Gå til innhold

dreias nye liv


dreia

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd manduca, beco, ergo og oh snap, og av de er faktisk ergo'n den som både Mannen og jeg likte best. Men man er jo forskjellig og å prøve er alfa omega når det gjelder sånne ting.

Det Mannen liker aller best er faktisk meitai og det hadde ikke jeg trodd. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har Manduca (og tre hjemmesydde MTer og en kjøpe-MT og tre vevde sjal og to elastiske sjal og en hjemmesydd ringslynge :ler:), og mannen digger den. Jeg, not so much. Foretrekker helt klart meitai eller sjal. Får liksom ikke dreisen på de klipsene, jeg... Knoter i det uendelige når jeg skal ha den på, både på rygg og mage. Men det er store individuelle forskjeller, både på hva man får til og hva som passer den enkelte. Jeg ville sjekket mulighetene for bæretreff - vet ikke om Krusedull arrangerer? Eller sjekk Tettinntil. Veldig greit både å få testet litt forskjellig og - ikke minst - få hjelp av mer erfarne bærere. :) Det ligger dessuten en del brukt bæretøy på Finn.no, så hvis du følger med litt kan du gjøre bra kjøp der!

Syr du? I tilfelle er det å sy en meitai relativt grei skuring, altså. Kjøp billig metervare på Ikea og sy mange sikringssømmer. :tommelsmil: Flere mønstre/oppskrifter på Tettinntil!

Nuh må jeg løpe til banen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gikk fint hos manuellterapeuten i dag :) Godt det finnes hjelp å få :)

Har ikke mye peiling på bæretøy, men håper du fant noe fint :) En venninne av meg bruker sånn sjal, det ser velig behagelig ut for både mor og barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Manduca, og jeg synes den er kjempegod å bære med. Men den er omtrent aldri brukt, fordi når man har en kjempeaktiv liten apegutt er det helt håpløst å få den på selv, for han sitter jo ikke stille til jeg får den på. :forvirret: Den var genial å ha med seg på flyplasser i sommer, for da var vi jo to, men man er jo ikke to bestandig. Så jeg ville valgt en ergo i stedet.

Nå har svigermor kjøpt bæremeis til bursdagen hans da, så håper den blir fin å gå på tur med.

Endret av Alice i Eventyrland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper nakkestivheten forsvinner i en fei når manuellterapeuten har gjort jobben sin i dag :Nikke:

Bæretøy ja, jeg vet det finnes mye der ute men jeg har ikke snøring på det :ler: Vet bare at Babybjørn ikke står så høyt i kurs hos venninner og kolleger ;)

:kyss2:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Vi har Ergo og synes den er heeeeelt fantastisk! :nigo: Har også meitai, men foretrekker å bare kunne klikke selen på framfor å knytte skikkelig ;) Pappaen her gidder ikke se på meitaien en gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmesydd meitai er vist fikset i en fei, i følge min mor, som sydde to til meg da storegutten var liten. Og en til kusina mi, fordi det var så greit å sy.

Denne gangen har vi brukt mye elastisk sjal, men det vokser de jo relativt fort ifra. (Blir for tunge, og siger i sjalet.)

Men det ligger både meitai og bæreseler med klips og venter...

Min favoritt på storegutten har nok vært Jetpack bæreselen. Men den ble ikke kjøpt før han var nesten to år, og jeg har ikke testet den på baby. (Men jeg har en i ordentlig "damemønster", så pappaen nekter å bruke den.)

