Steinar40 Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #101 Skrevet 24. juni 2010 Men Steinar da, det er ingen som har noen grantier for at kjærligheten varer livet ut. For det er nettopp kjærlighet vi prater om her, og det tar ikke 7 år før den utvikles. Du babler om praktiske sider og maktkamp - som inntreffer 7 år inn i forholdet!! Nei, problemet er altså at det ofte viser seg å ta ca 7 år før kjærligheten avvikles.
Steinar40 Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #102 Skrevet 24. juni 2010 Jeg hadde kanskje ikke visst det nei, men ubevisst? Hvem vet? Jeg har dessverre erfart at det ordtaket ditt er feil, men jeg skal ikke si at det er feil i ditt tilfelle... Ja, selvfølgelig er dette ordtaket feil. Sannsynligvis er dette det minst fornuftige ordtaket vi har.
Steinar40 Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #103 Skrevet 24. juni 2010 Å lese hva du skriver om kjærlighet og forhold er jo nok til å få enhver desillusjonert... Ja, virkeligheten er dessverre ofte ikke alltid veldig positiv og romantisk, skjønner du. Men jeg innser selvfølgelig at det sikkert er mye morsommere å sveve rundt i sine egne verden på noen rosa skyer.
Steinar40 Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #104 Skrevet 24. juni 2010 Å ha for mange å velge i og ikke klare å bestemme seg - det tror jeg hører til sjeldenhetene, det er ikke sånn at vi alle har en haug med aktuelle kandidater vi ikke klarer å velge mellom. Sikkert nok. Men det er allikevel mye enklere når man VET at man ikke har noe annet valg. Så snart man begynner å tenke at det finnes andre muligheter, så er det lett å finne feil ved det man har.
Steinar40 Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #105 Skrevet 24. juni 2010 Du vet, bedre føre var.. forestill deg alle mulige problemer på forhånd, se langt inn i forholdet og visualiser hva slags problemer som kan dukke opp og hva ser du; jo, kvinner som vil velge sine egne klær, som ønsker å beholde sine venner, som behandler deg som dørmatte, som nekter å la seg kontrollere osv., På den måten er du sikret et laaaangt singelliv. Jeg syns egentlig synd i de som ikke tør ta sjansen.. Skal man ta en sjanse så må man bli motivert for det først.
Steinar40 Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #106 Skrevet 24. juni 2010 En "dørmatte" vil aldri sette hardt mot hardt, dørmatten vil la seg behandle som en dørmatte til vedkommende blir lei og gjør det sånn at forholdet avsluttes. Er ikke dette å sette hardt-mot-hardt da altså? Du svarte ikke på denne.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 24. juni 2010 #108 Skrevet 24. juni 2010 Du svarte ikke på denne. Nei, jeg syns ikke det er å sette hardt mot hardt. For når du gjør det så er det en aktiv motstand som er ment å endre forholdet slik at den andre slutter å bruke deg som en dørmatte, men ofte sniker de seg bare ut av forholdet uten noe opprør, eller gjør seg så vanskelig at den andre avslutter forholdet. Dørmatter gjør sjelden opprør, det er derfor de er dørmatter (forøvrig et grusomt ord). Hvis jeg blir sammen med en person som hele tiden skal styre og bestemme og jeg nekter å la det skje, tar et oppgjør med vedkommende og sier fra at jeg ikke aksepterer det og at vi begge må ha det bra i forholdet- da setter jeg hardt mot hardt. Jeg har ikke latt noen styre over meg, setter hardt mot hardt og satser på en bedring, hvis ikke så er forholdet over - da har jeg ikke vært noen dørmatte.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 24. juni 2010 #109 Skrevet 24. juni 2010 Skal man ta en sjanse så må man bli motivert for det først. Sorry, dette er ikke helt det jeg ser for meg når jeg tenker på motivasjon.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 24. juni 2010 #110 Skrevet 24. juni 2010 Ja, virkeligheten er dessverre ofte ikke alltid veldig positiv og romantisk, skjønner du. Men jeg innser selvfølgelig at det sikkert er mye morsommere å sveve rundt i sine egne verden på noen rosa skyer. Rosa skyer? Jeg har aldri svevd rundt på noen rosa skyer, til tross for det har jeg opplevd forhold som noe positivt, og det har også vært romantisk til tider - romantikken trenger ikke å dø når man har etablert et forhold. Helt ærlig så tror jeg at jeg har et mer realistisk syn på forhold og kjærlighet enn det du har.
