Gå til innhold

Ill communication


Molo

Anbefalte innlegg

Det ble tidligere helg enn forventet, gitt, og heller ingen løpetur på mølla. Barnehagen ringte, lillemor var ikke helt i form, så da var det bare å pakke sammen og dra hjem.

Hun har vært generelt sutrete i hele ettermiddag, men ikke spesielt slapp. Hun sovnet heldigvis relativt uproblematisk, så da håper vi på en rolig natt og at hun er frisk og fin igjen i morgen.

Selv er jeg gått fullstendig på stand-by modus, sitter bare her under pleddet på sofaen, gomler litt gulrøtter med holiday-kesam som dipp. Føler meg sunn, men samtidig snytt for noe bedre (= sjokolade) :sjenert:

Uhhh, tiltaksløs & lat. Dvask.

I morgen står trening og husvask på programmet, det trengs, både det ene og det andre.

Vurderer å krype til køys om ikke lenge, kanskje begynne på den nye boken min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var mann og barn jaget på dør ;) Jeg akter å benytte alenetiden rett ut på sofaen med den nye boken min. Regner med jeg har 30 - 45 min. for meg selv nå, og de minuttene skal nytes.

Litt intens dag i dag, jeg er ikke helt i form, tipper det er influensa på gang, og lillemor har vært ganske surkete i dag. Jeg ser at det er tre jeksler på gang på samme tid, så det er vel ikke så rart at hennes form er litt vekslende. Legg til en stk. fyllesyk mann, og man har oppskriften på en litt svett søndag :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Fyllesyk mann, oh joy... det mest sexy som finnes!

Kjenner jeg er misunnelig på alenetid. Veldig. Reiser heldigvis bort noen dager nå, det skal bli helt ok.

Hvilken bok leser du?

Håper mandagen din fikk en bra start!

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puhhhh... what a day!

Jeg er syk, lillemor er syk. Og sambo langt vekk på jobb. Great :sur:

Er bare møkklei av vinter, snø, kulde og en ustanselig strøm av sykdommer, den fordømrade barnehagen smitter oss alle sammen. Jeg vil ha sommer & en lysere og lettere tilværelse, og det litt brennkvikt.

Har i det minste fått lest mer i boken, en glitrende lettlest krimthriller av Jussi Adler-Olsen. Skikkelig pageturner, perfekt for meg akkurat nå, hodet klarer overhodet ikke tyngre lesestoff enn det for tiden.

Nå blir det en runde rydding her, mer nesespray og kanskje en kopp te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, slitsomt med sykdom og i tillegg være alene om å pleie seg selv og lillemor. Håper dere blir fort friske igjen. God bedring! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg, god bedring til dere begge. Kjenner meg godt igjen i din omtale av barnehagestart. ;) Vi får tro det blir bedre hos oss begge! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:forvirret:

Lillemor er bedre, og er i barnehagen igjen. Foreldrene derimot :sprettoy: Absolutt ikke i form, hoster, feber, tett og slapp. Lei, kjedelig...

Gleder meg til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Miss.

Har kreket meg på jobb, gjemmer meg på kontoret og håper ingen titter innom, for jeg er ikke noe pent syn i all min elendighet :fnise:

Fredag :overrasket:

Kjenner jeg er overklar for å komme meg litt ut, bruse litt med fjærene, eller i det minste bare gjøre noe annet. Det har blitt mye sofa i det siste. Håper formen tilsier litt farting i helga, det må skje noe ellers blir jeg sprø.

Kanskje en bytur til storbyen kunne friste? Think so! :sminkedokke:

Har handlet inn til thom kha gai suppe i dag, jeg er kjempeglad i suppe, men denne suppa har jeg aldri laget selv, kun spist ute. Håper oppskriften jeg har funnet er bra, jeg har iallfall fått kjøpt både limeblader og galangalrot, det tror jeg er viktig for å få rette autentiske smaken.

Har fått gjort masse på kontoret i dag, against all odds. Det trengs, det er mye å ta tak i, jeg har en litt sånn "stille før stormen" - følelse.

Kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Gresk øy :) vi dro til en som tok 3t20min å dra til, kunne lett dratt dit for fem dager.

Kommer litt an på hvilken flyplass dere har nærmest, hvilke destinasjoner de har.

Ellers anbefaler jeg Wien på det aller varmeste - fantastisk by! Egen vinløype gjennom byen med historie og kultur, og selvsagt et hav av konserter og forestillinger å velge mellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, gresk øy hadde ikke vært å forakte. Kan du spesifisere? Jeg har kun vært på fastlandet en gang, mens min kommende mann (!) aldri har vært i Hellas.

Gardermoen er nærmeste flyplass, så mulighetene skulle jo være mange.

Wien ja, det må jeg lese meg litt opp på, merker jeg *noterer bak øret*

Paris har vi vært i flere ganger, London likeså. Praha har jeg ikke spesielt lyst til (vet ikke hvorfor), Roma har vært luftet uten at noen av oss klarer å oppbygge den helt store entusiasmen. Så er det Mallorca (glem alle fordommer, fantastisk øy), men den har vi tenkt å spare til familieferie en gang.

Madrid? Barcelona? Andre steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wien er flott, ja. Ellers har jeg veldig lyst til å reise til Berlin, selv om det kanskje ikke er det mest romantiske reisemålet. Men tror det er en spennende by. :Nikke: Barcelona er fin. Selv drømmer jeg om en romantisk tur til Venezia. Før den synker, liksom. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Berlin har vi også høyt oppe på lista over ønskereisemål. Tror det er en veldig morsom by. Sambo har vært der et par ganger, og skryter veldig.

Var Barcelona bra? Jeg har hørt mye både - og.

Venezia har jeg faktisk aldri hatt spesielt lyst til, synes den ser så overfylt ut. Også så mange turister da :sjenert: Men det er jo garantert et veldig spesielt syn, egentlig et "må se" sted, på lik linje med det skjeve tårnet i Pisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var jammen meg en ny uke i full gang. Noen som kan fortelle meg hvor helga ble av? :sukk: Utrolig hvordan en helg fylt med ingenting kan gå så fort.

Vi har sovet, sett film og laget mat. Drukket masse god kaffe, den nye kaffekverna vår funker, presskannekaffen vår smaker bedre enn noensinne. Vi har planlagt & dagdrømt, om nåtid og fremtid. Om oppussingsplaner, enda større oppussingsplaner og store endringer som kanskje blir realisert en gang om noen år. Hvis vi vil.

Kaffekoppen sammen lørdag formiddag, hvor frøkna akkurat er lagt ut for å sove blunden sin, med et vell av lys strømmende inn stuevinduene våre, enda mye igjen av helga & tid til god prat -den stunden der er virkelig helg, absolutt et øyeblikk av helg på sitt beste.

Mandag :forvirret:

Har dog vært ute og gått tur, det må være evigheter siden jeg har gjort sånt helt alene i tussmørket. Gleder meg så veldig til mer lys.

LYS. Jeg trenger det, synes vi har det så mørkt overalt. Kanskje vi trenger flere lamper? Har vi riktig belysning? (Eller begynner jeg å merke aldringstegn jf. dårligere syn? :overrasket: ) Nei, det nekter jeg. Kanskje noen nye, eller var det flere, lamper hadde gjort seg.

Mannen lobber for Madrid, mens jeg gjør alt jeg kan for å innbille han at en ferie i nærheten av en strand absolutt ikke behøver å bli kjedelig ;) Men god mat, se det er vi enige om :)

Lite avbrekk venter meg i løpet av uka. Innebærer overnatting på hotell, må innrømme at jeg gleder meg. Gleder meg helt rått. Jeg skal sove og ha egentid :tommelsmil: Finne meg en bra restaurant eller kafè, kjøpe digge magasiner, slange meg på senga og zappe på tv. Mhm.

Jobb, ja. Stille-før-stormen følelsen som jeg har hatt den siste tiden, ser ut til å stemme på en prikk. I dag kom første konkrete melding som gjør at arbeidsoppgavene står i kø.

Det er bare å brette opp ermene og let the game begin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, beste dagen i uka :)

Tid til litt skriblerier, ikke bare jobbing ;) Vært på reise denne uka, trodde det skulle bli godt å komme seg bort litt, men hadde egentlig bare lyst å være hjemme med min lille familie. Behovet for å komme seg bort på hotell innimellom (for å sove!) er ikke helt det samme nå som frøkna har lært seg å sove til sju om morgenen.

Det er så vanvittig deilig, føler at livet, inkludert megsom person er kommet mer tilbake. Jeg har fått mer energi, kveldene er blitt lengre siden vi ikke behøver å legge oss klokka ni, i det hele tatt ser alt litt lysere ut ;)

Jeg har faktisk kommet derhen at jeg har lyst på en hobby, noe å være litt opptatt med på kveldene. Timene på sofaen om kvelden er ikke lengre så livsnødvendige for min videre eksistens, så kanskje tiden er inne for å pusle med noe litt annet?

Jeg har noen småmøbler jeg kunne tenkt meg å male, kanskje noen kvelder skal gå med til det. Bare så synd at det er så mørkt enda. Klarer ikke å huske at jeg noensinne har gledet meg så mye til lyse kvelder som nå, er lei av å surre rundt i stummende mørke. Men nå hjelper det på, snart er februar her ;)

Har alltid hatt så lyst å strikke fine plagg, men jeg har ingen i umiddelbar nærhet til å hjelpe meg, så da blir det bare med tanken. Ellers har jeg jo mengder med bilder jeg kunne redigert & systematisert, da. Men det er jo så kjedelig :sjenert:

Litt møtevirksomhet nå, så er det helga :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Venninnelunsj i dag gjorde underverker. Fire timer med god mat, skravlings og masse latter. Gull verdt :)

Ligger langflat på sofaen mens lillemor bygger duplo på sofabordet. Min kjære står på kjøkkenet og lager pizza. Han lager verdens beste pizza med blant annet skinke og creme fraiche. Nam!

I kveld har jeg fått i "oppdrag" å kikke etter kjole til bryllupet på nett. Det fins verre oppdrag her i verden ;) Noen som vet om noen nettsteder med masse forskjellige kjoler? Er klar for å la meg inspirere :sminkedokke:

Og hva gjør man egentlig i tiden mellom vielse og til middagen skal spises? Har fått litt spekulasjoner i forhold til om det blir mye "dødtid" i løpet av dagen...? Eller flyr timene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig vi må prøve å få vielsen litt sent på dagen, kjenner jeg kommer til å stresse litt med tanken på 5-6 timer mellom vielse og middag. Jaja, detaljene får komme litt etterhvert.

I dag har vi vært på skitur, gnistrende skiføre og alles gut. Alltid litt tiltak å komme seg avgårde, men man får igjen i rikt monn. Jeg blir alltid glad og får masse energi av sånt, også er det ekstra deilig å komme hjem til varm dusj og fyre i ovnen. Det funker fint med lillemor i pulk, er så happy for at det ble julegaven hennes.

Nyter kaffekoppen min nå i skrivende stund, vurderer å bestille noen fargeprøver fra Flugger eller Jotun. Mintgrønn, babyblå, antrasitt og en fin orangefarge, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hektiske dager.

Kom hjem sent i går kveld etter en herlig langhelg. Det er like før jeg får lyst å flytte. Der var våren kommet. Vi kom hjem til 80 cm snø.

Bilkjøp og diverse fagfolk som fikser litt på huset. Litt jobb her & der, på andre steder enn der hvor vi bor. Mye bilkjøring med p3 surrende i bakgrunnen mens jeg tenker på alt jeg egentlig har lyst å gjøre.

Tankene spinner. Jeg lurer på om tiden på dette stedet er i ferd med å renne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg alene på hotellrom, har nylakkerte tær og maske i ansiktet for masse fuktighet :)

Og spist masse sjokolade, selv om det egentlig ikke er godteridag. Jeg får legge inn en ekstra løpetur og leve sunt i helga da, selv om jeg kjenner at piffen vedrørende prosjekt ti kilo mindre er gått litt ut av meg, iallfall i dag. Men jeg skal klare det, banna bein. Må bare hanke meg litt inn.

Hadde det ikke vært for at det er så grått og mørkt ute, skulle jeg gått en kveldstur. Tror heller jeg tar et par telefoner til (dessverre) noe forsømte venninner. Eller, de er ikke forsømt, vi bare drukner litt i familieliv og jobbeliv, alle sammen.

Men jeg har venninnelunsj til helga i sikte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...