Gå til innhold

Ill communication


Molo

Anbefalte innlegg

Takk, Violet, og velkommen hit :)

En herlig morgen i selskap med meg selv. Jobber hjemmefra i dag, men hodet er alle andre steder. Mest bryllup i toppetasjen her. Og pakking til tre uker fremover :)

Bordet her flyter over av solkrem, papirer, alle mulige ladere, huskelapper & lister, bikini, paraply, nettbanknøkler, div. elektronisk utstyr, to vesker med innhold strødd utover etc. Jeg har fått lagt inn alle regninger i nettbank, skaffet meg total oversikt. Mobil nettbank har jeg også fikset, kjekt å kunne holde seg oppdatert på saldo underveis.

Nå er planen å jobbe samt laste musikk fra iTunes til iPod/iPhone. Bryllupsmusikk? :klo: Aner ikke. Tror jeg bare lager en salig blanding av gamle hits fra oppveksten vår, samt musikk som vi liker i dag. Kanskje en spilleliste med litt rolig bakgrunnsmusikk, noe sommerlig. Mano Chao, Buena Vista Social Club og noe i den sjangeren der? Noen som har tips??

Føler meg litt utdatert, har liksom ikke blitt helt tid til å ha oversikt over musikkfronten de siste par årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss O'Hara

Åh, herlig å komme innom her, suge til seg litt idyll! :ler:

Tips:

Rar, fin

og han som Enrique synger med har sikkert mer av samme sorten, har tenkt lenge på å søke på det men ikke fått somlet meg til det - bra påminnelse nå, da jeg skulle finne denne til deg :)

Hvis det er myk, loungeaktig sommerfløyel til ørene dere vil ha så ville jeg selvsagt også søkt på Café del mar.

er også en jeg aldri blir lei av, for jeg tenker på strendene i filmen den ble brukt til hver gang og drømmer meg langt bort.

Ellers synes jeg

av en gammel klassiker er ordentlig groovy, men også flere av de originale låtene til hans legendariske far.

For øvrig er jeg veldig glad i å søke på Spanish guitar og oppdage nye låter som formelig sildrer oppover ryggraden, man kjenner solen i ansiktet og palmesuset i sjelen med én gang :)

Vel, subjektivt, dette :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Om jeg kan regne (og det er jeg jamen ikke helt sikker på :ler:), så står vel bryllupet i disse dager? :) Vil bare ønske dere hjertelig til lykke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du traff 100% blink ;)

Fantastisk! Alt, absolutt alt :) :)

I skrivende stund ombord på seilbåt, de flotteste omgivelser. Dette bare nytes, måtte sommeren vare evig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

... men sommeren varte ikke evig. Nå er hvetebrødsdagene over, og vi er tilbake på jobb og i barnehage. Føles helt rart, denne sommeren gikk så altfor fort.

Nå er vi gift :rodmer:

Alt har bare vært helt eventyrlig. En helt fantastisk sommer, tvers igjennom. Vi er proppet til randen av gode opplevelser, søvnige sommerdager, fartsfylte aktiviteter på land og på sjøen, omringet av venner og familie, god mat og god vin, bryllupet osv. osv. Et liv i sus og dus, rett og slett :)

Det var likevel godt å komme hjem, jeg er egentlig ikke skapt til å være altfor lenge borte. Nyter å sulle og stelle rundt i eget hus nå, rydde litt, få ting på plass, planlegge og iverksette små husprosjekter etc.

Jobb, ja. Ehem. Ikke helt på nett der for tiden. 24 grader ute, jeg vil heller på stranden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og strandtur ble det. Riktignok var jeg ikke i vannet, men det er heller ikke å forakte å sitte på teppet, spise vannmelon og lese bok - mens far og datter koser seg i vannet :)

Har fått det aller siste på plass etter hjemkomsten. Mangler bare noen runder med vaskemaskinen før det meste er på stell.

