Gå til innhold

*lilly*


*lilly*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med vel overstått bursdag(er) og en 4-åring i hus. :rodmer: Tenk at de har blitt så store, da! :daane:

 

Fin beskrivelse av henne. Tror hun og A er ganske like på det meste. :fnise:

Ikke sant!  :sjokkert: Jeg ser stadig på babybildene av henne, helt utrolig at hun er fire år  :rodmer:

 

For en fin beskrivelse av frøkna di - gratulerer som mamma til en fireåring! :)

Takk  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En lang og deilig ferie er over, og i dag er første dag på jobb og i barnehage. Trenger vel ikke si at det ble en brå start for både stor og små  :sovne:

 

Ferien har vært fin, og faktisk ganske avslappende til tross for at vi har reist mye rundt. Alle har veldig stor forståelse for at jeg er gravid, og opptatt av at jeg må slappe av (mer enn jeg strengt tatt har hatt behov for). Men fint for meg, jeg har gått små turer, og ellers slappet av med familien, strikk og lesing, og latt mann og slekt "slite ut" frøkna når det har vært behov for det. Store søskenbarn med noe høyt aktivitetsnivå har stort sett gjort at hun har vært helt ferdig hver kveld  :fnise:

 

Formen har stort sett hvert bra, ikke hatt noen vondter eller noe sånt, men føler at magen har vokst mye så jeg har følt meg ganske sprengt til tider. I helgen har jeg sovet skikkelig dårlig, føler ikke at jeg får puste skikkelig og det er så ekkelt. I tillegg har jeg "maur" i ene leggen, jeg tar magnesium men syns ikke det hjelper så mye. Og enda er det to mnd igjen  :glare: Akkurat nå er jeg litt lei av å være gravid, selv om jeg ikke vil at hun skal komme ennå - jeg føler ihvertfall ikke at jeg er så veldig motivert for å jobbe. Og jeg har ikke engang sendt permisjonssøknad til NAV  :sjenert:  Kanskje det er passende å starte med.. 

 

Håper alle har hatt en fin sommer, får ta en runde og oppdatere meg etterhvert  :klemmer:

Endret av *lilly*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravidstatus uke 32 + 4

Kjønn: Det ser ut til å være en jente   :babyjente:

Utålmodig?: Begynner å bli ja, litt lei av å være gravid egentlig. Syns det meste er tungt, litt vondt i bekkenet, tungpustet og sover ikke så bra. Pluss halsbrann.. 

Hodet ned: Tror det, men jeg syns det sparkes alle veier så jeg vil be jordmor om å sjekke litt ekstra neste kontroll

Aktivitet i magen: Aktiv baby, mer enn storesøster tror jeg.

Navn: Vi har vel 3-4 reelle alternativer, men er langt fra å ha bestemt noe

Vektøkning: + 14 kg ca (når jeg veier meg hjemme er jeg + 11/12)

Vann i kroppen: Litt mener jordmor, men ikke noe jeg merker

Kynnere: Ja, når jeg stresser og er i aktivitet

Humør: Godt humør vil jeg si, men vet ikke om mannen er 100% enig  :fnise: 

Barnerom: Nei, det blir det nok ikke på en stund. Hun skal sove hos oss.

Utstyr: Har det meste, mangler vel bare noen småting på apotek, litt på strikkelisten og newborn settet til Stokke

Strekkmerker: Nei, regner med jeg slipper. Hadde ikke noen sist heller :nigo:

Melk i brystene: Ja litt.

Fødsel: Er ikke nervøs for selve fødselen, men spent på hvordan det starter og hvor lang tid det tar!

Plager: Halsbrann, vondt i bekken/rygg, tungpustet og dårlig søvn..

Oppegående: Joda, men generelt trøtt og litt lei.. gleder meg til permisjon.

Sulten: Ikke spesielt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten bare fire uker igjen å jobbe før permisjonen, siden det er noen planleggingsdager i bhg denne uka. Føler at jeg bare surrer, det er tungt nok å komme i gang etter ferien, og når jeg vet at jeg snart skal ha permisjon er det ikke så lett å "ta seg sammen". Formen er stort sett ok, er vel bare det at jeg er litt lei  ;) Fin helg da, har vært på sykkeltur med frøkna, hun er så stolt når hun får sykle på tur  :rodmer: I tillegg har jeg vaska mye som har vært på lista ei stund, spørs om det ikke er redebyggingsinstinktene som er i ferd med å komme. 

 

Har tatt frem babysengeklær og vasket, alt ligger fint på plass i kommoden. Må få tak i noen tennisballer så jeg får vasket og tromlet dynene fra sist gang. Ellers har jeg kjøpt et kjempefint stoff som jeg skal sy et ekstra dynetrekk av. Har ikke noe særlig vi trenger å kjøpe, utover litt småting på apoteket, men det "sparer" jeg til permisjonen. 