Kjøpte en Manduca som var tiltenkt mannen før baby kom. Den er testet en del på storegutten i vår/sommer. Fikk både mannen, min bror, og min mor til å bære. Utrolig mye mer lettvint å ha med seg på tur, enn vogn eller bæremeis! Og litt mer pappavennlig enn en mønstrete Jetpack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neytiri, Nótt, Joyce, Lucky, Alice, pusilus, pysepusen og Susan: :goodbye:

Eg blei ikkje akkurat mindre forvirra nå. :fnise: Ikkje lett å halda seg orientert i bæretøyverden. It's a jungle out there! :bond:

Frå før har me eit elastisk sjal, og det er veldig godt å bæra med. Men det er litt plunder å setja guten inni, særlig nå når han absolutt skal "stå" i sjalet. Og etter kvart som han blir tyngre, vil det jo siga også, så det var på tide å finna noko anna bæretøy i tillegg. :jepp: Og dessutan vil eg ha noko som mannen også kan bruka, og han har uttalt at både sjal og mei tai er uaktuelt for hans del. :roll:

Eg har egentlig planar om å sy meg eit par mei tai'ar. Før fødsel hadde eg til og med funne fram eit par aktuelle oppskrifter på Tett Inntil, og stoff skulle kjøpast inn og det skulle sys til den store gullmedaljen når eg først fekk permisjon. Og me veit jo alle korleis dei planane gjekk. :tunge1: Men nå begynner eg å få litt tid for meg sjølv innimellom (eg må berre stå opp i rett-tida :gjeiper:), så nå kan eg kanskje sjå litt meir på det snart. Om eg får til å sy brukbare mei tai'ar, er det jo fine og relativt billige barselgaver. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha jeg vet veldig godt hva du mener hva man SKULLE gjøre før fødsel....og så rakk liksom ikke for barnet kom litt før :lol:

Bæretøy er en jungel ja.....på tettinntil føler jeg de forklarer veldig godt hva forskjellen er, hvilket bruk og alder det er......og hva som kan være aktuelt for den og den familien.

Nå ble vårt sjal prøvd av kusina til mannen i går....jenta hennes er runt 6kg......og kenguroo stillingen var litt vanskelig siden hun er blitt så stor....men hug hold var veldig fin.....da får dem beina litt løse samtidig som dem er støttet ned til knea, så kan hendene være ute eller inni sjalet oppå ;)

Jeg har bestillt meg Mei Tai og venter spennt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag var me til manuellterapeuten. Ho såg/kjente at pjokken var mindre stiv, noko me har lagt merke til sjølv. Så utrulig godt å vita at det er bedring. :hoppe: Nå trur eg han er bortimot friskmeldt, men sidan han er så liten/ung (korrigert), ville ho ha han tilbake på kontroll igjen etter ein månad. Håpar det ser like bra ut då. :tommelsmil:

Etter timen tok me turen til Krusedull. Men det var bomtur, gitt. Dei hadde sjølvsagt mandagsstengt. :sur: Heldigvis ligg butikken i ei veldig koselig, lita gate, og det var herlig vêr, så det var ein fin spasertur likevel. :sol:

På fredag hadde mannen fri frå jobb, så me tok turen til Krusedull igjen. Og denne gongen visste eg at dei skulle ha ope. ;) Dei hadde ein Manduca inne. Eg fekk prøvd den på (mannen ville sjølvsagt ikkje prøva :roll:), og sjølv om det ikkje er så lett å få noko særlig inntrykk av å berre prøva litt innpå ein butikk, virka den grei. Så nå er me dei stolte eigarane av ein brun Manduca. :nigo: Så får me prøva den ei stund framover, og viss me ikkje er fornøyde, er det sikkert ikkje vanskelig å få selt vidare. ;) Og mannen har heldigvis bekrefta at den hadde form og farge som var ok for han å bruka også. :tommelopp::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha jeg vet veldig godt hva du mener hva man SKULLE gjøre før fødsel....og så rakk liksom ikke for barnet kom litt før :lol:

Bæretøy er en jungel ja.....på tettinntil føler jeg de forklarer veldig godt hva forskjellen er, hvilket bruk og alder det er......og hva som kan være aktuelt for den og den familien.

Nå ble vårt sjal prøvd av kusina til mannen i går....jenta hennes er runt 6kg......og kenguroo stillingen var litt vanskelig siden hun er blitt så stor....men hug hold var veldig fin.....da får dem beina litt løse samtidig som dem er støttet ned til knea, så kan hendene være ute eller inni sjalet oppå ;)

Jeg har bestillt meg Mei Tai og venter spennt!

