mulighet til å komme deg ut å gjøre litt andre ting innimellom :) Og det er også viktig, selvom det er herlig å være hjemme hos lille vakre også :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett den flaskematingen nei, men godt han tok flaske når du kom hjem da :) Veldig greit å øve seg litt på den, gir jo deg mulighet til å komme deg ut å gjøre litt andre ting innimellom :) Og det er også viktig, selvom det er herlig å være hjemme hos lille vakre også :hjerte:

Ja, utrulig praktisk med unge som tar flaska, så eg faktisk har muligheten til å dra vekk nokre timar ein gong iblant. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur i nydelig, varmt vêr med sol frå tilnærma skyfri himmel, flotte haustfargar, permisjon frå jobben og ein herlig, liten pjokk som gliiiiiiser og seier "aaa bfffff" så spyttet sprutar. Eg kunne ikkje hatt det betre. :strix:

*takknemlig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke det er rart første gangen...og stress om han ikke vil flaske da :(

Etter vi kom hjem fra sykehuset har jeg ikke hatt hjerte å gå fra snuppa....kjenner meg ikke klar....blir man det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan tenke det er rart første gangen...og stress om han ikke vil flaske da :(

Etter vi kom hjem fra sykehuset har jeg ikke hatt hjerte å gå fra snuppa....kjenner meg ikke klar....blir man det??

Eg har berre vore vekke nokre korte timar tidligare, f.eks. ein rask tur på butikken o.l. Men å dra frå han på onsdag var virkelig vanskelig. Han og mannen drog på trilletur før eg tok bussen, og det var like før tårene trilla då dei gjekk ut, for eg visste eg kom til å savna dei slik. Var det nokon som sa hormonell...? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur i nydelig, varmt vêr med sol frå tilnærma skyfri himmel, flotte haustfargar, permisjon frå jobben og ein herlig, liten pjokk som gliiiiiiser og seier "aaa bfffff" så spyttet sprutar. Eg kunne ikkje hatt det betre. :strix:

*takknemlig*

:rødme:

Herlig dag med andre ord :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha kan tenke meg det blir sånn her og :sjenert:

Det er nok ikkje så uvanlig at det er vanskelig å dra frå dei små første gong. ;)

:rødme:

Herlig dag med andre ord :strix:

:Nikke:

:skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om eg mistar meir hår nå, trur eg at eg endar opp flintskalla til slutt! *midt i verste håravfallsperioden* :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister også masse hår, frisøren beroliget meg med at det var helt vanlig å miste hår, men når man føler seg som en som har vært igjennom cellegiftbehandling da vet ikke jeg. Jeg gruer meg hver morgen til å dra børsten gjennom håret.. :sjenert:

Selv om jeg har utrolig tykt hår, har det blitt utrolig mye tynnere :dåne:

Min mor mistet så mye etter sine svangerskap at man kunne se tydelig hodebunnen hennes, jeg vil virkelig ikke ha de genene. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister også masse hår, frisøren beroliget meg med at det var helt vanlig å miste hår, men når man føler seg som en som har vært igjennom cellegiftbehandling da vet ikke jeg. Jeg gruer meg hver morgen til å dra børsten gjennom håret.. :sjenert:

Selv om jeg har utrolig tykt hår, har det blitt utrolig mye tynnere :dåne:

Min mor mistet så mye etter sine svangerskap at man kunne se tydelig hodebunnen hennes, jeg vil virkelig ikke ha de genene. :dåne:

Eg veit det er vanlig, men eg synst det er litt ekkelt at det ligg igjen ein halv Sankt Bernhardshund etter meg i dusjen. :bond: Og det ser ut som at hårbørsten min ikkje har blitt reingjort på årevis etter berre eit par strøk gjennom håret... :spy:

Ikkje føler eg at håret mitt blei særlig tjukkare i løpet av graviditeten, så eg lurer på korleis eg kjem til å enda opp etter det verste håravfallet er over. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En halv Sankt Berhnardshund :dåne: *ser for meg Bolivar i dusjen til dreia* :fnise:

håper dere har en flott lørdag snuppa :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halv Sankt Berhnardshund :dåne: *ser for meg Bolivar i dusjen til dreia* :fnise:

håper dere har en flott lørdag snuppa :kose:

Det er ikkje spesielt trivelig å reingjera dusjen for tida. Men det må gjerast oftare enn vanlig, elles blir vel dusjen tett etter nokre få veker. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

hehe... kjenner meg igjen i håravfallet ja :fnise: Heldigvis *bank i bordet* begynner det å bli bedre nå! ;) Jeg synes det er såååå ekkelt å miste hår :spy:

Flink du er da som prøver å komme deg ut av huset :tommelopp: Her har jeg vært noen småturer på butikken, og i går hadde jeg min lengste utflukt så langt med nesten 1,5 timer med gutta hjemme. Og da ringte jeg mannen tre ganger for å høre hvordan det gikk :ler: Men her har vi jo ingen flaskegutt så mammahjertet er ikke rolig ettersom man aldri vet når han blir sulten.

Ha en super lørdagskveld vennen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når det gjelder håravfall så fikk jeg tips om å ta sink sammen med omega3 for å hjelpe mot det - og det hjalp.

Og man blir faktisk klar til å gå fra den lille etter en stund - det er helt jævlig de første gangene, men så plutselig er det faktisk litt godt med noen timer alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... kjenner meg igjen i håravfallet ja :fnise: Heldigvis *bank i bordet* begynner det å bli bedre nå! ;) Jeg synes det er såååå ekkelt å miste hår :spy:

Flink du er da som prøver å komme deg ut av huset :tommelopp: Her har jeg vært noen småturer på butikken, og i går hadde jeg min lengste utflukt så langt med nesten 1,5 timer med gutta hjemme. Og da ringte jeg mannen tre ganger for å høre hvordan det gikk :ler: Men her har vi jo ingen flaskegutt så mammahjertet er ikke rolig ettersom man aldri vet når han blir sulten.

Ha en super lørdagskveld vennen! :klemmer:

Eg gleder meg til det begynner å bli bedre. Nå er eg lei av hår overalt - ikkje berre på mine klær, men heile pjokken er jo full av hår, og til og med tøybleiene må eg plukka hår ut av før eg tar dei på han. :dåne:

Oj, eg har då hatt fleire turar heimefrå på godt over 1,5 time utan å ha telefonen oppe heile tida. Og enkelte gonger har mannen mata også. Men dette var første gong vekke på kveldstid. Av ein eller annan grunn er det liksom vanskeligare å dra frå han på kveldstid enn på dagtid... :klø: Kanskje fordi han stort sett er meir vaken på kvelden? :vetikke:

Når det gjelder håravfall så fikk jeg tips om å ta sink sammen med omega3 for å hjelpe mot det - og det hjalp.

Og man blir faktisk klar til å gå fra den lille etter en stund - det er helt jævlig de første gangene, men så plutselig er det faktisk litt godt med noen timer alene.

Eg tar både omega 3-kapslar og vitaminer/mineraler med bl.a. sink, så då er det vel lite å henta akkurat der. :sukk: Men takk for tipset. :klemmer:

Godt å høyra at det blir enklare etter kvart. Eg kjenner jo allerede at det er veldig godt å bli "kvitt han" litt og få litt tid for meg sjølv når mannen tar han på trilletur, men det var noko heilt anna når det var eg som drog frå han og ikkje motsatt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...