Gjest Miss O'Hara Skrevet 3. februar 2011 #141 Del Skrevet 3. februar 2011 Flytteplaner, Molo? Åh, hotellnatt høres ut som en drøm! Her går det stort sett i overtid for tiden, så jeg synes, når jeg kommer på jobb om morgenen, at jeg nettopp gikk herfra... bare hjemme for å sove noen timer. Har gått ned fem kilo nå, så hvis tidligere forsøk er noe å dømme etter ligger det an til en kjempesprekk hvert øyeblikk - men jeg SKAL ha en hyggeligere vår og sommer i år enn årene før... så det er bare å bite tenna sammen. Bokstavelig talt. Praktisk talt helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #142 Del Skrevet 3. februar 2011 Tjajonei, egentlig ikke. Ikke før om noen år, når CV'en er blitt såpass at jeg få en decent jobb det andre stedet, der hvor det virkelig kjempes om jobbene. Er vel bare inne i en periode hvor jeg er litt lei og umotivert det meste, da jobber hodet mer eller mindre bevisst med andre og nye løsninger. Og jeg stiller meg selv spørsmålet for tusende gang om jeg (vi) egentlig ønsker å bo her vi bor, det er jobbene som holder oss her, bortsett fra det savner vi mye fra det andre stedet. Men det er drastisk, det også, å velge det andre stedet, det betyr nemlig at vi samtidig fravelger noe annet dyrebart for meg i særdeleshet, et land, mine røtter. Komplisert ja, oppgitt over meg selv noen ganger, ja Tenker vi tar strutsemetoden og lar være å forholde oss til Valget en stund til Helg, ja. Har en slags indre uro over noe jeg har en magefølelse på ikke stemmer på jobben. Får sannsynligvis en mail i morgen som bekrefter eller avkrefter. Utenfor min kontroll, men likevel. Kan bli ubehagelig. Æsj, er så uggent, skulle ønske jeg kunne drite litt mer i det, men nei. Bite tennene sammen ja, Miss. Litt problematisk til tider her i gården. Vekten går jo nedover, synes bare det går så pokkers tregt. Vil være fin og fjong i bikiniform med det samme. Får prøve å mane frem litt motivasjon & inspirasjon igjen. Den lille jenta vår, guuuud hun gjør meg så lykkelig Når jeg kom hjem i ettermiddag møter jeg en strålende, hoppende lykkelig liten frøken, sååå glad for å se mammaen sin igjen. Danset, ropte, hoiet, alt til ære for halvslitne meg som kom veltende inn døra Roper "mamma, mamma, muss, muss", legger de vesle armene rundt nakken min mens hun gir meg en stor, våt (og litt snørrete) suss midt på munnen. Slike øyeblikk er verdt ALT slitet og alle søvnløse netter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #143 Del Skrevet 4. februar 2011 Oppe klokken seks i morgest, med varm liten jente på fanget ble vi sittende lenge å se på Postmann Pat sammen. Fornøyelig, og jeg får alltid lyst til å reise til den engelske landsbygda hver gang jeg ser den røde postbilen cruise rundt i klassisk britisk landskap Omsider kommet meg på jobb etter en morgen som jo endte med å bli hektisk, lillemor avlevert i barnehage og kaffekopp drukket. Vet ikke helt hva fredagen bringer, ingen skummel mail foreløpig, men kjenner jeg er i venteposisjon og forberedt på ubehageligheter. Ingen store planer for dagen, men tenkte å fikse opp en barnevogn i kveld. Har fått tak i en stooor bagvogn med liggemål på 91 cm (for spesielt interesserte) som jeg tenkte vi skulle ha stående i barnehagen eller bare bruke hjemme når hun skal sove dagluren sin. Må kjøpe ny madrass, rengjøre den grundig samt kjøpe inn myggnetting og regntrekk. Og hvis mye ledig tid (neppe): lage en fotobok med bilder av venner og familie til lillemor, hun har fullstendig dilla på å se på bilder for tiden. Men nå, en appelsin kanskje? Og jobbe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 4. februar 2011 #144 Del Skrevet 4. februar 2011 Blir alltid litt fortapt i familieidyllen din, Molo En stakkar kan bli verpesyk av mindre, så jeg burde glatt holde meg unna Håper ubehageligheter på jobb uteblir, og at du får en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #145 Del Skrevet 6. februar 2011 Det er bare å kaste seg rundt, Miss Noen kaller det familieidyll, har ei gammel venninne som kaller det skikkelig kjedelig, etablert A4-liv... Til tider får jeg litt hetta av alt familielivet, føler nærmest jeg drukner, men min kjære har forlengst lært at jeg er absolutt enklest å ha med å gjøre om jeg får litt luft under vingene i ny og ne Klok mann. Veldig klok mann Vi har akkurat brukt et par timer på å gå igjennom alle forsikringene våre. En jobb som vi sjelden gjør, og som vi smågruer oss litt til fordi det er så