Gå til innhold

dreias nye liv


dreia

Anbefalte innlegg

KJenner jeg gruer meg til når den tiden kommer og man sitter med barnet på brystet....mamma sa det var omtrent som vi reiv av brystvorta fordi vi skulle kikke på hvem som kom in døra :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lenge siden vesla var så liten og begynte å interessere seg for annet enn mamma'n sin. Nå skal hun opp og stå. :sjokkert: Vi har prøvd manduca, men det passet ikke oss. Av de formsydde er det faktisk ergo som har passet best og det er det jeg lurer på å kjøpe til å ha på jobb bl.a.

Og det er så mye fint garn der ute. :sikle: Nå venter jeg faktisk på en pakke med garn fra USA. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Den Hug Hold så jo ut som noe til og med vi kan prøve! *vil ha sjalet mitt tilbake :tunge1: * (dumme meg har lånt det bort, så vet jeg ikke om jeg tør å spør om å få det tilbake :flau: )

Den dressen er bare såååå fin! :nigo: Er enig i at drops sin tråd er myyye mykere enn Smart :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått over til "hug hold" nå, for han ville bare stå i sjalet. Bortsett fra at jeg fortsatt tar det ytterste tøystykket og har det over bena hans.

Instruksjonen finnes på tettinntil også, bare for vevet sjal. Men det fungerer like godt på elastisk.

Elsker virkelig sjalet. Men må si at når vekta begynner å bli 15kg, så er det godt å ha Manduca og kunne bære på ryggen... (Har båret en på ryggen og en på magen i morges.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at lillegutt begynner å bli interessert i tingene rundt seg :hjerte: Er så herlige når de ligger under babygymen å skravler :)

Fin bæresele :) Måtte goggle det navnet å se hva en manduca var :ler:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJenner jeg gruer meg til når den tiden kommer og man sitter med barnet på brystet....mamma sa det var omtrent som vi reiv av brystvorta fordi vi skulle kikke på hvem som kom in døra :lol:

:redd:

Han har enkelte gonger der han bit til eller strekker seg og vrir på hovudet med puppen i munnen allerede, men eg ser for meg at det blir verre etter kvart. Særlig etter tennene kjem. Kan ikkje seia eg ser så veeeeldig fram til det... :forvirret: Det er sikkert ikkje utan grunn at puppene blir meir herda etter kvart. ;)

Det er lenge siden vesla var så liten og begynte å interessere seg for annet enn mamma'n sin. Nå skal hun opp og stå. :sjokkert: Vi har prøvd manduca, men det passet ikke oss. Av de formsydde er det faktisk ergo som har passet best og det er det jeg lurer på å kjøpe til å ha på jobb bl.a.

Og det er så mye fint garn der ute. :sikle: Nå venter jeg faktisk på en pakke med garn fra USA. :)

Ja, det er nok ei stund sidan. Og særlig med den farten som vesla di lærer ting. :dåne:

Ååå, eg har også lyst på garn i posten. :sukk: (Men eg kan ikkje fylla opp heile huset med garn heller. Me vaks jo ut av leiligheten, og har ikkje råd til å veksa ut av huset. :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Hug Hold så jo ut som noe til og med vi kan prøve! *vil ha sjalet mitt tilbake :tunge1: * (dumme meg har lånt det bort, så vet jeg ikke om jeg tør å spør om å få det tilbake :flau: )

Den dressen er bare såååå fin! :nigo: Er enig i at drops sin tråd er myyye mykere enn Smart :jepp:

:klemmer:

Me prøvde Hug Hold her om dagen, og det fungerte bra (når pjokken først var plassert i sjalet). Der trivdes han. :nigo:

Vi har gått over til "hug hold" nå, for han ville bare stå i sjalet. Bortsett fra at jeg fortsatt tar det ytterste tøystykket og har det over bena hans.

Instruksjonen finnes på tettinntil også, bare for vevet sjal. Men det fungerer like godt på elastisk.

Elsker virkelig sjalet. Men må si at når vekta begynner å bli 15kg, så er det godt å ha Manduca og kunne bære på ryggen... (Har båret en på ryggen og en på magen i morges.)

Sjal er utrulig godt, særlig nå i starten.

Ein gut på ryggen og ein på magen? :dåne: Skikkelig supermom. :ler:

Så herlig at lillegutt begynner å bli interessert i tingene rundt seg :hjerte: Er så herlige når de ligger under babygymen å skravler :)

Fin bæresele :) Måtte goggle det navnet å se hva en manduca var :ler:

:kose:

"Skravling" under babygymmen, og ikkje minst på stellebordet, er så herlig. Det er så godt å sjå utviklinga hans. Store guten min! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har eg for første gong fått prøvd meg som sjuk mamma. Eg har pådratt meg ein kraftig forkjølelse, med feber, hovudverk, halsvondt og tetthet. Og det er heilt klart ein del enklare å vera sjuk aleine enn å vera sjuk og samtidig ha ein liten pjokk å ta vare på. Og typisk har mannen hatt ekstra lange dagar på jobb akkurat nå når eg har vore sjuk. Eg er sliten! :sukk:

Nå håpar eg berre at pjokken ikkje blir smitta. Eg prøver å ikkje spre smitte, men eg kan jo ikkje akkurat halda han på lang avstand heller. :forvirret: Håpar eg snart blir frisk, så eg kan leika og kosa så mykje eg vil med pjokken igjen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for fantastiske nyheter i dag! :gravid: pusilus :nigo:

:strix:

Søta :kyss:

Tenk det da :dåne: Må vel begynne og gå opp for meg om noen dager :sjenert:

God bedring dreia :kose:

Det er herlig å lese om lille-gutten som begynner å bli stor :Nikke:

Gratulerer med tre-månedersdag :roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:redd:

Han har enkelte gonger der han bit til eller strekker seg og vrir på hovudet med puppen i munnen allerede, men eg ser for meg at det blir verre etter kvart. Særlig etter tennene kjem. Kan ikkje seia eg ser så veeeeldig fram til det... :forvirret: Det er sikkert ikkje utan grunn at puppene blir meir herda etter kvart. ;)

Jeg kan love deg at det blir verre når tennene kommer. Her har vesla bitt meg til blods alt. *grøss* Da var det like før jeg begynte å grine for å si det sånn.

Ja, det er nok ei stund sidan. Og særlig med den farten som vesla di lærer ting. :dåne:

Ja det skjer altfor fort for å si det sånn. Som svigermor sa her forrige dagen, hun var baby i kanskje en måned og siden har hun bare vært stor.

Ååå, eg har også lyst på garn i posten. :sukk: (Men eg kan ikkje fylla opp heile huset med garn heller. Me vaks jo ut av leiligheten, og har ikkje råd til å veksa ut av huset. :fnise:)

Skjønner hva du mener med å vokse ut av leiligheten. Mannen sa det godt i går: Vi trenger større plass så vi har bedre plass å rote på. :fnise: Men garn tar da ikke såååå stor plass når det er strikket opp. :lur:

Gratulerer med 3-månedersdagen til lillegutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for bedringsønsker Neytiri, Ilja, pusilus, Lucky og Joyce. :klemmer:

Heldigvis er eg litt bedre nå. Eg har ikkje lenger feber, og smittar nok ikkje lenger. Men er tett, hostar og har tidvis vondt i halsen. *vil bli frisk* Men nå er det iallfall litt enklare å passa pjokken, for eg er ikkje lenger fullt så sliten på dagane. Sjølv om det kan vera fordi det er helg og mannen er heime? :vetikke:

Søta :kyss:

Tenk det da :dåne: Må vel begynne og gå opp for meg om noen dager :sjenert:

Det kjem nok litt etter litt. Sjølv om det er ganske uforståelig at ein faktisk skal enda opp med ein liten person ekstra i familien. Det gjekk ikkje opp for meg i graviditeten. Og egentlig har det vel ikkje gått heeeeeiiiiilt opp for meg ennå at me faktisk har fått ein liten gut som er vår og som me skal ha ansvaret for og sjå utvikla seg opp gjennom åra. :fnise:

Jeg kan love deg at det blir verre når tennene kommer. Her har vesla bitt meg til blods alt. *grøss* Da var det like før jeg begynte å grine for å si det sånn.

Ja det skjer altfor fort for å si det sånn. Som svigermor sa her forrige dagen, hun var baby i kanskje en måned og siden har hun bare vært stor.

Skjønner hva du mener med å vokse ut av leiligheten. Mannen sa det godt i går: Vi trenger større plass så vi har bedre plass å rote på. :fnise: Men garn tar da ikke såååå stor plass når det er strikket opp. :lur:

Gratulerer med 3-månedersdagen til lillegutt.

Biting til blods? :redd: Svigerinne fortalte at ho amma guten frå alle mulige vinklar etter han hadde fått tenner, berre for at ikkje same plass på brystvorta skulle bli bitt kvar gong. Hååååpar pjokken er av typen som ikkje bit mor si. :pls: (Sjølv om eg anar at det er å håpa på gull og grøne skogar. ;) )

Oppstrikka garn tar ikkje like stor plass, nei. Men først må eg finna tid til å strikka opp alt garnet eg har. Det vil nok ta nokre år. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå kosar ho mor seg med ein kopp varm blåbærsaft (antioksidantar, må vita ;) ) mens gutta er ute på trilletur i :sol:. I går var dei ute i nesten to timar. Eg håpar nesten på at dei held seg lenge ute i dag også, så eg får litt strikketid. ;) Og då er det ekstra koselig når dei kjem heim igjen også, for då får eg tid til å savna dei. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med alenetid og strikking :)

Håper formen er stigende.

Strikking, ja. Om eg får til å lausriva meg frå dataen. :fnise:

*skal bare* :plystre:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...