 

Strikkingen går fremover, har strikket en jakke, en vest, omslagsbody og holder på med teppe. Det som gjenstår da er å strikke Nøstebarndress i str. 0-6 mnd og litt babysokker + at jeg selvsagt har en uendelig liste av ting jeg har lyst til å strikke om jeg får tid  ;) Mamma har strikket hentesett + sparkebukse. Tror ikke ungen kommer til å fryse, for vi har jo litt etter frøkna også  :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil melde meg inn her. Du er jo litt lengre i løypa enn meg, og det er så spennende å følge med på  :laugh:

 

Så flink du er som strikker og syr. Skulle ønske jeg hadde det i meg jeg også, men jeg greier bare ikke. Har strikket en jakke, og nå orker jeg ikke mer. Og ulltøy er så kjekt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil melde meg inn her. Du er jo litt lengre i løypa enn meg, og det er så spennende å følge med på  :laugh:

 

Så flink du er som strikker og syr. Skulle ønske jeg hadde det i meg jeg også, men jeg greier bare ikke. Har strikket en jakke, og nå orker jeg ikke mer. Og ulltøy er så kjekt! 

Gøy med "nytt" besøk! Det er veldig artig å følge hverandre, du er jo ikke så langt bak meg så jeg vil tro vi har mye de samme tankene rundt graviditet og fødsel - velkommen skal du være  :jepp:

 

Flink og flink, tja.. jeg begynte å strikke sist jeg var gravid og har ikke klart å slutte etter det  ;) Det er jo en fornuftig hobby vil jeg påstå, og veldig nyttig med strikkede klær til både baby og barnehagebarn! Om du har strikket en jakke er du jo veldig flink, tok lang tid før jeg klarte det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med "nytt" besøk! Det er veldig artig å følge hverandre, du er jo ikke så langt bak meg så jeg vil tro vi har mye de samme tankene rundt graviditet og fødsel - velkommen skal du være  :jepp:

 

Flink og flink, tja.. jeg begynte å strikke sist jeg var gravid og har ikke klart å slutte etter det  ;) Det er jo en fornuftig hobby vil jeg påstå, og veldig nyttig med strikkede klær til både baby og barnehagebarn! Om du har strikket en jakke er du jo veldig flink, tok lang tid før jeg klarte det! 

Tusen takk for det! Det er jo kjekt å følge hverandre, spesielt når man er såpass nærme som vi er. Du føder nok før meg :) Er helt sikker på at jeg går på overtid. Det er bare sånn jeg er lagd :ler:

 

Absolutt en veldig veldig fornuftig hobby! Bedre enn min hobby som er å spise sjokolade for tiden. Jeg greier ikke gi meg ;) Og tusen takk! Det blir nok med den jakka for nå altså, jeg har rett og slett ikke lyst. Men vi har heldigvis masse bestemødre som strikker velvillig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det! Det er jo kjekt å følge hverandre, spesielt når man er såpass nærme som vi er. Du føder nok før meg :) Er helt sikker på at jeg går på overtid. Det er bare sånn jeg er lagd :ler:

 

Absolutt en veldig veldig fornuftig hobby! Bedre enn min hobby som er å spise sjokolade for tiden. Jeg greier ikke gi meg ;) Og tusen takk! Det blir nok med den jakka for nå altså, jeg har rett og slett ikke lyst. Men vi har heldigvis masse bestemødre som strikker velvillig!

Hehe, sjokoladespising er vel en ok hobby som neste høgravid  :fnise: Merkelig nok er jeg lite fysen på sjokolade, sikkert like greit siden jeg allerede har lagt på meg "nok" i følge JM  :glare:

 

:vinke: Bare innom og hilser på! 

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innkjøpsliste

 


På tur:

- Voksi Move bilstolpose

- Bilstol

- Vogn

- Voksi Classic

- Skinnpose til vogn

- Nyfødtinnlegg til bilstolen

 

Vask og stell:

- Babybadekar

- Badeolje

- Nye kluter

- Et par nye håndklær

- Litt nye salver og div. fra apoteket "Sparer" til permisjonen, kan lett fås tak i på sykehuset og.

 

Sove:

- Seng med madrass

- Låne vugge til dagsoving? Ok - må hentes i løpet av sommeren. Fremdeles ikke gjort.

- Soveskinn fra Nøstebarn

- Vogndyne

- Dyne til senga

- Sengesett til vogn og seng  Har forsåvidt nok, men vil sy et eller to i permisjonen.

- Sprinkelbeskytter

- Smokker

- Babycall

- Sengehimmel

- Stativ til sengehimmel

 

Til meg:

- Amme BH

- Ammeklær (har kjøpt pent brukt på FINN)

- Ammepumpe, har fra sist

- Melkeoppsamlere

- Avent kopper til evt. pumpemelk

- Sjekk om jeg har nok ammeinnlegg i ull

 

Mat:

- Gulpekluter

- Babysett til Tripp Trapp stolen. Vurderer om jeg skal prøve å få tak i et brukt.

 

Lek:

- Vippestol

- Babygym

 

Klær:

- Ullbody i str 50

- Ullbody i str 56

- Sparkebukse fra Nøstebarn Venter på ny kolleksjon  ;) 

- Fleecedress fra Nøstebarn

- Lue i ullfleece fra Nøstebarn

- Strømpebukse i ull str. nyfødt

 

Strikke:

- Rosett babyjakke

- Fuglemammas omlagsbody Mangler montering + knapper

- Nøstebarn heldress

- Hentesett

- Babysokker i ull og ull/silke

- Hvitt Nøstebarnteppe på tynnere pinner (fremdeles under produksjon)  :dry:

- Rosa Nøstebarnteppe, evt Bellateppe? Utgår, har kjøpt dette i stedet for

- Kjoler/tunika/vestHar strikket en, ser hva jeg får tid til.

 

To do liste:

- Vaske på soverommet og flytte litt på senga for bedre plass til sprinkelseng

- Vaske og tromle dyner, husk å kjøpe tennisballer 

- Vaske babyklær

- Finn frem og kok brystpumpe, smokker + andre ting som bør kokes

- Sørge for å få vuggen i hus snart

- Kjøpe fyll så mamma får sydd ferdig babynestet

- Strikke ferdig det som står på lista!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sutreinnlegg*

 

Huff, for en dårlig dag. En av de der bare alt er "feil". Tror det har noe med at jeg sover så dårlig for tiden, jeg er kjempetrøtt men får bare ikke sove og våkner for tidlig. Hjelper ikke akkurat med vondter her og der + kriblende ben..  :sjenert: I tillegg er frøkna ekstremt mammadalt for tiden, hun vil helst at jeg skal gjøre alt og mannen er stort sett bare opptatt med seg og sitt og jobben. Tenker ikke på at det trengs å støvsuge, vaske klær, handle mat ++ Akkurat nå skjønner jeg ikke helt hvordan vi skal fikse å ha to barn, med så ulike behov. Ser for meg at det blir utrolig travelt. Med frøkna kunne vi jo ha fullt fokus på henne, men nå må hun kles på (mareritt), ordnes på håret, leveres i barnehagen og "slites ut". Ja, jeg kjenner mange som har både 3 og 4 barn, og som klarer det fint, men hvordan VI skal klare det vet jeg jammen ikke. Og i tillegg må vi snart få hentet den vugga, som det ikke virker som noen andre enn meg tar ansvar for. Og vinduene ser ikke ut, skulle vasket de i vår.. BLÆ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Sånne dager har vi alltid! Og du, det kommer ikke til å være noe problem å få én til. Som du sier, alle andre klarer det. Det kan virke veldig fint og flott fra utsiden, men sånn er det stort sett aldri. Vi har alle unger som trasser, og vi er alle mødre som kjefter høylytt iblant. Sånn er det bare!

 

Bud 1: si ifra til mannen! Jeg vet at man ikke burde behøve å si ifra, men sånn er det ikke alltid det funker i den virkelige verden. Jeg fant ut det etter at jeg stod i to timer på rommet til A natten før jeg fødte M, fordi jeg liksom skulle være så martyr der og da. Unødvendig og teit, ja. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kose: Sånne dager har vi alltid! Og du, det kommer ikke til å være noe problem å få én til. Som du sier, alle andre klarer det. Det kan virke veldig fint og flott fra utsiden, men sånn er det stort sett aldri. Vi har alle unger som trasser, og vi er alle mødre som kjefter høylytt iblant. Sånn er det bare!

 

Bud 1: si ifra til mannen! Jeg vet at man ikke burde behøve å si ifra, men sånn er det ikke alltid det funker i den virkelige verden. Jeg fant ut det etter at jeg stod i to timer på rommet til A natten før jeg fødte M, fordi jeg liksom skulle være så martyr der og da. Unødvendig og teit, ja. :P

Takk  :klemmer: Det gikk heldigvis over, hadde en dårlig dag og natt med lite søvn. Heldigvis går samarbeidet med mannen bedre nå, jobbstress har roet seg litt..

 

********************

 

Har også fått ordnet litt praktiske ting, og det hjelper på min mentale helse merker jeg  :eeeh: Handler egentlig bare om småting som rydding, litt vasking ++ Har også fått ordnet med transport av vuggen vi skal låne, den kommer hit om litt over en uke. Gleder meg til den står klar på stua  :rodmer: Sprinkelsengen er også klar til bruk, men har ikke flyttet den inn til oss enda. Tror vi drøyer det til jeg begynner på permisjon, må jo ha noe å gjøre da også  ;) Ellers strikker jeg på Nøstebarnteppe i silkeull, men har møtt en slags mental vegg. Det går så seint, er så ufattelig kjedelig og i tillegg har jeg gjort en feil som gjør at jeg ikke syns det blir så veldig fint. Er vel ca halvveis, og sier til meg selv at babyen ikke bryr seg om utseende på teppe men det er så mye annet jeg heller vil strikke..  :glare: Akkurat nå frister det å legge det bort og heller kjøpe et fra Nøstebarn  :filer: Egentlig er det jo bare dumt, får se om jeg ikke får fingern ut snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes du er flink som strikker jeg. :jepp: og det er fullt lovlig å bli lei av strikketøyet altså. Det er veldig befriende å bli ferdig med smårask som jeg kaller det. Kjøpe nødvendige ting og gjøre seg klar. Vi hadde storvask men jeg føler det ser like jævlig ut igjen neste dag. Vurderer å få noen til å vaske ned leiligheten ordentlig..

Håper dere får en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes du er flink som strikker jeg. :jepp: og det er fullt lovlig å bli lei av strikketøyet altså. Det er veldig befriende å bli ferdig med smårask som jeg kaller det. Kjøpe nødvendige ting og gjøre seg klar. Vi hadde storvask men jeg føler det ser like jævlig ut igjen neste dag. Vurderer å få noen til å vaske ned leiligheten ordentlig..

Håper dere får en fin dag.

 

Takk! Jeg syns jo bare at strikkingen går alt for sent, det er så mye jeg vil strikke  :ler: Har bestemt meg for å gjøre ferdig teppe, det er jo fin tv strikk. I tillegg strikker jeg jakke til meg selv som nesten er ferdig. Litt dårlig timing så nært opp til termin, men jeg innser at den ikke blir ferdig om jeg ikke gjør det nå før babyen kommer  :plystre: Rart med det behovet for å vaske å ordne altså, kan ikke si jeg er så innmari plaget med det ellers  :ler: Til helgen skal vi vaske ned soverommet vårt, må ommøblere litt for å få bedre plass til babysengen og da kan vi like gjerne vaske også. Skal blir godt å få det gjort!

 

En fin dag til deg og  :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk noe sånn vanvittig nedpress i sted etter å ha levert i bhg, kjentes virkelig ut som hun var på vei ut  :sjokkert: Det gikk over etter ca 10 min, men det var skikkelig vondt og jeg klarte nesten ikke å gå. Et øyeblikk vurderte jeg å ringe etter mannen  :fnise: Mulig det er festing av hodet på gang, ikke vet jeg :vetikke: vondt var det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg syns jo bare at strikkingen går alt for sent, det er så mye jeg vil strikke :ler: Har bestemt meg for å gjøre ferdig teppe, det er jo fin tv strikk. I tillegg strikker jeg jakke til meg selv som nesten er ferdig. Litt dårlig timing så nært opp til termin, men jeg innser at den ikke blir ferdig om jeg ikke gjør det nå før babyen kommer :plystre: Rart med det behovet for å vaske å ordne altså, kan ikke si jeg er så innmari plaget med det ellers :ler: Til helgen skal vi vaske ned soverommet vårt, må ommøblere litt for å få bedre plass til babysengen og da kan vi like gjerne vaske også. Skal blir godt å få det gjort!

En fin dag til deg og :nigo:

Jeg har det på helt samme måte. Jeg bare fikk skikkelig vaskedilla. :ler: Jeg hater jo å vaske!!

Lykke til med soverommet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var alt for fint og varmt vær i helgen til å vaske, så jeg stort sett sittet i skyggen på verandaen eller avkjølt meg i frøkna sitt plaskebasseng :sol: Vi har hatt det veldig fint alle sammen, og jeg har slappet av med lesestoff og strikking. Men veldig fint det, må jo nyte finværet, det varer nok ikke så lenge. Og jeg har ikke fått sammenbrudd av å ikke ha soverommet helt klart heller, får ta det en dag det regner  :Knegg: Nå kjenner jeg på at jeg skulle vasket litt babyklær, har såvidt begynt å legge frem det jeg skal ha i fødebagen. Er 35 uker i dag  :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...