Eg hadde mange planar for permisjonsvekene før fødsel. I tillegg skulle eg ha over ei veke ferie før permisjonen starta, så eg skulle ha goooood tid til å slappa av og ordna ting før fødsel (og før eg blei leeeeiiiii av å venta). Og (nesten) heilt plutselig låg eg på sjukehuset utan å skjøna kva i all verden eg gjorde der. Eg følte meg jo i så fin form at eg berre synst eg tok opp sengeplass. Og VIPS - så var eg mamma. :dåne: Det er ikkje alltid ting er like lette å planlegga, fann eg ut. :fnise:

Eg trur eg må prøva hug hold ein dag. Froskestillinga er ikkje så veldig populær lenger, gitt. Men han sit godt når eg får pressa han nedi, for det er ikkje sjeldan han slår seg til ro og sovnar der etter alt strevet med å komma seg opp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei siste par vekene har eg lagt merke til at pjokken er meir og meir interessert i ting rundt seg. Sist helg hengte me opp bilder i stova (about time too!), og det eine bildet over sofaen har blitt gjenstand for intens utforsking kvar gong me har sete der. Skikkelig stirregut. :fnise: Så derfor bar det rett på leikebutikken etter babygym. Og det var visst på høg tid. Pjokken synst det er skikkelig stas å slå på og "snakka" med pingvinen som heng der. Han er så herlig der han ligg og utforskar dei søte leikene sine. :rødme: Det er så stas når han begynner å følgja meir med og bli meir klar over ting rundt seg. Store guten min! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... Og ho mor siklar på garn. :sjenert:

Eg har lyst på døgnopen garnbutikk, slik at eg kan få tak i det garnet eg vil seint ein lørdagskveld. :grine:

:ler:

Akkurat nå er det denne dressen eg har lyst til å strikka i Drops Merino Extra Fine (som eg synst er mykje mjukare enn Smart-garnet). Men så var det å bestemma seg for fargar (og ikkje minst å finna tid til det). :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hug hold er kjempefin...jenta hennes sovna jo med en gong!

Her er cradle hold mest populær hvis hun er våken for da kan hun se på mammaen sin.......Sling hold er også fin hvis dem er våken :)

Ja jeg skulle sååå mye, men nå var jeg så syk før fødsel at det var nesten like greit å få un ut å starte på å trene kroppen opp igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hug hold er kjempefin...jenta hennes sovna jo med en gong!

Her er cradle hold mest populær hvis hun er våken for da kan hun se på mammaen sin.......Sling hold er også fin hvis dem er våken :)

Ja jeg skulle sååå mye, men nå var jeg så syk før fødsel at det var nesten like greit å få un ut å starte på å trene kroppen opp igjen!

Eg har berre prøvd frosk til nå. Kanskje eg burde lese meg opp om fleire stillingar? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise: ja kansje det...

hug hold

cradle hold

Takk for linkar. :helen:

Cradle hold trur eg berre eg kan gløyma. Ein får jo ikkje sett verden når ein ligg slik, må vita. *nysgjerrigper av ein pjokk* :fnise: Men hug hold vil kanskje funka. Det er vel omtrent slik han vil sitja i Manduca'en også? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når dem begynner å bli nysgjerrig er vel kanskje ikke cradle hold aktuell...her vil hun såvidt titte på mamma sin enda, men merker øynene begynner å bevege seg rundt i rommet nå :fnise:

hug hold er ikke så ulik sånn som dem sitter oppi manducaen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når dem begynner å bli nysgjerrig er vel kanskje ikke cradle hold aktuell...her vil hun såvidt titte på mamma sin enda, men merker øynene begynner å bevege seg rundt i rommet nå :fnise:

hug hold er ikke så ulik sånn som dem sitter oppi manducaen :Nikke:

Her har verden rundt begynt å bli veldig fascinerande. Han er skikkelig herlig der han ligg/sit/"står" og studerer ting nøye. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...