kjedelig, men nå ser det ut til at vi kan spare 5000,- i året på å bytte selskap. Det er penger, det også. Ellers har helgen vært en fin miks av sosialisering med vennepar, uteaktiviteter i fantastisk vintervær og slække kvelder i tosomhet med ganske god mat og litt rødvin. Nå skal jeg bare henge opp en maskin med lillemors ulltøy før det nærmer seg kvelden her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 6. februar 2011 #146 Del Skrevet 6. februar 2011 Slenger inn en liten , jeg. Leser og følger med, men er ikke så flink til å legge igjen spor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #147 Del Skrevet 7. februar 2011 Så hyggelig å se deg, Joyce Skjønner godt at du ikke helt har tid og overskudd til så mye skribling rundt omkring, du har visst rikelig å holde på med på hjemmebane for tiden I morgest kom jeg på at vi glemte å hente posten lørdag. Det gjorde jeg i morgest, og sitter her med tidenes største bakoversveis. Det jobben som elektrikeren gjorde, som mannen i firmaet så kjekt kunne proklamere bare ble "småbeløp", kostet oss nesten tjue lapper Det er mulig vi har forskjellige begreper hva angår "småbeløp", men tjue tusen er på INGEN måte småbeløp for oss. Jeg er så forbannet at det ryker av toppetasjen, er skal det ringes og stiles brev til den store gullmedalje. Ikke f**n at de skal slippe lett unna dette, no way! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #148 Del Skrevet 7. februar 2011 OG, fra nå og til all evighet er følgende regel innført i vårt hjem: IKKE EN ENESTE HÅNDTVERKER SLIPPER SÅ MYE SOM EN CM INN DØRA HOS OSS MED MINDRE ET SKRIFTLIG ANBUD FORELIGGER!!!!! Småbeløp MY ASS!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 7. februar 2011 #149 Del Skrevet 7. februar 2011 Du milde måne... Nå er riktignok mange jobber ganske vanskelig å anslå på forhånd, men man skal jo ha dialog underveis, om man ser at det blir mye dyrere. Gubben her er håndverker, men de er nøye med å si fra på forhånd om de får en jobb som utfallet kan bli femsifret i stedet for firesifret. De tjener ingenting på å ha misfornøyde kunder, det sier jo seg selv. Høres ut som om du har vært ute for noen veldig uprofesjonelle. Gjør skriftlig avtale på forhånd. Det kan være lurt. Men for jobber som kan variere mye i pris, så hjelper det bare middels, for det kan dukke opp ting underveis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #150 Del Skrevet 7. februar 2011 Nettopp Miss, det er det som er cluet. Har full forståelse for at en jobb kan bli dyrere en først antatt, men når håndverkeren bestiller en del til ti tusen uten å overhodet ha involvert eller informert oss om det, så blir jeg skikkelig pist. Når de ser at prisen blir vesentlig høyere enn beregnet - og hvis man har det minste moral eller god forretningsetikk, så må de jo informere kunden om det! Jeg forventer samme service fra et elektrikerfirma som fra f.eks. et bilfirma hvor vi får service på bilen. Der gir de oss et prisoverslag, også ringer de oss om det viser seg at de finner noe på bilen som gjør at sluttsummen blir vesentlig høyere enn først antatt. Makan til uprofesjonalitet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #151 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Hjemme. Telefon fra barnehagen, lillemor kaster opp. Usj... Håper det går over like kjapt som det kom. Nå sover hun litt, og jeg benytter sjansen til å jobbe. Tror jeg skal lage meg en skikkelig god kaffe. Denne dagen krever en kruttsterk espresso Endret 7. februar 2011 av Molo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #152 Del Skrevet 8. februar 2011 Og da var jeg blitt forkjøla. Føler ikke helt at vi kommer i gang med det nye året verken på jobbfronten og ellers, for nå er det så mye start og stopp her at jeg blir småsprø. Jeg tenker å kreke meg på jobb i morgen, visstnok viktige møter, så min kjære må være hjemme med lillemor. Hun har hatt feber og vært slapp i dag. Kvelden skal nytes, nå skal jeg drikke kakao og surfe brudekjoler frem til leggetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 9. februar 2011 #153 Del Skrevet 9. februar 2011 God bedring Molo - går visst litt av hvert for tiden, hjemme jeg og, med syk unge. Pass på deg selv nå da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #154 Del Skrevet 13. februar 2011 Takk, Miss 21 blå grader da jeg stod opp i morgest Hadde liksom begynt å innbille meg selv at det nærmer seg vår, men neida, ikke i nærheten på enda ei