Gå til innhold

Ill communication


Molo

Anbefalte innlegg

Gjest Miss O'Hara

Planer spikret - så bra! :)

Selv fikk jeg også på plass en regelmessig sosial begivenhet med jentene, og har truffet igjen folk som kan være aktuelle å invitere på noe hjemme hos oss, så da er det lov å være forsiktig optimistisk for høsten og vinteren!

Håper du får en fin start på uken, Molo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det er et skarpt drag i luften om morgenen nå, til tross for at det er forventet over tjue grader i dag. De varme kveldene og morgenene er over for denne gang, litt vemodig, føler ikke helt jeg har fått utnyttet sommeren maksimalt, det går så altfor fort.

Nå er veden i hus, stablet i sirlige rekker. Stakittet er snart ferdigmalt, tar siste finish i kveld, og sandhaugen på gårdsplassen som har irritert meg i halvannet år er nå flyttet på. Gårdsplassen begynner å ta form, men beplantning og sånt får vente til våren. Jeg får heller konsentere meg om at jeg straks får nytt vaskerom :) Dagens vaskerom er nærmest bare råkjeller, så nå gleder jeg meg veldig til å få flislagt rommet, malt og innredet med praktiske hyller og skap. Vaskemaskinen skal bygges litt opp, utslagsvasken skal få nye rør og jeg skal ha nedfellbare vaskesnorer i taket. Ah, det blir bra, litt mer fristende og innbydende å ha orden og system i sakene der nede da.

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, høsten er på vei, det er det ingen tvil om... Helt enig i at det er vemodig. Om bare sommeren kunne var evig! Men samtidig kjenner jeg at høsten gjør at jeg kommer lettere i gang med hverdagen igjen, også. Det er vanskeligere når solen varmer og lokker meg ut. :)

Det høres jo ut som om dere har fått gjort masse med huset i sommer! Maling av stakittgjerde må være noe av det kjedeligste som finnes, så vel blåst! :jepp: Høres herlig ut med skikkelig vaskerom! Det skal gjøres her etterhvert også, men vi har nå laget det til sånn nogenlunde brukbart i mellomtiden. Satt opp Antonius-skuffer med arbeidsbenk oppå og hyller over. Men det skal bli flott å få skikkelig røropplegg og utslagsvask med vaskebrett etterhvert! :Nikke:

Håper du får en strålende tirsdag! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joyce :klemmer:

Joda, det går da fremover, sånn i rykk og napp ;) Øver meg ofte på å være tålmodig, jeg kunne selvfølgelig tenke meg en helt annen fremdrift, men så lenge man har jobb, familie og alt mulig annet gøy en heller vi gjøre, så kommer disse praktiske hus-tingene sånn innimellom. Nå får vi imidlertid besøk av svigers, og han er en skikkelig handy-man som liker å ha noe å holde på med mens de er her, så nå blir det konsentrert jobbing med vaskerommet fremover, iallfall :fnise: Dessuten litt enklere å ha litt kontinuitet i jobbingen når vi også får masse barnepass av svigermor :)

Hadde helt glemt (fortrengt?) at jeg i et optimistisk øyeblikk har meldt meg på et løp me distanse 10 km om noen uker. Kjenner ikke at jeg er heelt der, jeg har jo aldri løpt 10 km sammenhengende engang. Kan bli interessant. I morgen skal jeg løpe intervall for første gang. Kjenner jeg gruer meg litt, for jeg vet det kommer til å bli skrekkelig tungt :sjenert:

Planen er tidlig kveld med en god bok som selskap :) (Og en fin mann etterhvert ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Løpe en mil :overrasket: Kunne ikke falt meg inn i halvsøvne, ikke om jeg fikk en million :ler: men jeg har aldri vært en løper, heller. Liker bedre dans og mer flyktige aktiviteter :)

Det etablerte livet byr på en del praktiske greier fremfor bare moro, ingen tvil om det!

Men en blanding er vel best, ville sikkert blitt kjedelig med bare sus og dus.

Eller...

:ler:

Ha en fin dag, Molo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg makter å løpe en mil, så blir det virkelig en milepæl for meg også, det kan nemlig egentlig ikke falle meg inn å gjøre det, men så blir man utfordret, også sier man ja mens det ennå er fire måneder til, også, ja... Så sitter man her da, og grugleder seg til å faktisk forsøke.

