Gå til innhold

Ill communication


Molo

Anbefalte innlegg

Det var en gulrotkake, Miss. Jeg må ha gjort et eller annet galt, enten i forhold til mengde eller i forhold til hvilken type ingefær i lake jeg valgte. For ingefær er jo i utgangspunktet veldig godt. Men gulrotkake som minte mest om sushi er ikke å anbefale, iallfall :sjenert: Kake med fiskesmak :nei:

Har hatt den mest fantastiske mandags morgen på det jeg kan huske. I stedet for å stå opp med snuppa klokken tidlig, fikk jeg plassert pc'en og en kopp te i fanget i senga. I pc'en hadde han puttet filmen "Love Actually", en film jeg ser hvert år når det stundes mot jul :rødme: Har hatt verre start på uka enn dette :ler:

Jobbejobbejobbe. Halvannen time igjen til denne kroppen forlater kontorstolen sin. Ingen store planer for ettermiddagen, annet enn det vanlige. Hvis det blir tid, tenkte jeg å lempe lillemor i bæremeisen og gå en liten tur i skogen, med hodelykt på. Det blir sikkert stas (og kanskje litt skummelt).

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gjorde vi i dag :) Hele den lille familien labbet avsted i den mørke skogen med hodelykt på og lillemor trygt plassert i bæremeisen på pappas skuldre. Hun satt stille som et lys oppi der, det virket som om hun storkoste seg. En liten halvtime var nok med sju minusgrader ute, men veldig forfriskende og deilig å komme inn til fyr i ovnen og med røde kinn :)

Ellers lite nytt på tapeten. Dagene flyr. Vi får litt besøk i tiden fremover, det blir koselig. Satser på litt barnevakt, sånn at jeg og min kjære kan komme oss litt ut av huset sammen på kveldstid. Middag ute og kino kanskje. Mmm. Tror det.

Frøken Nesesprayavhenging har forresten i dag hatt sin første nesesprayfrie dag på aldri så lenge. Jeg satser på gradvis nedtrapping, det vil si null på dagtid, men et enkelt sniff eller to på kveldstid for å få sove. Etterhvert skal nattesniffen også kuttes ut... Det kan jo bli interessant.

Blablabla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Å, den filmen er så herlig! Spesielt Colin og hans portugisiske frøken. "I learned English. Just in cases." :grine::hjerte:

Tur i mørket hørtes kjempeskummelt ut, men så har jeg veldig dårlig nattesyn... måtte hatt med meg en førerhund :fnise:

Gulrotkake har jeg faktisk aldri prøvd å lage, men det er jo så innmari godt. Kanskje jeg skal prøve det i dag. Må google en god oppskrift :)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha stua mi tilbake :grine:

Holder på å bli kvalt av folk i alle rom... Jeg har mest lyst å ligge langflat på sofaen, og bare være meg selv. I stedet er går jeg litt rastløst rundt i ring, og vet ikke helt hva jeg skal ta meg til. Orker ikke helt involvere meg i praten, melder litt pass og trekker meg tilbake. Har pc'en på kjøkkenbenken mens jeg står og surfer. Med smågodtposen lett tilgjenglig.

Noen ganger er jeg altså bare så dårlig på å ha besøk :sjenert: Jeg skjems! :rodme:

Tulledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Godt å høre at vi er flere :sjenert: for meg er heimen mitt eget lune hi, til avslapning og rekreasjon og kunne trekke seg tilbake fra alt. Verste jeg vet er overraskende besøk :ler: Det er selvfølgelig hyggelig med besøk også, i ulike settinger, men "hjemmets lune arne" er mer enn et gammeldags uttrykk for meg :)

Håper du får litt space snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir alltid glad når jeg hører det er flere med samme særhet... ;) Jeg endte med å legge meg klokka 20.30 i går ( :sjenert: ), jeg var riktignok trøtt, men det var vel mest et påskudd for å kunne ligge i vannrett posisjon med boka mi.

I dag har alt vært så meget bedre. Har vært ute av huset hele dagen, blitt påspandert deilig restaurantbesøk, fått litt julestemning og egentlig oppført meg eksemplarisk :fnise:

Nå er det litt sånn ukestart-innspurt; sekker pakkes, tøy vaskes, matplan for uka skrives, kjøkken sjaines og alt gjøres klart for at uka skal gli litt lettere.

Lillemor er ikke i form, hoster og hoster, snørrete og ikke i slag. Hvis hun ikke er bedre i morgen, må jeg være hjemme fra jobb, noe som faktisk er litt småkrise. Men selvfølgelig, lillemor går foran alt. Får ta litt igjen på kveldstid, når hun er stupt i seng.

Og nå MÅ noen snart ta fra meg bøtta med halvannen kilo vingummi :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemor ble levert i barnehagen i morgest, i fin form, dog litt snufsete og med noe hoste. Nå har hun jo hostet hele høsten, så det er forsåvidt ikke noe nytt. Har fått legetime til henne i morgen, nå har jeg bare et intenst ønske om å få noe som kan hjelpe henne mot den forferdelige nattehosten hennes. Lurer på om hun har infeksjonsutløst astma, kan være det hvis man skal stole på det man leser på internett ;)

Ellers så er jeg i gang med runde to, eller var det tre, med supplering av vinterklær til frøkna. Ser ut til at det blir fryktelig kaldt fremover, så da må hun ha varmere lue og en varmere ulldress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte rett og slett fjerne den bøtta fra mitt hus :sjenert: Kollegaene ble veldig fornøyde, for å si det sånn.

Litt skrivepause her igjen. Dagene de forsvinner for meg, men egentlig på en veldig fin måte. Lillemor gjør stadig nye oppdagelser i en stor og spennende verden, og nye ord kommer omtrent daglig. I går begynte hun å øve seg på å si navnet sitt.

Jo! Nye vintersko er kjøpt, helt fantastiske & varme :) Har aldri kjøpt så dyre sko før, men jeg orker virkelig ikke en kald vinter til med blåfrosne tær. Nå trenger jeg bare en kåpelignende dunjakke, så kan vintern bare komme og yppe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger i en krøll på sofaen, magen min har gått helt amok i dag. Planlagt kjøretur og viktig jobbmøte måtte avlyses, i stedet ligger jeg her... Bortsett fra det med magen er det ikke så aller verst, fyr i ovnen, stearinlys tent og ulest Kamille på bordet. Og fred og ro i huset :)

13 blå grader her, islå, krystallklar himmel og ti centimeter snø. Det er utrolig vakkert ute på en dag som denne, om enn litt i kaldeste laget for min smak. Egentlig har jeg lyst til å være mer ute enn det er jeg er for tiden, eneste tidspunkt med frisk luft er omtrent mellom husdør og bil, bil opg barnehae, bil og butikk. Dagene er så korte, omtrent mørkt klokka fire nå.

Null matlyst. Uggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Er også på leting etter en varm kåpesak, men så tenker jeg noen ganger at jeg nettopp bare er ute mellom huset og bilen, bilen og jobben, så jeg får ikke surret meg til det :ler:

Norge er sære greier, men du verden så deilig det er når våren kommer. Glad for skiftningene, tross alt.

God bedring, Molo! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har absolutt et poeng, Miss :ler: Men for oss som ikke har sånne fancy bilvarmegreier, så tenkte jeg å forsvare et kåpekjøp med at den jo varmer baken godt når man setter seg inn i en iskald bil ;)

Jeg har også sanser for de forskjellige årstidene i Norge, men noen ganger, særlig i november, sjekker jeg alltid reiser til varmere strøk. Uten å noensinne ha bestilt da. Men i tankene er det lett å sette seg på første fly til Zanzibar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pjusk i dag også.

Følte meg i grei form i morgest, hev innpå et knekkebrød mens jeg pakket veska, men nei, magen var absolutt ikke klar for fast føde. Så da sitter jeg her, med rumpa godt plassert i sofaen. Hodepine.

Og hodepine på grunn av snart mangel på ved. Nå har vi snakket om det i ukesvis; "i morgen må vi få bestilt ved", men ingen av oss har fått ut fingeren. Jeg fikk endelig tatt meg sammen i morgest, ringte vedmannen vår, men nå er det ikke noe ved å få før uti januar. Og han kunne melde at de fleste produsentene i området her var gått tomme. Åååh, noen ganger altså :murvegg:

Lurer på om magen tåler ørlite kaffe?

Lese bok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kan jeg fort bli vant til, Miss :tommelsmil:

Ah, fredag. Herlige fredag. Kommer som bestilt, hver gang. Kjole er på i dag, liker å være litt fredagspynta selv om jeg bare skal svippe innom barnehagen og rett hjem etterpå.

Fremdeles bitende kaldt, i natt har jeg sovet med ullnattkjolen min på. I alensomheten. Mannen ute på vift, mens jentene koser seg hjemme.

Lurer på om jeg skulle lage meg noe skikkelig godt å spise i kveld? Bare til meg selv? Høres ut som en plan. Hjemmelaget lasagne? Hm, må tenke litt. Kjenne etter hva jeg har lyst på.

Jobbe først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...