Gå til innhold

Ill communication


Molo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å komme hjem fra ferie og nesten rett til helg, var veldig lurt kjenner jeg. Ferien har vært fantastisk, vi har kost oss så, vår lille familie. Men det har jammen meg blitt masse av tid til å bare være kjærester også, vi har vært tilbake på gamle trakter, mimret, drukket god vin og spist god mat. Holdt i hånd, ledd, snakket om fortid og fremtid. Mest fremtid, og alle mulighetene som ligger der, foran oss.

Sommerhuset, det vakreste området på jord. Bibdingsverkshus så langt øyet kan se, med stokkroser og kjempehortensiaer voksende opp langs husveggen. Vann, strand og båtliv. Nydelige måltider både morgen og kveld ved brygga, i godt selskap. Sykkelturer og løpeturer, et område som inviterer til å holde seg i aktivitet, det er faktisk så vakkert at man får lyst til å løpe :legrine:

Men alltid godt å komme hjem igjen, det er noe deilig forutsigbart med hverdagens rutiner. Og å bare være seg selv, oss. Har faktisk kost meg med utpakking og husvask i dag, samtidig som lillemor har begynt å gå i dag :rødme: Så stolt, så stolt, med stabbende små skritt, begge hendene opp over hodet. Skjevt smil, og beint ut lykkelig :) Åhh, hun er så knusegod :)

Hvor ble det av babyen min? Nå har jeg en gående liten jente, som kan si mamma, pappa, se der, bø, bam og borte. Med lange bein som ikke har babyposisjon lengre, men som ser ut som en liten jentes. Med masse hår, med noen tenner, med vilje og kunnen til å vise hva hun vil og hva hun ikke vil, på sin måte, gjerne med å peke. En jente som på sitt vis både tar på smykker og mammas veske hvis hun får muligheten til det, slynger begge deler om halsen, men samtidig ikke større enn at hun går seg fast i både smykke og veske. Men hvilken observasjonsevne :sjokkert: Noe sier meg at jeg nok skal få møtt meg selv x antall ganger i døra i mange (alle?) år fremover ;)

I morgen blir det løpetur, også Åpen gård. Deretter skal jeg nok rekke å bli spylei av strykejernet etter at alt lillemors tøy skal merkes før barnehagestart mandag.

Nå skal jeg slutte å spise marsipansjokolade, jeg liker det jo ikke engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten tur innom og titter hos deg. Lykke til med barnehagestart i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med besøk, Frøken Smilla :)

Altså den jenta altså, siden hun var seks-sju måneder har hun våknet mellom 5 og 6 hver morgen. Jeg kan telle på en hånd de gangene hun har sovet lengre enn 6, og det er ikke tull engang. Kjenner jeg er rimelig komatør i dag, klokka var 05.24 da "alarmen" gikk i morgest. Vi har forsøkt det meste, kutte ned dagsoving (=meeegasur unge, aldri igjen!), legge henne senere osv. Ingenting funker, snarere tvert i mot. Satser på at barnehagestarten og innføring av kun en soving på dagtid (ooh, lykke til, kjære barnehageansatte. Jeg er full av beundring) gjør at hun etterhvert kanskje kunne finne på å drøye morgenkvitringen til uret er passert 6 i det minste.

Hun er verdens flinkeste til å legge seg på kveldene, og har sovet sammenhengende hele natten siden hun var åtte måneder. Det har vært viktig for oss, det å kunne ha egentid og kjærestetid om kveldene. Forsøker så vidt mulig å styre unna alt praktisk etter hun har lagt seg, og bare ha tid til å gjøre det man har mest lyst til. Gode dager, gode kvelder.

Hun er så lett å glede. Å trille ball til hverandre en sen ettermiddagstime på terrassen, er rene lykkepillen for henne. Spretter den litt, hviner hun av fryd, ser på meg med de store øynene sine og smiler med noen tenner hist og pist. Mammas jente, så stor, så liten :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag i barnehagen gikk veldig fint, selv om jeg må medgi at det føles litt rart at det er der hun skal være på dagene i mange år fremover *klump i halsen*

Kontaktpersonen hennes ga umiddelbart et godt førsteinntrykk, en erfaren pedagog med et varmt vesen. Tipper lillemor kommer til å finne seg godt til rette sammen med henne etterhvert.

Sååå trøtt etter to timer i barnehagen, det var jo egentlig midt i sovetiden hennes, men hun klarte det med bravour. Godt humør og glad, slokna som en stein med en gang hun ble satt i bilsetet på vei hjem.

I dag er det pappa som har tilvenningen, mens a mor er på jobbmøte inkludert overnatting. Sitter her på senga, med tv'n på. Hører vinden uler utenfor, og regnet som siler ned. Da er det godt å være inne.

Må jobbe litt i kveld, har en presentasjon som skal forberedes til i morgen. Hverdagen er her, med brask og bram :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker de små tingene han gjør for meg.

I går kveld, trøtt og sliten. Jeg tuslet tidlig på badet for å pusse tennene, vel vitende om at jeg måtte ha på rent sengetøy før jeg kunne legge meg.

Mens jeg pusser tennene, lurer min kjære seg inn på soverommet, legger på nytt sengetøy, tenner lys, legger puten akkurat sånn jeg vil ha den, gjør sengen innbydende med å folde dynen fint til side akkurat der hvor jeg skal ligge.

For meg er dette ekte kjærlighet :hjerte:

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulippa

Drømte at jeg mistet alle tennene i natt, de bare løsnet, en etter en. Veldig ubehagelig følelse, det føles så veldig virkelig, så gjett at jeg var letta da jeg våknet. Akkurat den drømmen er en gjenganger hos meg, lurer litt på hva det betyr, om det da betyr noe i det hele tatt.

Det drømmer jeg annenhver måned i perioder... Etter hva jeg har lest, kan det handle om at man føler at man ikke helt har kontroll på livet sitt, at man bare gjør det man må uten å ha mulighet til å påvirke selv, at andre legger premissene, at man selv ikke står ved rattet. Stemmer bra for meg, tror jeg. Og kanskje kan det stemme for deg, iom lite barn. ;)

Hei, forresten! :goodbye:

Endret av Tulippa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan nok stemme, både i forhold til det med lite barn men også i forhold til krevende jobb som jeg strengt tatt, formelt sett, ikke har kompentanse til å utføre ;) Ikke rart at man føler ting går litt på halv tolv noen ganger og at man bare henger med som best man kan.

Akkurat nå nyter jeg tanken på at jeg med sikkerhet kan sove til sju i morgen :fnise: :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Miss :)

Denne helga kommer som sendt fra himmelen. Det er som om hele greia har eksplodert midt i fjeset på meg (og flere andre), presset økes fra alle kanter, og her er det bare en ting som gjelder: å levere. Selv om betingelsene for leveranse er, tja, hva skal man si, ikke de beste, og betingelsene er dessverre ikke en del av noe jeg har vært med på å påvirke i utgangspunktet. Det høres kanskje rart ut å si, men jeg kjenner jeg er litt bitter for akkurat det, ene og alene av den grunn at jeg tror verden hadde sett noe annerledes ut om man var en implisert part på et tidligere stadie.

Kjenner at jeg balanserer på en tynn line akkurat nå, det bør ikke være for mange uker som ligner på denne i vente, for å si det sånn :sprettoy::dry:

Har gjort null nix nada ellers de siste dagene, verken tid eller overskudd til noe som helst. Når lillemor er lagt klokken sju, er jeg død. Fullstendig.

Åh, her blir jeg servert et glass :vin: Absolutt på helt riktig sted til helt riktig tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i morgen skal jeg ikke ofre en tanke på jobb :fy_fy: Jeg skal bruke dagen på loppis og på min herlige lille familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i morgen skal jeg ikke ofre en tanke på jobb :fy_fy: Jeg skal bruke dagen på loppis og på min herlige lille familie :)

Herlig å oppdateres på deres dager.

Jeg har også et stort press på jobb for tiden, og er som deg, ikke tilfreds med det. Klarer ganske bra å skyve alt unna når jeg har fri, men jammen tar det sitt. Håper det roer seg for deg snart! Og kos deg på loppemarked og med familien din, høres ut som en helt perfekt lørdag synes jeg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt at du titter innom Mercier, ikke mange dagene siden jeg var inne hos deg for oppdatering og nydelige bilder av den flotte hjerteknuseren deres :)

Som regel har jeg greit klart å slå av jobbhjernen, men denne helga synes jeg det har kvernet litt vel mye, særlig i stille stunder. Så unødvendig. Og i den store sammenhengen; uviktig. Håper det roer seg litt nå, kjenner at jeg er litt spent på uka som kommer nå.

Lillemor skal i barnehagen igjen i morgen, andre uka hennes nå. Hun fikk forkjølelse og hoste på dag tre, så fredag holdt vi henne hjemme fra barnehagen. Hun virket veldig lykkelig for det. Kjenner at det svir litt i mammahjertet, det er tydelig at hun ikke er helt trygg på barnehage-konseptet enda, og hun gråter av glede hver gang vi henter henne :grine:

Jeg har ikke sjans å være den som leverer henne om morgenen, det er jeg absolutt ikke klar for. Jeg trenger visst også tid på å venne meg til at hun ikke er hjemme med pappaen lengre, og at ting absolutt ikke alltid blir gjort på foretrukne måte, selv om jeg vet at hun har det bra altså.

Helt herlig helg, med loppis, kafè, god mat, søvn og avslapping. I dag startet dagen min klokken åtte, det er så ubeskrivelig godt å kunne sove lenge. Da jeg stod opp gikk min kjære og la seg, og da han stod opp stod det ferske, nystekte rundstykker på bordet. Lang og god søndagsfrokost er uslåelig :)

Løpeturen i dag gikk bra, følte meg lettere i kroppen enn på lenge. Løp lengre i dag enn jeg har pleid, god følelse. Nye joggesko er øverst på lista mi nå, makan til hullete lefser skal en lete lenge etter. Har bare ikke giddet å kjøpe nye siden jeg egentlig har vært overbevist om at denne løpedillen skulle gå over ganske så kjapt ;)

Bortsett fra det så går kvelden med på å surfe etter gode spisesteder i London. Helt greit tidsfordriv det altså :)

Åkei, da er det bare å ta sats og hoppe i det: en ny uke truer! :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg rett og slett sentrifugert. Utrolig krevende uke. Neste uke bare bli bedre, umiddelbart ser den også litt lysere ut med færre planlagte avtaler. Men det kan jo fort snu, har jeg skjønt. Puh. Holder jeg til halv ti i kveld skal jeg være fornøyd.

Lillemor er innmari urolig om nettene for tiden, jeg tror det har med hennes manglende trivsel i barnehagen å gjøre. :tristbla: Hun gråter visst mye, og vil helst bare sitte på fanget til en av de voksne. Sover lite og spiser lite i barnehagen gjør hun og. Kjenner at det tapper litt krefter mentalt sett, hadde virkelig ikke trodd at det skulle bli sånn. Men det er vel ikke mye annet å gjøre enn å holde ut og satse på at det bedrer seg.

Jeg som har unngått søtt i et par uker nå, sitter og trøkker i meg sjokoladekjeks til den store gullmedalje. Et sikkert symptom på slitenhet her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fikk deg en god natt søvn! Høres ut som om det var nødvendig. :klemmer:

Barnehagestarten gikk trått her også. Akkurat det samme som du beskriver - hun gråt mye gjennom dagen, satt på fanget, sov lite, spiste lite. Og lillejenta ble også syk etter noen få dager. Men nå - bank i bordet - ser det ut til at det er i ferd med å gå seg til, etter en måned. De siste dagene har vi fått tilbakemelding på at hun har blitt mye mer selvstendig mens hun er der, og hun har vært blid og fornøyd i lek når vi har kommet for å hente. Utrolig godt, for det har jamen ikke vært noen enkel start for noen av oss! Krysser fingre og tær for at det snart blir bedre for dere også.

Jeg leser her, selv om jeg ikke har vært så flink til å legge igjen spor i det siste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg holdt faktisk ikke til halv ti engang, 21.20 var jeg i køya og sov til halv åtte i morgest sammenhengende. Åhhh, så fantastisk, vanvittig herlig følelse å våkne uthvilt. Jeg tror nesten det har vært det tøffeste med å bli foreldre, at søvn blir det mindre av, og at det er så uforutsigbart. Man kan liksom aldri være helt sikker på når en får hentet seg inn igjen. Jeg har nok også alltid vært en person som trenger mye søvn, føler meg fort litt på siden av meg selv om det blir for lite. Men i dag altså: bare fryd og gammen :)

Til tross for sjokoladekjeks i går var det jo morsomt å kjøpe bukse i en størrelse mindre i dag. Det motiverer til videre innsats. Har løpt meg en liten kveldstur nå, føles så bra. Min kjære er ute og henter takeaway, det er skikkelig luksus, det. Veldig sjelden vi egentlig gjør det, så derfor er luksusdyr-følelsen på topp når vi først gjør det. I morgen er planen å lage en kjempedose med fiskegrateng og fryse ned (minst) halvparten. Har gjort det litt i det siste, og det er jammen meg en lifesaver i hektiske uker. Satser på å fortsette med det ja.

Fine dagen i dag. Besøk av vennepar med unger. Vi hadde pølsefest på terrassen, med påfølgende kaffe og sjokoladeboller. Kjenner det er viktig å nyte terrassen så lenge som mulig nå, for det er nok ikke lenge igjen før det blir for kaldt å sitte der i timesvis. Kjenner jeg gleder meg til crispy høstluft nå. Bare meldt 2-3 grader i morgen tidlig, så det spørs om det ikke blir sesongdebut for vedfyring.

Får fortsette surferunde, sjampo skal bestilles, og kanskje jeg finner noe morsomt på ebay? Kjenner jeg er i litt nettshoppemodus akkurat nå, stopp meg, noen... ;)

Joyce, må si at det egentlig var litt godt å høre at det er flere som har opplevd det samme. Noe med å være i samme båt osv. Men håper jo selvsagt at fremgangen hos E fortsetter og at vi begge får barn som stortrives i barnehagen :) Og du - jeg leser også hos deg, men jeg er fryktelig dårlig på å legge igjen spor. Jeg titter jevnlig innom det andre stedet ditt også.

Mmmm.. nå merker jeg at maten nærmer seg her.

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen der ute som har et tips eller triks i forhold til hvordan dere måler temperaturen til en stykk illsint jente som nekter plent å ligge rolig når hun ser vi finner frem termometeret for å måle rektalt?

Finnes det ikke noe sånn øre-målingsgreier? Er det pålitelig? Funker det? Kjennes veldig som et "overgrep" når vi måler temperaturen for tiden, siden hun protesterer hemningsløst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen der ute som har et tips eller triks i forhold til hvordan dere måler temperaturen til en stykk illsint jente som nekter plent å ligge rolig når hun ser vi finner frem termometeret for å måle rektalt?

Finnes det ikke noe sånn øre-målingsgreier? Er det pålitelig? Funker det? Kjennes veldig som et "overgrep" når vi måler temperaturen for tiden, siden hun protesterer hemningsløst...

Vi har kjøpt øretermometer, og er strålende fornøyd med det! Jeg husker selv med gru å bli tatt tempen på rektalt, syntes det var skikkelig guffent, og tenker at jeg unngår det så langt som mulig med lillejenta. Må det til så må det til, men til sånn "har hun feber eller har hun ikke feber"-måling funker det godt med øretermometer. Vårt er fra OBH Nordica og en del billigere enn Braun sitt. Så vidt jeg har skjønt er det ikke fullt så nøyaktig som rektalt, men mer nøyaktig enn i munnen/under armen.

Og ang. barnehagen - klart det er godt å høre om andre som har opplevd det samme! Jeg synes "alle" sier at "tilvenningen gikk såååå fint, h*n så ikke på oss en gang, bare lekte i vei". Og da blir det ikke noe lettere å forholde seg til at mitt barn overhodet ikke var "enkel" å ha med å gjøre ifbm barnehagestart. Og det gjør vondt langt inn i hjerterota når ungen min hyler av fortvilelse fordi jeg skal gå fra henne i barnehagen. (Jeg har også prøvd å unngå leveringen, men et par ganger har jeg måttet.) Begynner nesten å grine bare av å skrive om det her, kjenner jeg. Hehe... Nei, det er mye vi skal gjennom som mammaer!

Fant du noe morsomt på eBay? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var et stk. øretermometer innkjøpt, mye på grunn av anbefalingen fra deg, Joyce :klemmer: Det føles allerede mye bedre, jeg har gruet meg sånn til den målingen i det siste, og det er jo tydelig at hun ikke liker det. Så, phu, føles bra.

Dagen i dag har vært så herlig, for første gang på et par uker har jeg klart å puste samtidig som jeg jobber :) Hjemmekontorløsning er bare så vanvittig bra innimellom, og i dag har jeg vært effektiv, men effektiv på den gode måten. Hatt tid til kaffe og god lunsj, helt alene. Tiltrengt. I morgen starter noe av kjøret igjen, møter og foredrag, men jeg hopper ut i det igjen og satser på å lande på begge beina. Kjenner at jeg fortjener den Lontonturen jeg har i vente om noen uker noe så innmari ;)

Da skal jeg shoppe, for det ble lite shopping på ebay. Noen ganger blir jeg helt slått ut av det vanvittige utvalget, så jeg endte bare opp med diverse sjampoer fra lookfantastic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...