Det ble ikke noe av intervalltreningen i går, jeg og lillemor dro heller på hyggelig venninnebesøk og spiste vafler til den store gullmedalje :) Klarer ikke løpe intervall alene, er altfor dårlig på å presse meg selv, så der er jeg avhengig av at mannen er med. Men en rolig 5 km ble det til i går, iallfall. Med magen full av vafler ;)

Farlig å si, men lillemor sover så godt for tiden! Våkner ikke før halv sju, og sånn har det vært i noen uker nå. Utrolig uvant og vanvittig deilig, dette kan jeg fort bli vant til, merker jeg :) Og i perlehumør når hun våkner, ofte blir jeg vekket av et smellkyss på munnen, og et "mamma tå opp". Umulig å ikke bli i godt humør av det, deilige ungen min :rodmer: Hun skravler i ett for tiden, om absolutt alt og ingenting. Det er så stas at vi nå kan føre korte samtaler med henne :) Men jeg skal hilse og si at hun også har fått et voldsomt temperament i det siste, som i raserianfall over de minste ting. Og helt umulig å avlede når det står på, det er uvant, for det har vært relativt enkelt tidligere. Ingen tvil om at hun har bikket 2 år og begynner å bli en meget bestemt dame...

Vel, jobben gjør seg ikke selv, må komme i gang, har innkalt til et møte i dag, og må bruke litt tid på forberedelse nå.

Aaaah, torsdag i dag, var det ikke? Snart helg! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara
lillemor sover så godt for tiden! Våkner ikke før halv sju

:fnise:

Det er bare foreldre med små barn som kan glede seg på denne måten :ler: Jeg husker det veldig, veldig godt selv. Nå er poden inne i må-snart-slepe-ham-ut-av-sengen-med-makt-alderen, men gosj hvor mange morgener har jeg ikke omtrent grått salte tårer over mangel på søvn! Det er virkelig sant det de sier om at enhver alder har sin sjarm. De er til å spise opp i toårsalderen, men det er krevende også.

Du er flink til å sette pris på det du har :) tror det er kjempevitkig for trivsel og motivasjon.

Torsdag, jah! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svusj, så var jammen meg en uke gått, gitt.

10 grader ute da jeg kjørte i barnehage/jobb, tåkete og vått. Første høstdagen i dag, den første høstmåneden. Rart at tiden går så fort.

Lite nytt å melde, har jobbet mye denne uka, vi har hatt besøk som reiser i dag, og snart har jeg ferdig oppusset vaskerom. Det ble SÅ bra med flislagt gulv :jepp: Har ørten runder med maskinvask som venter meg i dag, etter dagesvis uten. Det hoper seg fort opp. Tenkte å dra litt tidlig hjem i dag fra jobb, komme hjem til tomt hus, vaske og bare kose meg med å få ting litt på stell igjen. Planen er ellers en løpetur, en kort en, i dag. Venninne har meldt forfall til 10 km-løpet, men jeg tror jeg fullfører, allikevel. Nå har jeg jo liksom peppet meg selv opp til det.

Litt mer kaffe kanskje.

Og lete litt etter brukt, stor sportsvogn til å ha i barnehagen på finn.no. Hun er blitt så stor nå at jeg frykter at det ikke blir noe særlig plass til henne nå som voksiposer og sånt skal oppi igjen. Noen som vet hvilke sportsvogner som er mest romslig? Joyce? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikker på finn.no, og finner utrolig mye bra utstyr. Nå blir det ny brukt vogn, vinterdress og vognpose på lillemor. Finn.no er genialt, sparer tusenvis av kroner på fullt brukbart utstyr. Jeg har faktisk kun positive erfaringer fra tidligere kjøp, Reimadressene jeg har kjøpt tidligere har vært veldig fine, og til en billig penge i forhold til originalpris. Sånt liker jeg.

I år dropper jeg Voksi Urban til fordel for EasyGrow. Jeg har aldri vært helt fornøyd med urban'en, synes det er for åpen i åpningen og for "stiv" i stoffet. Vil ha en som man kan snurpe godt sammen og som omslynger lillemor ordentlig. Hadde eventuelt tenkt på den klassiske voksien, men er redd den blir litt stor og klumpete. Vi kjører på med EasyGrow :jepp:

Det er mulig jeg har sagt det før, men jeg er virkelig, virkelig lei av regn nå. Det føles som om vi har hatt høst i en måned allerede. Nedbørsrekord har det vært i sommer, vi har faktisk seriøse utfordringer med å få oljet terrassen; det er jommen meg ikke lang nok tid mellom bygene for å kunne gjennomføre en oljeseanse. Blir spennende å se om jeg forgår av reiselyst til varmere strøk i løpet av høsten.

Vi har trosset regn, tåke og gråvær i helgen. Inviterte vennepar med barn ut på skogtur i går, og vi hadde en superkoselig dag. Grillet pølser, lekte gjemt, fant spennende ting i skogen, balanserte på stokker, utrolig hvor lite som skal til for å underholde en 2-åring :) Og i dag byttet vi skogen ut med storbyliv, design og deilig kaffestopp på Stockfletch. Egentlig ganske luksus å kunne være i skogen den ene dagen, og i storbyen den neste.