Hagen og uteområdet generelt trenger en liten oppdatering, det var så fargeløst og shabby da vi kom hjem. Har plantet lite i krukker i år siden vi skulle være så lenge borte, men nå kjenner jeg at jeg må ha noen fargerike blomster utenfor.

Inngangspartiet skal få en krukke med en stor, rosa hortensia i. I tillegg skal jeg plante noen vintergrønne buskevekster inntil husveggen ved inngangspartiet, klarer ikke helt bestemme meg hva det skal være, siden de i tillegg også må tåle skygge og være relativt giftfri. Buksbom og barlind tåler visst skygge, men de er vel ganske giftige, ettersom hva jeg har skjønt...? Hm, får gruble litt mer på den.

Æsj, egentlig var det nedtur å begynne hverdagslivet igjen. Jeg er mye mer klar for å finne på noe, opplevelser og å være sosial. Vi får utnytte ettermiddagene på best mulig måte. I dag er det reker og hvitvin med venner som gjelder. Og i morgen er det Oslobyen, kaffedate med gammel venninne. Jeg gjør alt jeg kan for å holde hverdagen litt på avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mhm, fine dager med sosialisering og sommeraktiviteter. Nå høljer imidlertid regnet ned, jeg har tent telys i mine nye, lenge etterlengtede telysholdere fra Anna Black, og synes det er litt kos. Kos så lenge jeg vet det er meldt fint vær i morgen, og forhåpentligvis nok en sommerdag. Har vært en strålende uke, sånn rent værmessig.

Kvelden er brukt foran pc'en, leser fine blogger og planlegger neste års sommerferie ;)

Tenker å ta kvelden tidlig, lillemor er absolutt ikke blitt noe b-menneske siden sist (hun har våknet ca 05.30 hele ferien :sukk: ), så da er det om å komme seg under dyna i tide. Lese bok mens en hører regnet sile ned utenfor åpent vindu, mens frisk luft strømmer inn, blir ikke helt feil, det heller.

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Åh! Gratulerer med bryllupet! Så herlig at du har hatt en eventyrsommer :klem:

Fant dere musikk? Del gjerne, jeg trenger noen nye impulser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen, kjære Molo! Tenk at du er gift! :rodmer: Og jeg er ganske fornøyd med den tippingen min, altså! :fnise:

Høres ut som en fantastisk fin sommer! Akkurat sånn det skal være. :Nikke:

Nysgjerrig på de telysholderne! Fant ikke noe sånn umiddelbart ved googling. Og siden jeg vet at du har god smak, så... :nigo:

Håper du får en fin uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rystet i mine grunnvoller. Jeg måtte vekke lillemor i dag klokken 08.30., altså HALV NI. Det har aldri skjedd før, hun er jo alltid våken før fuglene, så nå skjønner jeg absolutt ingenting. Jeg sitter her med småvondt i hodet pga. for mye søvn, og det er jo noen år siden sist det hendte :fnise: Det er bare å nyte, blir garantert en stund til neste gang.

Miss :klemmer: Tusen takk for innspill på musikkfronten :) Det gikk ei kule varmt i dagene før avreise, så jeg fikk ikke lastet ned så mye som planlagt. Men Moby var da i det minste på plass ;) Brukte en app på telefonen som ga meg tilgang til 30.000 radiokanaler, hvor man igjen kunne definere sjanger, tidsepoke osv. Egentlig veldig genialt.

Joyce :klemmer: Ja, du bør vuderer å legge inn en Lotto-kupong til helgen med den tippingen der, ja ;) En fantastisk sommer har det vært ja, desto hardere å komme tilbake til hverdagen. Har skikkelig hverdags-blues for tiden.

Jeg skrev feil, dama heter AnnE Black. Små telysholdere i det skjøreste keramikk som gir så fint lys. Elsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagsblues, ja.

