Gjest Niema Skrevet 24. juni 2010 #201 Skrevet 24. juni 2010 Treffer man ikke den rette - og på rett tidspunkt - så får man ikke muligheten til å oppleve den store kjærligheten. Hva i all verden hadde det med min kommentar om at slutten på forelskelsen er "make or break" fasen? Du vrir og vrenger, svarer noe vagt og generelt når det er spørsmål du sliter med å kommentere. Fryktelig slitsomt.
Steinar40 Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #202 Skrevet 24. juni 2010 Hva i all verden hadde det med min kommentar om at slutten på forelskelsen er "make or break" fasen? Du vrir og vrenger, svarer noe vagt og generelt når det er spørsmål du sliter med å kommentere. Fryktelig slitsomt. Jeg svarte egentlig på; "vil du heller dø uten å ha opplevd kjærlighet?" Men når det gjelder "make or break" fasen så varer nok forelskelsen vanligvis ikke over ett år, tenker jeg også. Og da er det selvfølgelig fornuftig å vurdere den andres svakheter, men problemet i dag er nok ofte at folk allerede har flyttet i sammen for lenge siden. Dessuten kjenner man ingen før man bor i sammen.
Gjest Niema Skrevet 24. juni 2010 #203 Skrevet 24. juni 2010 Jeg svarte egentlig på; "vil du heller dø uten å ha opplevd kjærlighet?" Men når det gjelder "make or break" fasen så varer nok forelskelsen vanligvis ikke over ett år, tenker jeg også. Og da er det selvfølgelig fornuftig å vurdere den andres svakheter, men problemet i dag er nok ofte at folk allerede har flyttet i sammen for lenge siden. Dessuten kjenner man ingen før man bor i sammen. Man kan da vurdere den andres svakheter selv om man har flyttet sammen. Og finner man ut at det nok er lureste å dra; ja da er det bare å gjøre det.
AngeliqueW Skrevet 24. juni 2010 #204 Skrevet 24. juni 2010 Jeg vil ha evig kjærlighet med den rette dama. Til tross for at du ynder å fremstille deg selv som realistisk og oppegående med livserfaring i bøtter og spann, tenker du som en fjortis. Det eneste i livet som er sikkert, er at ingenting er sikkert.
Gjest Eurodice Skrevet 24. juni 2010 #205 Skrevet 24. juni 2010 Jeg er så romantisk at det eneste som interesserer meg er den evige kjærligheten. ...evig eies kun det tapte...
Steinar40 Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #206 Skrevet 25. juni 2010 Man kan da vurdere den andres svakheter selv om man har flyttet sammen. Og finner man ut at det nok er lureste å dra; ja da er det bare å gjøre det. Joda, hvis det å flytte i sammen ikke er et logistisk prosjekt ifra helvete i seg selv - noe det absolutt kan være - så kan dette være en grei og effektiv måte å finne ut av hvor veien går videre.
Steinar40 Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #207 Skrevet 25. juni 2010 Til tross for at du ynder å fremstille deg selv som realistisk og oppegående med livserfaring i bøtter og spann, tenker du som en fjortis. Det eneste i livet som er sikkert, er at ingenting er sikkert. Ja, jeg er nok en merkelig blanding - en romantisk realist. Blir mange motstridende følelser da.
Gjest MikeWaters Skrevet 25. juni 2010 #208 Skrevet 25. juni 2010 Ja, jeg er nok en merkelig blanding - en romantisk realist. Blir mange motstridende følelser da. Å tro på kjærligheten handler ikke om realisme eller ei, det er ingen motsetning å være realist og romantiker. Kjærlighet finner du overalt hvis du bare åpner for muligheten. Problemet er at man må jobbe for kjærligheten og det er det ikke alle som gidder, derfor opplever de heller ikke kjærlighet eller romantikk om du vil. Realisme handler om å se livet for det det er, og livet er som heisen, det går opp...............og det går ned. Du gjemmer deg bak definisjoner, meninger og unnskyldninger for at livet ikke er som du skulle ønske, men hvem faen er det egentlig som styrer skuta di? Det er deg det, den som intet våger - intet vinner. Sånn er det og sånn må det være. Tør du ikke være sårbar så vil du heller aldri få oppleve den store kjærligheten!
Steinar40 Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #209 Skrevet 25. juni 2010 Å tro på kjærligheten handler ikke om realisme eller ei, det er ingen motsetning å være realist og romantiker. Kjærlighet finner du overalt hvis du bare åpner for muligheten. Vel, du kan jo lese selv hva 'AngeliqueW' mener om meg for å være en romantiker over her; "[...], tenker du som en fjortis." hehe Problemet er at man må jobbe for kjærligheten og det er det ikke alle som gidder, derfor opplever de heller ikke kjærlighet eller romantikk om du vil. Hva mener du egentlig med at man må jobbe for kjærligheten helt konkret? Realisme handler om å se livet for det det er, og livet er som heisen, det går opp...............og det går ned. Joda, sant dette. Men det er også realistisk å innse at det ikke er lett å finne den store kjærligheten. Det store problemet er at kjærligheten IKKE avhenger bare av en selv. Du gjemmer deg bak definisjoner, meninger og unnskyldninger for at livet ikke er som du skulle ønske, men hvem faen er det egentlig som styrer skuta di? Det er deg det, den som intet våger - intet vinner. Sånn er det og sånn må det være. Tør du ikke være sårbar så vil du heller aldri få oppleve den store kjærligheten! Ja, det er jeg som er kapteinen på skuta, men som sagt, i alle situasjoner har man ikke selv muligheten til å styre unna alle skjær i sjøen.
Gjest MikeWaters Skrevet 25. juni 2010 #210 Skrevet 25. juni 2010 Ja, det er jeg som er kapteinen på skuta, men som sagt, i alle situasjoner har man ikke selv muligheten til å styre unna alle skjær i sjøen. Derfor har man redningsvest? Din løsning om å holde seg unna sjøen fungerer ihvertfall åpenbart ikke. Man må jobbe for kjærligheten hvis ikke dør den ut, litt som et vennskap, ser man hverandre aldri glemmer man hvor hyggelig man har det. Kjærligheten bevares ved å være gode med hverandre, oppleve ting sammen, SE hverandre, SNAKKE sammen, utvikle seg (stillstand dreper kjærligheten). Det er ingen fast mal på hvor hardt man må jobbe eller hva man må gjøre, det kan variere fra par til par, men jobbe må man og det er fuckings verdt hver eneste svettedråpe
Steinar40 Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #211 Skrevet 25. juni 2010 Derfor har man redningsvest? Din løsning om å holde seg unna sjøen fungerer ihvertfall åpenbart ikke. Man må jobbe for kjærligheten hvis ikke dør den ut, litt som et vennskap, ser man hverandre aldri glemmer man hvor hyggelig man har det. Kjærligheten bevares ved å være gode med hverandre, oppleve ting sammen, SE hverandre, SNAKKE sammen, utvikle seg (stillstand dreper kjærligheten). Det er ingen fast mal på hvor hardt man må jobbe eller hva man må gjøre, det kan variere fra par til par, men jobbe må man og det er fuckings verdt hver eneste svettedråpe Ja, jeg er ikke uenig med deg i dette, men problemet er som sagt at BEGGE parter må jobbe i sammen mot et felles mål. Ellers hjelper det ingenting hvor mye en jobber selv. Akkurat nå sitter jeg på skjæret mitt og filosoferer. Får vel se om jeg begynner å speide utover sjøen igjen etter en ny flott skute som trenger en kaptein hehe
Strenge Frk.Gerd Skrevet 25. juni 2010 #212 Skrevet 25. juni 2010 Steinar, virker som du er redd for at boblen skal sprekke.. altså at dine romantiske idealer om evig kjærlighet skal skitnes til eller ødelegges.. og at du dermed vil miste troen på det? At du føler at det er bedre å beholde troen, uten å ha opplevd dette egenhendig.. for da kan du i det minste dø i visshet om at du har ikke fått bekreftet at verden er ikke slik du ønsker.. men altså derimot egoistisk, praktisk, matrialistisk, depressiv, lite romantisk osv?
Gjest Niema Skrevet 25. juni 2010 #213 Skrevet 25. juni 2010 Får vel se om jeg begynner å speide utover sjøen igjen etter en ny flott skute som trenger en kaptein hehe Håper dette var tullete ment, for vi kvinner trenger ingen "kaptein" til å styre oss.
Steinar40 Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #214 Skrevet 25. juni 2010 Steinar, virker som du er redd for at boblen skal sprekke.. altså at dine romantiske idealer om evig kjærlighet skal skitnes til eller ødelegges.. og at du dermed vil miste troen på det? At du føler at det er bedre å beholde troen, uten å ha opplevd dette egenhendig.. for da kan du i det minste dø i visshet om at du har ikke fått bekreftet at verden er ikke slik du ønsker.. men altså derimot egoistisk, praktisk, matrialistisk, depressiv, lite romantisk osv? Ja, det kan godt være det. Det er i hvert fall ingen fordel å være romantiker i denne praktiske verden vi lever i.
Steinar40 Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #215 Skrevet 25. juni 2010 Håper dette var tullete ment, for vi kvinner trenger ingen "kaptein" til å styre oss. Er du helt sikker på det da? Poenget er egentlig at enhver kvinne trenger en god mann. Akkurat som enhver mann trenger en god kvinne.
Strenge Frk.Gerd Skrevet 25. juni 2010 #216 Skrevet 25. juni 2010 Ja, det kan godt være det. Det er i hvert fall ingen fordel å være romantiker i denne praktiske verden vi lever i. Verden er absurd og veldig lite praktisk.
Steinar40 Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #217 Skrevet 25. juni 2010 Verden er absurd og veldig lite praktisk. Ja, det er også sant - dessverre. F.eks er det ikke akkurat veldig praktisk å sitte i lange bilkøer til og fra arbeidsplassen hver dag. Noe jeg heldigvis ikke gjør lenger *bank-i-bordet* Det er uansett viktig å få livet til å bli mest mulig praktisk for seg selv. Best mulig vær er også praktisk.
Gjest Niema Skrevet 25. juni 2010 #218 Skrevet 25. juni 2010 Poenget er egentlig at enhver kvinne trenger en god mann. Akkurat som enhver mann trenger en god kvinne. Nettopp; man er to om det. Så da burde du heller sagt medkaptein. Syns bare det er noe rart med hele innstillinga di og ditt syn på kvinner. Du skal styre henne, hun må gi deg praktiske fordeler etc. Hvis du ser etter en kvinne du kan styre og bestemmer over, ja da skjønner jeg at du sliter.
Steinar40 Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #219 Skrevet 25. juni 2010 Nettopp; man er to om det. Så da burde du heller sagt medkaptein. Syns bare det er noe rart med hele innstillinga di og ditt syn på kvinner. Du skal styre henne, hun må gi deg praktiske fordeler etc. Hvis du ser etter en kvinne du kan styre og bestemmer over, ja da skjønner jeg at du sliter. Hva om jeg er kaptein og hun førstestyrmann da? hehe Nei, jeg ser faktisk etter ei dame som jeg IKKE må styre og bestemme over. God kommunikasjon, godt samarbeide, gjensidig respekt, likeverd etc. Disse er helt essensielle faktorer, mener jeg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #220 Skrevet 25. juni 2010 Ingen damen trenger å styres eller bestemmes over. I et parforhold så er man to individer som lever sammen. Man lever sammen, men man har likevel hvert sitt liv. Et hvert parforhold er uforpliktende, og med det mener jeg at begge parter står fritt til å avslutte det når som helst. Dette skjer også i de aller fleste forhold, det er ikke så mange parforhold som varer livet ut, men de er da ikke bortkastet likevel? Det som er bortkastet er å kaste bort tiden på å sitte på gjerdet når man heller kunne ha opplevd så mye spennende i mellomtiden. Å miste noe er ikke noe verre enn å aldri ha hatt det, det bare føles sånn akkuratt der og da. Det viktigste er å få mest mulig ut av tiden mens man er på jorda, vi har så liten tid her, og vi vet aldri når det er slutt, så hvorfor gå rundt å tenke på alle farene og alt som kan gå galt. Det er mye som kan gå galt og mye som vil gå galt, men det er vel ikke dette vi skal fokusere på?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå