Gå til innhold

Ill communication


Molo

Anbefalte innlegg

Mercier :klemmer: Så supert å ha deg tilbake! Gleder meg veldig til å følge deg frem mot nye, spennende tider til sommeren :)

Miss, kjenner meg veldig igjen, her har også mye av motivasjonen vært borte på de fleste fronter etter jul. Litt tomgangsfølelse, litt hverdagslei, men aller mest jobblei. Nå har det imidlertid blitt litt lettere i det siste, håper på litt struktur, utfordringer og en generell boost i nærmeste fremtid.

Å varme seg med bryllupsplanlegging er heller ikke å forakte, men der resulterer gjerne i at jeg gleder meg og lengter ekstra mye etter vår og sommer.

Var en tur innom butikkene i går for å se om jeg fant noe nytt å kle meg i. Lite utelling på den, gitt, det er så utrolig mange uformelige plagg for tiden, og endel rare farger. Håper på bedring utover vinteren og mot våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kom hjem i går fra jobbtur til ei lita frøken som ikke var helt i form. Utrolig varm og surkete, og joda, 39,5 i feber. Har vært hjemme med henne i dag, og man kan undres over hvordan det er mulig å produsere så store mengder snørr. Bortsett fra en tur ut etter matvarer, så har det vært en skikkelig daff innedag.

Vi laget latmannspizza til kvelds, dvs. små hvetetortillas ble brukt for å lage små porsjonspizzaer. Med creme fraiche, løk, sjampinjong, god skinke og ost, ble det skikkelig godt. Absolutt et godt alternativ på litt travle dager hvor man ikke orker/kan bruke så mye tid på kjøkkenet.

Planlegger tur til storbyen i morgen, men det forutsetter at lillemor er bedre. Jeg tviler litt, men krysser samtidig fingre for at hun er blitt såpass bra at det er greit å ha henne med på en liten bytur. Har diverse ting som skulle vært fikset, samtidig som jeg kunne tenke meg litt storbyluft ;)

Vi er så daue om kveldene! Sitter her som to zombier, han spiller Angry birds eller ser på tv, jeg sitter på nettet eller leser aviser/blad. Vi er enige om at det ikke akkurat er revolusjonerende ting som foregår her på adressen om kveldene, vi kunne nok forveksles med et gammelt pensjonistpar med våre små særheter og bestemte vaner her vi sitter. Jeg venter på våren og lyset, og tror at alt blir bedre da ;)

(En natt med lite søvn virker ikke akkurat som vidundermedisin på ovenstående heller, da).

Usj, nå er hun våken igjen for ørtende gang. Hoster og vil ha vann. Krysser fingre for rolig natt med god søvn for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av helgens planlagte aktiviterer ble avlyst siden lillemor er veldig forkjøla og hoster noe voldsomt. Hun er ikke helt seg selv, litt mer ivrig etter å sitte på fanget og ganske utilpass. Det endte med kanelboller i går formiddag (noe hun var superfornøyd med!) og Teletubbies-film på tv. Tipper lillemor synes det var noe i nærheten av den perfekte lørdag ;)

Jeg kjente meg imidlertid rastløs. Det resulterte i en akutt lyst til å ta fatt på trappegangen til kjelleren. Den har inntil nå bestått av umalt, lakkert panel og med null oppbevaringssystemer, dvs. klær hengende fra kroker og spiker, og langs kanten har det sått et salig kaos med alt fra vaskeutstyr, hagehansker, impregnering, skrutrekkere, blomsterpotter osv. Nå er alt det borte, og etter noen kvelders innsats håper jeg på å ha en lys, flott trappegang. Tenkte å kjøpe de skoskapene i plast fra Ikea for å henge på veggen til oppbevaring av ymse, på den måten blir rotet skjult og trappegangen vil virke "roligere".

Har også laget en paella nesten ferdig til i morgen, siden jeg vet det blir en litt hektisk dag er det så kjekt å ha middagen omtrent ferdig når vi kommer hjem.

Nå flyr tiden ser jeg, nå skal jeg spise litt appelsin også deretter blir det køya. Å legge meg tidlig er utrolig godt, noe nattedyr er jeg definitivt ikke, særlig ikke når vi (eller den ene av oss) er veldig tidlig oppe med minstemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara
Vi er så daue om kveldene! Sitter her som to zombier, han spiller Angry birds eller ser på tv, jeg sitter på nettet eller leser aviser/blad. Vi er enige om at det ikke akkurat er revolusjonerende ting som foregår her på adressen om kveldene, vi kunne nok forveksles med et gammelt pensjonistpar med våre små særheter og bestemte vaner her vi sitter. Jeg venter på våren og lyset, og tror at alt blir bedre da

Godt å høre det gjelder flere. Trodde jeg skulle bli helt sprø her en periode, komatøs tilstand i hele januar. Bedre nå, og med litt planer i helgene fremover blir tilværelsen litt mer spennende :ler: Mørketiden er ikke akkurat noen høydare for forholdet, hverdagene bare sklir forbi i en monoton tåke. Men nå er det allerede betraktelig lysere enn for noen uker siden, så det går rette veien!

Gode mattips her, Molo :) Synes hverdagsmiddagene er så kjedelig å finne på. Nå er jeg så heldig at mannen i huset er den som handler og lager mat, men han synes også det er kjedelig å finne på middager hele tiden. Man er jo litt vanemenneske og ender med de samme middagene som går igjen. Kanskje de har ideer til ukemenyer på nett? Hm.

Håper lillemor blir frisk fort! Ha en fin uke!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper veldig på nå, Miss, for hver dag som går kommer våren nærmere. Jeg merker veldig godt at det er blitt lysere, det er så godt at klokken er seks før mørket kommer. Nå mangler det bare at et par meter snø forsvinner, så skal jeg være fornøyd.

I mellomtiden gjør vi det beste ut av det, går litt skiturer og planlegger hyttetur. Ikke så aller verst det heller, når det kommer til stykket ;)

Trappegangen blir fiiin :) Det blir lyst og fresht, og jeg gleder meg til å få på plass gode oppbevaringsløsninger. Det lukter Ikea-tur i nærmeste fremtid. Prosjektet tar litt tid, det blir en time her og en time der, normalt sett er jeg vanvittig dårlig til det, men akkurat nå funker det helt fint. Det er jo andre morsomme ting man må få gjort innimellom, som f.eks. i går; vi hyret inn barnevakt og dro ut og spiste, bare oss to. Ah, så utrolig godt å bevege seg ut av huset sammen på kveldstid, jeg kan ikke huske sist. Lever lenge på den! :)

I morgen tenkte jeg meg en runde på salg, skal se om jeg finner noe vinterklær på salg med tanke på neste sesong. Vinterklær er dyrt, så jeg nekter å kjøpe på fullpris, fant f.eks. Reimadress som kommer til å passe henne til vinteren på 70% salg. Nice! Håper jeg er like heldig i morgen. De Hestravottene med ull i, de kunne for eksempel være flott å finne på salg i morgen. De er favoritter; varme, gode og praktiske (og dyre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Uææ, hadde glemt hvor dyre småbarn er i drift :ler: Stemmer det, det går vanvittig mye klær i den alderen. Vi er i den billige mellomfasen nå - det går riktignok en del treningstøy, men ellers har han bare noen dongeribukser og gensere - og han er ikke opptatt av klær enda selv, så jeg kan dra hjem hva jeg vil. Den tiden kommer vel tidsnok når det er viktig hva man går med :forvirret::)

Nyt helgen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Og da var enda en helg gått. Vi har vært langt til fjells, bare oss tre, på nydelig hytte med alle fasiliteter. Ikke vant til slik luksus over tregrensen, men jeg skal ikke påstå at det var annet enn deilig. Fine helgen, så utrolig godt med litt miljøskifte innimellom :rodmer:

Tok atter en runde med malingsinnsats i baktrappen vår; det tar cirka hundre år. Men nå nærmer det seg en ende, det ser jeg frem til. Grenser for hvor festlig det er å snuble i malingsspann på vei til og fra vaskerommet.

Jeg digger hvert sekund med lillemor, jeg digger at det gradvis kan kommuniseres mer og mer, jeg føler jeg blir enda bedre kjent med henne, nå som man kan forstå noe av hva hun tenker på. Det er så spennende og fascinerende, det mennesket man har skapt og som har vært sammen med oss siden hun kom til verden, hun er likevel sin helt egen. Med sine meninger, følelser, personlighet, et eget, helt lite menneske. Hun har en brilliant humor (synes jeg da ;)), hun er rett og slett en alle tiders unge, om jeg skal si det selv ;) Å se verden gjennom hennes øyne, det må være en del av meningen med livet.

Søndag kveld. Som vanlig ikke helt klar for ny uke, nå som vi har vært borte hele helgen synes jeg at jeg trenger noen dager hjemme også ;) Men mye å se frem til denne uken, noen møter jeg tror blir ok på jobb samt koselig besøk på privaten.

Vurderer å bare gå å legge meg. Har noen eksemplarer av Aftenposten jeg kan sovne til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufint å våkne til åtte minus i midten av mars. Jeg vil ha vår.

Har ikke lyst å være på jobb i dag, jeger mer klar for å være hjemme og ordne, få på pass ting. Vaske klær, male ferdig, sveipet over et par gulv. Har som ambisjon å bake noen rundstykker til besøket kommer, men jeg er usikker på om jeg rekker det. Da må jeg i såfall avspasere litt i dag. Hm, får tenke på den.

I går fikk jeg knotet meg til å stryke på navnelapper på lillemors tøy, det er så tiltak at det er helt utrolig. I går gikk det imidlertid ganske fint, rigget meg til foran tv'n og fikk sett junk-tv i stående posisjon. Det er noe med det å få ut finger'n, så går det som regel ganske greit.

Jeg hadde stjålne minutter med alenetid i går, og de brukte jeg liggende på stuegulvet, med pc og kakao mens jeg bestilte kjoler til meg selv :lur:

Nå skal det leses litt nettaviser før jeg går løs på dagens dont.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Blir i godt humør av å lese her, i tillegg til at det virker som en rosa drøm å få flere barn :ler: Farlige greier det der!

Ønsker deg en fin dag, Molo :klem: alltid et lyspunkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Stakkars, forsømte dagbok.

Det er fredag, det er vår, det er penger igjen på skatten, det er sjampis på jobb og det har vanket masse ros på meg :biggrin:

Lett og lys til sinns, med andre ord ;) Kjenner at jeg bare får lyst å klappe sammen laptop'en og ta helg, først som sist. Ikke mer å bidra med i dag, føler jeg har gjort jobben min og vel så det. Vunnet over gubbeveldet, gamle, gretne menn kan bare gå og legge seg :danse::Nikke::sjarmor:

Den lille jenta vår blir bare herligere og herligere (er det mulig?!), jeg bare digger så intenst at det går lettere og lettere å kommunisere med henne, det er helt fantastisk å få bli kjent med akkurat henne. Herlige godungen vår.

I morgest stod hun kliss naken i senga da jeg skulle hente henne over i vår seng, tatt av seg både pysj og bleie :sjokkert: Men strålende fornøyd og stolt over det, selvsagt. Finnes det da noe bedre enn å putte en varm, myk og kosete babyjentekropp under dyna, ligge å småsnakke og tøyse med hverandre og gradvis våkne mer og mer sammen? Det lyse bustete håret hennes, de store, klare mørke øynene hennes. Sukk.... Noen øyeblikk burde vart for alltid.

Min kjære har lovt meg massasje og god mat i kveld :hjerte: Jeg har det seriøst uforskammet bra, hva har jeg gjort for å fortjene alt dette :grine: Uæææ, bare happy happy i dag :)

H-E-L-G!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

:strix:

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Vel fortjent, Molo, nyt det :hjerte:

Og you go girl - gubbeveldet trenger å utfordres :biggrin:

Ønsker deg en stårlende helg i hjemlig lykke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliiiten.

Kjenner jeg er utrolig klar for helg, det har vært mye farting og lange dager denne uka. Vi har til og med måttet vekke lillemor flere morgener denne uka, og siden hun er en skikkelig morgenfugl til vanlig, er det fullstendig mot våre prinsipper ;)

Men nå er det bare en dags jobb, så er det HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå siler regnet ned utenfor vinduet på kontoret mitt, det er det første ordentlige regnet i år. Og jeg er happy for det, det betyr at snøen forsvinner og at våren for alvor er her :hoppe:

Siste person igjen på kontoret, det er så deilig når stillheten senker seg. Får tid til å konse litt ekstra da, før det er full fres og 200 km/t fra klokken 15.30 når lillemor er hentet i barnehagen. Hun er blitt så flink å leke med dukker, det er veldig gøy å se seg selv i det hun gjør, f.eks. rette litt på teppet til dukken, stryke dukken over kinnet, trille dukkevognen frem og tilbake når dukken skal sove osv. Det er ganske utrolig hvor mye de små observerer og får med seg. Og litt skremmende også, noen ganger ;)

Jeg og lillemor er alene i dag, sambo jobber til seint i kveld. Jeg planlegger god middag aka pannekaker, det er med garanti en skikkelig hit hos lillemor, vi får kose oss litt ekstra, vi jentene :)

Ellers ble jeg i fjor vår og høst nærmest avhengig av ullbodyer med stropper i stedet for lang erm, så jeg tenkte vi skulle raide noen av butikkene og se om vi finner noen i år også. Denne gang i størrelse 92. Synes de bodyene er så kjekke i mellomsesongen til å ha under en tynn langermet trøye. Dobbelt lag blir for varmt for henne nå.

Dessuten bedrives det nedtelling til påskeferien nå. Vi skal ha fri hele ferien, reise til nabolandet og bare kose oss :) Can't wait!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bestemte meg for å innvie skogsløypa for 2011 i dag, den ruten jeg pleier å løpe i sommerhalvåret. Kanskje ikke verdens beste idè, for det var omtrent like mye is og råtten snø som bar asfalt. Men det var verdt det - bare følelsen av at skogen er tilgjengelig igjen. HURRA!

Det har vært en fantastisk helg med temperaturer over femten grader. De siste snøflekkene på plenen har forsvunnet i løpet av dagen, jeg ser antydning til knopper på busker og trær, og krokusen er på vei opp på sitt faste sted under epletreet :hjerte:

Vi har vært kjempeinspirerte av godværet i helga, så her har det blitt skiftet dekk på bilen, redskapsboden har blitt kvitt vinterutstyr, erstattet med sykler, sykkelvogn, gressklipper. Vårvasken av syklene er tatt, gårdsplassen er spylet for rusk og rask. Gammelt løv er fjernet fra plenen, og epletreet har fått seg en kraftig uttynning.

Lillemor koser seg så vanvittig, mindre klær, lett å bevege seg, hun lager "kake" i sandkassen og synger "bake, bake kake" mens hun serverer mammaen små mundfuller med sand rett fra spaden :)

Hun elsker å hjelpe til, så hun har kostet, raket, båret greiner og båret.. eh vent, nei, hoppet i løvet og kastet mitt fint oppsamlede løv utover plenen igjen.

Så utrolig fornøyd, i dag har hun bare gått rundt og smilt og sagt "spise ute, spise ute". Å få brødskiva servert ute var visst helgens desiderte høydepunkt ;)

Jeg kjenner jeg er på vei ut av tidenes lengste vinterdvale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Du skriver, som alltid, så fint! Den siste setningen der stemmer så godt for meg også. Denne vinteren har vært eksepsjonelt lang, men nå er den endelig over!

Høres ut som en effektiv helg! Også så godt å få gjort unna de tingene du nevner. Vi har holdt på med lignende aktivititeter i helgen, vi også. Dog har jeg ikke blitt servert sandkaker, men grussuppe. :ler: Det ligger avsindige mengder strøgrus på stikkveien utenfor huset vårt, og lillejenta og nabogutten satt hele gårsdagen og spadde den opp i bøtter, helte ut igjen osv. :ler: Lurer på hvordan de reagerer når feiebilen har vært der og tatt det med seg? ;)

Ha en flott uke i vårsola, kjære Molo! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, helga har vært en vanvittig god boost og vitamininnsprøytning etter en slitsom og smådvask vinter. Det er utrolig hva sol, fuglesang og gode temperaturer kan gjøre for humøret. Akkurat overgangen mellom vinter og sommer får det til å bruse i blodet ;)

Nå kan jeg vel ikke påberope meg noe særlig grad av brusing i blodet på en helt ordinær arbeids-mandag. Å bli vekket klokken 05.12 gjør heller ikke underverker for verken overskudd eller humør. Jeg er så trøtt at jeg holder på å slokne over tastaturet, men nå nærmer arbeidsdagen seg heldigvis en ende. For å toppe det hele skal jeg være alene med lillemor resten av dagen, det vil si at bare en liten halvtime for seg selv vil være en saga blott. Jeg tror vi må finne på noe, kanskje dra på kjøpesenteret og få unnagjort et par ærender.