Sliter nesten med å trekke pusten ordentlig i dag, en time med cardio energy i går på elixia gjorde susen. Tydelig at det har blitt mye ensidig trening i sommer, så jeg er øm på alle mulige rare steder i dag. Ikke i beina, men mellom ribbeina ?! Er det mulig, var jo ikke en eneste mageøvelse involvert i den timen.

Trekker helga så langt som mulig, har på ingen måte lyst å legge meg og stå opp til mandag. Blir en hektisk uke... Men, på den andre siden så fungerer jeg så mye bedre med litt søvn, såe.... :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg befinner meg på hotell akkurat nå, og benytter anledningen til litt oppussing av meg selv. Deilig å kunne ha tid til hårkur, ansiktsmaske, og neglelakking av både fingre og tær samtidig ;) Lysten på lyse, sommerlige farger på neglene er forbi, i dag ble det et par strøk Rouge Noir både på hender og føtter. Jeg multitasker med surfing og å titte på dårlige tv-serier samtidig mens jeg ser ut på vannrett regn og lurer på om trærne utenfor vil knekke sammen av all vinden. Joggetur utgår i dag, får se om jeg rekker & orker i morgen tidlig før møtet starter.

Ellers kunne mannen fortelle at lillemor i dag hadde gitt uttrykk for at hun synes vi skulle få baby. Så skulle hun "tille" (trille), "bæje" (bære) og "sitte fanne" (sitte på fanget). Høres lovende ut, da er det jo bare å gå i gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin septemberhelg er forbi:

- eple -og plommehøsting

- nyklipt gress og rene takrenner

- deilig duft av deilig baby på bare fire uker

- koselig frokost med egg, rundstykker og god kaffe

- støle muskler etter trening

- luftige, velduftende boller med rosiner i

- filmen Limbo i armkroken til min kjære

- stearinlys på bordet til både frokost og kvelds

- masse kjærlighet, nusser og kos

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten milepæl i dag: peisovnen er fyrt opp i for første gang denne sesongen, og i morgest var måtte jeg ty til isskrapen for å fjerne et tynt lag is på frontruten. Men skal innrømme at akkurat nå synes jeg det er veldig hyggelig med knitrende lyd fra ovnen, og et mykt, gult lys som fyller rommet.

Jeg har en hel helg helt for meg selv, og jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal få utnyttet den best mulig :sjenert: Det er en dobbelt følelse å være hjemme uten mine to elskede i umiddelbar nærhet, men de koser seg stort der de er, så da prøver jeg å gjøre det samme her. Jeg tror helgen må bli noe sånt som masse praktiske ting som skal gjøres som jeg aldri får tid til ellers kombinert med total avslapping og bare gjøre det jeg har mest lyst til i øyeblikket. I dag har jeg f.eks. slengt beina på bordet midt i beste middagslagetid, bestemt meg for å lage noe superenkelt til mat og heller bruke to timer på å lese magasiner og aviser. LUKSUS.

Og i morgen skal det settes ny rekord i å sove lenge :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg sov til klokka 9 blank, dvs. nesten ti timer sammenhengende søvn :)

Nyter nå en av mine favoritter om høsten, bakte rotgrønnsaker. Tror nesten jeg kunne levd av bare det på denne årstiden. I dag puttet jeg gulrot, pastinakk, persillerot, potet, gul og rød paprika samt sjampinjong og rødløk i en ildfast form. Hadde over litt god olivenolje, og krydret med rosmarin, salt og pepper. Mot slutten hadde jeg på litt fetaost. Også bakte jeg et laksestykke i ovnen og hadde til. Nam! Chorizo og rødbeter er andre ting som smaker fortreffelig sammen med alt dette andre.

Jeg dro med meg godstolen ut på terrassen i dag, og satt der i solveggen i to timer med kaffe og bok. Jeg har fått høstet plommene og laget plommesyltetøy for første gang. Ble litt tykt, men smaken ble god, den. Det dufter veldig mormor her nå, av kokt syltetøy :)

Har fått easygrow-posen nå, og jeg må si at inntrykket av den er mye bedre enn voksi urban. Det er mye mykere, og ikke minst så omslutter den hodet på en helt annen måte enn urban'en. Synes det er pussig at Voksi produserer en vinterpose som er vanskelig å få snurpet sammen i toppen, det sier jo seg selv at all varmen forsvinner ut der. Gleder meg til hun skal teste den, tipper hun blir fornøyd.

