Gå til innhold

Ill communication


Molo

Anbefalte innlegg

Gjest Miss O'Hara

Høres ut som om dere ideelt sett bør bo like utenfor en by - så dere har byens goder, men også nærhet til natur og sjø. Hvis et slikt sted finnes litt nærmere din familie, men uten å få det verste av klimaet, så...

Jeg er ikke objektiv, men jeg synes Østlandet har det beste klimaet, de beste jobbmulighetene pluss ligger sentralt til for å reise overalt på besøk (og få besøk), i tillegg til at både fjell, skog OG hav ligger innenfor en halvtimes rekkevidde nesten uansett hvor man bor :) Nettverk kan man jobbe med - og når jentene går på skolen og får fritidsaktiviteter så treffer man mange foreldre i den settingen. Skoleårene er fine til å treffe "likesinnede" sånn sett, og med et bra arbeidsmiljø i tillegg er mye gjort med tanke på det sosiale.

For øvrig er dere vel generelt i den absolutt minst sosiale og mest familieorienterte fasen nå - med førskolebarn og alt det medfører :) Småbarnslivet er ekstremt. Det letter mye så fort de er over på skolen, og innen få år da har man plutselig mer rom og krefter igjen til andre ting utenfor heimen :)

Skulle jeg gjort noe om igjen med det jeg vet nå, ville jeg brukt småbarnsårene på å studere og heller latt andre ting ligge, for ikke å bruke opp alle kreftene og å skulle klare alt hele tiden - og heller trappe opp arbeidsliv og nettverk når poden ble litt større. I stedet kjente jeg på alt jeg savnet og manglet og ikke hadde tid til, følte jeg måtte klare alt på en gang for ikke å gå glipp av noe -og endte med å slippe opp for krefter i stedet. Dette er selvsagt mye direkte konsekvens fordi jeg var alene med ham (og faktisk dermed gikk glipp av mye), men likevel - skulle jeg vært i et samliv ville jeg rådet til å ville litt mindre om gangen og heller huske samliv, familieliv og egenomsorg i denne, tross alt korte, perioden av livet.

Alt til sin tid :) og barna blir store og dere får all den tid dere vil til pleie av jobb og nettverk senere, uansett hvor dere bor.

Det var dagens etterpåkloke ord fra meg :sjenert:

Nyt småbarnstiden og ta vare på hverandre, alt det andre kommer senere... Og valget med flytting er jo ikke endelig, dere kan flytte så fort barna er ute av reiret om dere skulle ønske det. Finn en god skole med godt miljø, det sier ofte noe om hvordan foreldrene i den skolekretsen er - potensielle omgangsvenner :)

Endret av Miss O'Hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Takk for kloke ord, Miss. Det er mye fornuft i det du skriver som er vel verdt å tenke på.

Joyce, Oslo blir det nok ikke siden ingen av oss fristes av å bo i en stor by. Men Oslo er fin å ha i overkommelig kjøreavstand

Har forøvrig satt hodet mitt på pause når det gjelder dette "flytte hvor"-styret. Det vil tvinge seg frem på et tidspunkt, ikke altfor langt frem i tid, men akkurat nå behøver jeg all ekstra hjernekapasitet for å hale i land masteroppgaven. Jeg er i gang, men det går så tregt at jeg får helt neller. Den store skrive-inspirasjonen lar også vente på seg, så jeg må gjøre noen grep for å få endret dette sånn at jeg finner motivasjon for å sette meg ned å skrive.

Like før eldste gikk ut døra nå nettopp sa hun: "mamma, jeg gleder meg sånn til høsten" Jeg: "jaha, hvorfor det da?" Hun: "for da kan jeg hoppe i løvet OG begynne på skolen". Tenk at vi snart har skolejente. Så utrolig rart og samtidig veldig naturlig.

Nå er kaffekoppen tømt, jeg skal finne frem en ryggsekk, pakke kontortingene mine i den og gå til jobben i dag. Kroppen min trenger bevegelse, den har blitt forsømt i vinter. Lysere dager og vårfornemmelse gjør at jeg får lyst til å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Mandag formiddag i slutten av april. Sola skinner, bjørka er nesten helt grønn nå, det blir tidlig lyst om morgenen og sent mørkt om kvelden. What's not to like. Men merker at jeg for første gang (?) har et litt elsk/hat - forhold til våren siden arbeidsoppgavene dobler seg på hjemmebane. Synes egentlig det er nok å holde orden på innendørs, men det er saker og ting som bare må gjøres utendørs på denne tiden av året... Selv om mye av det er hyggelig arbeide (eks. fikse og ordne i hagen), så er det ikke til å stikke under en stol at vi konstant har for lite tid. Så for meg blir det uhyre viktig å finne balansen mellom det å ha endel prosjekter ute og det å også ha tid og rom for å nyte denne fine tiden av året... Balanse. Note to self. Balanse.

Har hatt et par uker hvor humøret har vært på bånn. Mange sammensatte forklaringer på det, men de siste dagene har jeg følt meg som et nytt menneske, med et håp om at alt nok skal gå & at alt blir bra. Det er en god følelse, det. Måtte det vare.

Føler meg mye alene. Har skrevet om det før, men har toppet seg litt nå siden jeg sitter mutters alene med denne masteroppgaven. Som jeg savner et fellesskap, en skikkelig jentegjeng hvor jeg kunne være fullt og helt meg selv. Eller bare hatt noen å skrive denne forbistrede oppgaven sammen med, et skrivefellesskap. Blir til tider helt koko av å bare snakke med meg selv, sparke meg selv i hekken, dra meg selv opp...

Nå skal jeg fylle opp kaffekoppen, gå inn på nabokontoret for å skjerme meg fra pc, mobil og internett, og lese videre. Er i gang med å lese meg opp for å kunne starte på teorikapitlet i oppgaven. Midt på dagen tar jeg meg en pause for å gå til passkontoret for å signere noen papirer i forbindelse med at pass skal skaffes til jentene. Storbytur til Berlin om ikke lenge. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Godt å se deg! :klem:

Kjenner på den alenefølelsen, ja. Satt her om dagen og lurte på å lage et treff på søndager for å samle noen folk, men innså at jeg, her jeg bor nå, ikke har ange aktuelle kandidater til det :sukk: venninner bor altfor spredt.

Spennende med Berlin!

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Så var det jammen meg blitt sommer siden sist.

I skrivende stund befinner jeg meg i senga, jeg, iPad'en og en kopp kaffe. Huset er fullt av feriegjester (min familie), men måtte bare ha en stille stund for meg selv. Har vært så utrolig trøtt i dag, lurer på om de siste hektiske dagene har satt litt spor.

Siden sist har eldste sluttet i barnehagen, og minste har brukket armen. Vi har vært på flere reiser, et par av dem temmelig spontane. Vi har ordnet det fint i hagen, endelig fått fine planter i skyggebedet og mannen har bygget fin levegg. Nå har vi et nydelig hjørne der kveldssola kommer.

Vi har nedtelling til sommerferie nå. Ti dager igjen til ferden går sørover, til Danmark. Ser skikkelig frem til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du får tatt deg den lille pausen du trenger! Godt, det. Det er intenst både å ha besøk og å være på besøk - koselig, men intenst. 

 

Håper det går bra med armen til minste! Her ba eldste pent om å få være i barnehagen neste uke (hun har jo plass ut juli), hun synes det er kjemperart å skulle slutte. Og for min del var det veldig greit, jeg er ikke sånn utpreget artig å være hjemme med i en uke for tiden, tror jeg. :ler: Hadde nok blitt en del kjeding. Men tenk at de små babyene våre er skolestartere? Det er så rart! 

 

God tur sørover og god ferie! Håper den blir solfylt og fin! :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...