Strenge Frk.Gerd Skrevet 24. juni 2010 #111 Skrevet 24. juni 2010 Ja, virkeligheten er dessverre ofte ikke alltid veldig positiv og romantisk, skjønner du. Men jeg innser selvfølgelig at det sikkert er mye morsommere å sveve rundt i sine egne verden på noen rosa skyer. Det er klart de aller fleste skaper sin egen subjektive virkelighet. Det gjør nok du også. Men jeg har litt tro på det å tenke positivt i større grad enn negativt også vil høste positive opplevelser og muligheter. Erfaringsmessig gjør det ihvertfall det. Samt at man takler eventuelle negative opplevelser bedre ved å være positiv og ikke legge for mye vekt på dem. Så sånn sett så ser jeg ikke så mange fordeler ved å ha et negativt syn på ting. Ikke ensbetydende med at man skal være totalt naiv altså.. men ja.
Gjest Airi Chikako Skrevet 24. juni 2010 #112 Skrevet 24. juni 2010 Jeg svever rundt i skyene og har gjort det hele livet. Har det helt topp. Det skader ikke å tenke positivt!
Steinar40 Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #113 Skrevet 24. juni 2010 Nei, jeg syns ikke det er å sette hardt mot hardt. For når du gjør det så er det en aktiv motstand som er ment å endre forholdet slik at den andre slutter å bruke deg som en dørmatte, men ofte sniker de seg bare ut av forholdet uten noe opprør, eller gjør seg så vanskelig at den andre avslutter forholdet. Dørmatter gjør sjelden opprør, det er derfor de er dørmatter (forøvrig et grusomt ord). Hvis jeg blir sammen med en person som hele tiden skal styre og bestemme og jeg nekter å la det skje, tar et oppgjør med vedkommende og sier fra at jeg ikke aksepterer det og at vi begge må ha det bra i forholdet- da setter jeg hardt mot hardt. Jeg har ikke latt noen styre over meg, setter hardt mot hardt og satser på en bedring, hvis ikke så er forholdet over - da har jeg ikke vært noen dørmatte. Jeg ser ikke helt poenget med å gjøre opprør? Hvilken forskjell gjør det om man gjør opprør eller om man gjør seg så vanskelig at den andre avslutter forholdet? Gjøre opprør er jo nettopp det å gjøre seg vanskelig - altså sette hardt-mot-hardt.
Steinar40 Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #114 Skrevet 24. juni 2010 Sorry, dette er ikke helt det jeg ser for meg når jeg tenker på motivasjon. Nei, fordi du tenker at det er mannens oppgave å motivere deg! Det er ingen kvinner som helt forstår at kanskje mannen også trenger motivasjon. Kjærligheten kan ikke være ensidig.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 24. juni 2010 #115 Skrevet 24. juni 2010 Jeg ser ikke helt poenget med å gjøre opprør? Hvilken forskjell gjør det om man gjør opprør eller om man gjør seg så vanskelig at den andre avslutter forholdet? Gjøre opprør er jo nettopp det å gjøre seg vanskelig - altså sette hardt-mot-hardt. Nei, det er ikke opprør når du ikke klarer å stå opp og avslutte forholdet selv, men gjør deg vanskelig.. da blir det nærmest snikopprør - den andre sitter igjen og skjønner egentlig ikke grunnen til at det ble slutt for det var ikke dørmatta tøff nok til å fortelle. Men det er min definisjon...
Steinar40 Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #116 Skrevet 24. juni 2010 Det er klart de aller fleste skaper sin egen subjektive virkelighet. Det gjør nok du også. Men jeg har litt tro på det å tenke positivt i større grad enn negativt også vil høste positive opplevelser og muligheter. Erfaringsmessig gjør det ihvertfall det. Samt at man takler eventuelle negative opplevelser bedre ved å være positiv og ikke legge for mye vekt på dem. Så sånn sett så ser jeg ikke så mange fordeler ved å ha et negativt syn på ting. Ikke ensbetydende med at man skal være totalt naiv altså.. men ja. Ja, alle lever mer eller mindre i sin egen lille verden som man titter utifra. Men problemet med livserfaringer er at det blir verre og verre å se positivt på alle mulige saker og ting der man vet bedre. Naturlig nok.
Steinar40 Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #117 Skrevet 24. juni 2010 Nei, det er ikke opprør når du ikke klarer å stå opp og avslutte forholdet selv, men gjør deg vanskelig.. da blir det nærmest snikopprør - den andre sitter igjen og skjønner egentlig ikke grunnen til at det ble slutt for det var ikke dørmatta tøff nok til å fortelle. Men det er min definisjon... Okay, det er sånn du mener det Jaja, da er ikke jeg dørmatte i hvert fall.
Strenge Frk.Gerd Skrevet 24. juni 2010 #118 Skrevet 24. juni 2010 Ja, alle lever mer eller mindre i sin egen lille verden som man titter utifra. Men problemet med livserfaringer er at det blir verre og verre å se positivt på alle mulige saker og ting der man vet bedre. Naturlig nok. Det er ikke snakk om å blindt se positivt på alt som fornuft tilsier at her er det best å være skeptisk. Jeg ville ikke gitt 5 millioner til et lureprosjekt f.eks. Det jeg mener er en kombinasjon av positivitet og fornuft er ofte en vinner. Akkurat som at en kombinasjon av fornuft og følelser er også bra.. handler om å vite og være klar over når følelser er riktig og når fornuft er riktig. Nå har vi alle ulike erfaringer her... Men innstillingen man har til de ulike utfordringer i livet er ganske essensiellt.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 24. juni 2010 #119 Skrevet 24. juni 2010 Nei, fordi du tenker at det er mannens oppgave å motivere deg! Det er ingen kvinner som helt forstår at kanskje mannen også trenger motivasjon. Kjærligheten kan ikke være ensidig. Eeh, du må huske hvilke sitater du svarer på.. og i mitt sitat så sa jeg at du fokuserer for mye på problemområdene i eventuelle forhold og på den måten vil du ende som evig singel.. og så svarer du at skal man ta en sjanse må man være motivert først. Men det var som vanlig et god-dag-mann-økseskaft-svar fra deg. Og for meg er ikke motivasjonen for å inngå et forhold å tenke på alle problemområdene som kanskje vil dukke opp. Mens det for deg er nettopp det som er motivasjonsfaktoren når jeg leser svaret ditt i forhold til det jeg skrev og som du siterte. Jeg har aldri sagt at kjærligheten må være ensidig, og det er ikke mannens oppgave å motivere meg, vi motiverer hverandre og ikke ved å tenke på alt som kan gå galt i et forhold.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 24. juni 2010 #120 Skrevet 24. juni 2010 Ja, alle lever mer eller mindre i sin egen lille verden som man titter utifra. Men problemet med livserfaringer er at det blir verre og verre å se positivt på alle mulige saker og ting der man vet bedre. Naturlig nok. Med dine livserfaringer kanskje, jeg begynner å få noen år på baken jeg også - er betydelig nærmere 40 enn 30 nå og har fått med meg en del livserfaring jeg også. Jeg har fortsatt null problemer med å se positivt på livet, uten at jeg er naiv og tror at alt er solskinn hele tiden for det har jeg også erfart gjennom sykdom og død og som alenemor. Likevel velger jeg livets lyse side, istedet for å grave meg ned i problemer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå