Gå til innhold

Ill communication


Molo

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

1 stk. Londonbesøk unnagjort :)

Vanvittig bra tur, morsom by, selv om jeg aldri har shoppet så lite på tur før som nå. Utvalget gjorde meg helt paralysert. I stedet fikk vi brukt masse tid på hverandre, til å traske gatelangs i timesvis, hengt på pub og smakt masse forskjellig øl, spist mat fra hele verden... OG sovet ;)

For ikke å snakke om hvor utrolig deilig det var å komme hjem til verdens beste lille jente :)

En vitamininnsprøytning, det er det det har vært. Nå kan hverdagen bare komme igjen, jeg er klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Joyce, det var helt supert :hjerte:

Vi fikk sett Covent Garden, Notting Hill (markedet på Portobello Road), crazy Camden Town, Brick Lane og Spitalfields market (det beste, synes jeg), en musical (dårlig), V&A (råbra!), Kensingtonområdet, vandret hånd i hånd langs Themsen...

Og for ikke å snakke om all den gode maten; vi har spist thai, vietnamesisk, bangla-food, mat fra Singapore, kinesisk, indisk -et helt vanvittig utvalg, og for meg som er over middels matglad, så var det helt perfekt:) Men litt vanskelig at det ikke var plass til mer i magen, jeg tenker fremdeles over all maten jeg har gått glipp av :fnise:

Jeg er klar for London igjen -anytime :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag var det rett tilbake til virkeligheten, med matpakkesmøring, tidlig opp og spekulasjoner over hva middagen skal stå på i dag. Svigers har reist hjem, og etter et par uker i konstant omgang med folk, skal det bli veldig godt å ha huset for seg selv og bare surre litt rundt.

Vaske litt klær, pakke ut, være litt seg selv igjen. Nydelig!

Hvis inspirasjonen er der, kunne jeg tenke meg en løpetur i kveld. Er to uker siden sist, og egentlig er jeg livredd for å la det gå for lang tid mellom hver tur, for da stopper jeg helt opp. Så i kveld skal jeg. Trur eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpetur ble det ikke, verken i går eller i dag. Har for mye på tapeten, og når klokka er rundet åtte er jeg helt ferdig. Jaja. orker ikke irritere meg over det akkurat nå.

For nå har jeg det ganske utmerket, har jaget gubben på dør; fotball med kompiser, mens lillemor har tatt kveld forlengst. Stillhet :) Ro :) Alenetid :)

Prøver å finne ut hvordan julen skal arrangeres. Dras i flere retninger. Fått litt andre hensyn å ta, merker jeg. Kjenner meg veldig delt, får gi det noen dager før bestemmelser må tas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøtt, uopplagt. Dustete uke foran meg, med mye jobb. Mye jobb er nå en ting, men denne uka har jeg noen halvkjipe oppgaver som må gjennomføres, og da er det ikke fullt så moro. I morgest hadde jeg bare lyst å slippe å måtte forholde meg til verden, bare grave meg ned under dyna og bli der, på ubestemt tid. Litt hodepine, slapp i kroppen, alt er et ork. Man føler man bruker halve livet sitt på middagslaging, opprydding, klesvask og tøyvask. Alt i en monoton, sammenhengende dur, hvor det til tider er vanskelig å skille den ene dagen fra den andre.

*klage, klage*

Har bestilt sjokkis av mannen på butikken, det blir jeg litt glad av, men får dårlig samvittighet etterpå. Så summa summarium så blir jeg sikkert enda mer muggen etterpå. Ska'kke værra enkelt, detta ;):sukk:

Kan det vennligst snart bli kveld, sånn at jeg kan gå og legge meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omsorg :)

I dette øyeblikk sitter jeg og kjenner på hvor godt livet er. Søndagsroen er ett hundre prosent til stede, lillemor sover i vogna ute, pappaen sover i senga oppe. Jeg har god kaffe i koppen, et fat oppskårne appelsiner ved siden av meg, og kroppen er godt plassert i den nye, herlige stolen vår som kom inn døra i går.

Hører ikke en lyd, eller jo, svak during av vaskemaskinen i kjelleren, og forsiktig knitring i ovnen. God-lyder, trygge lyder. Harmoniske lyder.

Ser ut vinduet, på alle menneskene som promenerer forbi vinduene våre. Solen er her igjen, det er seks grader pluss og nærmest folkevandring utenfor her etter tidenes gråværsdag i går. Fine området vår, utenfor det hvite stakittgjerdet vårt går stien inn i skogen. Til fine turløyper, til løpeløypa mi. Det er femti meter fra trappa vår til der hvor skogen starter, et perfekt sted å samle kongler, vått høstløv og spennende greiner for en liten frøken. Det er der reven bor, sammen med småfuglene som sier "pip-pip". Det samme sier forøvrig ekornet, i følge min datter ;)

Denne dagen har vært nærmest perfekt. Jeg har ro i kroppen, er ikke rastløs, jeg tenker ikke på jobben og humøret er mer enn bra. Jeg er inspirert, jeg har energi nok til å tenke på neste hus-prosjekt, til å la tankene flyte. Mye av dette er takket være den lille jenta mi, og to timer utendørs som en vakker start på dagen.

Det er jammen ikke alltid jeg har tålmodighet til to timer utendørs, med å dytte til husken, lage sandslott i sandkassen og bruke mange minutter til å bare studere en helt alminnelig gråstein. Fordi hun synes den er vakker, hun er fra seg av begeistring over nye ting. Til å bruke lang tid på å studere barken på et tre, til å klatre opp og ned, opp og ned, på en stubbe. Til å sitte på huk sammen, se opp på tretoppene og opp i luften, gledes sammen over synet av fugler og et fly langt der oppe i det fjerne.

Herregud så viktig sånne øyeblikk er, jeg blir nesten skamfull når jeg tenker over hvor liten tid jeg (vi) har til det ellers, vi haster fra det ene til det andre, forsøker å skvise mest mulig inn i den dag, mest mulig effektivitet. Planlegging, strukturering, oppgaver og gjøremål. Mest mulig på minst mulig tid. Jeg tror denne dagen skal være en lærepenge for meg, jeg skal slippe noe av "skal-må-bør", og heller bruke mye mer tid på å sitte på en stubbe, legge merke til hvilken farge himmelen faktisk har mens jeg får tildelt et vått kyss fra min elskede datter.

Ja, det skal jeg. Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Slike øyeblikk er viktige, og det er så godt at du har det sånn at du kan nyte det! Husker den perioden med poden min, mange dager var jeg så sliten da jeg våknet om morgenen at min eneste tanke var "ånei, tolv timer til ungen skal legge seg igjen, hvordan skal jeg få slått i hjel denne dagen?" :( Nå er han ti år, det er gått flere år enn det er til han er myndig, og løsrivelsen skjer sakte, men sikkert. Det går så fort!

Kos deg med nyfunnet inspirasjon, håper uken din blir bra!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Miss, noen dager får man slike glimt av ekte lykke og en veldig klarhet i hva som som virkelig betyr noe her i livet. Det er noe veldig godt og befriende over slike øyeblikk. Hverdagen har bare en tendens til å sluke meg (oss) i neste vending, faktisk talt as we speak, siden jeg nå befinner meg milevidt fra lillemor og stubben og gubben, liggende på et sterilt hotellrom med søvnunderskudd, skuldre oppunder ørene, rødglødende innboks og magen full av sjokolade.

Jommen sa jeg smør. I det minste får jeg innkassert en god natts søvn :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så ubeskrivelig møkklei av å stå opp klokka fem at jeg holder på å spy. Kjenner at det tærer vanvittig på kreftene, og i morgest gjorde det omtrent fysisk vondt å bli tvunget ut av senga. Hadde det enda bare vært en periode, men nei, hun har vært morgenfugl siden senvinteren. Usj.

*frustrert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... Men i morgest, et sted mellom fem og seks, lærte hun å si "pysj", med den stolteste stemmen mens hun pekte på pysjen sin :rødme:

Det er så morsomt nå som ordene begynner å komme. Jeg hører hun forsøker å si Postmann Pat, mens hun mer tydelig sier "fyet" og peker opp mot himmelen. Eller når hun sier "sjiddeher" (sitte her) mens hun klasker den lille babyhånda ned på stolsetet og mener at mamman skal sitte akkurat i den stolen mens morgenkaffen inntas. Deilige ungen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, halvveis til helg :sprettoy:

Hjemmekontor i dag, som sendt fra himmelen. Har allerede denne uka hatt et par netter (og dager) borte i forbindelse med jobb, så i dag passet det innmari godt å være hjemme og ...jobbe, men også ha tid til å vaske klær & shine kjøkken.

En gang i skuddåret får jeg ånden over meg, så nå har jeg polert steikeovnen, skrubbet inni kjøkkenbenken (det blir så fort ekkelt der hvor søppelbøtta er), i tillegg til at jeg har støvsugd bak radiatorene med mitt spesialverktøy som kobles på støvsugeren. Nå mangler bare å svisje over golvet, så er kjøkken og stue i boks. Det får vente til i ettermiddag, nå må jeg ha ei jobbeøkt igjen.

Kaffe? Guess so!

:kaffekopp:

Sånn bortsett fra jobb og hus og sånn, så er jeg faktisk litt pist over at glidelåsene på vår ett år gamle Voksi Urban-pose har tatt kvelden. Utrolig irriterende at ting man betaler i dyre dommer for, ikke klarer å produsere såpass som en grei glidelåsfunksjon. Det lukter reklamasjon her, jeg bare hater å bruke tid på sånt.

Kaffe it is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg :hjerte: helg!

Det er balsam for sjelen å sove lenge (mannens tur å stå opp), stå opp til en lang, varm dusj og å samtidig vite at dagen ligger blank foran en.

Lillemor er forresten blitt veldig ivrig på å organisere hvor vi skal sitte hen; pappan skal alltid sitte i sofaen, jeg skal sitte i den sorte stolen, og lillemor selv skal sitte i den nye stolen. Da kan hun sitte stille lenge, og bare nyte at familien er samlet :rødme:

På to timer i byen rakk vi å få seks julegaver i boks pluss en liten farsdagsgave til i morgen. Kafètur på verdens hyggeligste kafè ble det også, med gigantisk cappucino og kanelsnurr. Lillemor så i godlune, ingen problem å ha med selv om det jo klør litt i fingrene innimellom ;)

Nå sier hun "mat" og "mæ" (melk). Gud så gøy det er å kommunisere med henne! Stor stas, jeg er definitivt bedre på litt større barn enn spedbarn :)

Mannen kjøpte kaffe fra kaffested, nytes i dette øyeblikk sammen med noen biter mørk sjokolade. Frøkna i vogna, ski på tv. Jeg trenger ikke mer :rødme: :):hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg lært at man aldri skal putte ingefær i en kake. Fyttirakker'n så stygt det smakte :overrasket: Det var den farsdagskaka, liksom. Jaja, han fikk pakke og hjemmelaget kort på senga, det får holde i år.

Prøver ellers å spare og nyte hvert minutt nå av siste rest med helg. Kunne lett ha taklet et par ekstra fridager nå, november er bare ikke min måned. Enda trøttere enn normalt, og jeg er absolutt ikke fan av stummende mørke når klokka såvidt har passert fem. Det er kos med sofa og stearinlys og pledd og sånt, men inntil en viss grense.

Usj, ny jobbuke truer. Oppdaget akkurat at vi har planlagt max dårlig i forhold til jobbing og henting/levering i barnehage, så jeg må starte uka med å omkalfatre masse spikra planer, hvilket innebærer mange telefoner, hard tankevirksomhet og generell logistikkplanlegging på høyt nivå :sur:

Nei, magen romler, kanskje jeg skulle begynne å lage litt mat mens min kjære bader lillemor? Think so.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Ingefær, som er så godt! Hvordan kan det bli feil, tenker jeg, men jeg vet jo ikke hva slags kake det er snakk om :ler:

Håper uka blir bedre enn fryktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...