Blues over rar mellomposisjon på jobb (sitat hentet direkte fra Miss), på å føle at jeg har så mye mer å gå på, at jeg ikke får utfoldet meg, vist hva jeg kan. Mangel på overordnet retning og struktur, så mye jeg ikke får gjort før A har sagt ditt og B har sagt datt. Som igjen gjør at jeg blir utydelig og passiv. Og demotivert. Jeg har i utgangspunktet verdens fineste jobb, men noe må skje med organiseringen og strukturen. Har bedt om møte, jeg trenger å lufte tankene mine med sjefene mine.

Blues over hverdag. Pang! Så var det full rulle med jobb, barnehage og leverpostei. Ikke en slektning i mils omkrets, ikke virkelig nære venner i mils omkrets. Jeg savner, eller, VI savner. Lillemor spør og spør, hvor er de, kommer de snart. Jeg savner et jentefellesskap, jeg og alle rundt meg blir slukt av hverdag. Hvor ble det av alt, hvor tok det veien. Forblindet av jobb og familieliv? Det må kanskje nødvendigvis være sånn i årene som småbarnsforeldre, men jeg tar meg i å savne, innimellom. Savner felleskapet, impulsiviteten, friheten. Og får dårlig samvittighet av å skrive dette, når jeg egentlig har det så utrolig fint. For det har jeg, virkelig.

Det må skje noe, jeg bobler innvendig av ubrukthet og energi. Jeg har lyst å melde meg på noe, et eller annet. Lære meg noe nytt, kanskje? Bli kjent med nye folk, utvide nettverket. Kom gjerne med tips! Kanskje videreutdanne meg? Bli inspirert, gjøre noe nytt.

Må ha kaffe :kaffekopp: og må slå av hodet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Hverdagsblues, ja.

Blues over rar mellomposisjon på jobb (sitat hentet direkte fra Miss), på å føle at jeg har så mye mer å gå på, at jeg ikke får utfoldet meg, vist hva jeg kan. Mangel på overordnet retning og struktur, så mye jeg ikke får gjort før A har sagt ditt og B har sagt datt. Som igjen gjør at jeg blir utydelig og passiv. Og demotivert. Jeg har i utgangspunktet verdens fineste jobb, men noe må skje med organiseringen og strukturen. Har bedt om møte, jeg trenger å lufte tankene mine med sjefene mine.

Blues over hverdag. Pang! Så var det full rulle med jobb, barnehage og leverpostei. Ikke en slektning i mils omkrets, ikke virkelig nære venner i mils omkrets. Jeg savner, eller, VI savner. Lillemor spør og spør, hvor er de, kommer de snart. Jeg savner et jentefellesskap, jeg og alle rundt meg blir slukt av hverdag. Hvor ble det av alt, hvor tok det veien. Forblindet av jobb og familieliv? Det må kanskje nødvendigvis være sånn i årene som småbarnsforeldre, men jeg tar meg i å savne, innimellom. Savner felleskapet, impulsiviteten, friheten. Og får dårlig samvittighet av å skrive dette, når jeg egentlig har det så utrolig fint. For det har jeg, virkelig.

Det må skje noe, jeg bobler innvendig av ubrukthet og energi. Jeg har lyst å melde meg på noe, et eller annet. Lære meg noe nytt, kanskje? Bli kjent med nye folk, utvide nettverket. Kom gjerne med tips! Kanskje videreutdanne meg? Bli inspirert, gjøre noe nytt.

Må ha kaffe :kaffekopp: og må slå av hodet :fnise:

Å, er det flere som har det sånn, det var nesten en lettelse :sjenert: Jeg får så dårlig samvittighet overfor poden når jeg har det sånn; lengter etter noe mer, noe annet innimellom, noe som ikke begrenses av andre, å kunne våkne med blanke ark og full kontaktliste på telefonen og vite at det er noen vits i å sende melding - ikke bare at det ender med "ukene flyr så fort, vi tar det igjen senere" hver eneste gang.

Hvis jeg setter meg ned og har en opptelling for både Mr. Butler og meg, så er det da haugevis med mennesker rundt oss! De er bare ikke rundt oss. De dukker opp innimellom, når det er brylluper, jubileer og andre ting, men hverdagene... de er så... hverdagslige. Etter jobb, hva skjer da, egentlig? Hva forsvinner livet til når man har barn å ta seg av, hvor blir det av alle ettermiddager og kvelder? Ikke at det er uten mening å være forsørger og omsorgsperson, for all del, men hva skjedde med meg - med hva jeg likte å gjøre, hva jeg var god på, hva jeg fikk lyst til å gjøre? Aner ikke lenger.

Hadde faktisk en prat med Mr. Butler om det etter at vi hadde landet hjemme etter ferien. Jeg havnet i et sånt tomrom, et anti-klimaks, at jeg et øyeblikk var redd for at alt var ødelagt. Fikk liksom ikke tak i følelsen for noe eller noen, det føltes bare tomt og helt uoverkommelig at vi nå går ubønnhørlig mot enda en vinter med en uendelig rekke av mørke kvelder - vissheten var så kvelende at jeg ble helt fra meg.

Vi fant ut at vi må gjøre tre ting. Det ene er å trene, prioritere helse. Det andre er å gjøre noe hver for oss, finne igjen en tidligere hobby eller et eller annet som vi kan gjøre hver for oss, gjerne en arena hvor vi kan møte folk. Det tredje er rett og slett å finne en felles hobby. Et felles felt, en felles interesse, for det har vi ikke. Noe vi kan jobbe med sammen, eventuelt koble av med, sammen. Ikke nødvendigvis noe stort og ambisiøst, det kan være noe så banalt som å bestemme oss for at mandag klokka 8 går vi en tur sammen, samma hva - men at det er noe, et møtepunkt for oss to. Da tror jeg det er vanskeligere å sige inn i likegyldigheten man kjenner etter ukevis med monotoni, slik det ofte blir om vinteren. Gubben er ikke et vintermenneske, overhodet - han trenger et spark bak, blir fullstendig apatisk i den mørkeste tiden. Han blir til gjengjeld helt hyper i sommerhalvåret :fnise: men vi blir nødt til å finne noen teknikker for vinterhalvåret...

Usj, beklager kuppet, det bare rant over :sjenert: Det merkes så altfor godt at man ikke er uten forpliktelser lenger, selv om det er aldri så mye den veien man ønsker å gå, så er ikke alle endringene like kjærkomne, det må innrømmes. Føler meg helt Viggo venneløs noen ganger. Voksen input som ikke er jobbrelatert, det mangler. Jeg forstår for første gang hvorfor syklubber ble oppfunnet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hva jeg hadde gjort uten min kjære. Ingen er så god å snakke med som han, ingen som er så god på å peppe meg opp som han. To times maling av stakittgjerde side om side gjorde faktisk susen. Har fått luftet ut og lettet trykket, og verden ser straks ut som et litt bedre sted å være :)

Har fått lagt litt planer for høsten, tatt litt initiativer og noen bestemmelser. Ser ting i et litt annet lys nå. God følelse.

Litt avslapping foran tv'n og pc'n nå, deretter rett i køya med god bok og fine planer i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Rakk akkurat å lese før du slettet. Smiley'en formidler i grunnen innholdet ganske bra :)

Jeg skjønner deg, samtidig så tror jeg det typisk vil gå mye bedre enn fryktet. Tiden gjør sitt med store og små :)

Kjenner igjen effekten av prat med ens bedre halvdel. Verden faller liksom litt på plass når man har fått luftet og sparret litt. Kjensgjerningene endrer seg ikke nødvendigvis, men hvordan man ser dem gjør det, og det er det som er avgjørende for hvordan man takler ting.

Godt å være to da :)

Fine planer er gull! Jeg leter etter noen nå. Ønsker meg en helg med bare mannen, ønsker meg en helg med manen og to vennepar, ønsker meg en jentehelg, og ønsker meg en tur til varmere strøk i løpet av vinteren. Ønske, ønske - håper å få det på plass!

Ha en strålende fredag, Molo - og god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi starter i dag med fin plan. Vi har begge hatt et ønske om å komme oss mer ut på tur, vi har liksom bare vært så dårlig på å faktisk komme oss avgårde. Så nå står sekkene pakket hjemme, vi skal på sykkeltur rett etter jobb, finne en fin plass å slå opp teltet og overnatte til i morgen. Lillemor elsker å sitte i sykkelvogna, så jeg tror det blir stor stas. Også liker jeg at hun får et forhold til det å overnatte i telt, det har jeg gjort mye opp igjennom min oppvekst.

Det gjenstår å handle litt småtteri, bl.a. sjokolade, som jo er livsvitkig på en sånn tur. Gleder meg til å sitte ute i kveld, nyte naturen, se på at sola går ned og spise sjokolade sammen med de to beste :rodmer:

Verden er mer i vater i dag :)

God helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart, Miss, sånne samtaler er uvurderlige. Var nok mange dagers gruff som til slutt eskalerte; nå ser jeg alt med litt andre øyne, føles i grunnen veldig bra (selv om noen av utfordringene selvfølgelig fremdeles eksisterer i beste velgående). Vet bare nå litt mer om hvordan de skal deales med, har tatt tak i ting og har fått bekreftelse på at det er reelle utfordringer og ikke bare noe jeg har funnet på helt for meg selv. Med andre ord; jeg vet jeg kommer til å bli hørt og lyttet til. Feels good.

Høst-og vinterplanene dine høres helt suverene ut, jeg gleder meg til å høre mer og la meg inspirere. Har nemlig også noen feriedager som skal brukes før jul ;)

Ha en flott helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig helg med stortsett bare koselige ting på tapeten :hjerte:

Teltturen var helt super, lillemor sov godt hele natten (i motsetning til meg som er blitt litt luksusdyr...), og våknet halv sju. Absolutt godkjent :) Vi hadde til gjengjeld selskap av verdens største måne om kvelden, vi drakk varm kakao og satt tett sammen mens vi kikket utover et speilblankt vann og hørte på stillheten.

Ellers har jeg sortert i klesskapet mitt. Mye er blitt for stort, mye er lite brukt. Det slår meg hvor få plagg jeg egentlig bruker, jeg vil anslå at jeg bruker 30-40% av det jeg har i klesskapet. Jeg har derfor sortert med hard hånd, alt jeg ikke har brukt det siste året ryker ut, uansett. Jeg skal prøve å bygge opp en god garderobe fra bunnen av, med hovedsakelig godt kvalitetstøy, og kanskje med en litt mer konsekvent "voksen" stil.

Jeg skal være uhyre streng på shopping, jeg skal definere nøyaktig hva jeg har bruk for, og jeg skal prøve å tenke hele antrekk. Jeg har altfor mange tøystykker som er nettopp det; fin i seg selv, men umulig å bruke sammen med noe. Jeg har identifisert to ting jeg skal kjøpe i løpet av den nærmeste tiden: brune halvhøye skinnstøvletter med grov hæl, og en blågrå bluse fra Bruuns Bazar.

Jeg har bestilt svømmekurs til lillemor, tror det blir en koselig familieaktivitet å ha ukentlig utover høsten. Dessuten er jeg på jakt etter et fotokurs, det har jeg drømt om lenge. Får se hva jeg finner.

Jeg har begynt å redigere bryllupsbilder, og når jeg ser alle de utrolig glade fjesene på bildene blir jeg bare så innmari glad for at vi tross alt valgte å dele dagen sammen med flere enn hva vi i utgangspunktet hadde tenkt *lengte tilbake til fineste sommerdager*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og telefonsamtale for kort tid siden endte med booket jentetur i løpet av høsten; ikke så langt, bare til Sørlandet, men likevel, det blir knallbra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...