Snart påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liste lang som et vondt år over hva som bør skaffes på hjemmebane, alt fra diverse oppbevaringssystemer, nye sko på hele gjengen, sommerdyne, vårjakker x3, diverse gaver til diverse kommende fødselsdager, støvsugerposer, sølvpuss etc.

For ikke å snakke om alt som skal skaffes til bryllupet. Selv om vi kjører såkalt lavbudsjett, så flakser tusenlappene avgårde likevel :sukk: Hvordan folk kan bruke hundretusener på bryllup, det er virkelig over min fatteevne. Men de har kanskje et annet utgangspunkt også, da.

For å skifte fokus litt: nå er det bare dager til meg og min kjære skal ha et helt døgn for oss selv, på hotell, i favorittbyen vår :rodmer: Vi har allerede plukket ut byens beste tapasrestaurant, kjenner jeg gleder meg så vanvittig til å nyte god mat i ro og fred sammen med min kjære. Og vi skal bo med utsikt over sjøen :) *nedtelling*

Men nå dagens andre :kaffekopp: Jobbings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fantastisk påske i sommervær akkurat overstått. Jeg ble sittende oppe til nærmere midnatt for å nyte de aller siste minuttene av ferie. Absolutt ikke klar for jobbing igjen, men når jeg nå sitter her så er det ikke så ille allikevel.

Jeg er øm i armene etter en skikkelig dugnadsdag i egen hage i går. Jeg fikk til og med plantet bringebærbusker, så nå håper jeg på store, søte bringebær til smoothien min etterhvert. Ingen av oss har egentlig ikke særlig grønne fingre, så vi er like spente hver gang vi planter noe i jorda. Sist sommer jublet vi over at gressfrøene vi plantet spiret og ble til en grønn, fin plen. Nå er det mest mose.

Jeg ønsker meg mer hekk. Kunne tenke meg en skikkelig privat hage, nå er det altfor åpent. Googler litt og har funnet søtmispel, vakre blomster og ganske hurtigvoksende. I tillegg skal jeg plante klematis og kaprifolier i år, jeg har drømt om klatreplanter ganske lenge.

Jeg hadde faktisk ikke trodd det, at jeg skulle bli såpass hageinteressert som jeg har blitt. Litt småborgelige kjerringtendenser, sett og slett ;) Jeg nyter virkelig å grave i jorda, se at det spirer og gror, jeg kobler hjernen helt ut og koser meg.

Nei, nå må hagedrømmeriene stoppe, jeg må gjøre ferdig en presentasjon til et møte i morgen. Litt mer :kaffekopp: så kommer dette sikkert til å gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudbedre, for en energi :overrasket: Tror det må være en utligning for vinterens slapphet. Gi meg lysere kvelder, temperaturer på plussiden og litt sol, så strømmer energi og tiltakslyst på :)

Koser meg glugg i helgene for tida, vil ikke at helgene skal slutte, vil ha mer mer mer. Så mye koselig å finne på, for få timer.

Har hentet brudekjole (jeg skal visst gifte meg! :overrasket: ), jeg har prøvd den igjen, og den var like fin som for et par måneder siden :sminkedokke::tommelsmil: Kjenner det begynner å krible i magen... Grugleder meg nesten litt til dagen, egentlig er jeg ikke såå fan av å være i sentrum på en sånn måte, men det blir garantert en opplevelse for livet. Det meste begynner å falle på plass nå, vi er over i småtingsavdelingen over mangler og ting som skal gjøres. Dekorere bord, for eksempel. Vanskelig. Tenkte å sette meg ned å søke bilder på flickr, for inspirasjon.

Hagen :hjerte: Har jeg nevnt at jeg elsker hagen vår? ;) Den er vel egentlig ikke så fin nå, mer som et hvitt lerret. Men det gjør utfordringene desto større, jeg må læres opp i alt som har med hagestell å gjøre. Å anlegge hage er ikke gjort på bare 123. Lurer på om noen selger brukte, utvokste hekker på finn.no. Det hadde vært genialt, for egentlig er jeg for utålmodig til å ha hage. Vente i årevis på at hekken blir tett, liksom. Men å sitte på den gode benken min (ja, den er vel nærmest blitt det), høre på fuglesang, med et eller annet lesbart og kaffekoppen i hånda - det er ren vårlykke for meg!

Ny uke står for døren. Må tidlig opp i morgen, skal ut på en roadtrip. Tror det blir fint, for jeg har selskap i bilen. Og kaffe fra Statoil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...