Ellers så har jeg sett over klesbeholdningen for vinteren til lillemor. Jeg kjøpte mye ull på salg i vår, så jeg trengte bare å komplettere med noen ullstrømpebukser i dag, så tror jeg hun har alt hun trenger. Eneste er at jeg mistenker at vinterdressen fra Reima i str. 92 kommer til å bli for stor til henne. Hun har hele tiden måttet gå ned en størrelse i Reimadressene, tror nok de er litt store i størrelsen. Får teste når hun kommer hjem (i morgen :danse: ), så får jeg heller vurdere å ty til finn.no igjen om den er altfor stor til henne.

Ah, klokka er ikke mer enn fem, kvelden er ennå ung ;) Tenkte å sjaine litt her, få puttet siste rest av klær i maskinen, så er samtlige vasketøyskurver her i huset tomme. DET skjer ikke altfor ofte, nei :) I morgen blir det malings fra morgen til kveld, lovte visst å male ferdig et rom, så da blir jeg visst pent nødt til å gjøre det da :sjenert:

Fin lørdag, alle! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt godt med å bare ha meg selv å tenke på, er at jeg kan lage hva som helst, når som helst :) I dag laget jeg hjemmelaget chai latte til dessert, og i kveld har jeg laget og ristet musli med nøtter, havregryn, tranebær, diverse frø og en dæsj akasiehonning over. Helt fantastisk på toppen av litt yoghurt naturell.

Det går litt opp for meg at jeg kanskje må bli flinkere til å prioritere dette også når resten av husstanden er hjemme. Veldig godt & veldig kos, men selvfølgelig ikke alltid tid eller energi strekker til når det er full fart til hverdags. Men innimellom... ;)

Skal fortsette å designe fotobok i kveld, puh, det er litt av en jobb!

I morgen kommer de hjem :hjerte::hoppe::hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*1stk. fotobok i boks

*1stk. nymalt vaskerom

*2stk. ildfaste former med fiskegrateng puttet i fryseren

*Alt barnehagetøy vasket og ny sekk med sesongens klær står klar i gangen til ny uke

*Alt nytt tøy merket. Skriver på det meste med tekstilpenn, men noe må ha navnelapp, særlig noe av ulltøyet. Bruker rettetangen, veldig kjapt og greit.

*I ventemodus! Men snart er de hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Miss O'Hara

Herlig med tid og ro til seg selv og til å få ting gjort. Du har vært supereffektiv!

Mmm, fiskegrateng, deilig! :biggrin:

Det er virkelig høst nå. Her blåser og regner det som om det ikke skulle komme noen morgendag. Jeg elsker det :sjenert: Liker høsten, jeg. Telys og det hele.

Ha en fin dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En klisje, men tiden flyr. Må jobbe fra hjemmekontoret i dag, men får ikke kontakt med serveren, ergo sitter jeg her og gjør alt mulig annet. Har bl.a. begynt på en julegaveliste, og prøver å klekke ut noen gode planer for gaveinnkjøpene. Har en tanke om å få gjort så mye som mulig så tidlig som mulig, da jeg har en eksamensoppgave i desember som vil ta litt tid og fokus.

Ellers vokser lillemor noe voldsomt for tiden, plutselig er de fleste buksene for korte. Hun trenger også noen litt tykkere overdeler samt noen overgangssko. Joggeskoene blir for kalde og små nå, men vinterskoene blir for varme og klumpete. Byebye, tusenlapper... :trist:

Men ute skinner solen i dag. Bare to små grader da jeg stod opp i morgest, det beste som finnes er da å ha tid til å ha en litt rolig morgen hvor man kan tenne opp i ovnen, lage seg god kaffe og faktisk ha tid til å lese avisen. Utrolig digg.

Kjenner at jeg ikke klarer å slappe helt av her jeg sitter, jeg har såpass mange ting som bør gjøres på jobb nå, så det stresser meg litt at jeg ikke har tilgang til noe som helst. Uggen følelse.

Vel, kanskje sette på en maskin med klær og rydde gangen nå som jeg har mulighet til det. Og kanskje lage en middagsplan for resten av uka, storhandel i dag eller i morgen.

Opp og hopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

2 grader :overrasket: Vi er laaangt unna det... i dag var det femten grader da jeg dro til jobb i åtte-tiden! Det er liksom helt feil. Vi har gledet oss til å ta frem vinterdynene, men nettene er fortsatt altfor varme.

Handlet faktisk noen julegaver nylig. Aldri vært så tidlig ute før. Veldig tilfeldig, egentlig, at det ble slik, var innom en butikk og skulle ha noe til meg selv, men det ble tre gaver til små prinsesser i stedet, en bursdag og resten til jul.

Du som har en liten snuppe finner sikkert noe søtt på Monsuun i Bogstadveien :)

Håper du får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...