stund, virker det som. Det "verste" med så kalde dager er at det blir innedager på lillemor. Og da blir hun utrolig rastløs, noe som igjen fører til en del masing. Etter å ha lest bok, tegnet, malt, hørt musikk på Spotify, ringt besteforeldre, bygget x antall tårn, lekt med dukker, spilt ball, hoppet i sofaen, lekt fangeleker, lekesloss og sett Teletubbies og Postman Pat, var lufta i ferd med å gå ut av meg. Passet utrolig bra at pappaen kom tidligere hjem en forventet og fikk overta Nå er de to dratt på kafè, tydelig at de koser seg veldig der, for med en gang hun fikk spørsmål om hun ville være med, ropte hun "jus, jus,jus" og neste: "bolle, bolle, bolle" Jeg har fått trent, og moter meg nå opp til en dusj. Ingen store planer for kvelden, ny uke må planlegges og vips, så er den kvelden også over. Ny uke straks, men først skal siste rest av helgen nytes i fullt monn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #155 Del Skrevet 14. februar 2011 Er godt i gang med ny uke. Kjenner at lysten er her igjen, til å få utrettet noe og gjort noe. Inspirert og motivert, og det er så godt å kjenne akkurat nå. Så på morrakvisten i dag har jeg hatt et par ufromelle møter, som likevel nok blir viktige. Nye strategier blir langt, nå skal vi sette inn støtet og kicke ass, rett og slett Har tusen ting som bør fikses på hjemmefronten, papirer som må ordnes og sendes, ting som må på plass. Må innom noen offentlige kontorer i løpet av uka, er ikke alt som er like greit å få informasjon om på nettet. Tidssluk, men viktig å få gjort. Hoppet på vekta i dag, det går stadig nedover. De første kommentarene er kommet, og det føles så bra. Nå er jeg bare noen hundre gram fra der jeg var da jeg ble gravid. Håper spiriten fortsetter, for jeg synes det er ganske krevende å være så bevisst. Håpet er at det skal gå av seg selv etterhvert. Trening i dag om alt går etter planen. Ok, kaffe, og jobbe litt mer før lunsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. februar 2011 #156 Del Skrevet 14. februar 2011 DET var et godt innlegg å lese, Molo! Det er liksom der jeg er vant med å "ha deg". Godt at du har fått igjen spiriten og pågangsmotet, det er gull verdt. Kos deg med ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #157 Del Skrevet 20. februar 2011 Jeg inviterte venner med barn på lekedate i går som et ledd i mitt nyttårsforsett om å være mer sosial i år enn i fjor. Utrolig hyggelig, selv om det med såpass mange barn til stede var vanskelig å holde fast i et tema i mer enn tjue sekunder Men barna fikk vært sammen, vi fikk spist, drukket kaffe og møtt hverandre. Jeg fikk sove lenge i dag, så det ble ti timers søvn. Utrolig godt, også så deilig å våkne til kaffeduft Bare å komme seg ut av køya og ned til nypresset kaffe, til to glade fjes som bygger høye tårn av Duplo Jeg bare elsker søndager, blanke, fine, rolige og lange. Tid til å gjøre ingenting, hvis det er det man vil. Og det er nesten det vi har gjort i dag. Planlagt bryllup, mange brikker er falt på plass. Rolig følelse i kroppen. Lengter noe innmari etter våren. Kan ikke huske at jeg har lengtet så intenst til våren som i år. I dag er det femten minus ute, sol og fint, men helt ubrukelig temperatur når man har småtroll i hus. Gleder meg til å bare åpne terrassedøra, la lillemor løpe inn og ut, med bare t-skjorte og sandaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #158 Del Skrevet 20. februar 2011 Forresten så jeg peoner. Det skal brudebuketten min bestå av. Noen kvaster peoner, løst bundet sammen med silkebånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 21. februar 2011 #159 Del Skrevet 21. februar 2011 Peoner er så vakre. Jeg har noen dyp rosa som kommer igjen hvert år, har stått på samme stedet i hagen i nesten femti år tror jeg. I tillegg til det ville jeg bare innom for å si at jeg prøver å skrive litt igjen, samme dagbok, så det er bare å stikke innom når du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 21. februar 2011 #160 Del Skrevet 21. februar 2011 Lengter noe innmari etter våren. Kan ikke huske at jeg har lengtet så intenst til våren som i år. You and me both. I ordentlig dødvanne for tiden, tviler på alle valg og er helt på bærtur med null motivasjon til noen ting. Skylder på mørket, og jeg er ikke den eneste i hi, folk er vanskelig å få med på ting nå - ale er like lei virker det som. Bryllupsplanlegging så koselig! Ønsker deg en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå