Gå til innhold

Ill communication


Molo

Anbefalte innlegg

Ååå, godfilmene :hjerte:

The Holiday har jeg faktisk ikke sett, så den får stå øverst på lista til neste hjemme-alene kveld. For i kveld er jeg mer dau enn levende.

Ble mer og mer sigen på jobb i dag, etter lunsj måtte jeg ut på trappa en tur for å se om jeg klarte å kvikne til litt i femten blå. Funket bare delvis.

Resten av ettermiddagen har egentlig bare vært en utholdenhetsetappe, jeg er trøtt & sliten til inn i margen, så å lage mat eller kle på seg (oss) og kjøre til videosjappa var helt uaktuelt. Å underholde lillemor og sørge for at de basale behovene ble tilfredsstilt var det jeg maktet å diske opp med i dag. La meg gjette: i seng før 21.30 :roll:

Gleder meg til å få min kjære hjem i morgen. Det er utover min fatteevne hvordan man makter å være alenemor (eller alenefar, men det hører vel til sjeldenhetene). Jeg hadde blitt gæren. Så all respekt, virkelig. Virkelig.

(For ordens skyld: lillemor er ikke et "vanskelig" barn på noen måte, stort sett bare blid og fonøyd. Likevel er jeg bare helt utrolig imponert over alle alenemødrene; ikke et øyeblikk for seg selv. Selv det å stikke en tur på nærbutikken blir et prosjekt. Å sjonglere jobb, barn, hus, seg selv -helt alene... Jeg tar av meg hatten.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå, godfilmene :hjerte:

The Holiday har jeg faktisk ikke sett, så den får stå øverst på lista til neste hjemme-alene kveld. For i kveld er jeg mer dau enn levende.

Ble mer og mer sigen på jobb i dag, etter lunsj måtte jeg ut på trappa en tur for å se om jeg klarte å kvikne til litt i femten blå. Funket bare delvis.

Resten av ettermiddagen har egentlig bare vært en utholdenhetsetappe, jeg er trøtt & sliten til inn i margen, så å lage mat eller kle på seg (oss) og kjøre til videosjappa var helt uaktuelt. Å underholde lillemor og sørge for at de basale behovene ble tilfredsstilt var det jeg maktet å diske opp med i dag. La meg gjette: i seng før 21.30 :roll:

Gleder meg til å få min kjære hjem i morgen. Det er utover min fatteevne hvordan man makter å være alenemor (eller alenefar, men det hører vel til sjeldenhetene). Jeg hadde blitt gæren. Så all respekt, virkelig. Virkelig.

(For ordens skyld: lillemor er ikke et "vanskelig" barn på noen måte, stort sett bare blid og fonøyd. Likevel er jeg bare helt utrolig imponert over alle alenemødrene; ikke et øyeblikk for seg selv. Selv det å stikke en tur på nærbutikken blir et prosjekt. Å sjonglere jobb, barn, hus, seg selv -helt alene... Jeg tar av meg hatten.)

My sentiments exactly! Har også tenkt mye på det der. Veldig takknemlig for at jeg har en å dele jobben (og gledene) med.

Håper du får deg en god natts søvn, og at mannen ikke får problemer med fly i morgen!

Hvilken kåpe kjøpte du? *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Etter nesten et tiår som alenemor (selv for verdens søteste, snilleste gutt) så ER jeg nok litt gæærn :ler: og jeg må si at det å være samboer nå, med en handlekraftig og omsorgsfull mann, er som å komme til himmelen :sjenert: Han jobber mye, og den daglige praksisen som mamma er det naturlig nok fortsatt jeg som har, men alle rammene rundt, og bare vissheten om at dersom jeg er syk f.eks. så er det en annen voksen der - det er helt ubeskrivelig deilig. "Ekteskapet som institusjon" blir et meningsfullt begrep, det skal være et sted for å ta vare på alle medlemmene i det lille samfunnet som er en familie :) Det går ikke en dag uten at jeg kjenner litt på det, og føler meg som verdens heldigste. Jeg husker jeg skrev noe sånt hos deg for lenge siden, da jeg var singel, at det var godt å lese at det er mulig å ha det godt sammen, for man leser så altfor mye om det motsatte.

Vi er heldige :)

Håper formen din er bedre, Molo? Ble det film på deg?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For en desember :eeeh:

2x magesjau + 1x magesjau på henholdsvis mann og barn. Legg til jobb opp over ørene, budsjetter, HR, ansettelser, reising og bilkjøring til den store gullmedalje. I går, etter tretten timers arbeidsdag, ser vi endelig ut til at vi lander der vi ønsker å være.

Sov ti timer i natt, digger mannen rått som frivillig valgte å stå opp klokken fem for å la meg få sove ut. Og i dag møter jeg seint på jobb og går tidlig ;) Juleferien er her om kun kort tid :)

Helgen må brukes på å skrive lister og pakke. Å pakke med smårollinger tar jo en evighet. Flyreise, må klekke ut noe smart som kan underholde henne på turen. Småpakker med rosiner er iallfall et must, da er hun omtrent på sitt lykkeligste, hoier og ler. Tenk å bli så glad for en liten pakke rosiner, gitt :)

Julegaver er stortsett i boks, en liten runde til, så bør det meste være i orden. Pepperkaker bakte vi i november, bortsett fra det har jeg ikke bakt noe som helst. Det blir fort nok søtsaker allikevel. Men jeg mangler julestemning. Satser på at den dukker opp, nå som jeg hvert øyeblikk kan slå av jobbe-hjernen.

Åååh, som jeg gleder meg til å ligge langflat på sofaen og lese bøker i romjula!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss, skjønner så godt hva du mener med å ha en "beredskap" rundt deg. Jeg tenker med gru på hvordan det ville være å være alene med ansvaret hver dag, hver uke, året rundt. De få gangene mannen er bortreist, ligger jeg alltid på kveldene og går igjennom planen i hodet mitt for hva jeg gjør hvis det skulle begynne å brenne :sjenert: Ansvaret må føles utrolig tyngende, og skremmende? Eller kanskje jeg tenker på det som skremmende, fordi jeg i realiteten aldri har forsøkt det?

Ekteskapet som institusjon, et fint og treffende begrep :) (kombinert med litt elenetid i ny og ne, selvsagt ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laptop med TV-serier/filmer var en slager da vi fløy til Madeira... Og sånne små Ella's Kitchen-smoothier, de får du med gjennom sikkerhetskontrollen på OSL - i verste fall må du smake på dem. Og noen bøker. Og tegnesaker, hvis snuppa di har funnet ut at det er gøy. :)

Høres ut som en altfor heftig desember. :troeste: Håper julefreden - og julestemningen - senker seg de kommende dagene, og at jula blir rolig, avslappende og fin! Det fortjener du virkelig!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for fine tips, Joyce :)

Hvor kjøper du Ella's Kitchen smoothier? De hørtes gode ut. Laptop tar vi ikke med oss, så det utgår, men sikkert et smart trekk på reiser hvor vi har litt mer plass til bagasje ol. Tegnesaker har jeg tenkt på, hun er veldig glad i å tegne. Du vet ikke tilfeldigvis om SAS har sånne små "underholdningsesker" med tegnesaker etc. som de hadde tidligere? De siste fem-seks årene har vi bare flydd med Norwegian, så jeg har ikke helt oversikten når det gjelder SAS.

Jeg er god på å gi jernet når det kreves på jobb, men jeg er minst like god på å sklappe av og ta livet med ro, så jeg er ikke bekymret for julestemningen, sånn egentlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tips, Joyce :)

Hvor kjøper du Ella's Kitchen smoothier? De hørtes gode ut. Laptop tar vi ikke med oss, så det utgår, men sikkert et smart trekk på reiser hvor vi har litt mer plass til bagasje ol. Tegnesaker har jeg tenkt på, hun er veldig glad i å tegne. Du vet ikke tilfeldigvis om SAS har sånne små "underholdningsesker" med tegnesaker etc. som de hadde tidligere? De siste fem-seks årene har vi bare flydd med Norwegian, så jeg har ikke helt oversikten når det gjelder SAS.

Jeg er god på å gi jernet når det kreves på jobb, men jeg er minst like god på å sklappe av og ta livet med ro, så jeg er ikke bekymret for julestemningen, sånn egentlig ;)

Ella's Kitchen kjøper vi egentlig overalt etterhvert - hos oss har de dem på Meny, Rimi, Rema og Ultra/Jakobs. Vet ihvertfall at de har på Ultra på senteret din vei.

Har heller ikke flydd SAS på noen år, så vet ikke om de har de pakkene lenger... Vi fikk ingenting sånt hos Primera Air. Litt skuffende, egentlig - jeg husker de pakkene med stor begeistring fra Englandsturer som barn. ;)

Også må jeg bare le av kommentaren om julestemningen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da skal jeg sjekke ut Ella's kitchen i dag på butikken :)

Lillemor er ikke helt seg selv i dag, virker det som. Hun våknet 04.45 og var komplett umulig å få til å sove igjen. Så jeg er en smule trøtt her jeg sitter :Gjesp:

Nå tar hun en blund i vogna i gangen, planen min er at hun ikke skal sove så lenge, så får hun heller den "ordinære" blunden sin ved lunsjtider som hun pleier. Klart hun blir stupings når hun står opp midt i natta :forvirret:

Lørdag i dag ja. Herlig. Planen er en liten bytur for å få de aller siste tingene på plass, deretter blir det god mat og mini-julaften med gaveåpning. Vi får ikke alle julegavene med oss, så da får vi ta litt åpning i dag. Håndballkampen må vi vel også ha med oss, det klassiske oppgjøret mellom Norge og Danmark.

Nuh: kaffe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Molo! Er av og til innom på KG, og da må jeg alltid stoppe innom her først. Har ikke vært så flink til å legge igjen noen ord, har egentlig vært veldig nettlei en periode og har mest bare lest overalt. Men vil ønske deg en god jul og en herlig juleferie. Jeg har også hatt en travel jobbhøst, og har tatt juleferie for to uker siden. Har to uker igjen enda, herlig tanke. Så jeg skjønner godt det med å skru av jobbhodet, julestemningen kommer nok sigende hos deg også når dere er avgårde på ferie.

Tips til flyturen (vi var nettopp i syden og dermed 5,5 timer i fly hver vei med vår lille turbo propell): tegnesaker er lurt ja (i syden fikk vi tak i en slik liten magnet-tegneplate, noe som var stor suksess. Ellers, alle slags småsnacks som spises sakte (blåbær, rosiner, små kjeks) og noe godt å drikke var populært hos oss. Ellers underholdt hun seg forbausende lenge med å mestre å klikke på plass setebeltet sitt. Hun fikk en aktivitetsmappe med slike "klistremerker" som kan tas av og på flere ganger på en bakgrunn (litt dårlig forklart kanskje) og en liten fingerdukke på vei ned, og en refleks i en snor på vei tilbake. Refleksen var vinneren, uten tvil. :ler:

Lykke til med flytur og kos dere på ferie!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercier :klemmer::goodbye:

Så hyggelig å se deg her inne :) Litt pussig egentlig, for jeg leste igjennom deler av min gamle dagbok i går, og kom da til å tenke mye på deg og din lille S. Ekstra koselig å komme inn hit til livstegn fra deg da :)

Skjønner godt hva du mener med å være nettlei. Jeg er det til tider jeg også, må ofte tvinge meg til å oppdatere her. Jeg tenker å fortsette med det, her er egentlig det eneste stedet jeg får skriblet ned store og små ting, noe som er blitt ekstra viktig for meg etter at lillemor kom. Det hjelper meg å huske øyeblikkene :) Du skriver jo så vidunderlig vakkert et annet sted, er innom der med jevne mellomrom for å se flotte bilder og flott tekst :)

Og takk for tips når det gjelder flyreisen. Nå har vi handlet inn litt småtterier, men jeg tipper vel at lommeboken og nøklene som vanlig blir det morsomste å leke med ;)

Grunnen til at jeg satt og leste min gamle dagbok i går, er at jeg har glemt når det egentlig var snuppa begynte å stå opp klokka fem. Det er snart et år siden, viste det seg :dåne:

Vi hadde en uke her for litt siden hvor hun våknet mellom seks og sju, og det var jammen meg som å komme til himmelen. Men det gikk jo selvfølgelig kjapt over...

Ellers har hun lært seg å si "pesce" (PC) idag, plutselig sa hun bare "mamma pesce" mens jeg var innom for å sjekke yr.no. Måtte bare le, det er så utrolig festlig med språk. Blir liksom enda bedre kjent med henne :rødme:

Har vært en fin søndag, har vasket klær til den store gullmedalje, pakket og fått unna endel praktisk. Fin liten tur i skogen ble det også, oss tre, hun på akebrett bak, og mammaen og pappaen hånd i hånd foran. Igjennom skogen, med trær tunge av snø. Idyll.

Vi aket sammen, lillemor og jeg, vi hvinte begge av fryd - å ake har jeg alltid hatt utrolig sansen for, av en eller annen grunn. Vi har, i vår familie, i mange år hatt tradisjon i julen om felles aketur, helt topp.

Resten av kvelden akter jeg å tilbringe foran tv'n i selskap med min kjære og et glass rødvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Takk :klemmer: Ja, det var virkelig tidenes overraskelse, dette her.

Er fremdeles i sjokktilstand over at noen faktisk vil dele resten av livet sammen med meg, at det blir så tydelig understreket, liksom. Rar følelse, deilig følelse. Trodde ikke dette skulle hende meg, men jeg liker det.

Jeg har aldri vært den store bryllupsdrømmeren, og noen bridezilla blir jeg aldri. Men jeg merker samtidig at dette betyr mer for meg enn jeg trodde, og at jeg nyter tankene og gleden over det vi har i vente.

Nå er jula over for min del, jeg bare koser meg med ro og fred hjemme i eget hus. Har fått kastet ut noen dvaske svibler i dag, og det kribler i fingrene etter å la noen juledekorasjoner gå samme veien :sjenert: Får prøve å vente til i etter nyttårsaften, i det minste.

Jeg elsker tiden opp mot jul, og selve julen også for den del, men blir veldig mettet av den også. Nå har jeg lyst på hvithet, lys og renhet. Hvite, sprø tulipaner i vase, vekk med alt rødt og tungt. Velkommen til et nytt år, og en ny vår (om altfor lenge). Bare det at solen har snudd :hjerte:

Nå skal jeg surfe meny til i morgen, jeg og min kjære er skjønt enige om at det må bli tapas og bare oss to i morgen kveld. Med lille jenta vår sovende trygt i egen seng. Perfekt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig vanskelig for å forstå at det var nyttårsaften i går, og at det er 2011 i dag.

Vanligvis er jeg litt mer på hugget i forhold til ny start med blanke ark, men inntil videre har ikke den følelsen dukket opp. Jeg som alltid blir melankolsk når det nærmer seg et farvel med det gamle året, som liker å reflektere og oppsummmere året som har gått. Lister og tanker om hva det nye året forhåpentligvis vil inneholde pleier å være fast takst, men nå er det liksom bare tomt.

Tiden går så fort, til tider fortvilende fort. Vil bare være her, nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En time til rådighet, kun til meg selv, og mye av den tiden går med på å lure på hvordan man skal utnytte den tiden best mulig :sjenert:;)

Inntil videre har jeg satt på en maskin med klær, satt et brett kanelsnurrer i ovnen og rigget meg til i sofaen med pc i fanget. Og vært så crazy å tenne stearinlys i barnevennelig høyde :lol: Tenker jeg blir sittende her, jeg :)

Deilig søndag med lang frokost og god kaffe. Litt formiddagsfjernsyn før Mr. Handyman ble pisket til å henge opp hyller, bilder, kroker og diverse dilldall som har ligget i månedsvis i påvente av inspirasjon, motivasjon og ledig tid. Det ble så fint :)

Har vært på lekeplassen med lillemor, skikkelig stas med huske og sklie. Hun kunne nok holdt på i timesvis, men kulda tvang oss hjemover etter en time. Da ble det kanelsnurr-baking, for lillemors del var det mest snakk om spising. Ble skikkelig furten da hun ikke fikk en rå kanelsnurr fra brettet, men tipper hun blir glad om litt når hun kommer hjem til varme, stekte snurrer.

Absolutt ikke klar for jobbstart i morgen. Kunne glatt hatt ferie minst en uke til, bare for å surre her hjemme. Men nei, det er vel ingen bønn... Kjenner at jeg gruer meg litt, er så mye som er diffust for meg, endrede roller, arbeidsoppgaver ol. Blir litt svett i forhold til om jeg kommer til å mestre, hvordan jeg fikser det - og den oppskriften er det ikke jeg alene som sitter på.

Det blir et krevende og spennende år, det er jeg sikker på. Trenger bare litt tid på å omstille meg, og å skjønne at ansvaret så absolutt ikke hviler på meg alene.

Men inntil videre skal søndagen nytes maks, så derfor blir det kanelbolle og Boligmagasinet som skal gi magen og drømmeriene næring hvert øyeblikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Miss O'Hara

Jeg har egentlig vanskelig for å forstå at det var nyttårsaften i går, og at det er 2011 i dag.

Vanligvis er jeg litt mer på hugget i forhold til ny start med blanke ark, men inntil videre har ikke den følelsen dukket opp. Jeg som alltid blir melankolsk når det nærmer seg et farvel med det gamle året, som liker å reflektere og oppsummmere året som har gått. Lister og tanker om hva det nye året forhåpentligvis vil inneholde pleier å være fast takst, men nå er det liksom bare tomt.

Tiden går så fort, til tider fortvilende fort. Vil bare være her, nå.

Well put :)

Jeg skrev et innlegg til deg i går som ble borte :sur: og det var etter å ha mistet et innlegg i min egen bok også, så da ga jeg opp. Men jeg er jo nødt til å

GRATULERER :hoppe:

for det var så herlig å komme innom å lese om at du har fått ring på fingeren!!! :strix:

Mellom oss sagt så er jeg dødsens misunnelig, og egentlig er det jo (i hvert fall på KG) veldig ukult med bryllupsstæsj og sånt, men akkurat det med å ha en ring på fingeren som viser at du velger å høre sammen med en annen, det synes jeg er en herlig tanke :sjenert: Alltid likt det :) Likte det den gangen jeg gikk med en selv, og kan nesten ikke vente med å gjøre det igjen. Bare han får ut finger'n :ler:

Masse gode ønsker til deg i det nye året, Molo, det ligger an til å bli et fint et!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Miss, for både gratulasjoner og nyttårsønsker :klemmer:

Jeg er kjempeoverrasket over at jeg føler det så "spesielt", det med å ha fått ring på fingeren, det må jeg si. Titter ofte ned på den, på sparkling diamonds :sjenert: (min første diamantring ever), og synes jeg er vanvittig heldig.

Heldig fordi jeg har kapret verdens beste mann som i tillegg kan tenke seg å leve sammen med meg resten av livet (han må være gal!), og heldig fordi vi har verdens beste datter sammen (særlig nå som hun er begynt å sove til halv sju om morran ;))

Og jeg har faktisk også oppbygget en større forståelse for at man kan la seg rive med når det gjelder bryllup og planlegging og sånt, uten at jeg kommer til å havne helt i den grøfta der da. Det blir verken godteposer (eller hva det nå heter) til gjestene eller topp på bryllupskaka, ikke blir det bryllupskake heller, trur eg.

Men vi skal ha verdens fineste sommerbryllup med tidenes sommerfest, og jeg skal ha på meg nydelig kjole, helst fra en eller annen dansk designer, gjerne Marlene Birger, gjerne silke. Ikke hvit, men i en lys farge som kler meg. Jeg skal selvfølgelig ha kvittet meg med 10 kg, sånn at jeg ser absolutt smashing ut :sjarmor: Maten skal være fantastisk, det er viktig for meg. Og jeg har fått beskjed om å finne hotellrom i den vakre byen ikke langt unna, sånn at vi kan stikke av dagen etterpå, bare for et par netter, bare oss to :) Har funnet et glimrende alternativ, med badekar ;)

And I could go on...

Akkurat nå er det imidlertid fredag, det er januar, og snøen ligger tungt på trærne. Mye snø de siste dagene, elendige kjøreforhold, så jeg kjenner jeg er litt stiv i nakket etter å ha tviholdt på rattet. Anstrengende. I dag har jeg kontordag, utrolig deilig. Litt forefallende, litt planlegging av tiden fremover.

Og før jeg drar hjem, 5 km på mølla. Målet er faktisk minus ti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Heier på deg, Molo! Jeg skal også minus 10 :)

(Vel, jeg skal minus 20, men vi får nå se hvordan det går :sjenert: minus ti er en gevinst uansett. Viktig med delmål, sier de!)

Sommerbryllup og fager silkekjole høres perfekt ut :hjerte:

Kjør forsiktig, og ha en strålende helg med gnistring på fingeren :sjarmor:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...