Gå til innhold

*lilly*


*lilly*

Anbefalte innlegg

Dersom lillesøster kommer på samme tidspunkt som storesøster er jeg vel halveis nå, hun kom i uke 39. Men så heldig er jeg vel ikke, skulle ikke forundre meg om jeg går to uker over denne gangen :ler: Jaja, hun kommer vel ut på et vis!

Formen er fin, jeg har til og med fått trent litt. Det har blitt lite av det i det siste, så jeg prøver å få gjort det nå mens jeg kan. Sist fikk jeg så mye kynnere etterhvert at det ble umulig. Nå nyter jeg bare god form, kjenner lillesøster flere ganger om dagen og koser meg bare. Ganske travelt på jobb, men nå er jeg i god form så da går det fint selv om jeg gjerne skulle hatt mulighet for å sove litt midt på dagen... Har ikke kjøpt noe mer, det er ikke all verden vi trenger med det første, så foreløpig strikker jeg bare litt.

Har forsøkt å sette opp en innkjøpsliste på hva vi har og hva vi trenger, tar gjerne i mot kommentarer på innhold. Jeg har sikkert glemt noe :klaske:

Innkjøpsliste

På tur:

- Voksi Move bilstolpose

- Bilstol

- Vogn

- Voksi Classic

- Skinnpose til vogn

Vask og stell:

- Babybadekar

- Badeolje

- Nye kluter

- Et par nye håndklær

Sove:

- Seng med madrass

- Låne vugge til dagsoving?

- Soveskinn fra Nøstebarn

- Vogndyne

- Dyne til senga

- Sengesett (har 2-3 til hver størrelse, har lyst på et par nye)

- Sprinkelbeskytter

- Smokker

- Babycall

Til meg:

- Amme BH

- Ammeklær (har kjøpt pent brukt på FINN)

- Ammepumpe, har fra sist

- Melkeoppsamlere

- Avent kopper til evt. pumpemelk

- Sjekk om jeg har nok ammeinnlegg i ull

Mat:

- Gulpekluter

- Babysett til Tripp Trapp stolen

Lek:

- Vippestol

- Babygym

Klær:

- Ullbody i str 50

- Ullbody i str 56

- Sparkebukse fra Nøstebarn

- Fleecedress fra Nøstebarn

- Lue i ullfleece fra Nøstebarn

Strikke:

- Rosett babyjakke (under produksjon)

- Fuglemammas omlagsbody

- Nøstebarn heldress

- Hentesett

- Babysokker i ull og ull/silke

- Hvitt Nøstebarnteppe på tynnere pinner (under produksjon)

- Rosa Nøstebarnteppe, evt Bellateppe?

- Kjoler/tunika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I kveld sparket lillesøster så kraftig at det var synlig utenpå magen :hjerte: Veldig stas, for da kan mannen og storesøster også få se/kjenne. Nå var jeg selvsagt alene akkurat da, men vi hadde en koslig stund jeg og magefrøkna :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå, men hele mai har mer eller mindre forsvunnet i MYE jobb. Glad det aller verste er over, for det har bare blitt alt for mye i det siste. Nå gleder jeg meg til rolige tider og forhåpentligvis snart sommer, om den noen gang kommer. Ingenting som tyder på det i dag ihvertfall :regn:

Magefrøkna er 23 uker i dag, og kan faktisk overleve om hun skulle bli født nå. Oddsen er vel litt bedre siden hun er jente, men jeg håper hun drøyer det leeenge enda. Jeg har omsider fått lagt inn en IKEA bestilling, så snart er nye kommoder og diverse på vei. Skal bli fint å få samlet alt babystashet. Det er ikke mye vi trenger, men noe er det jo. Vi har mye bomullstøy fra frøkna som var sommerbaby, så det blir litt nytt i ull. Får legge inn en bestilling hos Nøstebarn etterhvert :lur:

Syns formen er veldig bra, særlig med tanke på hvor mye jeg har stressa og jobba i mai. Jeg får litt kynnere om jeg stresser for mye, pluss litt halsbrann, men ellers går det fint. Frøkna er veldig aktiv i magen, særlig tidlig på morgenen. Nå har både storesøster og pappa fått kjenne sparkene mange ganger :rodmer:

Håper det går bra med alle, jeg får oppdatere meg etterhvert :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre fra deg! :blomst: Og ikke minst så fint å høre at alt står bra til med dere! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se deg her inne igjen, håper juni blir en fin og rolig måned. :klem:

 

 

Så fint å høre fra deg! :blomst: Og ikke minst så fint å høre at alt står bra til med dere! :nigo:

Takk :klemmer: Det er utrolig godt å ha litt rolige dager på jobben, men det at jeg har litt bedre tid gjør at jeg kjenner jeg er på vei inn i "redebyggingsmodus" eller hva det skal kalles. Siden vi blir litt på farten i sommer har jeg lyst å ha mest mulig på plass før ferien, ikke at det er så mye som skal kjøpes, men jeg har lyst til å finne frem litt klær og utstyr, gjøre ting klart osv. så kan jeg ordne litt småting etter sommeren Er det for tidlig å vaske klær og legge i kommoden :klo:? Mye jeg har glemt :ler: Og burde jeg sende inn permisjonspapirer før ferien? Hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har redebyggermoduset virkelig slått til de siste ukene  :gravid: Jeg tenkte å ta det litt rolig siden vi har alt det viktige på plass stort sett, men i det siste har jeg kjent at jeg bare MÅ ordne til babyen - helst med en gang  :fnise: Så nå skrur jeg IKEA kommoder, rydder, ommøblerer og bestiller ting så visakortet går varmt! Blir deilig å ta ferie uten å ha så mye å ordne når vi kommer tilbake. Det som gjenstår nå er vel stort sett bare veldig hyggelige ting som å sy, strikke og vaske litt klær. Salver, badeolje og smokker ordner jeg ikke før til høsten, det får man uansett tak i hvor som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har redebyggermoduset virkelig slått til de siste ukene  :gravid: Jeg tenkte å ta det litt rolig siden vi har alt det viktige på plass stort sett, men i det siste har jeg kjent at jeg bare MÅ ordne til babyen - helst med en gang  :fnise: Så nå skrur jeg IKEA kommoder, rydder, ommøblerer og bestiller ting så visakortet går varmt! Blir deilig å ta ferie uten å ha så mye å ordne når vi kommer tilbake. Det som gjenstår nå er vel stort sett bare veldig hyggelige ting som å sy, strikke og vaske litt klær. Salver, badeolje og smokker ordner jeg ikke før til høsten, det får man uansett tak i hvor som helst. 

Da er vi to! Selv om jeg (heldigvis) er ferdig med Ikea-montering. Liker det veldig godt til vanlig, men disse hormonene tuller med meg, for da jeg skrudde sammen kommoden til soverommet for noen uker siden, var det akkopagnert av mye banning og sverting. :ler: Herlig å kunne kose seg med håndarbeide mot slutten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er den eneste som ikke er så veldig i redebyggermodus, syns det går igjen i alle dagbøken. :fnise: Hos oss er det samboeren som har fått litt panikk for at han ikke rekker å kjøpe ting (spesifikt en kommode, som er det han har hengt seg opp i. ;)) Spørs om vi får forsøke å få til en IKEA-tur neste helg...

 

Men jeg tror ikke jeg "gidder" å fikse så mye på barnerommet før fødsel heller. Greit å bare beholde det som gjesterom med litt ekstra barneting enn så lenge, så får vi se hva vi gjør når hun skal over på eget rom. Er ikke sikkert hun kommmer til å ligge der så lenge før vi flytter uansett, så da kommer det nok til å være verdens kjedeligste barnerom i den perioden. :sjenert:

 

Men diverse utstyr burde jeg jo begynne å tenke litt mer på, kjenner jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to! Selv om jeg (heldigvis) er ferdig med Ikea-montering. Liker det veldig godt til vanlig, men disse hormonene tuller med meg, for da jeg skrudde sammen kommoden til soverommet for noen uker siden, var det akkopagnert av mye banning og sverting. :ler: Herlig å kunne kose seg med håndarbeide mot slutten! 

IKEA montering er ikke så ille egentlig, jeg syns det er litt gøy (i små porsjoner)  :fnise: Men man blir jo litt lei av å ha ting overalt, det skal bli godt å få det ferdig sånn at det kan bli litt system og orden! Nå blir det bursdagsfeiring til uka, og så tar jeg (mentalt ihvertfall) sommerferie :sol:

 

Jeg tror jeg er den eneste som ikke er så veldig i redebyggermodus, syns det går igjen i alle dagbøken. :fnise: Hos oss er det samboeren som har fått litt panikk for at han ikke rekker å kjøpe ting (spesifikt en kommode, som er det han har hengt seg opp i. ;)) Spørs om vi får forsøke å få til en IKEA-tur neste helg...

 

Men jeg tror ikke jeg "gidder" å fikse så mye på barnerommet før fødsel heller. Greit å bare beholde det som gjesterom med litt ekstra barneting enn så lenge, så får vi se hva vi gjør når hun skal over på eget rom. Er ikke sikkert hun kommmer til å ligge der så lenge før vi flytter uansett, så da kommer det nok til å være verdens kjedeligste barnerom i den perioden. :sjenert:

 

Men diverse utstyr burde jeg jo begynne å tenke litt mer på, kjenner jeg... :sjenert:

Barnerom skjønner jeg ikke helt hvordan "alle" stresser sånn med? De fleste har jo babyen på samme rom som seg selv, så det er uansett lenge til man trenger. Jeg måtte sjekke dagboka mi fra sist jeg var gravid, og da bestilte vi ikke vogn før ganske sent. I uke 26-27 hadde jeg bare kjøpt dyne og noen klær.. Og jeg som trodde man ble mer avslappet med nr 2  :fnise: Tror med andre ord ikke du trenger å stresse, de fleste tingene ordnes jo veldig fort bare man bestemmer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at jeg kunne mene at IKEA montering er gøy i innlegget over  :glare: Møtte veggen i helga, men nå er jeg ihvertfall ferdig og nye kommoder er plassert og klare til å fylles. Utrolig deilig mentalt å være ferdig med all den skruingen, føles nesten som jeg har hatt tre dagers ferie  :lol: Nå er det stort sett ordning & reda overalt, jeg må bare vaske litt babyklær og det får vente til over sommeren. 

 

Lurer på om jeg har begynt å merke litt bekkenvondt? Jeg har jo aldri hatt det før, men kjenner det fra nederst i korsryggen og nedover i rompa og litt i beinet. Helst på høyresiden. Kjenner det ekstra godt når jeg har sittet lenge i ro + når jeg har vært mye i aktivitet. Plager meg ikke noe særlig, men er litt redd det skal bli verre. I såfall får jeg kanskje prøve kiropraktor - om det hjelper på sånne plager :klo: Skal uansett til jordmor neste uke, hun har sikkert noen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blarg, Ikeabygging er noe herk! Men det er allikevel tusen ganger bedre enn Livingbygging eller Skeidarbygging eller Møbelringenbygging. :balltre:

 

:fnise:

 

Bekkenvondter skal man ikke kimse av! Godt at du er bevisst på det og hører med jordmor om hun har tips. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bring gjerne videre tips om bekkenvondt fra jordmor, selv om mine smerter sitter i symfysen! :jepp:

 

Jeg har en diger MALM-kommode som står utpakket, men umontert, i stua. Ikke veldig klar for montering kjenner jeg, og ikke A heller tydeligvis, siden han pakket det ut og så gikk fra det. :fnise: Men fint du satte ting litt i perspektiv, Belle - det kunne vært en kommode fra Skeidar! :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blarg, Ikeabygging er noe herk! Men det er allikevel tusen ganger bedre enn Livingbygging eller Skeidarbygging eller Møbelringenbygging. :balltre:

 

:fnise:

 

Bekkenvondter skal man ikke kimse av! Godt at du er bevisst på det og hører med jordmor om hun har tips. :jepp:

 

Godt poeng! IKEA er faktisk veldig enkelt å montere, alt er godt forklart om man tar seg tid til å lese bruksanvisningen først ;)

Bring gjerne videre tips om bekkenvondt fra jordmor, selv om mine smerter sitter i symfysen! :jepp:

 

Jeg har en diger MALM-kommode som står utpakket, men umontert, i stua. Ikke veldig klar for montering kjenner jeg, og ikke A heller tydeligvis, siden han pakket det ut og så gikk fra det. :fnise: Men fint du satte ting litt i perspektiv, Belle - det kunne vært en kommode fra Skeidar! :sjokk:

Skal til JM neste uke, da får jeg høre hva hun sier. Jeg tror uansett det er på tide med en tur til kiropraktor, har litt "knuter" i skuldrene etter en hektisk vår.. 

 

Det er sikkert samme MALM kommoden som jeg monterte i helga! Om det er noen trøst så var den veldig enkel å skru sammen, og den rommer utrolig mye  :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innkjøpsliste (siste endringer i rødt)

 


På tur:

- Voksi Move bilstolpose

- Bilstol

- Vogn

- Voksi Classic

- Skinnpose til vogn

- Nyfødtinnlegg til bilstolen

 

Vask og stell:

- Babybadekar

- Badeolje

- Nye kluter

- Et par nye håndklær

 

Sove:

- Seng med madrass

- Låne vugge til dagsoving? Ok - må hentes i løpet av sommeren

- Soveskinn fra Nøstebarn

- Vogndyne

- Dyne til senga

- Sengesett (har 2-3 til hver størrelse, har lyst på et par nye)

- Sprinkelbeskytter

- Smokker

- Babycall

- Sengehimmel

- Stativ til sengehimmel

 

Til meg:

- Amme BH

- Ammeklær (har kjøpt pent brukt på FINN)

- Ammepumpe, har fra sist

- Melkeoppsamlere

- Avent kopper til evt. pumpemelk

- Sjekk om jeg har nok ammeinnlegg i ull

 

Mat:

- Gulpekluter

- Babysett til Tripp Trapp stolen

 

Lek:

- Vippestol

- Babygym

 

Klær:

- Ullbody i str 50

- Ullbody i str 56

- Sparkebukse fra Nøstebarn 

- Fleecedress fra Nøstebarn

- Lue i ullfleece fra Nøstebarn

 

Strikke:

- Rosett babyjakke

- Fuglemammas omlagsbody

- Nøstebarn heldress

- Hentesett

- Babysokker i ull og ull/silke

- Hvitt Nøstebarnteppe på tynnere pinner (under produksjon)

- Rosa Nøstebarnteppe, evt Bellateppe? Utgår, har kjøpt dette i stedet for

- Kjoler/tunika?

Endret av *lilly*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Malmkommodene er helt fantastiske! Vi har den med bare 4 lange skuffer, men den er omtrent ihjelbrukt - og like fin. En gang i tiden var den så fullstappet i bøker at den veltet fremover da jeg skulle prøve å åpne den ene skuffen. :ler: Og allikevel sitter skuffene som støpt - i motsetning til Livingkommodene vi har som faller fra hverandre bare man ser litt hardt på dem. :blink:

 

Jeg har forresten malt vår brunsvarte Malm mintgrønn. :nigo:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belle skrev så fint om sin ferske fireåring, så jeg tenkte jeg skulle prøve det samme - for nå har vi faktisk fått en fireåring vi og  :rodmer: Bursdagsfeiring 2/3 er overstått, det gikk overraskende bra  ;)

 

Siden de færreste vet navnet hennes kaller jeg henne bare for frøkna. Hun er ei trygg og glad jente som er veldig raus med klemmer og kos - både i barnehagen og hjemme. Spesielt glad er hun nok i de "små" på avdelingen, som overfalles med våte kyss og klemmer  ;) Jeg er glad for at hun er såpass "kosete" ennå, hun er veldig glad i sitte på fanget, lese bøker, bygge lego og tegne. Hun har med tegninger og kunst med hjem fra barnehagen stort sett hver dag. Hun er flink å fortelle om hva hun tenker på, om hun syns noe er trist eller fint. Er så glad for alle glimt jeg får inn i hennes lille verden  :rodmer:

 

I barnehagen har hun mange venner, personalet sier hun liker å styre leken men at hun er flink å inkludere alle. Det går mye i rollelek, og det er lite konflikter. Hun leker stort sett nesten bare med jenter (det er nesten ingen gutter på samme alder på avdelingen). Hun sier hun syns de store (=5/6 år) guttene leker så bråkete og at de er litt skumle. Til høsten blir det ny avdeling, men de er veldig mange fra den gamle avdelingen som flyttes over, inkludert alle hun pleier å leke med. Tror det blir veldig bra, hun trenger å omgås litt større barn og særlig flere gutter :Nikke:   

 

Motorisk er hun nok ganske tidlig ute, ihvertfall sammenlignet med vennene sine. Hun lærte seg å sykle mer eller mindre første gangen hun prøvde en tohjulssykkel, og nå sykler hun rundt i "raserfart". Fotball og alt som har med ball er populært! Klatring, hopping og generell herjing er også kjempegøy. Samtidig som hun liker å være i aktivitet, kan hun også sitte lenge i ro og holde på med rolige aktiviteter, og hun konsentrerer seg over lang tid. 

 

Klær har vært et issue hos oss lenge. Nå får hun stort sett bestemme selv, så lenge det passer mtp vær og temperatur. Problemet nå er at hun stort sett bare bruker 3 % av de klærne hun har, resten "liker" hun ikke. Hva hun liker og ikke liker kan endre seg ganske fort. 

 

Av natur virker hun ganske selvsikker og trygg på seg selv, men hun er ofte litt sjenert med en gang vi møter noen eller er på besøk. Det går heldigvis over veldig fort, og hun begynner raskt å leke. Jeg var nok mye mer forsiktig på samme alder, så jeg er glad for at hun er seg selv på alle vis. Nå er jeg veldig spent på hvordan det blir for henne å bli storesøster. Hun gleder seg veldig, så jeg håper bare ikke at hun blir skuffet eller lei seg når babyen plutselig er der. Vi tenker å inkludere henne så mye som mulig, og la henne hjelpe til med stell og bleieskift. Jeg tror jo det kommer til å gå fint, men det er klart hun nok vil merke at vi har en til å passe på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått bursdag(er) og en 4-åring i hus. :rodmer: Tenk at de har blitt så store, da! :daane:

 

Fin beskrivelse av henne. Tror hun og A er ganske like på det meste. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...